Pöllin aju

Tuleva pöllinajaja?

Olen ollut 5 vuotta kulj.alalla täysperäkuskina rahtihommissa, ympäri Suomea kierrellyt.
Pöllin ajo on alkanut kiinnostamaan, onko laji oikeasti niin vaikea kun sanotaan? Millainen on perus pöllikuskin päivä jne.? Palkkaus? (siis onko usein TES vai joku muu?)

Uskomatonta, mutta en minä tiedä siitä paljoa, vaikka alalla olenkin, koska en ole tehnyt tai istunut pölliauton kyydissä päivääkään. Sen tiedän nosturista, että puoli vuotta hiiabbilla varustettua autoa olen ajanut.

Kertokaa ja mielellään asiallisia vastauksia.

8

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 62062o

      Tule istuun pariksipäiväksi kyytiin, katsoon hommaa.. Aina jos on kiinnostusta eikun katsomaan tai kokemaan. Ei se ole vaikeeta. Vaatii tietyissä tilanteissa hullun rohkeuttá ja ennenkaikkea pääsääntoisesti rauhallisuutta. Alalla tarvitaan hyviä kuskeja..katoavaa luonnon varoja...

      • kuusitukki1

        Samaa mieltä ei se niiiiiin vaikeeta oo ku sanotaan värkit on suunniteltu niihin paikkoihin ja ketjut sun muut vermeet helpottaa pahoissa oloissa!
        Tottakai vaaditaan oikeaa kiinnostusta, rauhallisuutta ja ajotaitoa saada se kuorma sieltä hevonperseestä sinne tehtaalle yleensä normirutiinilla ja joskus hiellä ja perkeleitä huutaen yksin pimeässä metsässä keskellä yötä!
        Tulet yllättymään ainakin siinä miten pienissä kääntöpaikoissa sen auton saa kärrin kanssa ympäri ja kuinka onnettomista paikoista se tulee kuormapäällä pois!
        Nosturin oppii noin 2kk käyttämään niin, että jos muita on samalla pinolla niin ei hävetä kuormata ja viisi vuotta täysperää on hyvä kokemus tiedät jo paljon vehkeistä!
        Ei muuta kun jonkun mukaan puita keräilemään ja siitä pikkuhiljaa itse kokeilemaan!


    • Huoh-.

      se jaksat? aikuusten oikeesti näköjään ala kiinnostaa,mutta amisviikset vielä tekee tuloaan?? Alalle kaivataan nykyään innostusta vaikka hevon perseestä.mutta piip......stä se ..... ponnistaa!

      • Tuleva pöllinajaja?

        Mikäs tämä on tarkoittavinaan?

        No kuitenkin, nyt täytyy rueta kolleegoilta kyselemään, kenenkä kyytiin sitä passais mennä katsomaan.
        Meinaan oikeasti vaihtaa hommia, jos vaan vakaa ja hyvä talo löytyy, missä voi hommat opetella ja kehittyä siinä, ei huonolla työnantajalla viitsi tai ei ole motivaatiota kehittää itseään ja antaa kaikkeaan töissä.
        Olen nyt vakipaikassa ja palkat tulee ajallaa ja hommat pelaa, niin sen takia ei viitsi ihan umpimähkään lähteä kokeilemaan.


      • ex-pöllikuski
        Tuleva pöllinajaja? kirjoitti:

        Mikäs tämä on tarkoittavinaan?

        No kuitenkin, nyt täytyy rueta kolleegoilta kyselemään, kenenkä kyytiin sitä passais mennä katsomaan.
        Meinaan oikeasti vaihtaa hommia, jos vaan vakaa ja hyvä talo löytyy, missä voi hommat opetella ja kehittyä siinä, ei huonolla työnantajalla viitsi tai ei ole motivaatiota kehittää itseään ja antaa kaikkeaan töissä.
        Olen nyt vakipaikassa ja palkat tulee ajallaa ja hommat pelaa, niin sen takia ei viitsi ihan umpimähkään lähteä kokeilemaan.

        lähe mihinkää pöllinajoo. hullun hommaa. tee niiku minä aikanaan, lopeta rekan ajaminen ajoissa ja opiskele ittes johtajaks, tienaat enemmän paljon vähemmällä.


      • yks kuski
        ex-pöllikuski kirjoitti:

        lähe mihinkää pöllinajoo. hullun hommaa. tee niiku minä aikanaan, lopeta rekan ajaminen ajoissa ja opiskele ittes johtajaks, tienaat enemmän paljon vähemmällä.

        toisilla vaan se ajaminen on verissä, emmä ainakaan vois kuvitellakkaan että tekisin jotain konttori hommaa, vaikka palkka oliski parempi.


      • volvolla lähtee
        yks kuski kirjoitti:

        toisilla vaan se ajaminen on verissä, emmä ainakaan vois kuvitellakkaan että tekisin jotain konttori hommaa, vaikka palkka oliski parempi.

        Puun ajo on rentoa hommaa kaikki pelottelee turhaan, että olis jotain spesial hommaa paskapuhetta ei muutakun pöllit kyytiin ja tehtaalle!!!!


      • kaggihousu
        volvolla lähtee kirjoitti:

        Puun ajo on rentoa hommaa kaikki pelottelee turhaan, että olis jotain spesial hommaa paskapuhetta ei muutakun pöllit kyytiin ja tehtaalle!!!!

        taitaa ne pelätä jotka pelkää lähtee reissunpäälle sulalle tiellekkin lumisateiden pelossa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe