Onko kokemuksia salzburgista talvella (Joulukuussa)?
Ollaan ajateltu mennä käymään siellä joulumarkkinoillla ja meinattiin olisiko siellä muutakin nähtävää? esim kotkanpesä ja se jääluola (onko auki edes joulukuussa?)
vuokrataan auto munchenistä joten päästään vähä kauemmaksikin.
Ideoita?
Salzburg talvella
5
1701
Vastaukset
- 1717
Markkinoiden lisäksi sieltä löytyy esim. Mozartin syntymäkoti ja linnoitus, jonne pääsee hammasratasvaunulla. Vanhakaupunki on oikein viehättävä ja joulumarkkina-aikaan kaupunki on hyvin tunnelmallinen.
- yoperho___
oiskohan se vaan lähtö sinne :P ei olisi kallista vuokrata autoa munichistä ja ajais siitä sitten salzburgiin
- Itävalta-friikki
yoperho___ kirjoitti:
oiskohan se vaan lähtö sinne :P ei olisi kallista vuokrata autoa munichistä ja ajais siitä sitten salzburgiin
Salzburg on yhtä viehättävä joulun alla kuin kesälläkin, vilkas ja idyllinen - ja mukavan kokoinen tallusteltavaksi. Jääluola on kiinni talvella (onneksi, aika hurja kulkuväylä luolalle), samoin Kotkanpesä, mutta esim. Werfenin upea linna vähän matkaa Salzburgista etelään on avoinna ympäri vuoden ja kiva paikka piipahtaa. Münchenistä tosiaan on helppo vuokrata auto ja ajella Salzburgin ja lähitienoon alueella, lyhyt matka piipahtaa myös vaikka Zell am Seessä tai Radstadtin tienoilla laskettelupaikkoja pongaamassa tai Hallstattin upeassa unesco-kohteessa - tai jossain Salzkammergutin järvialueen lukuisissa pikkukaupungeissa joulutoreineen. Alueella riittää katseltavaa vaikka viikoiksi, myös talviaikaan.
- 77654
Kotkanpesä menee kiinni lokakuun lopussa (http://www.kehlsteinhaus.com/).
Jääluolista ainakin suurin - Eisriesenwelt - samoin
(http://www.eisriesenwelt.at/site/content/CB_ContentShow.php?coType=home&lang=EN) - jololadiduu
Moi käytiin just siellä,kirjoitin jo siitä pikku kertomuksen tänne.Kotkanpesään ei ole kiertoajelua kuin lokakuun loppuun asti,en tiedä pääseekö sinne,jos vuokraa auton ja menee omatoimisesti.Salzburgin hienoin nähtävyys on linna vanhassa kaupungissa,on siellä muutakin nähtävää.Mutta kannattaa ajaa Salzburgista etelään vuorten välistä,meinaa silmät pudota maisemien vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271467
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228