Mistä päin hotelli?

nyc....

Menemme ensi kertaa new yorkiin ja olisi kiva saada infoa siellä jo käyneiltä, että mistä alueelta kannattaa katsella hotelleja niin että sijainti olisi mahd. ihanteellinen? esim. kannattaako majoittua lähelle empire state buildingia vai keskuspuiston alueelle.... kiitos :)

6

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmanmatkaaaaja

      heippa! me olimme Wellington hotellissa :) Suosittelen lämpimästi! hotellin ikkunasta näkyy central park ja timesquare! se on niiden välissä :) Hotelli oli Todella siisti ja huone mielestäni ihan sopiva ja aika valoisakin! Ei tietysti mikään hirmu suuri mutta aulassa kun mentiin kirjautumaan sisään saatiin itse valita joko parisänky tai erilliset.. tosi hyvin toimi huoneen siistinä pysyminen :) Hotellia vastapäätä on starbucks kahvila, jossa itse käytiin heti ekana aamuna ! Sijainti on mielestäni todella hyvä! muutaman korttelin päässä on radio city, nbc studio, rockefeller center, carnie hall,time warner center, top of the rock (jota suosittelen, sieltä saa hyvin kuviin myös empire state buildingin)! ja 5th avenue on myös aivan nurkalla (hotellin osoite kun on: 871 7th Avenue) jossa on kaikki kuuluisat merkkiliikkeet (tiffany,Gucci, tommy hilfiger)!! Central parkin reunalle kävelee hotellilta n. 5 min! ja time squarelle hiukan yli 5 min.. Eli siis aivan täydellinen sijainti varsinkin ensimmäiselle reissulle :)

      Elikkä suosittelen enemmin central parkin läheisyyttä.. siellä suunnalla on mm. American Museum of Natural History , central park zoo, time warner center ja paljon kaikkea ensi kerralle nähtävää

    • vesku-petteri

      On varmaan makuasia, missä hotelli sijaitsee. Ja vaikka hotelli olisi tärkeän nähtävyyden lähellä, oma ikkuna voi silti olla ankealle sisäpihalle. Manhattanilla on helppo liikkua metron avulla, joten hotellin sijainnilla ei ole suurta merkitystä, ellet aio viettää lomaasi hotellihuoneessa. Sijainti korreloi myös hotellin hintatasoon. Mitä kauempana, sen edullisempi.

    • matkailija-x

      Ihan Times Squaren vieressä en asuisi, valtavasti väkeä, koko ajan joku tyrkyttämässä kiertoajelua, ravintoloiden esitteitä yms. Ravintolat ketjuravintoloita ja muutenkin turistimeiniki.

      Columbus Circle keskuspuiston laidalla oli hyvä sijainti, lähistöltä löytyi paikallisia, yksityisten omistamia ravintoloita, Columbus Circlen pienehkö ostoskeskus, jonka alakerrassa oli Whole Foods, hyvät metroyhteydet ja tietysti Keskuspuisto. Hotellina Hudson Hotel, trendikäs, hauska Philippe Starcin suunnittelema hotelli, jossa melko pienet huoneet (kuitenkin hyvin suunnitellut).

      Herald Squarella olen ollut Red Roof Innissä, joka vajaa 10 v. sitten oli uudehko ja siisti, sijainti oli liikkumisen kannalta hyvä, metrolinjoja meni usietakin korttelin päästä hotellista.

      Monessa muussakin hotellissa olen ollut New Yorkissa, mieluisin on ollut kuitenkin Hilton Garden Inn Tribeca, Tribecan, Sohon ja Greenwich Villagen ravintolat, kaupat ja kuppilat aivan vieressä, eikä (Canal streetin kopiotuotteiden myyjiä lukuunottamatta) niin turistimaista menoa kuin Times Squarella. Lähin metroasema oli suoraan hotellin alla.

      • mikämaaamikävaluutta

        mutta luitko edes edellistä? siinähän suositeltiin juuri keskuspuiston puolta.. ei time squarea??


      • matkailija-x
        mikämaaamikävaluutta kirjoitti:

        mutta luitko edes edellistä? siinähän suositeltiin juuri keskuspuiston puolta.. ei time squarea??

        Luin edellisen vastauksen, mutten kommentoinut sitä omasa vastauksessani. Times Square ja muutkin kokemukseni New Yorkin majoituksista olivat oma huomioitani alkuperäiseen kysymykseen, eivät liittyneet edellisiin vastauksiin millään lailla...


      • Ilpo M.
        matkailija-x kirjoitti:

        Luin edellisen vastauksen, mutten kommentoinut sitä omasa vastauksessani. Times Square ja muutkin kokemukseni New Yorkin majoituksista olivat oma huomioitani alkuperäiseen kysymykseen, eivät liittyneet edellisiin vastauksiin millään lailla...

        Matkailija-X, kiitos hyvistä vinkeistä. Juuri tuollaisia täällä kaivataan, hyödyllisiä varsinkin ensimmäistä kertaa New Yorkiin matkaaville. Edellisen näsäviisastelijan kommentti voidaan jättää omaan arvoonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1971
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1489
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1072
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      1011
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      997
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe