MIELIPITEITÄ HÄÄMENUSTA??

Bride__

elikkäs, kertokaa mielipiteenne perusteluineen seuraavasta häämenusta, mitä jättäisitte pois tai lisäisitte, onko tarpeeksi monipuolinen?

- vihreä fetasalaatti
- sienisalaatti
- pastasalaatti
- kasvisgratiini
- keitetyt perunat
- uunilohi & kermaviili-yrttikastike
- porsaan ulkofilee & punaviinikastike
- leivät voi

ja kahvin kanssa hääkakku lusikkaleivät

iltapalaksi esim. kinkkukiusaus, broileripiirakka

9

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menukommentteja

      Kuulostaa hyvin perinteiseltä ja varmasti oikein hyvä menu jos perinteisestä tykkää. Varmistattehan, että pastasalaatti on sitten varmasti sopivasti keitetty, niistä tulee niin helposti ylikypsää höttöä majoneesissa. Ainut kysymys mikä heräsi on, että jos on kasvissyöjiä niin mitä tarjoatte heille? Tuo kasvisgratiini kun on aika yksipuolinen ruoka ja kuulemani mukaan sitä joutuvat kasvissyöjät syömään melkein joka juhlassa. :)

      • Bride::

        Niin, perinteistä ruokaa tosiaan meinattiin, mutta karjalanpaistilinjalle ei haluttu lähteä :) juhlaväessä on kuitenkin myös vanhempaa porukkaa, joten pitäydyttiin kuitenki perusruuassa mikä on tuttua ja turvallinen valinta :) kasvisgratiini tosiaan on varmasti yleinen tarjottava, tosin ketään totaalista lihasta kieltäytyjää ei ainakaan tähän mennessä ole kenestäkään juhlavieraastamme paljastunut, kuitenkin näen kasvisvaihtoehdon hyvänä tarjottavana, koska monesti se maistuu myös lihan vierellä.
        Olisiko kuitenkaan kellään antaa mitään hyvää kasvisruokaa tuon kasvisgratiinin tilalle?

        Ja siis häistä on tarkoitus tulla pienen budjetin häät ja todennäköisesti teemme ruuat aikapitkälle itse. Kyseessä siis talvihäät.


      • Bride__
        Bride:: kirjoitti:

        Niin, perinteistä ruokaa tosiaan meinattiin, mutta karjalanpaistilinjalle ei haluttu lähteä :) juhlaväessä on kuitenkin myös vanhempaa porukkaa, joten pitäydyttiin kuitenki perusruuassa mikä on tuttua ja turvallinen valinta :) kasvisgratiini tosiaan on varmasti yleinen tarjottava, tosin ketään totaalista lihasta kieltäytyjää ei ainakaan tähän mennessä ole kenestäkään juhlavieraastamme paljastunut, kuitenkin näen kasvisvaihtoehdon hyvänä tarjottavana, koska monesti se maistuu myös lihan vierellä.
        Olisiko kuitenkaan kellään antaa mitään hyvää kasvisruokaa tuon kasvisgratiinin tilalle?

        Ja siis häistä on tarkoitus tulla pienen budjetin häät ja todennäköisesti teemme ruuat aikapitkälle itse. Kyseessä siis talvihäät.

        siis nimimerkkiin tuli viimeiset merkit kiireessä hieman väärin, eli ketjun aloittaja kirjotti äskeisen :)


      • vaikuttaa
        Bride:: kirjoitti:

        Niin, perinteistä ruokaa tosiaan meinattiin, mutta karjalanpaistilinjalle ei haluttu lähteä :) juhlaväessä on kuitenkin myös vanhempaa porukkaa, joten pitäydyttiin kuitenki perusruuassa mikä on tuttua ja turvallinen valinta :) kasvisgratiini tosiaan on varmasti yleinen tarjottava, tosin ketään totaalista lihasta kieltäytyjää ei ainakaan tähän mennessä ole kenestäkään juhlavieraastamme paljastunut, kuitenkin näen kasvisvaihtoehdon hyvänä tarjottavana, koska monesti se maistuu myös lihan vierellä.
        Olisiko kuitenkaan kellään antaa mitään hyvää kasvisruokaa tuon kasvisgratiinin tilalle?

        Ja siis häistä on tarkoitus tulla pienen budjetin häät ja todennäköisesti teemme ruuat aikapitkälle itse. Kyseessä siis talvihäät.

        moi

        meillä oli kemut 21.8 ja oltiin hyvin samoilla linjoilla kuin te. että perinteistä ja hyvää mutta ei kuitenkaan karjalanpaisti & joululaatikkolinjaa. tuo menu vaikuttaa hyvälle, itse siihen kuitenkin lisäisin vielä joko graavilohta tai sitten jotakin silliä. Meillä oli myös vanhempaa porukkaa aikastalailla ja tykkäsivät kovasti kun oli kunnon himosilakat muistettu laittaa menuun. Possunfile vaihdettiin broilerirullaan joka oli täytetty sipulilla ja pekonilla. niin. ja muuten, lihapullat otimme myös mukaan koska juhlissa oli myös paljon lapsia. Kanan kanssa oli hunajaminttukastiketta. ja keitettyjen perunoiden rinnalla oli uppopaistettuja ristikkoperunoita. se karjalanpaisti oli vaihdettu pippuriseen härkäruukkuun.
        myös meillä oli kasvisgratiinia. olikin aivan sairaan hyvää. kasvissyöjiltä tuli palautetta että eivät koskaan ole saaneet niin hyvää. no, se oli tuhtia...kermaa ei oltu säästelty..eipä noita kasvissyöjiäkään ollut kuin muutama. suku on tunnetusti lihansyöjiä täynnä=)

        ottakaa hääkahville vielä jotain muutakin kuin pikkuleivät kakun lisäksi. esimerkiksi jotakin pullaa tai kuivaakakkua tai piirakkaa tms. Usein haetaan santsikuppia ja siinä on mukava kastaa vähän muutakin sitten kahvin kanssa. Meillä ainakin oli näin. vieraita oli 220 ja itse tehtiin nuo mitä hääkakun lisäksi tarjottiin. ei ollut kallista tehdä ja oli vaivan arvoista.


      • =)
        vaikuttaa kirjoitti:

        moi

        meillä oli kemut 21.8 ja oltiin hyvin samoilla linjoilla kuin te. että perinteistä ja hyvää mutta ei kuitenkaan karjalanpaisti & joululaatikkolinjaa. tuo menu vaikuttaa hyvälle, itse siihen kuitenkin lisäisin vielä joko graavilohta tai sitten jotakin silliä. Meillä oli myös vanhempaa porukkaa aikastalailla ja tykkäsivät kovasti kun oli kunnon himosilakat muistettu laittaa menuun. Possunfile vaihdettiin broilerirullaan joka oli täytetty sipulilla ja pekonilla. niin. ja muuten, lihapullat otimme myös mukaan koska juhlissa oli myös paljon lapsia. Kanan kanssa oli hunajaminttukastiketta. ja keitettyjen perunoiden rinnalla oli uppopaistettuja ristikkoperunoita. se karjalanpaisti oli vaihdettu pippuriseen härkäruukkuun.
        myös meillä oli kasvisgratiinia. olikin aivan sairaan hyvää. kasvissyöjiltä tuli palautetta että eivät koskaan ole saaneet niin hyvää. no, se oli tuhtia...kermaa ei oltu säästelty..eipä noita kasvissyöjiäkään ollut kuin muutama. suku on tunnetusti lihansyöjiä täynnä=)

        ottakaa hääkahville vielä jotain muutakin kuin pikkuleivät kakun lisäksi. esimerkiksi jotakin pullaa tai kuivaakakkua tai piirakkaa tms. Usein haetaan santsikuppia ja siinä on mukava kastaa vähän muutakin sitten kahvin kanssa. Meillä ainakin oli näin. vieraita oli 220 ja itse tehtiin nuo mitä hääkakun lisäksi tarjottiin. ei ollut kallista tehdä ja oli vaivan arvoista.

        unohdin lisätä,että meillä menu maksoi 25e/hlö, alle 12v -50% ja alle 6v ilmaiseksi. maksoin tänään hääjuhlamme laskun joka sisälsi myös boolitarjoilun. ei paljon päätä huimannut kun 6500e siirtyi ravintolan tilille jossa juhlamme olivat. juhlat olivat suuret,ruoka aivan taivaallista ja näin edullisesti niistö selvisimme.


      • menukommentteja
        Bride:: kirjoitti:

        Niin, perinteistä ruokaa tosiaan meinattiin, mutta karjalanpaistilinjalle ei haluttu lähteä :) juhlaväessä on kuitenkin myös vanhempaa porukkaa, joten pitäydyttiin kuitenki perusruuassa mikä on tuttua ja turvallinen valinta :) kasvisgratiini tosiaan on varmasti yleinen tarjottava, tosin ketään totaalista lihasta kieltäytyjää ei ainakaan tähän mennessä ole kenestäkään juhlavieraastamme paljastunut, kuitenkin näen kasvisvaihtoehdon hyvänä tarjottavana, koska monesti se maistuu myös lihan vierellä.
        Olisiko kuitenkaan kellään antaa mitään hyvää kasvisruokaa tuon kasvisgratiinin tilalle?

        Ja siis häistä on tarkoitus tulla pienen budjetin häät ja todennäköisesti teemme ruuat aikapitkälle itse. Kyseessä siis talvihäät.

        No jos haluaa tarjota muuta kuin kasvisgratiinia kasvissyöjille niin esimerkiksi täytetyt munakoisot/paprikat/kesäkurpitsat on oikein hyvä ja melko helppotekoinen vaihtoehto. :) Toki jos teillä ei ole kasvissyöjiä ollenkaan niin sittenhän tätä ei tarvitse miettiä. Minä en kyllä lisäisi tuohon hääkakun kanssa enää mitään muuta. Teillä on melko tuhti menu muutenkin, joten musta pikkuleivät hääkakun kanssa ovat ihan riittävät. Ja noista lihapullistakin olen sitä mieltä, että lapset varmasti syövät myös tuota porsasta ihan hyvällä ruokahalulla.


      • tälleenkin
        menukommentteja kirjoitti:

        No jos haluaa tarjota muuta kuin kasvisgratiinia kasvissyöjille niin esimerkiksi täytetyt munakoisot/paprikat/kesäkurpitsat on oikein hyvä ja melko helppotekoinen vaihtoehto. :) Toki jos teillä ei ole kasvissyöjiä ollenkaan niin sittenhän tätä ei tarvitse miettiä. Minä en kyllä lisäisi tuohon hääkakun kanssa enää mitään muuta. Teillä on melko tuhti menu muutenkin, joten musta pikkuleivät hääkakun kanssa ovat ihan riittävät. Ja noista lihapullistakin olen sitä mieltä, että lapset varmasti syövät myös tuota porsasta ihan hyvällä ruokahalulla.

        Minä olin tänäkesänä kolmissa eri häissä joissa oli tämä "perinteinen" menu. Lihapullista sen verran että kyllä ne kaupaksi kävi varsinkin pikkuväelle ja isommallekin varsin hyvin.se oli mukava lisä ainaisen possun kamuksi. Ja hääkakun lisukkeista niin totta on se että pakko tietenkään ei ole muuta tarjota kuin noita kahta sorttia mutta kyllä se hieman aneemiselle vaikuttaa.suoraan sanottuna. Pieniin häihin varsinkin voi nopeasti tehdä jotain lisäksi pienellä vaivalla.


      • menukommentteja
        tälleenkin kirjoitti:

        Minä olin tänäkesänä kolmissa eri häissä joissa oli tämä "perinteinen" menu. Lihapullista sen verran että kyllä ne kaupaksi kävi varsinkin pikkuväelle ja isommallekin varsin hyvin.se oli mukava lisä ainaisen possun kamuksi. Ja hääkakun lisukkeista niin totta on se että pakko tietenkään ei ole muuta tarjota kuin noita kahta sorttia mutta kyllä se hieman aneemiselle vaikuttaa.suoraan sanottuna. Pieniin häihin varsinkin voi nopeasti tehdä jotain lisäksi pienellä vaivalla.

        Mun mielestä taas ei vaikuta aneemiselle, koska ajattelen hääkakun nimen omaan jälkiruokana ja kun on sitä jo edeltänyt tuhti menu niin ei tarvitse olla sitä perinteistä seitsemää sorttia. Jos olisi vain kahvihäät ja ei siis varsinaista lämmintä ruokaa ollenkaan niin silloin olisi tarpeen olla makeitakin useampaa lajia. Minä taas ajattelen, että lihapulla on se "ainainen" osa näitä menuja eikä mun mielestä sitä paitsi juhlaruokaa ollenkaan. Mutta nämä on tosiaan ihan mielipidekysymyksiä.


      • hyvää keskustelua
        menukommentteja kirjoitti:

        Mun mielestä taas ei vaikuta aneemiselle, koska ajattelen hääkakun nimen omaan jälkiruokana ja kun on sitä jo edeltänyt tuhti menu niin ei tarvitse olla sitä perinteistä seitsemää sorttia. Jos olisi vain kahvihäät ja ei siis varsinaista lämmintä ruokaa ollenkaan niin silloin olisi tarpeen olla makeitakin useampaa lajia. Minä taas ajattelen, että lihapulla on se "ainainen" osa näitä menuja eikä mun mielestä sitä paitsi juhlaruokaa ollenkaan. Mutta nämä on tosiaan ihan mielipidekysymyksiä.

        jep. niinhän ne on mielipidekyssäreitä. Eihän sen tarvi olla mitään juhlaruokaakaan kaikilta osin vaan muuten vaan tosi hyvää. Itte ollaan pohjanmaalta ja täällä on tapana että sorttja on joka kattauksessa enemmänku kuin muutama ja jos ei ole niin on aneemista=). no, minäpä olen itsekin hyvä tekemään herkkuja niin oli vaan suuri ilo tehdä hääkakun lisäksi vähän muutakin. Menihän ne, tottakai=)
        perinteisessä menussa kaikki taitaa olla sitä "ainaista" joten ehkä kannattaa valita kestosuosikkeja. kuten niitä puhalillejä. =) ja ainaisistakin ruuista saa todella paljon parempia kuin muilla kun valkkaa taitavan kokin. kaikki ei osaa tehdä samoista aineksista herkullista ruokaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3075
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2431
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2227
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe