Mikä ohjelma se oli

dkytdfhzzsafhsarrhgr

Mikä ohjelma se oli, joka tarkistaa onko Maciin asennettuille ohjelmille päivityksiä? Että onko jostain Skypestä tai UnRarX ohjelmista uusia versioita, joissa on tietoturva-aukot on korjattu

20

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkkihöperö

      Applen vakio-ohjelmille -valikosta: Ohjelmiston päivitys…
      Muille ohjelmille, kun rekisteröityy käyttäjäksi, tulee yleensä sähköpostiin ilmoitus uudesta versiosta tai ohjelmaa käynnistettäessä tulee ilmoitus, jos sitä on pyydetty asennuksen yhteydessä tai asetuksista.
      Tai esim. Skypen ohjelmavalikosta: Check for Update…
      Ohjelman tekijän sivustoa kannattaa myös kurkkia.

      • 1stMacFinn

        www.versiontracker.com tai www.macupdate.com
        noista näkee mitä on ilmestynyt ja voi päivittää. Siis elle ohjelmassa itsessään ole tuota Check for update-toimintoa oletuksena päällä. Aika monessa on.


      • Toivottoavasti Apple korjaa tämän pahan puutteen Mac OS X:stä pian.


      • G4 MDD
        M-Kar kirjoitti:

        Toivottoavasti Apple korjaa tämän pahan puutteen Mac OS X:stä pian.

        Mistä puutteesta oikein puhut? Omastako?


      • gggogoiu
        1stMacFinn kirjoitti:

        www.versiontracker.com tai www.macupdate.com
        noista näkee mitä on ilmestynyt ja voi päivittää. Siis elle ohjelmassa itsessään ole tuota Check for update-toimintoa oletuksena päällä. Aika monessa on.

        Macupdatella on myös ohjelma joka tarkistaa ohjelmat, lisäosat jne... Ei kylläkään ole ilmainen. Olen käyttänyt ko. ohjelmaa noin puoli vuotta. Omaan käyttöön ei tunnu kovinkaan tarpeelliselle.

        http://www.macupdate.com/desktop/


      • G4 MDD kirjoitti:

        Mistä puutteesta oikein puhut? Omastako?

        Että osaisi päivittää siihen asennettuja ohjelmia. Nyt ei osaa vaan laitetaan lisäohjelmaa joka katsoisi, tarviiko toiset ohjelmat päivityksiä ja itse pitäis sitten päivitellä niitä. Tuollainen on aika epäkäytettävää.


      • Mac pro
        M-Kar kirjoitti:

        Että osaisi päivittää siihen asennettuja ohjelmia. Nyt ei osaa vaan laitetaan lisäohjelmaa joka katsoisi, tarviiko toiset ohjelmat päivityksiä ja itse pitäis sitten päivitellä niitä. Tuollainen on aika epäkäytettävää.

        En ymmärrä yleensäkkään sinun vastauksia palstalla, kyllä minulla ainakin päivitykset tapahtuu automaattisesti eikä niistä ole tarvetta itse huolehtia.


      • Mac pro kirjoitti:

        En ymmärrä yleensäkkään sinun vastauksia palstalla, kyllä minulla ainakin päivitykset tapahtuu automaattisesti eikä niistä ole tarvetta itse huolehtia.

        Miksi kysyjä sitten kysyy ohjelmaa mikä tarkistaa päivitystarpeen?


      • Mac pro
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi kysyjä sitten kysyy ohjelmaa mikä tarkistaa päivitystarpeen?

        Kysyjällä ei ole tietoa asian tarpeellisuudesta.


      • true ubu
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi kysyjä sitten kysyy ohjelmaa mikä tarkistaa päivitystarpeen?

        Matti, miten ubuntusi päivittää Truecrypt:in uudempaan versioon?


      • true ubu kirjoitti:

        Matti, miten ubuntusi päivittää Truecrypt:in uudempaan versioon?

        En käytä Truecryptiä. Pikainen googletus näytti siltä, että Truecryptin kehittäjät eivät ole paketoineet sitä asianmukaisesti Ubuntulle joten tuollaiset ei tietenkään päivity itsestään. Se taas ei ole käyttöjärjestelmän vika.


      • 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

        Että osaisi päivittää siihen asennettuja ohjelmia. Nyt ei osaa vaan laitetaan lisäohjelmaa joka katsoisi, tarviiko toiset ohjelmat päivityksiä ja itse pitäis sitten päivitellä niitä. Tuollainen on aika epäkäytettävää.

        Esimerkiksi Firefox tarkistaa oletuksen käynnistyksen yhteydessä onko päivityksiä tullut ja ilmoittaa jos on. Sama tekniikka on mukana suunnilleen 98 % mun Maceissa olevissa ohjelmissa. Äkkiä ei tule mieleen missä softassa sitä ei olisi. Jopa MS Officen v.X:ssä, joka on jotain vuodelta 2003 on nykyään sellainen.

        Että ei siihen lisäohjelmaa tarvita.

        Näin päivitykset ilmestyvät ladattaviksi sitä mukaa kun niitä tarvitaan ja kun valmistaja ne julkaisee. Turhaa päivittää tänään ohjelmaa, jota tarvitsen seuraavan kerran joulukuussa. Mutta jos ohjelman käynnistän, päivitys tulee heti tarjolle.


      • M-Kar
        1stMacFinn kirjoitti:

        Esimerkiksi Firefox tarkistaa oletuksen käynnistyksen yhteydessä onko päivityksiä tullut ja ilmoittaa jos on. Sama tekniikka on mukana suunnilleen 98 % mun Maceissa olevissa ohjelmissa. Äkkiä ei tule mieleen missä softassa sitä ei olisi. Jopa MS Officen v.X:ssä, joka on jotain vuodelta 2003 on nykyään sellainen.

        Että ei siihen lisäohjelmaa tarvita.

        Näin päivitykset ilmestyvät ladattaviksi sitä mukaa kun niitä tarvitaan ja kun valmistaja ne julkaisee. Turhaa päivittää tänään ohjelmaa, jota tarvitsen seuraavan kerran joulukuussa. Mutta jos ohjelman käynnistän, päivitys tulee heti tarjolle.

        "Esimerkiksi Firefox tarkistaa oletuksen käynnistyksen yhteydessä onko päivityksiä tullut ja ilmoittaa jos on. Sama tekniikka on mukana suunnilleen 98 % mun Maceissa olevissa ohjelmissa."

        Eli Mac OS X:stä toiminto puuttuu.

        Tule mieleen Dos. Joka ohjelmalla ja pelillä oli omat ajurit, käyttöliittymäratkaisut yms. koska Dos ei niitä osannut.


      • true ubu
        M-Kar kirjoitti:

        En käytä Truecryptiä. Pikainen googletus näytti siltä, että Truecryptin kehittäjät eivät ole paketoineet sitä asianmukaisesti Ubuntulle joten tuollaiset ei tietenkään päivity itsestään. Se taas ei ole käyttöjärjestelmän vika.

        Eli tuossa aiemmin vaadit macilta sellaista mihin ubuntukaan ei pysty. Kaksinaamaista?


      • 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

        "Esimerkiksi Firefox tarkistaa oletuksen käynnistyksen yhteydessä onko päivityksiä tullut ja ilmoittaa jos on. Sama tekniikka on mukana suunnilleen 98 % mun Maceissa olevissa ohjelmissa."

        Eli Mac OS X:stä toiminto puuttuu.

        Tule mieleen Dos. Joka ohjelmalla ja pelillä oli omat ajurit, käyttöliittymäratkaisut yms. koska Dos ei niitä osannut.

        Minusta on parempi, että ohjelman tekijä vastaa päivittämisestä eikä käyttöjärjestelmän tekijä. Näin päivitykset tulevat heti asiakkaille tarjolle eikä sitten joskus kun käyttiksen ylläpitäjä ehtii, viitsii, kerkiää jne.

        Esim. Ubuntussa Firefoxin 3.6.9 ei taida olla vielä jakelussa, mutta meillä muilla se jo on.


      • true ubu kirjoitti:

        Eli tuossa aiemmin vaadit macilta sellaista mihin ubuntukaan ei pysty. Kaksinaamaista?

        Kyllä Ubuntu siihen pystyy. Kaikki ohjelmat jotka rekisteröi itsensä paketinhallintaan päivittyvät kuten pitääkin. Mac OS X ei tuohon näytä pystyvän kun Mac OS X ei päivitä muita kuin Applen tekemiä ohjelmistoja.


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Minusta on parempi, että ohjelman tekijä vastaa päivittämisestä eikä käyttöjärjestelmän tekijä. Näin päivitykset tulevat heti asiakkaille tarjolle eikä sitten joskus kun käyttiksen ylläpitäjä ehtii, viitsii, kerkiää jne.

        Esim. Ubuntussa Firefoxin 3.6.9 ei taida olla vielä jakelussa, mutta meillä muilla se jo on.

        "Minusta on parempi, että ohjelman tekijä vastaa päivittämisestä eikä käyttöjärjestelmän tekijä."



        "Näin päivitykset tulevat heti asiakkaille tarjolle eikä sitten joskus kun käyttiksen ylläpitäjä ehtii, viitsii, kerkiää jne."

        Eli tulevat testaamatta ja sotkevat järjestelmän. Firefox hyvänä esimerkkinä, että onpas kivaa jos käyttäjällä on joku lisäosa ja se menee rikki kun Firefox päivittyy. Paljon kivempaa, että lisäosat päivittyvät automaattisesti samalla tai että uutta julkaisua ei laiteta päivityksistä ennen kuin lisäosat on valmiit. Siihen Firefoxiinkin kun tulee päivityksiä Mozillalta sitä varten 6kk uuden julkaisun jälkeen.

        Firefoxin päivitykset aiheuttivat paljon ongelmia kesällä muille kuin Ubuntun käyttäjille. Kas kummaa kun huomasivat, että se joku 3.6.4 vai oliko se 3.6.5, vai peräti molemmat, aiheuttivat ongelmia joten hyppäsivät näiden yli. Ei paljon väliä vaikka 2vko myöhemmin tuli korjaukset. Joku Apple esimerkiksi pitää reikiä auki useita kuukausia välillä.


      • ylläpitäjä....
        1stMacFinn kirjoitti:

        Esimerkiksi Firefox tarkistaa oletuksen käynnistyksen yhteydessä onko päivityksiä tullut ja ilmoittaa jos on. Sama tekniikka on mukana suunnilleen 98 % mun Maceissa olevissa ohjelmissa. Äkkiä ei tule mieleen missä softassa sitä ei olisi. Jopa MS Officen v.X:ssä, joka on jotain vuodelta 2003 on nykyään sellainen.

        Että ei siihen lisäohjelmaa tarvita.

        Näin päivitykset ilmestyvät ladattaviksi sitä mukaa kun niitä tarvitaan ja kun valmistaja ne julkaisee. Turhaa päivittää tänään ohjelmaa, jota tarvitsen seuraavan kerran joulukuussa. Mutta jos ohjelman käynnistän, päivitys tulee heti tarjolle.

        >Esimerkiksi Firefox tarkistaa oletuksen käynnistyksen yhteydessä onko päivityksiä


        Ohjelma X tarkistaa, mutta ohjelmat Y, Z W ja Q eivät. Mutta niissäkin voi olla tietoturva-aukkoja ja bugeja. Ei ole paljoakaan iloa, että käyttis on päivitetty, mutta flash ja PDF eivät ja jokaisella kräkkerillä on suora pääsy sun tiedostoihin.

        Kyllä se on käyttöjärjestelmän tehtävä, tarkistaa, että kaikki siihen asennetut ohjelmat on päivitetty.
        Tästä syystä juuri käytänkin Debiania palvelimessa, sillä se päivittä kaikki ohjelmat automaattisesti, eikä minun tarvitse päivittäin vierailla jokaisen ohjelman tekijän sivuilla ja katsoa tuliko jotain päivityksiä vai ei.


      • 19+12
        M-Kar kirjoitti:

        "Minusta on parempi, että ohjelman tekijä vastaa päivittämisestä eikä käyttöjärjestelmän tekijä."



        "Näin päivitykset tulevat heti asiakkaille tarjolle eikä sitten joskus kun käyttiksen ylläpitäjä ehtii, viitsii, kerkiää jne."

        Eli tulevat testaamatta ja sotkevat järjestelmän. Firefox hyvänä esimerkkinä, että onpas kivaa jos käyttäjällä on joku lisäosa ja se menee rikki kun Firefox päivittyy. Paljon kivempaa, että lisäosat päivittyvät automaattisesti samalla tai että uutta julkaisua ei laiteta päivityksistä ennen kuin lisäosat on valmiit. Siihen Firefoxiinkin kun tulee päivityksiä Mozillalta sitä varten 6kk uuden julkaisun jälkeen.

        Firefoxin päivitykset aiheuttivat paljon ongelmia kesällä muille kuin Ubuntun käyttäjille. Kas kummaa kun huomasivat, että se joku 3.6.4 vai oliko se 3.6.5, vai peräti molemmat, aiheuttivat ongelmia joten hyppäsivät näiden yli. Ei paljon väliä vaikka 2vko myöhemmin tuli korjaukset. Joku Apple esimerkiksi pitää reikiä auki useita kuukausia välillä.

        Linux-jakeluissahan ohjelmien päivittäminen varmaankin on iso ongelma, koska niin usein päivitys rikkoo systeemin. Paremmissa järjestelmissä näin ei tietenkään käy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe