Työpaikan vaihtaminen&hygieniapassi

Olen ollut eräässä ravintolassa töissä nyt noin kuukauden. En kuitenkaan oikein viihdy työssäni, ja sainkin työtarjouksen eräältä toiselta ravintolayritykseltä. Työssäni on 4:n kuukauden koeaika, joten työsuhteen purkaminen käy vissinkin suhteellisen helposti. Mietin kuitenkin sellaista, että suoritin hygieniapassitestin nykyisessä työpaikassani pari päivää sitten(työnantajan kustannuksella), ja passin pitäisi tulla 2-3 viikon päästä. Mitäs, jos vaihdan työpaikkaa ennen tätä? Tuleeko minun suorittaa hygieniapassitesti uudestaan omakustanteisesti? Vai antaako yritys minun pitää hygieniapassini?
1483
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

hygieniapassi on henkilökohtainen ei yritykseen sidottu. ja passia ei voi sinulta kukaan muu viedä pois kuin osaamistestaaja, joka tuokin lienee hyvin harvinaista. joten sen suhteen voit olla huoletta.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Hygieniapassista... kirjoitti:

Olen ollut eräässä ravintolassa töissä nyt noin kuukauden. En kuitenkaan oikein viihdy työssäni, ja sainkin työtarjouksen eräältä toiselta ravintolayritykseltä. Työssäni on 4:n kuukauden koeaika, joten työsuhteen purkaminen käy vissinkin suhteellisen helposti. Mietin kuitenkin sellaista, että suoritin hygieniapassitestin nykyisessä työpaikassani pari päivää sitten(työnantajan kustannuksella), ja passin pitäisi tulla 2-3 viikon päästä. Mitäs, jos vaihdan työpaikkaa ennen tätä? Tuleeko minun suorittaa hygieniapassitesti uudestaan omakustanteisesti? Vai antaako yritys minun pitää hygieniapassini?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu