adoptoinut lastaan myöhemmässä vaiheessa kuin heti lapsen synnyttyä? Mikä oli syy siihen? Mahtaako siitä tulla kauhea maine vai onko ns uudet vanhemmat vaitiolo velvollisia?
onko kukaan
2
736
Vastaukset
- Miina I
tarkoittanet. Yleensä adoptoimisella tarkoitetaan lapseksi ottamista, eikä hänen pois antamistaan.
- Oma valinta
Yleensä lapsi annetaan adoptioon heti syntymän jälkeen. Tai lapsi on sijoitettuna väliaikaisesti ja n 8 viikon ikäisenä voi allekirjoittaa viralliset paperit ja lapsi siirtyy adoptioperheeseen.
Joskus voi olla että äiti ei heti osaa päättää adoptiosta ja hän voi miettiä sitä kunnes lapsi on 6 kuukautta.
Lapsen voi antaa adoptioon niin että adoptioperhe ei tiedä miksi lapsi on annettu adoptoitavaksi. Mutta voi olla lapsen paras että adoptiovanhemmet tietää syyn ja he voivat kertoa sen lapselle esim kun hän täyttää 18-vuotta. Adoption syyn tietäminen voi auttaa lasta ymmärtää miksi hänen synnyttänyt äiti ei pitänyt häntä.
Mutta on olemassa syitä joista voi olla lapselle myös haittaa. Näistä asioista kannattaa puhua avoimesti adoptioneuvonnassa.
Joka tapauksessa adoptioon lapsensa antanut ei menetä mainettaan, adoptioneuvonnan antajilla on vaitiolovelvollisuus. Lapsi menee yleensä kauas synnyinseudultaan jolloin adoptiovanhemmat ja lapsen synnyttänyt eivät kohtaa kuin tarkoituksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627