Ollaan ostamassa mökkiä. Käytin rakennusmiestä arvoimassa erään mökin kunnon, ja meinas mökin arvon olevan melkein puolet vähemmän pyyntihinnasta. Ei kai sitä viitsi puolta vähempää ees tarjota? vai mitä näissä mökkikaupoissa myydään? Unelmia vailla todellisia perusteita hintapyynnille?
Mökin ostohinta
24
3854
Vastaukset
- oyäpo
hintapyynnöt ovat yläkanttiin, joskut rutkastikin. Mökkiä näkemättä on vaikea ottaa asiaan kantaa muuten kuin yleisellä tasolla, mutta jos käyttämänne arvioija on joltinenkin asiantuntija, hänen arvioonsa voinee lähtökohtaisesti luottaa. Tehkää tarjous -se voi olla matalakin- ja sitten myyjä tekee vastatarjouksen, jos katsoo että olette vakavissanne ostoaikeissa.
- teetä uusi
Teettää nykyisen asumistason yli eli viat vai mukavuuksien puute hinnan raksamiehen arviossa , lisävarusteet maksetaan kerran samoin kuin autokaupassa.
Hyvät tontit tänä päivänä hakusessa ja samalla saat ostaa sen mörskän lisähinnalla hävitettäväksi tai siedettäväksi.
Ei ole pakko ostaa ja ikävää jos "luottomiehesi" sai tuollaisen arvion mutta realismi on hyve. - ................
Mitäs se rakennusmies laski tontin hinnaksi? Nolla euroako
- pasi r.
ei siinä paljon lausunnot auta. Taitaa myyjä pyyhkästä perseensä sun rakennusmiehen lausunnoilla. Voi herranjumala, mistä näitä sikiää? Tarjoa jotain, minkä arvoiseksi katsot. Sitten näet syntyykö kaupat. Vaikkaan kyllä että ei. Kyllä tässä maassa ainakin vielä kiinteistön omistaja päättää mihin hintaan kauppaa käydään :)
- 12+10
kyllä sen joku sillä hinnalla ostaa. Maata ja järviä ei enää rakenneta tähän maailmaan lisää ja arvo vaan nousee.
- etsiietsiietsii
12+10 kirjoitti:
kyllä sen joku sillä hinnalla ostaa. Maata ja järviä ei enää rakenneta tähän maailmaan lisää ja arvo vaan nousee.
Miksi aina, kun keskustellaan rahasta, tulee joku apinan raivolla vaahtoamaan. Osataanko "keskustella" asioista ja vaihtaa mielipiteitä ihan normaalisti? Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta alatyylit, jokainen osaa jättää vähemmälle!
Meillä on myös mökki hakusessa ja olen törmännyt samaan asiaan. Usein jo haju sisälle astuessa kertoo, että rempattavaa löytyy.
Onko mökki kiinteistönvälittäjällä? He valitettavasti hinnoittelevat rutkasti yläkanttiin, ottaen huomioon tämän hetken tarjonnan.
Jotkut myyjät pettyvät, kun mökki ei mene kaupaksi ja vetävät sen pois myynnistä, luullen, ettei paikka kiinnosta ketään. Usein varsinkin iäkkäät omistajat eivät ole uneksinutkaan sellaisista hinnoista joita välittäjät antavat. Tosin päinvastaisiakin tapauksiakin löytyy.
Joku yllä jo mainitsi tontin arvon. Minusta rantatonttien kohdalla se saattaa olla merkittävä, mutta ei kuivanmaan mökkien.
Olen jättänyt kerran 40 000 euroa matalamman hinnan, sillä hintaa mökkiä ei myyty, ei tosin ole myyty vielä lainkaan. En tiedä välittävätkö välittäjät näitä rutkasti alhaisempa hintoja eteenpäin. Tähän voisi joku LKV vastata. - LkvJ
etsiietsiietsii kirjoitti:
Miksi aina, kun keskustellaan rahasta, tulee joku apinan raivolla vaahtoamaan. Osataanko "keskustella" asioista ja vaihtaa mielipiteitä ihan normaalisti? Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta alatyylit, jokainen osaa jättää vähemmälle!
Meillä on myös mökki hakusessa ja olen törmännyt samaan asiaan. Usein jo haju sisälle astuessa kertoo, että rempattavaa löytyy.
Onko mökki kiinteistönvälittäjällä? He valitettavasti hinnoittelevat rutkasti yläkanttiin, ottaen huomioon tämän hetken tarjonnan.
Jotkut myyjät pettyvät, kun mökki ei mene kaupaksi ja vetävät sen pois myynnistä, luullen, ettei paikka kiinnosta ketään. Usein varsinkin iäkkäät omistajat eivät ole uneksinutkaan sellaisista hinnoista joita välittäjät antavat. Tosin päinvastaisiakin tapauksiakin löytyy.
Joku yllä jo mainitsi tontin arvon. Minusta rantatonttien kohdalla se saattaa olla merkittävä, mutta ei kuivanmaan mökkien.
Olen jättänyt kerran 40 000 euroa matalamman hinnan, sillä hintaa mökkiä ei myyty, ei tosin ole myyty vielä lainkaan. En tiedä välittävätkö välittäjät näitä rutkasti alhaisempa hintoja eteenpäin. Tähän voisi joku LKV vastata.Kyllä ainakin minä kerron kaikki tarjoukset myyjälle ja myyjähän kaupasta päättää. Tottakai monta kertaa myyjä on antanut jonkinlaisen "pohjahinnan" ja tätä selvästi alempia tarjouksia tekeville kerron heti, että "epäilen vahvasti myyjän suostumusta kauppaan".
Itsellisenä mihinkään ketjuun kuulumattomana välittäjänä olen yhä useammin joutunut sanomaan myyntiin tarjoaville, että en voi ottaa kohdetta, koska omasta mielestäni omistajan hintanäkemys on aivan liian korkea. Väittäisin näihin korkeisiin hintaodotuksiin syyksi sen, että omistajat ovat seuranneet tonttien hinnan kehitystä. Esim. huomanneet, että tonttien hinnat ovat nousseet kolminkertaiseksi. Niinpä kun he ovat maksaneet mökistä 100 tuhatta niin nyt pitää saada 300 tuhatta.
Vaikka oikeastihan vain tontin hinnat nousevat, ei niiden rakennusten jos niille ei mitään tehdä.
- jskljrfe
Jos on kyseessä rantatontti, niin vesistön koolla ja laadulla on myös suuri vaikutus hintaan. Lammen tai pikkujärven rannalla puhutaan eri hinnoista kuin Päijänteen, Saimaan tai merenrannalla olevavasta mökistä.
- Että tämmöstä
No niin nyt on tutustuttu perinpohjin suomalaiseen rantamökkitarjontaan ja on päinvänselvää että hinnoittelu on pielessä. Täällä on kerrottu että samat töllit keikkuvat useampia vuosia?? listoilla ja tarjontaahan näyttää olevan paljon (syksylläkin) ainakin noilla isommilla foorumeilla.
Suurien ikäluokkien mökeistä luopuminen on selvästi alkanut ja ehkä tulossa oleva uusi jätevesimääräyskin vaikuttaa jonnin verran. Saamani vinkin mukaan ensi keväänä on mistä valita. Toivottavasti näkkyy myös hinnoittelussa. Nykynuorisoa ei tunnu mökkeily kiinnostavan. Oma jälkipolvi ainakin matkustelee mielummin.
Oikein hinnoteltu mökki ei muutamaa kuukautta kauempaa keiku myynnissä.- gyystöist
Arvatenkin "luotettavasta" lähteestä ;)
Niin, kumma juttu, mutta muistan jo viime vuonna, samoin kuin 2008, että keväällä tarjonta tulee olemaan jotain aivan muuta kuin silloisella hetkellä. KUITENKAAN sitä ylenpalttista tarjontaa ei ole ollut ja moni jää nuolemaan näppejään mökkikaupoissa. Ne hinnatkaan ei laskeneet taantumassa, suunta oli ja on edelleen vain ja ainoastaan ylöspäin. Tietenkin, ainahan sitä hyvää kannattaa jäädä odottamaan, JOS vaikka vielä joskus...
Olenpa onnellinen, että se mökin etsintärumba on jo taaksejäänyttä elämää ja olen voinut nauttia monia vuosia mökkeilystä!
- 76
Ensi kesäksi kunnon ykkösasunto, esim ok-talo kivalta paikalta, niin kesämökillä ei tee yhtään mitään.
- mistercii
Haaveensa kullakin...
Sitten, kun itse olet sen "unelmiesi ok-talon" siltä kivalta paikalta hankkinut, tulet ehkä itsekin huomaamaan, kuinka kiva silti on lähteä myös kesämökille. Näin meillä on mennyt jo monta vuotta. Kotiin on aina kiva palata, mutta silti mökiltä on aina yhtä haikeaa lähteä. - 34556
mistercii kirjoitti:
Haaveensa kullakin...
Sitten, kun itse olet sen "unelmiesi ok-talon" siltä kivalta paikalta hankkinut, tulet ehkä itsekin huomaamaan, kuinka kiva silti on lähteä myös kesämökille. Näin meillä on mennyt jo monta vuotta. Kotiin on aina kiva palata, mutta silti mökiltä on aina yhtä haikeaa lähteä.Mökkeily on pirun tylsää ja tekee höperöksi, sitten kun olet tarpeeksi mökkeilyt, havaitset tämän.
- Metsäkansa?
34556 kirjoitti:
Mökkeily on pirun tylsää ja tekee höperöksi, sitten kun olet tarpeeksi mökkeilyt, havaitset tämän.
Toinen tykkää äidistä, toinen isoäidistä.
Aika monesti näkee kuinka "haaveensa" lopulta saavuttaneet ihmiset pettyy raskaasti kun huomaavat ettei tuon ja tuon asian hankinta tehnytkään onnelliseksi. Tyhjyys ei täyty vaikka mitä ostaa.
Arjesta irtiotot on suotavia mutta mikä on elämässä pielessä jos sitä pitää paeta joka välissä kun siihen mahdollisuus tarjoutuu? Oli tapana sitten puoluepolitiikka, uskonto, pullo tai mökille karkaaminen?
En tiedä mutta pitää pakata ja painua sitä mökille miettimään. Aika usein tai oikeastaan jatkuvasti mietinnässä josko muuttaisi kokonaan mökille. Ainoa asia mikä mietityttää on juuri edellisen kirjoittajan mainitsema mökkihöperyys, tylsää siellä ei todellakaan ole. "Metittyminen" böndellä hiukan epäsosiaaliselle luonteelle yliampuvasti esitettynä pelottaa. Mutta on se ihmeellistä kuinka syys-sateessakin pitää mökille mennä? - set667
Metsäkansa? kirjoitti:
Toinen tykkää äidistä, toinen isoäidistä.
Aika monesti näkee kuinka "haaveensa" lopulta saavuttaneet ihmiset pettyy raskaasti kun huomaavat ettei tuon ja tuon asian hankinta tehnytkään onnelliseksi. Tyhjyys ei täyty vaikka mitä ostaa.
Arjesta irtiotot on suotavia mutta mikä on elämässä pielessä jos sitä pitää paeta joka välissä kun siihen mahdollisuus tarjoutuu? Oli tapana sitten puoluepolitiikka, uskonto, pullo tai mökille karkaaminen?
En tiedä mutta pitää pakata ja painua sitä mökille miettimään. Aika usein tai oikeastaan jatkuvasti mietinnässä josko muuttaisi kokonaan mökille. Ainoa asia mikä mietityttää on juuri edellisen kirjoittajan mainitsema mökkihöperyys, tylsää siellä ei todellakaan ole. "Metittyminen" böndellä hiukan epäsosiaaliselle luonteelle yliampuvasti esitettynä pelottaa. Mutta on se ihmeellistä kuinka syys-sateessakin pitää mökille mennä?Mun mökki on jatkuvasti myynnissä. Omasta mielestäni sen oikea hinta on 175000 euroa mutta myyntihinta on 265000 euroa, ja sillä summalla luovun siitä, en senttiäkään alle. Mokki on ollut myynnissä jo 16 vuotta, ja hinta tietysti nousee joka vuosi, ensi kesänä 195000 ja 290000 euroa.
- 2+15
set667 kirjoitti:
Mun mökki on jatkuvasti myynnissä. Omasta mielestäni sen oikea hinta on 175000 euroa mutta myyntihinta on 265000 euroa, ja sillä summalla luovun siitä, en senttiäkään alle. Mokki on ollut myynnissä jo 16 vuotta, ja hinta tietysti nousee joka vuosi, ensi kesänä 195000 ja 290000 euroa.
ei voi rahassa mitata. Moni myyjä lisää tämän myyntihintaan, vaikka välittäjä sanoisi realistisemman hinnan.
Minä en myöskään halua ostaa tavaraa ostamisen ilosta tai matkustella Tallinnaan ja takaisin. Mökillä on mökin tunnelma ja minä ainakin tykkään työleiristä. En halua mökilleni missään nimessä samoja mukavuuksia kuin kotona. Näiden mökkiviikonloppujen jälkeen olen hyvin rentoutunut ja hyvällä tuulella. Aikoinaan kun palasin ulkomaanreissuilta, olin väsynyt ja ärtynyt. - Onnesta soikeet
2+15 kirjoitti:
ei voi rahassa mitata. Moni myyjä lisää tämän myyntihintaan, vaikka välittäjä sanoisi realistisemman hinnan.
Minä en myöskään halua ostaa tavaraa ostamisen ilosta tai matkustella Tallinnaan ja takaisin. Mökillä on mökin tunnelma ja minä ainakin tykkään työleiristä. En halua mökilleni missään nimessä samoja mukavuuksia kuin kotona. Näiden mökkiviikonloppujen jälkeen olen hyvin rentoutunut ja hyvällä tuulella. Aikoinaan kun palasin ulkomaanreissuilta, olin väsynyt ja ärtynyt.Ollaan etsitty mökkiä n. 5 vuotta. Käyty katsomasssa erilaisia kyhäelmiä lätäköiden ja
lutakoiden äärellä. Itselläni ehdoton must että autolla pihaan ja sähköt pitää olla
ja max 50 km kotoa.
No elokuussa oli myynnissä saarimökki ja lähdin vaimon pyynnöstä katsomaan, venekyyti saatiin
tuttavilta joilla oma paikka samalla alueella.
Olin paikalla alle 5 min kun tiesin että TÄSSÄ SE ON - MEIDÄN MÖKKI.
Iso tontti 2 ha, rantaviivaa 300 m, länsiranta ei naapureita näkyvissä. Agregaatti ja aurinkopaneli.
Koko hoito ison veden äärellä.
Kyllä muuttui elämä, odotetaan viikonloppuja innolla ja aivan mieletön fiilis mennä omalle (pankin)
mökille. Pientä puuhaa koko ajan mutta kaiken tekee tosi mielellään kun tekee itselleen.
Aiemmin matkusteltiin jonkin verran ulkomailla, nyt se ei kiinnosta tippaakaan, ehkä joskus myöhemmin.
Saari ei tosiaankaan ole ongelma kun suojaista vesimatkaa on alle 2 km.
Voi sanoa että miltei kaikki unelmamme on täyttyneet, no rva odottaa lastenlapsia, mutta
siihen ei voida itse hirveesti vaikuttaa.
Itselläkin tuntui monta vuotta että löytyykö ikinä sopivaa kohdetta jonka ostaa
mutta niin se vain kävi. Ja kun sopiva löytyy pitää toimia nopeesti ettei onni mene ohi.
Onnea ja kärsivällisyyttä mökin etsijälle - se oikea tulee jokaisen kohdalle. - ihmettelijä.
Onnesta soikeet kirjoitti:
Ollaan etsitty mökkiä n. 5 vuotta. Käyty katsomasssa erilaisia kyhäelmiä lätäköiden ja
lutakoiden äärellä. Itselläni ehdoton must että autolla pihaan ja sähköt pitää olla
ja max 50 km kotoa.
No elokuussa oli myynnissä saarimökki ja lähdin vaimon pyynnöstä katsomaan, venekyyti saatiin
tuttavilta joilla oma paikka samalla alueella.
Olin paikalla alle 5 min kun tiesin että TÄSSÄ SE ON - MEIDÄN MÖKKI.
Iso tontti 2 ha, rantaviivaa 300 m, länsiranta ei naapureita näkyvissä. Agregaatti ja aurinkopaneli.
Koko hoito ison veden äärellä.
Kyllä muuttui elämä, odotetaan viikonloppuja innolla ja aivan mieletön fiilis mennä omalle (pankin)
mökille. Pientä puuhaa koko ajan mutta kaiken tekee tosi mielellään kun tekee itselleen.
Aiemmin matkusteltiin jonkin verran ulkomailla, nyt se ei kiinnosta tippaakaan, ehkä joskus myöhemmin.
Saari ei tosiaankaan ole ongelma kun suojaista vesimatkaa on alle 2 km.
Voi sanoa että miltei kaikki unelmamme on täyttyneet, no rva odottaa lastenlapsia, mutta
siihen ei voida itse hirveesti vaikuttaa.
Itselläkin tuntui monta vuotta että löytyykö ikinä sopivaa kohdetta jonka ostaa
mutta niin se vain kävi. Ja kun sopiva löytyy pitää toimia nopeesti ettei onni mene ohi.
Onnea ja kärsivällisyyttä mökin etsijälle - se oikea tulee jokaisen kohdalle...heräsi kysymys että miten sait sen autosi sinne veneeseen?
mistercii kirjoitti:
Haaveensa kullakin...
Sitten, kun itse olet sen "unelmiesi ok-talon" siltä kivalta paikalta hankkinut, tulet ehkä itsekin huomaamaan, kuinka kiva silti on lähteä myös kesämökille. Näin meillä on mennyt jo monta vuotta. Kotiin on aina kiva palata, mutta silti mökiltä on aina yhtä haikeaa lähteä.Aika moiset depikset tuli taas kun mökkikausi loppui. Tai eihän se oikeasti loppunut, mutta johonkin on pakko raja vetää.
Asun ok talossa, jossa kaikki mukavuudet ja mökillä vain sähkö ja kesävesi.
Jokin kumma siellä luonnossa vain on. Kolmas kesä takana mökkeilyä ja viimeisenä myisin kesäpaikan jos täytyisi jostain luopua.
Vaimokin sanoi viikonlopun jälkeen mökiltä lähtiessä että täällähän voisi olla vaikka kuinka kauan. Ensimmäistä kertaa kuulin häneltä tuon tosiasian.
Jotkut ei vain löydä mökkeilyn "taikaa" koskaan ja itkevät omaa sokeuttaan täällä.
OK taloa ja mökkiä ei voi verrata keskenään vaikka onhan näissä molemmissa esim. takka.
Kuten totesit kotiin on kiva palata mutta se haikeus mökiltä lähtiessä on ihan oma lukunsa.
Ihan kuin ensirakkaus joskus kauan aikaa sitten kun kotiin piti mennä klo 21, ja se tytön täytyi mennä omaansa.
Aloitin kesällä päiväkirjan kirjoittamisen mökillä ja siitäkin on tullut ihan kiva tapa.
Sen viimeisen kahvikupin ääressä on tosi hauskaa kerrata viikonlopun ilot ja surut.
Suosittelen kaikille.- tulisjokesä
peki kirjoitti:
Aika moiset depikset tuli taas kun mökkikausi loppui. Tai eihän se oikeasti loppunut, mutta johonkin on pakko raja vetää.
Asun ok talossa, jossa kaikki mukavuudet ja mökillä vain sähkö ja kesävesi.
Jokin kumma siellä luonnossa vain on. Kolmas kesä takana mökkeilyä ja viimeisenä myisin kesäpaikan jos täytyisi jostain luopua.
Vaimokin sanoi viikonlopun jälkeen mökiltä lähtiessä että täällähän voisi olla vaikka kuinka kauan. Ensimmäistä kertaa kuulin häneltä tuon tosiasian.
Jotkut ei vain löydä mökkeilyn "taikaa" koskaan ja itkevät omaa sokeuttaan täällä.
OK taloa ja mökkiä ei voi verrata keskenään vaikka onhan näissä molemmissa esim. takka.
Kuten totesit kotiin on kiva palata mutta se haikeus mökiltä lähtiessä on ihan oma lukunsa.
Ihan kuin ensirakkaus joskus kauan aikaa sitten kun kotiin piti mennä klo 21, ja se tytön täytyi mennä omaansa.
Aloitin kesällä päiväkirjan kirjoittamisen mökillä ja siitäkin on tullut ihan kiva tapa.
Sen viimeisen kahvikupin ääressä on tosi hauskaa kerrata viikonlopun ilot ja surut.
Suosittelen kaikille.Samaa vaivaa eli mökkikaudenloppumisenaiheuttamaa masennusta. Viime lauantaina piti eka kerran rivarin sähkösauna "lämmittää" kun kantovedet jäätyi mökillä ja itkuhan siinä meinas päästä mennessä ja tullessa. Ei hyvä.
Korjaantunee henkiset häiriötilat kunhan varallisuustaso korjaantuu tasolle jossa varustelutasoa voi korottaa mökillä jolloin mökkeilyä voi harjoittaa läpi vuoden?
Mutta odottaako sitä sen jälkeen enää kesää sillä innolla kuin tähän asti?
Sama kuin voisi ajaa prätkällä läpi vuoden? Into ehkä laantuisi?
Nimettömänä käytän palstan mahdollisuutta käyttäytyä asiattomasti terapeuttisissa tarkoituksissa eli patoutumien purkamisessa siitä kiinni jäämättä: Vituttaa! - kummitus1
tulisjokesä kirjoitti:
Samaa vaivaa eli mökkikaudenloppumisenaiheuttamaa masennusta. Viime lauantaina piti eka kerran rivarin sähkösauna "lämmittää" kun kantovedet jäätyi mökillä ja itkuhan siinä meinas päästä mennessä ja tullessa. Ei hyvä.
Korjaantunee henkiset häiriötilat kunhan varallisuustaso korjaantuu tasolle jossa varustelutasoa voi korottaa mökillä jolloin mökkeilyä voi harjoittaa läpi vuoden?
Mutta odottaako sitä sen jälkeen enää kesää sillä innolla kuin tähän asti?
Sama kuin voisi ajaa prätkällä läpi vuoden? Into ehkä laantuisi?
Nimettömänä käytän palstan mahdollisuutta käyttäytyä asiattomasti terapeuttisissa tarkoituksissa eli patoutumien purkamisessa siitä kiinni jäämättä: Vituttaa!Siinä oli kaksi kiinnostavaa kirjoitusta peräkkäin. Molemmista kävi hienosti ilmi mökkeilyn pintaa syvempi merkitys suomalaiselle. Parhaimmillaan mökki on todella kuin perheenjäsen - niin syviä merkityksiä se ihmiselle parhaimmillaan tuottaa -luopumisen surua ja jälleennäkemisen iloa. Omakotitaloa ja mökkiä ei minustakaan voi verrata keskenään, kyse on aivan eri asioista. Kun mökillä lämpötilan saa nousemaan nollasta vaikka viiteentoista, tunnelma on ihan eri, kuin jos omakotitalossa olisi tuo lämpötila.
Oma mökkini on hankalien yhteyksien päässä (saari), mutta olen siitä huolimatta satsannut paljon sen käyttökelpoisuuteen myös talvisaikaan, ja onnistunutkin mielestäni siinä. Siitä huolimatta koetan pitää varustelutason minimissään, koska mökkeilyn eräs idea on minusta juuri siinä, että kaikki ei tapahdu napista painamalla, vaan niiden (veden/lämmön/saunan) eteen joutuu itsekin tekemään jotain. Olen itse huomannut sen, että kun olosuhteet ovat "haastavat", mökkeilyyn tulee enemmän "seikkailun makua". Rajansa tietysti kaikella ja vanhemmiten mielipiteet saattavat muuttua - mutta kuitenkin...
Haikein mielin sitä edelleen lähtee mökiltä kaupunkiin joka ainut kerta - satoi tai paistoi. Eikä se tunne näytä helpottuvan vuosien myötä. On hienoa huomata, että on muitakin ihmisiä, joilla on ikävä mökille. Onnellisia kun ovat ne, joilla vielä on unelmia.
Päiväkirjan kirjoittaminen on hieno asia - itselläni on tapana tehdä "valokuvapäiväkirja" jokaisesta mökkireissusta ja muistella tapahtumia jälkikäteen kuvien avulla (..eli lähes jatkuvasti).
Hauska huomata, etten ole ainoa tärähtänyt!
- mökkikuume
Vuosi sitten kiertelin päijät-hämeessä,etelä- pohjois savossa mökkejä katselemassa.70 kympillä saa kioskikopin ei välttämätta sähköä ja muutakin tekemistä yleensä riittää,jopa purkukuntoisiakin tuli vastaan.
Nyt kun ihmiset vaurastuu perintöjen kautta rahaa riittää mökin ostoon.Meilläkin vanhemmilta tulee mökki mutta ei yksi mökki kolmelle perijälle riitä pakko ostaa oma ,
ps mökkien hinnat tuntuu aina vaan nousevan taloustilanteista huolimatta - OKHX
... väärän alan asiantuntijan asialle.
Arviointiin tarvitaan kiinteistömarkkinoihin perehtynyttä henkilöä. Sillä mökin kunnolla saattaa olla tapauksesta riippuen ihan marginaalinen merkitys paikan arvoa määritettäessä.
Se oikea hinta löytyy jostakin hintapyynnin ja "rakennusmiehen" hinnan välistä. Luultavasti lähempää sitä pyyntihintaa. - Nuori mökkeilijä
Mökkien hinnat ovat etenkin pääkaupunkiseudulla todella irstaita. Itse olen tottunut siihen, että mökille voi ajaa iltasaunaan ja sieltä voi käydä töissä suurimman osan vuodesta. Tämä on syy miksi en voi lähteä pääkaupunkiseudulle koskaan töihin. Siirtolapuutarha tai kuivanmaanmökki ei vaan aja samaa asiaa. Pysytään me landet vaan landella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361