Rooman elääintarha?

roomanmatkaaja

Parin viikon päästä olisi tiedossa matka Roomaan, ja olen miettinyt, kannattaisiko Rooman eläintarhassa "Bioparco" pistäytyä? Olisi mukavaa kaiken shoppailun ja nähtävyyksien välillä tehdä muutakin, joten eläintarhareissu voisi olla mukavaa vaihtelua. onko kenelläkään kokemuksia, onko puisto kokemisen arvoinen? Toivoisin, että puistossa olisi ehkä harvinaisempia eläimiä kuin korkeasaaressa, kuten kirahveja, norsuja yms?

12

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukku 4850€

      Eipä ole paljon shoppailtavaa jos ei ole paalua useita repullisia

    • hesbender

      moi, itsekin mietin tuota eläntarhassa käyntiä mutta jäi kuitenkin sitten väliin. Nettisivuilta varmaan löytää tietoa mitä siellä on http://www.bioparco.it/index.html. Samoin kantsii vaikka Roomassa kysästä info-pisteistä lisätietoa paikasta.
      Mukavaa vaihtelua nähtävyyksille on esim Trasterveren kaupungin osa ja itse tykkäsin tosi paljon Villa Borghesen puutarhasta, jossa mahtavaa käydä piknikillä. En tiedä kauanko olette Roomassa mutta yksi päivä on kiva viettää esim. rannalla lähellä olevissa paikoissa kuten Lido, Ladispoli. Mukavia paikkoja ja n. 45 min. junamatka suuntaansa.

      Ja kyllä Roomassa voi shopata, kun vaan tietää minne mennä ostoksille, jos rahaa ei oo miljoonia.

    • Rooman rouva

      niin miksi ei voisi mennä. Puistoalueita taas Roomasta löytyy kuinka paljon tahaansa, jos ei ne eläimet ole pääasia. Roomasta löytyy aivan ihania kujia kävellä ja katsella kauniita ihania rakennuksia erittäin viheriäisessä ympäristössä. Jos menee hieman keskustan ulkopuolelle niin siitä ringistä keskustan ympärillä saa nähdä kuinka roomalaiset asuvat. (En tarkoita esikaupunkialueita, nukkumalähiöitä). Näillä aluieilla kävely on ollut minun suurin nautintoni kirkkojen lisäksi. Mutta jos lähtee ensimmäistä kertaa Roomaan niin aika kyllä kuluu siivillä keskustassa kävellessä. Rooma on erilainen kaupunki kuin muut eurooppalaiset kaupungit. Ei siinä kyllä ehdi, eikä jaksa lähteä etsiskelemään paikkoja keskutan ulkopuolelta, varsinkaan kaupunkia vähääkään tuntemattoman.

      Bioparcossa en ole käynyt joten minulla ei ole minkäälaista käsitystä siitä.


      PS. Olen tällä hetkellä Tukholmassa. Tulin tänne Espanjan kautta. Käytiin miehen kanssa Salamancassa, Madiridissa ja Barcelonassa. Barcelona on kauan ollut minun listalla, yksistään Joan Miron museon takia mutta siinähän samalla näin myös Salvador Dalin ja Picasson museot.
      Minun täytyy kertoa että järkytyin matkalla niin etten saanut juuri sanaakaan suustani pitkään aikaan. Mykistyin täysin Espanjan kauneudesta ja siisteydestä. Miten kauniita mahtavia kirkkoja ja luostareita ja muitakin rakennsuksia ja kaikki niin huolella hoidettu ja vaalittu. Olihan mahtava kokemus suorastaan. Ei graffittia missään eikä parkeerattuja autoja ja skootereita kaikkialla. Olinhan minä käynyt noin 20 vuotta sitten Espanjassa, Costa del Solilla mutta siitä on tosiaankin aikaa. Ihan on pakko mennä Espanjaan uudestaan joskus.

      Tukholmasta lähden tässä takaisin Roomaan ja aion asustella jonkin aikaa erään ystävättäreni luona Roomassa, Garbatellassa. Garbatellassa kävelen mielelläni vaikka viikkotolkulla, sen verran mielenkiintoisia ja erikoisia rakennsuksia siellä on. Sitten menen taas takasisin Perugiaan mieheni luo joskus myöhemmin syksyllä.

      • zia

        Nimimerkille Roomanrouva, miksi ihmeensä sä olet noin naivi kirjotuksissasi. Ei ketään kiinnosta sun kuviteltu elämä Roomassa tai missään muuallakaan.


      • Rooman rouva
        zia kirjoitti:

        Nimimerkille Roomanrouva, miksi ihmeensä sä olet noin naivi kirjotuksissasi. Ei ketään kiinnosta sun kuviteltu elämä Roomassa tai missään muuallakaan.

        jos pahoitin mieltäsi. Olen jo tuttu ainakin palstan vakiokävijöille. En pidä itseäni naivina, onhan minulla jo ikää, yli 60vuotta. Kaikkien mieliksi on hyvin vaikea käyttäytyä.


      • NUN ME ROMPE I COJON
        zia kirjoitti:

        Nimimerkille Roomanrouva, miksi ihmeensä sä olet noin naivi kirjotuksissasi. Ei ketään kiinnosta sun kuviteltu elämä Roomassa tai missään muuallakaan.

        Zia,
        Ketää ei ehkä kiinnosta sinun provosointisi, joten jospa jättäisit ne vähemmälle.

        Kiitos Roomanrouva että jaksoit taas kertoa kokemuksistasi.


      • Emmaww
        Rooman rouva kirjoitti:

        jos pahoitin mieltäsi. Olen jo tuttu ainakin palstan vakiokävijöille. En pidä itseäni naivina, onhan minulla jo ikää, yli 60vuotta. Kaikkien mieliksi on hyvin vaikea käyttäytyä.

        Ketään ei kiinnosta sun ikäsi ns. Rooman rouva.
        Jos sä olet asunnut Roomassa niin ei se sinusta tee Rooman kaupungin rouvaa. Sorry.
        Minä olen asunut Roomassa koko ikäni ja puhun myös suomea, mä voin sanoa että olen Rooman keivitär


      • eve__-
        NUN ME ROMPE I COJON kirjoitti:

        Zia,
        Ketää ei ehkä kiinnosta sinun provosointisi, joten jospa jättäisit ne vähemmälle.

        Kiitos Roomanrouva että jaksoit taas kertoa kokemuksistasi.

        En oikeen tajua miksi joku tulee vikisemään ja kitisemään, tänne, jos toinen ihan asiallisesti kertoo kokemuksistaan Roomassa. Onhan toki totta, ettei tuo Espanjan selostus tänne palstalle kuulu, mutta jos muutaman lauseen laittaa viestiin, pitääkö siitä tulla heti urputtamaan? Ja ihme pilkun viilausta, tuo nimimerkki "Rooman rouva" lienee vain käyttäjän hauska oivallus nimeksi, that's it.
        Kiitos pikemminkin rooman rouvalle, joka on jaksanut käydä vastailemassa muiden kysymyksiin Roomasta liittyen. Täällä on ainakin yksi turisti, joka menee ensimmäistä kertaa Roomaan ja siksi on hyödyllistä ja mukavaa lukea jonkun siellä asuvan suomalaisen neuvoja ja tietämystä. Kaikkeen ei läydä vastausta maktaoppaasta!


      • Rooman rouva
        Emmaww kirjoitti:

        Ketään ei kiinnosta sun ikäsi ns. Rooman rouva.
        Jos sä olet asunnut Roomassa niin ei se sinusta tee Rooman kaupungin rouvaa. Sorry.
        Minä olen asunut Roomassa koko ikäni ja puhun myös suomea, mä voin sanoa että olen Rooman keivitär

        Ikävä kyllä näyttää joidenkin pinna olevan tosi kireällä, harmillista. Mitähän pahaa minä olen jollekin tehnyt, en mielestäni mitään.


    • käynyt...

      Olen käynyt kerran Bioparcossa eli Rooman eläintarhassa muutama vuosi sitten. Itse eläintarha ei kovin ihmeellinen ole (jos nyt vertaa johonkin Sydneyn Taronga Zoohon tms.) mutta kyllä siellä kerran on ihan mukava käydä. Varsinkin jos menee kävellen Villa Borghesen puiston läpi näkee kuin suuri ja upea puistoalue se on ja aivan Rooman keskustassa.

      Bioparcon vieressä on koirapuisto (avoin alue puiston laaksoalueella) jossa koirat juoksivat vapaina. Näyttivät kuitenkin pysyvän ihan nätisti omistajien ohjauksessa, mutta jos sattuu olemaan koirakammoisia porukassa kannattaa ehkä harkita muuta reittiä.

      Valitettavaa, että tämä Italian-osiokin alkaa olla täynnä samaa tyhjänpäiväistä paskan jauhamista kuin useimmat muutkin Suomi24-palstat. Olisi sheriffeille vähän töitä...

      Terv. isäni ei ole Skotlannin kuningas eikä Rooman kreivi, matkustanpahan vain aika usein ja paljon Italiassa niin työn kuin huvin vuoksi.

    • kiinnostaa kovasti

      Pääseekö Bioparkiin millään julkisella kun lähin metrokin jää kauas.
      Taksilla loppumatka ????

      olen ollut Fuengirolan bioparkissa, pieni, mutta siisti ja eläimillä hyvät olot !!!
      Siksi kiinnostaa myös tämäkin.
      Lippujen hintakin on halvempi roomassa kuin fugessa, siellä lähes 20 e. Roomassa 13,-

    • MM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe