Vai ei sudet ihmistäö tapa

muualla ainakin

15

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      että suden runkkari ilmestyy kohta kiljumaan villikoiralauman syyllisyyttä.
      sekä kännisten kiljun pöhöttämien maalaisjunttien
      asiantuntijoiden tietämättömyyttä

      • ei metästystä tuo

        tänne laitat? Tuossa vieressä on sille sopiva fooru, tuo metsästyksen vastustajat, tomppelihan sinä olet.


    • Pitihän se arvata

      Se lurkkihyyssäri kommentoija tuota uutista ollenkaan.

    • Lisäys aiheeseen
    • niinse ihminenkin

      on peto tappaa tappamisen ilosta toisen ihmisen.

    • Kuvottavaahyyssäystä

      Oli tietysti susien hyyssääjä, kun ei tajunnu niiden olevan petoelukoita !!

      Mutta joka tapauksessa surullinen tapaus, ja todella pätevä esimerkki siitä, kuinka susien ja muiden petojen hyyssääjät ovat täydellisesti väärässä !!!

    • mualainen juntti

      Terveisiä rajan pinnasta, minä olen nähnyt kahdesti karhun omalla pihallani ja aika usein metsässä ja tiellä. Susia harvemmin, mutta niitäkin täällä säännöllisesti kuljeksii ja näkyy, lähelläkin.

      Eipä tulisi mieleenkään vouhottaa, että sudet alkaa kohtapuoliin tappaa ihmisiä ihan töikseen, niillä on parempaakin ruokaa tarjolla. Ihan höperöiden puhetta myös se, että pedot tappavat ihmisiä tottumisen takia. Asia on ihan päinvastoin, tottumaton eläin hyökkää kauempaa koska sen pakoetäisyys on suurempi.

      Tietämättömille tiedoksi, että pakoetäisyys on se matka jonka sisälle tuleva muu otus saa aikaa eläimen pakenemisen tai hyökkäyksen.
      Siis rautalangasta: arka eläin hyökkää kauempaa jos hyökkää. Kumpikaan ryhmä ei näy ymmärtävän tätä, ei metsästäjät eikä viherpiipertäjät.
      Metsästäjä ampuu uteliaan karhun itsepuolustukseksi ja viherpiipertäjä yrittää silittää. Sama lopputulos eli tunkeutuminen eläimen iholle aiheuttaa hyökkäyksen.

      • MoDo23

        Puhuuhan täällä joskus joku asiaakin, ilman tunteilua, hyvä!!


    • PS-84
    • eläimet puvuissaa

      Täällä kun ituhipit suojelevat ilvestä ja sutta niin häviää metsäpeura ,peura,kauris ja sitten kun ei ole ruokaa metsissä niin ne lutuiset sudenpennut kuolevat nälkään ja hauleihin tullessaan pihoihin ruokaa hakemaan.

      Miksi ituhipit ei yritä palauttaa esim vicenttiä suomeen joka täällä muinoin on myös elellyt.

    • Köpötyinen

      Ärsyttää suurpetokantojen vääristely Suomessa! Ja äskettäin sain vahvistuksen omiin kauan kyteneisiin epäilyksiini siitä, että suurpetoja edelleenkin siirtoistutetaan salaa. Eräs henkilö oli kertoillut veljeni työkaverille kuinka tekaistuilla "laskennoilla" petotilastot vääristellään alakanttiin Suomessa systemaattisesti. Ja kyse on valtion tutkimuslaitoksesta.

      • Siitä laitoksesta

        Olisi kohta syytä laittaa tutkinta. Ja kunnolla.


    • uiuiukuuulkkaa

      Paras tutkinta, kun suden kohdatessa painatte sitä metallista käyrää tappia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe