Rajoitinta vasten

80

Se että tuntipalkkaiset kuljettajat ajavat rajoitinta vasten, on samanlaista hölmöläisten hommaa kuin auton tyhjäkäyttäminen tankatessa. Urakka-ajossa ylinopeudella ja -kuormalla saa urakat näyttämään paremmilta kuin todellisuudessa ovatkaan. Ja ketähän siinäkin huiputetaan? Ja että vielä mennään näin helppoon. Voi paska.

40

2703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko-c

      Kertoo kirjottajan taustan. Et kai ole rahti-miehiä?

      • 80

        No kyllä viimeiset 36 vuotta on rahtia tullu ajettua.


      • 80

        Mikä/mitkä asiat mun mielipiteestä ei sun mielestä ole faktaa?


      • ..............,
        80 kirjoitti:

        No kyllä viimeiset 36 vuotta on rahtia tullu ajettua.

        Onnittelut jos olet sen kunnilla, ilman onnettomuuksia vetänyt läpi. Varmasti on kunnollisia rekkakuskeja, ei heitä tietenkään koske tuo kritiikki, kun he toimivat lain mukaan.

        Tämä koskee enemmän näitä "amatööri"-kuskeja, jotka laittavat itsensä lain yläpuolelle ja kuudenkympin nopeusrajoitus ei merkitse mitään. Kun työn tehokkuusvaatimus menee turvallisuuden edelle, tuloksena voi olla pahaa jälkeä.


    • Scan8i

      Oletkos itse ajatellut miksi tuntipalkkalainen ajaisi 80 km/h kuorma-autolla? Tämähän on maksimaalinen vauhti mitä saa ajaa, muttei pidä. Missään ei ole pakotusta, että pakko ajaa niin lujaa kuin laki sallii.

      Joten miksi ketään tuntipalkkalainen haluaisi ajaa näin lujaa, kun ihan käytännössä onnistuisi sellainenkin, ettei koskaan ajaisi yli 70 km/h.

      T: yli 10 vuotta alalla ollut

      • 80

        Käsittämätöntä...


      • Scan8i
        80 kirjoitti:

        Käsittämätöntä...

        Joten mikä se pointti olikaan siitä ylinopeudesta, herra 80 (km/h?)


      • 80
        Scan8i kirjoitti:

        Joten mikä se pointti olikaan siitä ylinopeudesta, herra 80 (km/h?)

        Et sitte tainnu ymmärtää selkeetä Suomen kieltä. Pointti on se että jos kuskilla olis 60-merkin kohdalla ollu vauhti 60 km/h ni ei ropisis syytteitä ja lopputulos olisi ollut muutenkin toinen. Kumma kuinka monella kuskilla on sellanen harhakuva että täysillä kuuluu mennä joka paikassa. Onneks meitä on edes jokunen jotka noudattaa nopeusrajoituksia.


      • .XxXxX.
        80 kirjoitti:

        Et sitte tainnu ymmärtää selkeetä Suomen kieltä. Pointti on se että jos kuskilla olis 60-merkin kohdalla ollu vauhti 60 km/h ni ei ropisis syytteitä ja lopputulos olisi ollut muutenkin toinen. Kumma kuinka monella kuskilla on sellanen harhakuva että täysillä kuuluu mennä joka paikassa. Onneks meitä on edes jokunen jotka noudattaa nopeusrajoituksia.

        toinen ei olisi ollut laskuhumalassa lähtenyt ajamaan ylilastissa ilman turvavöitä, niin tilannetta ei olisi tullut ollenkaan. Mitkähän perustelut nyt tulee kännissä ajolle


      • Scan8i
        80 kirjoitti:

        Et sitte tainnu ymmärtää selkeetä Suomen kieltä. Pointti on se että jos kuskilla olis 60-merkin kohdalla ollu vauhti 60 km/h ni ei ropisis syytteitä ja lopputulos olisi ollut muutenkin toinen. Kumma kuinka monella kuskilla on sellanen harhakuva että täysillä kuuluu mennä joka paikassa. Onneks meitä on edes jokunen jotka noudattaa nopeusrajoituksia.

        Etkö nyt tajua, miksi ajaa 60 km/h 60 alueella? Eihän tuntipalkkalaisen kannata ajaa sitä kuin maksimissaan 50 km/h, jos sitäkään!


      • Otso-z
        Scan8i kirjoitti:

        Etkö nyt tajua, miksi ajaa 60 km/h 60 alueella? Eihän tuntipalkkalaisen kannata ajaa sitä kuin maksimissaan 50 km/h, jos sitäkään!

        Ei tuolla asenteella "TYÖPAIKKASI" säily. Muista, Palvelulla on meidän leipämme.


      • Scan8i
        Otso-z kirjoitti:

        Ei tuolla asenteella "TYÖPAIKKASI" säily. Muista, Palvelulla on meidän leipämme.

        Mutta eihän tällä palstalla koskaan ole mitään väliä todellisuuden kanssa


      • Ukko-Iveco
        Scan8i kirjoitti:

        Etkö nyt tajua, miksi ajaa 60 km/h 60 alueella? Eihän tuntipalkkalaisen kannata ajaa sitä kuin maksimissaan 50 km/h, jos sitäkään!

        Sinun logiikallasi TUNTIpalkkaisen autokuskin KANNATTAISI aina työpäivän aluksi tehdä autoon "lähtötarkastustakin" parikin tuntia,näin saisi samallalailla lisää tunteja kuin ajamalla mahdollisimman hiljaa!!


    • ite hölmöläinen

      vauhdilla on jos teet vaikka 80h viikossa. Ei tunnit siitä mihinkään muutu ajaa mitä ajaa.

      • Kapitalistiriistäjä

        kun SILTÄ TUNTUU....!!!
        Vittuuks siinä uikutatte...!!!!
        Mä olen oman itteni POMO ja ajan miten HALUAN...!!!!!


      • yx vanha kuppe
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        kun SILTÄ TUNTUU....!!!
        Vittuuks siinä uikutatte...!!!!
        Mä olen oman itteni POMO ja ajan miten HALUAN...!!!!!

        onkn nopeus aina oikea ratkaisu?


    • Y

      Sama kun kilometritaxalla ajava käyttää mangneettia.

      • kanikkamies

        Mahtava tunne vaikkei oo kuin tuntipalkka,saada pikuautokuskin sydän läpättämään.Siinä tuntee kerrankin olevansa vaikuttaja.


      • heh__

        Se kilometritaksalla ajava on joko hölmöläinen tai yrittäjä.


    • 12

      Oletkos koskaan kuullut työaikalaista?
      Mikäli olet mietippä mitä vaikutusta sillä on että olisi kiva päästä joskus omaan punkkaankin kotia ( laillisesti. )
      Aikanaan ainakin rahtipuolella oli työmoraali kohdillaan, talon etu on omakin etu.

    • tilanteen mukaan

      Tuosta nopeudesta...

      Jos tiedän, että keikka kestää joka tapauksessa kaksi-kolme päivää, ajan 80 km/h. Taasen, jos lähden "pikakäännölle" esim. Helsingistä Seinäjoelle ja takaisin, on mittarissa heti kaikki mitä laite kulkee (=89 km/h).

      Tämä sen takia, että jos ajan 80 km/h marssivauhtia, joudun jäämään takaisin tullessa Nurmijärvelle Myllykukon pihaan vuorokausilevolle, kiitos digi-piirturin, tai pikemminkin valvovan viranomaisen tulkinnan joustavuuden joka on samaa luokkaa kuin peruskalliolla... Henk. koht. ajan mieluummin auton maaliin asti nipin napin 10-tuntisella ja menen kotiin nukkumaan.

      En minä ainakaan tuntitehtailun takia nopeutta valitse. Kyllä enemmän vaikuttaa liikenneturvallisuus ja kustannussäästöt. Joissain tilanteissa (esimerkki edellä) vaan tuo mukavuudenhalu ajaa hieman edelle...

      • kanikkamies

        Miksei voi äädä levolle Myllykukon pihaan,palkkahan siitä juoksee?


      • takia
        kanikkamies kirjoitti:

        Miksei voi äädä levolle Myllykukon pihaan,palkkahan siitä juoksee?

        kun joillakin meillä kuljetusalan työntekijöillä sattuu olemaan myös elämä, eikä vain se kanikan hytti... :)

        Mukavampi on aamulla herätä kaikessa rauhassa vaimon vierestä eikä tuo lapsiakaan haittaa kun iskä on kotona heti aamulla.

        Ja sitä paitsi sullahan on helmi työnantaja kun maksaa nukkumisestakin täyttä tuntipalkkaa... En ole niin kipeästi rahan tarpeessa, että jäisin ylimääräisen päivärahan toivossa makoilemaan.

        Ja kun auto kotiutuu nopeammin ja vaihdetaan uutta ukkoa pukille, niin auto pääsee takaisin hankkeeseen nopeammin. Saattaa keretä ajamaan useita keikkoja vuodessa enemmän ja yleensähän tällä alalla maksetaan suoritteesta, ei auton omistamisesta...

        Eli siis sen takia!


      • red label
        kanikkamies kirjoitti:

        Miksei voi äädä levolle Myllykukon pihaan,palkkahan siitä juoksee?

        harvas taitaa olla ne talot jossa palkan yhdentoista tunnin tauosta. kyl kanikkamieskin sen viäl tajuaa kun joskus pääsee amiksesta pois ja voi aloittaa painaan kanjalla rahtia pitkin kehä kolmosta...


      • hrrbaty

        Tää sun "laittees" kulkee 89 km/h, suurin sallittu nopeus on silti 80 km/h, ja varmaan vähän kovempaakin tarvittaessa. Siis rikot tietoisesti tieliikennelakia?? Ei ihme että onnettomuuksia sattuu, ja aina pahoja, kun tuollaisiin ääliöihin törmää!! Ennen teikäläisiä pidettiin teiden ritareina, mutta eipä enää...


      • Kysyn vaan
        hrrbaty kirjoitti:

        Tää sun "laittees" kulkee 89 km/h, suurin sallittu nopeus on silti 80 km/h, ja varmaan vähän kovempaakin tarvittaessa. Siis rikot tietoisesti tieliikennelakia?? Ei ihme että onnettomuuksia sattuu, ja aina pahoja, kun tuollaisiin ääliöihin törmää!! Ennen teikäläisiä pidettiin teiden ritareina, mutta eipä enää...

        Ja kuinkahan moni ha-kuljettaja ajaa tasan sitä suurinta sallittua??? Väitän että n.80-90% ajaa suurin sallittu 10km/h! Mites sinä????


      • professori
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Ja kuinkahan moni ha-kuljettaja ajaa tasan sitä suurinta sallittua??? Väitän että n.80-90% ajaa suurin sallittu 10km/h! Mites sinä????

        Ha-kuljettaja ei ole ammatti.Kuorma-auton kuljettaja on.Liikenelentäjältäkin edellytetään tavallista parempaa lentotaitoa.Miltä kuulostaisi jos Finnairin lentäjä perustelisi töppöilyään sillä, että mopopojatkin jne.


      • scaniar440
        kanikkamies kirjoitti:

        Miksei voi äädä levolle Myllykukon pihaan,palkkahan siitä juoksee?

        Dorka


      • Scaniar440
        hrrbaty kirjoitti:

        Tää sun "laittees" kulkee 89 km/h, suurin sallittu nopeus on silti 80 km/h, ja varmaan vähän kovempaakin tarvittaessa. Siis rikot tietoisesti tieliikennelakia?? Ei ihme että onnettomuuksia sattuu, ja aina pahoja, kun tuollaisiin ääliöihin törmää!! Ennen teikäläisiä pidettiin teiden ritareina, mutta eipä enää...

        Täältä päin kun lähtee Helsinkiin on pakko ajaa sitä 88-89 jos meinaa lakien mukaan ajaa. Eikös olekkin kivaa kun joutuu ajamaan pääkallokeleilläkin tappia vasten? Kerran sain sakot sevon parkkipaikalla kun olin ajanut pahalla kelillä liian hiljaa ja ajoaika meni yli. Ei heltynyt poliiseilta ymmärrystä että oli niin maan perkeleen huono keli. Ajan kyllä normaalisti 83-85 mutta jotku reitit on pakko ajaa täysiä.


      • Scaniar440 kirjoitti:

        Täältä päin kun lähtee Helsinkiin on pakko ajaa sitä 88-89 jos meinaa lakien mukaan ajaa. Eikös olekkin kivaa kun joutuu ajamaan pääkallokeleilläkin tappia vasten? Kerran sain sakot sevon parkkipaikalla kun olin ajanut pahalla kelillä liian hiljaa ja ajoaika meni yli. Ei heltynyt poliiseilta ymmärrystä että oli niin maan perkeleen huono keli. Ajan kyllä normaalisti 83-85 mutta jotku reitit on pakko ajaa täysiä.

        Juu kyllä on tiukka Helsinki-Seinäjoki väli jos ajaa kaheksaa kymppiä.Muuten ajan 82-83 marssia.Mut kyllä aina nää kilometrimiehet vetäsee ohi mut se on niiden onkelma....


      • Punalippu
        hummeri555 kirjoitti:

        Juu kyllä on tiukka Helsinki-Seinäjoki väli jos ajaa kaheksaa kymppiä.Muuten ajan 82-83 marssia.Mut kyllä aina nää kilometrimiehet vetäsee ohi mut se on niiden onkelma....

        Ei se kilometrimiesten ajonopeus valitettavasti oo vaan niiden ongelma, vaan kyllä ne vähä-älyiset ääliöt pilaa meidän todellisten ammattimiesten maineen. Se näiden idioottien suuresti halveksima TES on yleis-sitova, eli kaikki kilometri- tai urakkapalkkaukset alle TESsin ovat laittomia. Se on aivan sama kuin heittäisi rahaa ulos ikkunasta.


      • mm1n
        Punalippu kirjoitti:

        Ei se kilometrimiesten ajonopeus valitettavasti oo vaan niiden ongelma, vaan kyllä ne vähä-älyiset ääliöt pilaa meidän todellisten ammattimiesten maineen. Se näiden idioottien suuresti halveksima TES on yleis-sitova, eli kaikki kilometri- tai urakkapalkkaukset alle TESsin ovat laittomia. Se on aivan sama kuin heittäisi rahaa ulos ikkunasta.

        Ite ajelen ihan perus 80Km/h ja ihan tuntihommissa olen.
        Ja en ajele sen takia että saisin lisää rahaa ku ajan hitaammin mut minun tietääkseni raskan kaluston suurin sallittu nopeus on 80? mut jotkut tulkitsee sitä et pakko menna niin kovaa ku auto kulkee.
        Sit tässä oli jossain juttua aika tauluista ja tauoista?
        Mut omalta kohdalta voin sanoo et 45min pitelen ihan päivittän töissä. ja aika taulut?
        Teen hommia pykälien mukaan ja jos jonnekin en ehdit vaikka kello 10aamulla ni se ei mun tietääkseni ole kuljettajan ongelma? Tehkööt aika taulut joku sellasiks et ehtii.
        Mun tehtävä kuskata auto paikasta a- pisteeseen b. Tulen silloin ku autoni tuot minut sinne.
        En silloin ku joku kaikki tietävä a4 niin sanoo tai puhelimessa..

        Sit naille kaikki tietäville ,en ole ajanut 30v rekkaa.. en..ja hyvin toden näkösesti saan ajella niin kauan ku huvittaa vain. Ja kyydissä on kulkenut niin adr, elintarvikkeita, sahatavraa, paperia..ym


      • SEKAtm.
        mm1n kirjoitti:

        Ite ajelen ihan perus 80Km/h ja ihan tuntihommissa olen.
        Ja en ajele sen takia että saisin lisää rahaa ku ajan hitaammin mut minun tietääkseni raskan kaluston suurin sallittu nopeus on 80? mut jotkut tulkitsee sitä et pakko menna niin kovaa ku auto kulkee.
        Sit tässä oli jossain juttua aika tauluista ja tauoista?
        Mut omalta kohdalta voin sanoo et 45min pitelen ihan päivittän töissä. ja aika taulut?
        Teen hommia pykälien mukaan ja jos jonnekin en ehdit vaikka kello 10aamulla ni se ei mun tietääkseni ole kuljettajan ongelma? Tehkööt aika taulut joku sellasiks et ehtii.
        Mun tehtävä kuskata auto paikasta a- pisteeseen b. Tulen silloin ku autoni tuot minut sinne.
        En silloin ku joku kaikki tietävä a4 niin sanoo tai puhelimessa..

        Sit naille kaikki tietäville ,en ole ajanut 30v rekkaa.. en..ja hyvin toden näkösesti saan ajella niin kauan ku huvittaa vain. Ja kyydissä on kulkenut niin adr, elintarvikkeita, sahatavraa, paperia..ym

        Mitä kielteisiä vaikutuksia tappia vasten ajamisella on ? Polttoaineen kulutus ,vahinkoriski, muusta liikenteestä poikkeava nopeus aiheuttaa liikennerytmin sekaantumista , keskituntinopeus kevyellä kuormalla on korkeintaan 85km/h. ja tämä vain jos matkaa taitetaan koko ajan. Lakisääteiset pysähtelyt romuttaa laskelman tyystin. Mielestäni laskutaito tuo lisä senttejä kukkaroon,ei pelkkä nopeuden nosto . On rentouttavaa ajellakin kun edellä menijät kulkevat edestä pois eikä peilissä näy ohitse pyrkijöitä , ei ainakaan saman kokoisia. Palkkaasiaa sen verran että autohommissa tuntipalkka on ainoa oikea . Urakalla ajettaessa muuttujia on paljon ja kaikki oikeastaan vähennetään kuljettajan palkasta ,ja vapaa ajasta.


      • 78
        mm1n kirjoitti:

        Ite ajelen ihan perus 80Km/h ja ihan tuntihommissa olen.
        Ja en ajele sen takia että saisin lisää rahaa ku ajan hitaammin mut minun tietääkseni raskan kaluston suurin sallittu nopeus on 80? mut jotkut tulkitsee sitä et pakko menna niin kovaa ku auto kulkee.
        Sit tässä oli jossain juttua aika tauluista ja tauoista?
        Mut omalta kohdalta voin sanoo et 45min pitelen ihan päivittän töissä. ja aika taulut?
        Teen hommia pykälien mukaan ja jos jonnekin en ehdit vaikka kello 10aamulla ni se ei mun tietääkseni ole kuljettajan ongelma? Tehkööt aika taulut joku sellasiks et ehtii.
        Mun tehtävä kuskata auto paikasta a- pisteeseen b. Tulen silloin ku autoni tuot minut sinne.
        En silloin ku joku kaikki tietävä a4 niin sanoo tai puhelimessa..

        Sit naille kaikki tietäville ,en ole ajanut 30v rekkaa.. en..ja hyvin toden näkösesti saan ajella niin kauan ku huvittaa vain. Ja kyydissä on kulkenut niin adr, elintarvikkeita, sahatavraa, paperia..ym

        Olen muuten ihmetellyt samaa mun mielestä jos nopeus rajoitus on 80 niin eihän sen lujempaa pitäis ajakaan.Ainakin autokoulssa sanottin silloin kakskytä vuotta sitten vai lieneekö säännöt muuttuneet....Eli miksi pitäis ajaa muka ylinopeutta,ei ainakaan sen takia että on aikataulut tai ne on sitten laadittu väärin.


      • punjab
        78 kirjoitti:

        Olen muuten ihmetellyt samaa mun mielestä jos nopeus rajoitus on 80 niin eihän sen lujempaa pitäis ajakaan.Ainakin autokoulssa sanottin silloin kakskytä vuotta sitten vai lieneekö säännöt muuttuneet....Eli miksi pitäis ajaa muka ylinopeutta,ei ainakaan sen takia että on aikataulut tai ne on sitten laadittu väärin.

        Minkähän takia kuljetusalalla kaikesta joku jeesustelija valittaa.Antakaa toisten ajaa niin kovaa ku huvittaa.Piruako se muille kuuluu,jokainen muistaakseni maksaa sakkonsa ihan itse.


      • jeesustelija
        punjab kirjoitti:

        Minkähän takia kuljetusalalla kaikesta joku jeesustelija valittaa.Antakaa toisten ajaa niin kovaa ku huvittaa.Piruako se muille kuuluu,jokainen muistaakseni maksaa sakkonsa ihan itse.

        Pelle saa olla ihan vapaa-ajalla... ei töissä. Voit mennä vaikka sinne punjabiin ajelemaan niin kovaa kuin lystää.


      • Ratti-Mika
        jeesustelija kirjoitti:

        Pelle saa olla ihan vapaa-ajalla... ei töissä. Voit mennä vaikka sinne punjabiin ajelemaan niin kovaa kuin lystää.

        Turha urputtaa, mä oo aina ajanut kovaa, kun puukenkä painaa pedaalin pohjaan silloin mennään, oon vetässyt kyttien ohi ja lähtivät perään ja mulla oli 40 tonnin paino päällä, mutta ne sai mut kiinni vasta 10 kilometrin päässä ja vähän aikaa rupateltiin, haistatin pitkät ja kortti oli säilössä, mutta sain rosiksessa sen takaisin.
        Mä oon ajanut kilometrjä varmasti enemmän kuin nää urpot, jotka ajaa 80 kympin alueella 80/km/t, ei saamari kaasu pohjaan, ei tänne makaamaan oo tultu.
        Parhaat keikat oon saanut kun oon ajoissa perillä ja takaisin.
        Mun mielestä puukengät on parhaat ajojalkineet, ne jotenkin sopii kaasupedaaliin, vaikka joku on niistäkin urputtanutkin, mutta mä oon aina sanonut, että otan neuvoja vastaan, mutta metrejä pitää olla takana enemmän kuin mulla, ei oo vielä sitä jätkää löytynyt.


      • apteekkari+++
        Ratti-Mika kirjoitti:

        Turha urputtaa, mä oo aina ajanut kovaa, kun puukenkä painaa pedaalin pohjaan silloin mennään, oon vetässyt kyttien ohi ja lähtivät perään ja mulla oli 40 tonnin paino päällä, mutta ne sai mut kiinni vasta 10 kilometrin päässä ja vähän aikaa rupateltiin, haistatin pitkät ja kortti oli säilössä, mutta sain rosiksessa sen takaisin.
        Mä oon ajanut kilometrjä varmasti enemmän kuin nää urpot, jotka ajaa 80 kympin alueella 80/km/t, ei saamari kaasu pohjaan, ei tänne makaamaan oo tultu.
        Parhaat keikat oon saanut kun oon ajoissa perillä ja takaisin.
        Mun mielestä puukengät on parhaat ajojalkineet, ne jotenkin sopii kaasupedaaliin, vaikka joku on niistäkin urputtanutkin, mutta mä oon aina sanonut, että otan neuvoja vastaan, mutta metrejä pitää olla takana enemmän kuin mulla, ei oo vielä sitä jätkää löytynyt.

        SUUSTA RATTI-MIKA...hitaammat jää jalkoihin.ajan urakalla tuntihommissa,pidemmät tauot,ja homma hoituu.kaikki tyytyväisiä.


        kolmion takaa tuleva on oman henkensä herra.minä kunnioitan kolmio ja stop ,merkkiä.ajaahan ne pukupelletkin ylinopeutta....vai???


      • punjab
        jeesustelija kirjoitti:

        Pelle saa olla ihan vapaa-ajalla... ei töissä. Voit mennä vaikka sinne punjabiin ajelemaan niin kovaa kuin lystää.

        kuinka lujaa joku muu ajaa?Vai olekko wannabe poliisi?Vai liehuuko punalippu?Ota nitro se helpottaa.Jos kaikki hoitais omat nopeutensa eikä ottas hernettä nenään jos joku ohittaa päästäs paljo helpommalla.


      • kaania08
        Ratti-Mika kirjoitti:

        Turha urputtaa, mä oo aina ajanut kovaa, kun puukenkä painaa pedaalin pohjaan silloin mennään, oon vetässyt kyttien ohi ja lähtivät perään ja mulla oli 40 tonnin paino päällä, mutta ne sai mut kiinni vasta 10 kilometrin päässä ja vähän aikaa rupateltiin, haistatin pitkät ja kortti oli säilössä, mutta sain rosiksessa sen takaisin.
        Mä oon ajanut kilometrjä varmasti enemmän kuin nää urpot, jotka ajaa 80 kympin alueella 80/km/t, ei saamari kaasu pohjaan, ei tänne makaamaan oo tultu.
        Parhaat keikat oon saanut kun oon ajoissa perillä ja takaisin.
        Mun mielestä puukengät on parhaat ajojalkineet, ne jotenkin sopii kaasupedaaliin, vaikka joku on niistäkin urputtanutkin, mutta mä oon aina sanonut, että otan neuvoja vastaan, mutta metrejä pitää olla takana enemmän kuin mulla, ei oo vielä sitä jätkää löytynyt.

        Olen ajanu 24v.En oo tyhpempää juttua kuullu. Tykkään hommasta.Välillä niin sanotut "puukenkä kuskien teot ei mene päähän ,ohitetaan kuinka sattuu.onko niin sanottu KIIRE.Olisiko Ammatin valinta väärä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe