DHGATE?!?!

-kesä2011morsian-

Onko kokemuksia Dhgate.comista??? Uskomattoman halvalla pukuja (kiinasta) ja kuvissa tietenkin näyttävät erittäin kauniilta ja hyvälaatuisilta. Tuntuu huijaukselta jos unelmieni puku lähtisi 150 dollarilla tullit ym muut päälle,... Kiitos, jos joku voisi auttaa!! :)

22

16126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ostaisi

      En ole tilannut, mutta muistathan, että noissa Kiina-firmoissa kuvat ovat usein alkuperäisen merkin sivustoilta pöllittyjä mallikuvia. Sen takia puvut näyttävät laadukkailta kuvissa. Kiina-puku saattaa hyvällä tuurilla olla oikein hyväkin, mutta se voi myös olla aika erilainen tai huonolaatuinen verrattuna mallikuvaan. Esim. koristeet eivät ole samanlaiset, nyörityksen sijaan onkin vetoketju tms. Jos se ei sinua kuitenkaan haittaa niin voithan kokeilla onneasi.

    • tuleva sulhanen

      samoista tehtaista nuo suomalaiset hääpuku liikkeet tilaavat tuotteensa, mutta ottavat vielä aika roimasti välistä koska jos puku maksaa kiinassa 150$ niinsehän on noin 105€ ja siitä tulli ja alv niin tekee noin 150€.
      minun tulevalle vaimolle tilaamani puku maksoi 90€ ja tehtiin mittojen mukaan toimitus kesti tilauksesta 16 päivää ja puku tuli kotiin eli aina ei tarvitse maksaa tulleja ja alvia riippuu paljon tuotteen hinnasta ja mitä toimittaja laittaa pakettiin hinnaksi.
      puvussa oli pieniä virheitä kirjailuissa ja muutamassa saumassa pientä sanomista, mutta 15minuuttia ja neula ja lanka ja nekin oli korjattu eli ei mikään paha.
      jos taas haluat aivan täydellisen puvun joudut valitettavasti maksamaan siitä kymmenkertaisesti :D
      nyt olin yhteydessä tuolla dhgatessa erään tehtaan edustajaan ja sovin että tilaan häneltä kaksi kukkaistytönasua mittojen mukaan tehtynä ja miestenpuvun pojanpuvun myös mittojen mukaan tehtynä hintaa tuli kaikille 227€ ja saan laahusalushameen kaupanpäälle.
      voin ilmoitella kun tilaus tulee että minkälaisia puvut ovat.

      • en ostaisi

        No ei ole kuule aivan samoja firmoja. Totta kai kaikki massatuotantopuvut Kiinassa teetetään, mutta laatu on niissä silti pääosin paljon parempaa kuin näissä netistä tilatuissa. Kuten sanoin, puku voi tuurilla olla oikein hyväkin, mutta sitten on juuri tätä, että kirjailut ovat erilaiset kuin piti tai puvussa onkin vetoketjun sijaan nöyritys ja puku on jopa ommeltu huonosti. En sanonut, etteikö puku voisi olla hyvä, halusin vain muistuttaa siitä, että riski saada huonolaatuinen puku on olemassa. Toki jos itselle ei ole niin tärkeää onko puku vähän sinnepäin niin sitten tilaamaan vaan.


      • DaMach
        en ostaisi kirjoitti:

        No ei ole kuule aivan samoja firmoja. Totta kai kaikki massatuotantopuvut Kiinassa teetetään, mutta laatu on niissä silti pääosin paljon parempaa kuin näissä netistä tilatuissa. Kuten sanoin, puku voi tuurilla olla oikein hyväkin, mutta sitten on juuri tätä, että kirjailut ovat erilaiset kuin piti tai puvussa onkin vetoketjun sijaan nöyritys ja puku on jopa ommeltu huonosti. En sanonut, etteikö puku voisi olla hyvä, halusin vain muistuttaa siitä, että riski saada huonolaatuinen puku on olemassa. Toki jos itselle ei ole niin tärkeää onko puku vähän sinnepäin niin sitten tilaamaan vaan.

        Itse asiassa homma toimii juurikin niin, että tavara tulee usein samasta tehtaasta. Tässä poiminta tullin piraattikommenteista: "Homma toimii näin: eurooppalainen vaatevalmistaja tilaa kiinalaiselta tehtaalta 10 000 takkia ja ilmoittaa hyväksytyt alihankkijat. Tehdas tilaa alihankkijalta kaksinkertaisen erän materiaaleja. 10 000 takkia toimitetaan eurooppalaiselle vaatevalmistajalle, joka maksaa niistä kolme euroa kappaleelta ja myy eteenpäin 750 eurolla kappale. Tehdas valmistaa luvattomasti toiset 10 000 takkia tismalleen samalla tavalla samoista materiaaleista ja myy ne piraattivälittäjälle hintaan kolme euroa kappale. Luvattomasti valmistetut takit joko päätyvät myyntiin heti Kiinassa tai ne laivataan Eurooppaan toista reittiä kuin viralliset 10 000 takkia."

        Itse myyn kohtalaisen hinnakkaita vaatteita ja tilasin kokeeksi dhgatelta alle 100e saman tuotteen minkä myyntihinta on suomessa 1000e ja tavara on todellakin saman tehtaan tuotteita jokaista saumaa myöten.


      • en ostaisi
        DaMach kirjoitti:

        Itse asiassa homma toimii juurikin niin, että tavara tulee usein samasta tehtaasta. Tässä poiminta tullin piraattikommenteista: "Homma toimii näin: eurooppalainen vaatevalmistaja tilaa kiinalaiselta tehtaalta 10 000 takkia ja ilmoittaa hyväksytyt alihankkijat. Tehdas tilaa alihankkijalta kaksinkertaisen erän materiaaleja. 10 000 takkia toimitetaan eurooppalaiselle vaatevalmistajalle, joka maksaa niistä kolme euroa kappaleelta ja myy eteenpäin 750 eurolla kappale. Tehdas valmistaa luvattomasti toiset 10 000 takkia tismalleen samalla tavalla samoista materiaaleista ja myy ne piraattivälittäjälle hintaan kolme euroa kappale. Luvattomasti valmistetut takit joko päätyvät myyntiin heti Kiinassa tai ne laivataan Eurooppaan toista reittiä kuin viralliset 10 000 takkia."

        Itse myyn kohtalaisen hinnakkaita vaatteita ja tilasin kokeeksi dhgatelta alle 100e saman tuotteen minkä myyntihinta on suomessa 1000e ja tavara on todellakin saman tehtaan tuotteita jokaista saumaa myöten.

        Siinä tapauksessa olet onnistunut löytämään hyvin nettitoimittajan. Osa morsiusliikkeistä myy toki näitä huonolaatuisempiakin Kiina-pukuja, mutta kyllä suurimpien hääpukubrändien puvut ovat parempilaatuisia kuin nämä halpisbrändien puvut. Silloin kyseessä on brändi, joka tosiaan omistaa oikeudet pukuihinsa eikä mikä tahansa hääpukukauppa, jossa on pöllitty valmistajien sivuilta kuvia ja valmistetaan sitten kuvan perusteella sitä pukua. Usko pois, jos ei tiedä mistä tilaa niin hääpuku saattaa olla vaikka minkälainen tekele ja siinä sitten itkettää kun uskaltautui tilaamaan.


      • DaMach
        en ostaisi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa olet onnistunut löytämään hyvin nettitoimittajan. Osa morsiusliikkeistä myy toki näitä huonolaatuisempiakin Kiina-pukuja, mutta kyllä suurimpien hääpukubrändien puvut ovat parempilaatuisia kuin nämä halpisbrändien puvut. Silloin kyseessä on brändi, joka tosiaan omistaa oikeudet pukuihinsa eikä mikä tahansa hääpukukauppa, jossa on pöllitty valmistajien sivuilta kuvia ja valmistetaan sitten kuvan perusteella sitä pukua. Usko pois, jos ei tiedä mistä tilaa niin hääpuku saattaa olla vaikka minkälainen tekele ja siinä sitten itkettää kun uskaltautui tilaamaan.

        Sen verran voin korjata, että ei tosin ollut kyse häävaatetuksesta, mutta sattui googlen kautta tuo dhgate silmiin ja sielä pomppasin tähän keskusteluun. Monia toimijoita on tietysti tuolla mukana...


    • ...

      Tänään tuli morsiuspuku dhGatesta, ja olen tyytyväinen! Jälki on samanlaista kuin jos olisin täällä ompelijalla teettänyt. Tehtaathan tuolla sivustoilla vaihtelevat, en nyt osaa sanoa tehtaan nimeä. Toimitus oli ajallaan, ja puku on kaunis. Ei tietenkään 100% samanlainen kuin kuvassa (jossa varmaankin huippusuunnittelijan luomus), mutta mittojen mukaan tehty ja tykkään tosi paljon. Ja hinta oli tosiaankin järjettömän halpa...

    • married

      Itse tilasin hääpuvun dhgatesta hintaan 90 dollaria, eikä jäänyt edes tulliin vaan tuli suoraan postilaatikkoon. Hinta on hyvä, samoin ompelujälki ensiluokkaista. Tosin mekon tuli olla satiinia, mutta se olikin tehty sifongista.

      Dhgatesta tilatessa kannattaa siis katsoa keneltä valmistajalta tilaa mekon. Toimittajia on useita ja osalla heistä ei ole saanut kovin hyvää palautetta. Kannattaa siis katsoa valmistajan aikaisemmat palautteet ennenkuin menee tilaamaan.Tämäkään ei välttämättä takaa mitään, sillä itse tilasin Elysemod nimiseltä tehtaalta Dhgaten kautta mekon ja he ovat aikaisemmin saaneet hyvää palautetta. Olivat kuitenkin sen verran reiluja että palauttivat minulle takaisin puolet mekon hinnasta kun materiaali oli väärä.

    • ollimies21

      Jos joku seuraa viel tätä keskustelua niin olisi kiva tietää mitä toimittajaa käytitte? china post olisi ilmainen mutta dhl maksaa 60 dollaria???

    • Miss

      Tilasin pari vuotta sitten hääpuvun DhGatesta. Syy oli se että tykästyin malleihin, suomalaisilla sivustoilla ei ollut oman maun mukaisia, mutta tuolta löytyi kivoja pitsimalleja vaikka kuinka. Tilasin puvun monta kuukautta etukäteen sen takia että jos jokin menee mönkään niin pistän puvun halvalla myyntiin ja ostan paremman sitten hääpukuliikkeestä.
      Aika paljon kyllä epäilytti, sillä puvun hinnaksi tuli postikuluineen noin 150 € ja se tuntui liian hyvältä ollakseen totta. No, sitten viikkojen jännittämisen jälkeen yhtenä päivänä kuljetusliike ajoi pakettiautolla pihaan ja sain puvun ihan kotiovelle asti toimitettuna.
      Ihmeellistä mutta totta, mutta puku oli todella kaunis. Hame ei ihan 100% vastannut kuvan pukua, mutta olin osannut varautua tähän ja jälki oli aivan vastaavaa laatua kuin jos olisin Suomessa teettänyt.
      Olin laskenutkin sen varaan että pukua joudutaan viimeistelemään ompelijalla, ja tätä pitikin ottaa vyötärön kohdalta sisään ja lyhentää aika lailla, mikä olikin melko suuri homma sillä koko helman pitsi piti samalla siirtää. Hinnaksi tuli noin 120-150 €.
      Olin pukuuni todella tyytyväinen ja sitä kehuttiin paljon, mutta melkoinen farssi tuli ompelijan reissusta. Ompelijalla oli itsellään hääpukuliike ja hän alkoi heti tivata mistä olin ostanut ja mitä oli maksanut. Kun kerroin mistä olin tilannut niin täti alkoi haukkua pukua ja netin kautta tilaamista. Olin niin äimänä siinä seisoessani puku päällä haukuttavana, etten saanut sanaa suustani mutta asia jäi harmittamaan tosissaan. Viimeisessä sovituksessa sain sitten sanottua että olen tullut tänne ompeluttamaan pukuni, en kyselemään hänen mielipidettään ja etten olen itse pukuuni ihan tyytyväinen, kiitosta vaan. Ymmärrän suomalaisten myyjien ja ompelijoiden harmituksen ja varmasti on epäonnistuneitakin ostoksiakin mahtuu mukaan, mutta asiakkaalle avautuminen oli tosi törkeää.
      Itse olin tyytyväinen ja kriittisimmän kaverinikin pitivät pukua kauniina. Vaihtelua varmasti on, ja reilusti aikaa kannattaa varata jos jokin meneekin mönkään ja varautua sitten maksamaan myös ompelijalle puvun viimeistelystä, mutta minun kokemus oli jopa uskomattoman hyvä ja olen suositellut monille.

    • Anonyymi

      DHgate on huijari. Myyvät tyhjää eli paketti lähtee, saat seurantanumeron, joka onkin jonkun toisen seurantanumero.
      Rahat takaisin -takuu on vedätystä ja asiakaspalvelijana toimii botti, joten sinne syydetyt rahat menevät murrin persiiseen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin menettelevät.Esim toimitettu aivan eri osoitteeseen ja eri henkilölle.Vastaanottajan tietoja et saa DHL:ltä koska vain lähettäjä saa ne. Tämä on jo toinen kerta kun väärää tekaistua lähetyskoodia käytetään.En tiedä miten saavat tekaistut lähetys numerot liitettyä mukamas lähetettyyn tuotteeseen.


    • Anonyymi

      Tilasin kengät 1.7 jälkeen jolloin saapuivat 25 päivän päästä. Alv:in oli maksettu ostoksen yhteydessä. Piti kummiskin tullata, mutta kuulema IOSS ollut väärä. Itse en ollut täyttänyt tätä kohtaa kun oli jo valmiiksi laitettu. Piti ottaa yhteyttä Dhgateiin myyjään, myyjällä ei ollut mitään hajua tästä eikä osannut auttaa. Paketti lähetettiin takaisin. Onko kukaan muu tilannut 1.7.2021 jälkeen mitään?

      • Anonyymi

        Tilasin kengät ja ne tuli n 16 päivässä ja oli ihan samat kun kuvassa eikä ollut mitään tulleja


    • En ole tilannut mutta sinuna olisin varovainen.
      Voi tulla vain joku ruma kankaanpala.

      • Anonyymi

        Kaverin on myös tilannu samalta myyjältä jo toiset kengät Eikä huomaa ollenkaan, että olisi feikit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverin on myös tilannu samalta myyjältä jo toiset kengät Eikä huomaa ollenkaan, että olisi feikit

        Eihän sitä koskaan tiiä mitä sieltä tuleekaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaverin on myös tilannu samalta myyjältä jo toiset kengät Eikä huomaa ollenkaan, että olisi feikit

        Tuleeko netistä nyt kun tilaa niin kauheat tullit päälle? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverin on myös tilannu samalta myyjältä jo toiset kengät Eikä huomaa ollenkaan, että olisi feikit

        (kaverini oli sokea)


    • Anonyymi

      Kyllä, on luotettava sivusto tilasin sieltä niin tuli iso läjä paskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe