Jali

rouva28

Olemme aikeissa antaa joulukuussa syntyvälle pojallemme nimeksi Jali. Harvinaisempi ja suloinen nimi, vaikka hän ehkä joskus joutuu vakuuttelemaan olevansa Jali, ei ärrävikainen Jari...

7

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sartappi

      No en kyllä tykkää ollenkaan :( Juuri se r-vikainen Jari tulee mieleen, enkä tykkää Jari-nimestä yhtään sen enempää... Mistä näitä ihmenimiä oikein tulee?!?!?

      • kun tottuu

        13v Jalin ja ei kyllä koskaan ole tullut mieleen ärräviallinen Jari ::):)


    • Kurnutin

      Joo ei, aivan harvinaisen ärsyttävä nimi, ainakin omaan korvaan, tosin voihan se olla että joku ei taas tykkäisi meidän nimivalinnoista, mutta en silti voi ymmärtää miten joku haluaa antaa lapselle nimeksi Jali. Minusta se on koiran nimi... :(

    • vii.

      Mulle tulee mieleen Jali ja suklaatehdas -kirja/elokuva ja sitä kautta Johnny Depp, joten ei ihan huono mielikuva :)
      En usko, että monille tulee mieleen r-vikainen Jari, koska Jari ei ole nykylasten sukupolven nimi. Nykyään nelikymppinen Jali saisikin varmaan nimeään selitellä, mutta en usko, että se on ongelma nykylapsilla.

    • nimihakusessa

      mieti esim. työnhakutilannetta, jossa Jali-niminen AIKUINEN mies hakee paikkaa johonkin jämäkkään työtehtävään. Todella lällyä..sopii söpölle vaavalle, mutta ei aikamiehelle. Nimeä tulee koko iäksi..Nykyisin väännetään väkisin erikoista, tulos teennäinen tai naurettava. On niitä harvinaisia nimiä valmiinakin, kun etsii esim. ulkomaalaisperäisiä, mutta jo suomeenkin aikoja sitten tulleita..Välillä ihan säälittää vauvoja..

      • Anonyymi

        Minä olen Jali, ja juuri täytin 60 vuotta. Ei ole koskaan ollut ongelmia nimeni kanssa - ei edes työpaikkaa hakiessa. Jali on harvinainen nimi, mutta ei mitenkään tekemällä tehty. Jaleja löytyy jo 1800-luvulta lähtien. Ei nimi miestä pahenna. :)
        Huomaan, että tämä keskusteluketju on jo yli 10 vuotta vanha. Toivottavasti uskalsit antaa pojallesi hienon nimen kaikista näistä surkuttelijoista huolimatta!


    • ....

      Jali on kaunis kunnollinen vanha nimi ja mielestäni oikein hyvä vaihtoehto lapsen nimeksi. Jali ehdottomasti parempi kuin Jari, Jani, Jori. Tykkään myös Jalmar ja Jalmari nimestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe