Lähtöselvityksestä epäselvyyksiä

mie oon mualta

tai ei ole mitään epäselvyyttä, mutta mitä hyötyä/haittaa on jos etukäteen tekee lähtöselvityksen.
itse olen kiltisti aina jonottanut lentoyhtiön tiskillä ja sieltä saannut laput kouraan, olen mennyt turvatarkstukseen.

nyt kiinnostaa, jos jo edellisenä iltana tekisin lähtöselvityksen, vaikka netissä. niin pitääkö lentoyhtiön tiskille viellä jonottaa, entäs laukkujen selvitys. pitääkö ne jättää samaan aikaan kun tekee sitä selvitystä.

oon koettannu lukea läpi nämä muitten tekemät kysymykset ja en ole saanut selvyyttä
meitä on lähdössä 4 2ryhmä, liput ostettu erikseen 4 2 , pystyykö lähtöselvityksessä saamaan meidät lähekkäin,koska joukossa on lapsia?

7

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri tapoja

      Puhut niin yleisesti, ettei pysty vastaamaan, pitäisi tietää ainakin millä lentoyhtiöllä aiot matkustaa. Eri systeemi esim. Ryanairilla, missä kotona tehty lähtöselvitys on pakollinen eikä paikkavarausta ole, eri Lufthansalla - heillä siis voit valita paikat netin kautta tai automaattisevityksessä itse.

    • Jos lähtöselvityksen tekee etukäteen niin yleensä tällöin voi itse klikkailla tietokoneen ruudulta vapaana olevista istumapaikoista ne itselle/perheelle sopivimmat. Tämän jälkeen voi tulostaa tarkastuskortin ja/tai pyytää varmistuksen puhelimeen.
      Jos olette tehneet lähtöselvityksen netissä ja saaneet tarkastuskortit sopivilla istumapaikoilla niin silloin voi viedä matkatavarat BAGGAGE DROP tiskille eikä tarvitse mennä LÄHTÖSELVITYS jonoon jonottamaan. Siitä sitten turvatarkastuksen kautta koneeseen.

      Jos varauksessa tai istumapaikoissa on jotain epäselvää niin asian voi AINA selvittää lähtöselvitystiskillä lähtöselvitysaikojen puitteissa. (ja tietty mahdollisimman ajoissa)

      Myös internet selvityksessä voi selvittää yleensä useampia varauksia samanaikaisesti.Lähtöselvitys sivulla on yleensä viimeisellä sivulla nuoli tee seuraava selvitys tai jos ei ole niin sitten vain tekee 2 selvitystä peräkkäin. Tuskin niitä viereisiä istumapaikkoja just sillä hetkellä varataan. Ja ne voi sitten taas vielä vaihtaa lähtöselvitystiskillä jos vain on mahdollista.

      Tuolla vielä muuta tietoa lentokentiltä >>> http://lentomatka.blogit.fi/

      Hyvää matkaa!

      • mie oon mualta

        no nyt selvisi tuokin propleema spanairilla on tarkoitus lentää, joten nettiselvitys varmaan on tehtävä, jos se vaan onnistuu. tai sitten tarpeeks aikaseen kentälle jonottamaan.


    • Tietoa kaipaava

      Tuo mahdollisuus lähtöselvitykseen itsepalveluna kuulostaa kätevältä, mutta taitaa onnistua edelleen vain tietyillä lentoyhtiöillä? Päteekö ne myös lomalentoihin ja esim. TCA:le? Vaikuttaako se kentälle tuloaikaan ja miten?

      Jos sen saa kuitenkin tehtyä, niin mistä ja miten saa ne lentonumerotarrat laukkuihin? Ne pitää kuitenkin jostain saada, joten taitaa olla se ja sama jos jonottaa siellä lähtöselvityksessä. Ainakin voi sitten luottaa että asiat menee oikein, kun ei ole kokemusta itsepalvelu check-inistä. Paikoilla ei ole niin suurta merkitystä.

      Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.

      • hessulivie

        Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, joka yhtiöllä on omat käytäntönsä ja nekin vaihtelevat ajan ja paikan mukaan. Jos matkalaukkuja haluaa selvittää, ne on yleensä kuitenkin hoidettava tiskillä (Lufthansalla on ainakin Münchenissä ja Franfurtissa siihenkin itsepalveluautomaatteja) Usein sitä varten on olemassa omat Baggage Drop jonot, jotka vetävät nopeammin koska tiskillä ei tarvitse tehdä niin paljoa töitä. Ja vaikka sitten joutuisitkin tavalliseen lähtöselvitysjonoon, ainakin säästät hieman omaa ja muiden aikaa jos olet jo itsesi selvittänyt etukäteen. Yleensä kyllä pystyvät baggage drop tiskeilläkin auttamaan, jos jotain on sählännyt selvityksessään, joten suosittelen kyllä tekemään sen jo etukäteen jos vain mahdollista.

        Käytännöt muuttuvat eri yhtiöillä kaiken aikaa, mutta trendi on selkeä, että tavallisia matkustajia painostetaan itsepalveluun. Ääriesimerkkinä Ryanair, jolla käy aika kalliiksi, jos paikalle saapuessa ei ole lähtöselvitystä tehtynä ja itse tulostettua tarkastuskorttia. Perinteiset yhtiöt etenevissä määrin joko suosittelevat tai pakottavat ennen jonoon menemistä hoitamaan selvitys automaatilla, jos sitä ei ole netissä etukäteen tehnyt. Niillä joilla automaatteja on, homma hoituu silläkin, mutta niihin saattaa olla kentällä jonoa. Joskus jopa pidempi kuin baggage droppiin.


      • 16+12
        hessulivie kirjoitti:

        Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, joka yhtiöllä on omat käytäntönsä ja nekin vaihtelevat ajan ja paikan mukaan. Jos matkalaukkuja haluaa selvittää, ne on yleensä kuitenkin hoidettava tiskillä (Lufthansalla on ainakin Münchenissä ja Franfurtissa siihenkin itsepalveluautomaatteja) Usein sitä varten on olemassa omat Baggage Drop jonot, jotka vetävät nopeammin koska tiskillä ei tarvitse tehdä niin paljoa töitä. Ja vaikka sitten joutuisitkin tavalliseen lähtöselvitysjonoon, ainakin säästät hieman omaa ja muiden aikaa jos olet jo itsesi selvittänyt etukäteen. Yleensä kyllä pystyvät baggage drop tiskeilläkin auttamaan, jos jotain on sählännyt selvityksessään, joten suosittelen kyllä tekemään sen jo etukäteen jos vain mahdollista.

        Käytännöt muuttuvat eri yhtiöillä kaiken aikaa, mutta trendi on selkeä, että tavallisia matkustajia painostetaan itsepalveluun. Ääriesimerkkinä Ryanair, jolla käy aika kalliiksi, jos paikalle saapuessa ei ole lähtöselvitystä tehtynä ja itse tulostettua tarkastuskorttia. Perinteiset yhtiöt etenevissä määrin joko suosittelevat tai pakottavat ennen jonoon menemistä hoitamaan selvitys automaatilla, jos sitä ei ole netissä etukäteen tehnyt. Niillä joilla automaatteja on, homma hoituu silläkin, mutta niihin saattaa olla kentällä jonoa. Joskus jopa pidempi kuin baggage droppiin.

        Olen huomannut, etä lähtöautomaatteja on kehittänyt moni yhtiö, ilmeisesti jokaisella automaattivalmistajalla on oma käyttöliittymänsä. Vaikka olen varannut lennot samalla tavalla netissä, ilmoittanut luottokortin, kanta-asiakaskortin ja passin numeron, niin jokainen automaattimalli toimii eri tavalla. Jollain varaus löytyy kanta-asiakas-kortilla, jollain luottokortilla, LH:lla varaus löytyi passin skannauksella, ja yleensä joutuu kuitenkin syöttämään lennon Amadeus-numeron. Tilanne muistuttaa aikaa kauan sitten, kun joka pankilla oli oma logiikka rahannosto-automaateissa.


    • onnistuu/ei onnistu

      Yritin tehdä chekkausta netissä Air Balticin lennolle Dusseldorfista Riikaan ja edelleen Helsinkiin. Yhteys katkesi kesken kaiken, ei tullut vielä ilmoitusta että se olisi onnistunut. Koetin sitten lentokentän automaatilla omalla passillani, ei onnistunut. Kun pääsin tiskille niin koneeltä näkivät, että olin yrittänyt tehdä nettichekkausta, ja sanoivat että automaattia en olisikaan voinut käyttää - mikä toimii yhdellä kentällä ei toimikaan toisella.
      Kaikkein paras on tekstiviestipalvelu, jossa voit vastaamalla hyväksyä ehdotetut paikat ja se on siinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe