Kveenit - Euroopan vainotuin kansa

qr.

Kveenien pitäisi saada korvauksia esim. keskitysleiriajasta ja muista hirveyksistä mitä ovat joutuneet kokemaan!!! Kveenit ja romanit ovat sukulaissieluja kummallakin raaka tausta täynnä väkivatlaa vainoa ja sortoa.

14

1497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laddan

Otahan nyt lääkkeesi!

• Gold Diggeri

Olin joskus reissussa Vesisaaressa ja tapasin ison joukon mukavia kveenejä. Eivät nuo vainotuilta näyttäneet, kuka oli poliisi, kuka verotoimistossa töissä. Mitä kuuluunee mm Vigdis Reisäselle, terveisiä vaan Suomesta.

• rasismin vastustaja

Kiinnostunut vähimmistöjen olosuhteista.

• rasismin vastustaja

tietoa. Oli mielenkiintoista, kainuulaiset. Mahtaako heitä kukaan vainota enään, toivottavasti ei.
        Ainoa huono asia on vissiin köyhyys.

• hsi guten batesg jas

Tais saksmannit kieltää Quislingiä pistämästä kveenejä keskitysleirille rangaistuksen uhalla joten olet saannut väärää tietoa. Sitä en tiedä palveliko kukaan heistä rintamalla. Ainut ikävä vaihe oli tuo saksalaisten vetäytyminen vuoden 1944 lopulla jonka seurauksena tuhoutui suurin osa kveenien kodeista.

• Jäämerentievarrelta

Huhhuijaa! On pikkusen menny historiankirjat sekasin tuossa vertailusa. Ison- ja pikkuvihan aikaan tsaarinajan Suomesta lähti näläkäpakolaisia Jäämeren rantaan leivän perrään.Väkiä vaelsi Pohjanmaalta ja Peräpohjolasta. Lienevätkö nykyisen öljyvaltion vankkaa perustyöväkiä nämä kveenit ja heän jäläkeläiset.

• MAsten

Lue Marjut Anttosen Turun yliopiston tutkimuksia näistä aiheista.

• Ram.i

Nyt heinäkuusssa on julkistettu kirjailija Tarja Lappalaisen "Ruijansuomalaisten elämää"-kirja. Todella mielenkiintoinen, ei muuta voi sanoa!
      Kannattaa ehdottomasti lukea! Olkaa hyvät!

• rittva-liisa

Luen jahka saan opuksen käsiini.Kiitos!

• jessejamesN

• 42366723b
        jessejamesN kirjoitti:

http://www.kotiseutuliitto.fi/node/1273

Ruijassa asuu suomalaissyntyisiä ihmisiäpaljon!
        Siellä pärjää aivan hyvin suomenkielellä.

Erittäin avartavaa on vierailla Siirtolaisinstituutissa. Silmät aukeevat vähän tässä nyky-shoppailu-vapaa-aika-kulttuurissamme eläville ihmisille.

• Kveenin jälkeläinen

Kyrön suku pohjautuu kveeni kansaan, tieto perustuu DNA-tutkimukseen pohjautuen jonka Suomen valtio on tehdyt!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe