Morjens!
Kuinka yleistä on että otsikon mukaisessa kulkineessa alapallonivel on niin tiukassa ettei lähde edes isolla "kukko" ulosvetimelläkään irti??
Olis siis tarkoitus tuossa vaihtaa kaverille autoon vasemman puolen uloin vetonivel mutta homma kaatui nyt siihen että ei saatu alatukivarren palloniveltä irti. Kaikki konstin vasarasta lekaan on nyt kokeiltu mutta ei jumalauta irtoa millään. Lämmitystä ei olla (uskallettu) kokeilla koska ei haluta niveltä tuhota mutta noilla välineillä olis varmaan pitänyt irrota normaalisti! Eli onko tuossa joku oma konstinsa vai mikä? Normaali kartiokiinnitys pallonivelessä on??
Ford Transit -02 + alapallonivel
3
4639
Vastaukset
Väärät työkalut on ollut käytössä jos kyseessä on kartiokiinnitys.
Transitin rakennetta en tiedä, mutta muualla kartiokiinnitys aukeaa kun löysäät mutterin melkein kokonaan pois ja sitten kartioon vähän vetoa aukisuuntaan. Sitten vaikka pajavasara vastineeksi silmukan toiselle puolelle ja napakka isku pienemmällä vasaralla toiselle puolelle. Idea on, että silmukka vähän venähtää iskun voimasta ja kun veto on päällä, liitos aukeaa.
Tämä toimii.- JM
Mutta tuota siinä on juuri yritetty mutta kun ei auta! Toiseksi siinä on vielä se että kun asennat ulosvetäjän niin tila lyödä vasarallaa loppuu siihen. Haarukka olis tietysti hyvä työkalu mutta samalla saa pallonivelelle sanoa hyvästi ja se ei ole tarkoitus.
Tuo kahden vasaran käyttö on tosi hyvä irroitus konsti ja toimii hyvin ainakin saman auton raidetangonpää irroituksessa, Alatukivarren rakenne on prässättyä peltiä niin sitä on muutenkin hankala moukaroida.
No Wetteri saa nyt murehtia vetonivelen vaihdosta mutta pakko myöntää että taitaa olla ensinmäinen auto jossa pakko nostaa kädet ilmaan.
- Anonyymi
Moi,Transitin Pallo-niveltä ei tahdo saada ehjänä irti,uusi kannattaa laittaa maksaa 10-30e.nivel on tosi lujasti kiinni,Ohjeet,Leikkaa puukolla suoja kumit irti.irrota yläpuolen sokka(kiva paikka)irrota lukkomutteri alapuolelta,Kaksi metallikiilaa jossa loiva nousu aseta ne väliin mistä otit kumit pois.toinen kiila moottorin puolelle ja toinen kiila jarrulevyn viereen tue pätkällä lattarautaa,naputa pieni jännite aluksi.Pistä lukkomutteri pallo-nivelen alkuun.Ota nestetunkki ja nosta pallo-nivelen päästä noin 15-20cm esijännite.nyt rupeet takomaan kiiloja vuoron perää,saa takoa tosissaan,Naputtele vasaralla ylä ja ala päästä kunnes tukivarsi irtoaa.ylä-päässä on pieni suoja pelti(jos alkuperäinen)lyö kiila suojapellin ja kartio rungon väliin vuoron perää molemmilta puoleltä jolloin yläpää pikkuhiljaa irtoaa...Itseltä meni noin 2 tuntia vaihtoon ja voin kehua että tosi tiukka oli ja muutama pelkele tuli.Pistä ihmeessä uudet nivelet sen verran v.homma.netistä saa 10e kpl.Toivottavasti tästä oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291767
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.721591Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561283- 691121
- 2755
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10739- 45737
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8718- 41715
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150692