Opera Mini hidas?

NettiDude

Onko muutkin huomanneet että Opera Mini on nykyjään paljon hitaampi kuin se oli aikaisemmin?

Vai onko tämä vain kuvittelua?

34

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse käytän Opera mobile 10.1 beta, eli en tiedä onko Opera mini 5.1 hidas.

• Jumidumi

Opera Mobile on vielä hitaampi lisäksi jumittuu raskaiden sivujen kanssa kokonaan.

• Nokia N86 8MP

Itse käytän myös Opera Mini 5.1 -versiota. Minusta 5 oli parempi, mutta harmi kun sitä ei saa mistään enään. Ajoittain se hidastelee, välillä taas toimii kuin mikäkin superkone

• Skyfire selain on muuten myös yllättävän nopea. Siinä toimii melkein kaikki flash pohjaiset sivut. itse olen käyttänyt sitä, ja jopa Mtv3 katsomo toimii kohtalaisesti nopealla yhteydellä. Katso lisää: www.skyfire.com

• Minimän
        vapunen kirjoitti:

Skyfire selain on muuten myös yllättävän nopea. Siinä toimii melkein kaikki flash pohjaiset sivut. itse olen käyttänyt sitä, ja jopa Mtv3 katsomo toimii kohtalaisesti nopealla yhteydellä. Katso lisää: www.skyfire.com

Skyfire oli paljon hitaampi kuin Opera Mini, ainoana etuna skyfiressä on tosissaan flashtuki. Mutta käytännössä kaikki sivut onneksi toimivat ilman sitä. Minin tabit feature on ihan mahtava.

• Minimän kirjoitti:

Skyfire oli paljon hitaampi kuin Opera Mini, ainoana etuna skyfiressä on tosissaan flashtuki. Mutta käytännössä kaikki sivut onneksi toimivat ilman sitä. Minin tabit feature on ihan mahtava.

Oletko kokeillut Opera mobilen "turbo" tilaa? Se nopeuttaa nettiselailua.

• Minimän
        vapunen kirjoitti:

Oletko kokeillut Opera mobilen "turbo" tilaa? Se nopeuttaa nettiselailua.

Johtaa ihan samaan jumittumiseen kuin ilman turboa mm. www.hs.fi osoitteessa.

• Minimän kirjoitti:

Johtaa ihan samaan jumittumiseen kuin ilman turboa mm. www.hs.fi osoitteessa.

Aijaa. Itse käytän Hs.fi mobiilisivua eli: http://hs.fi/mobiili

Luettelen muiden uutissivujen mobiilisivuja:

Iltsanomat: m.iltasanomat.fi
        Iltalehti: m.iltalehti.fi
        Yle: www.yle.mobi
        Aamulehti: www.aamulehti.fi/mobiili

Nämä mobiilisvut ovat juuri käteviä kännykän näytöllä. Ne eivät ole läheskään niin raskaita kuin tavan nettisivut.

• juu tuu
        vapunen kirjoitti:

Nämä mobiilisvut ovat juuri käteviä kännykän näytöllä. Ne eivät ole läheskään niin raskaita kuin tavan nettisivut.

Kuinka onnistuu selaimen poisto, kun en nyt sitä tarvitse, mutta se kuitenkin koittaa käydä netissä joka puhelimen käynnistyksen yhteydessä? Puhelin on 5230. Vaihtoehtoisesti ohje, kuinka päivitys (?) tarkistus estetään.

• juu tuu kirjoitti:

Kuinka onnistuu selaimen poisto, kun en nyt sitä tarvitse, mutta se kuitenkin koittaa käydä netissä joka puhelimen käynnistyksen yhteydessä? Puhelin on 5230. Vaihtoehtoisesti ohje, kuinka päivitys (?) tarkistus estetään.

Aika ihmeellistä? Minulla Opera selain ei käy ikinä ilman minun lupaani netissä... Operan saat poistettua tällä tavalla: Valikko-> Asetukset->sovelluksen hallinta-> Asennetut sovellukset

• Minimän
        vapunen kirjoitti:

Usein minäkin käytän mobiili-sivuja, silloin voi käyttää puhelimen omaa selainta joka toimii mobiili sivujen kanssa hyvin. Mutta erillistä selainta tarvitaankin käytännössä juuri raskaampia sivuja varten. Tämähän on juuri skyfiren ja opera minin idea, että niillä voi käyttää täydellisiä sivustoja.

• juu tuu
        vapunen kirjoitti:

Aika ihmeellistä? Minulla Opera selain ei käy ikinä ilman minun lupaani netissä... Operan saat poistettua tällä tavalla: Valikko-> Asetukset->sovelluksen hallinta-> Asennetut sovellukset

Joo, kyllähän puhelin kysyy, saako sovellus käydä ´netissä´. Sen huomaa nyt niin, että pin-koodin jälkeen puhelin takkuaa yrittäessäni esim. pistää numeroa soittaakseni. Sitten tuleekin tuo kysymys verkon käytöstä. Oletan tämän olevan Opera, kun muita sovelluksia ei ole pistetty puhelimeen. Kysymykseen vastattuani kieltävästi puhelin toimii taas normaalisti.

Tutkin kyllä valikkoa, ja olin sovellusten hallinnassa, mutta sieltä ei voinut kuin käynnistää Operan ja Operassa ei asetuksissa ole poisto toimintaa. Pitää vielä tutkia, kun käynnistän taas kyseisen puhelimen.

• Nokia N86 8MP
        juu tuu kirjoitti:

Joo, kyllähän puhelin kysyy, saako sovellus käydä ´netissä´. Sen huomaa nyt niin, että pin-koodin jälkeen puhelin takkuaa yrittäessäni esim. pistää numeroa soittaakseni. Sitten tuleekin tuo kysymys verkon käytöstä. Oletan tämän olevan Opera, kun muita sovelluksia ei ole pistetty puhelimeen. Kysymykseen vastattuani kieltävästi puhelin toimii taas normaalisti.

Tutkin kyllä valikkoa, ja olin sovellusten hallinnassa, mutta sieltä ei voinut kuin käynnistää Operan ja Operassa ei asetuksissa ole poisto toimintaa. Pitää vielä tutkia, kun käynnistän taas kyseisen puhelimen.

Onnistuukos sovelluksen poisto niin jos vain aktivoit eli valitset sovelluksen klikkaamalla sitä kuvaketta niin, ettet kuitenkaan kaksoisklikauta sitä (jolloin sovellus aukeutuisi)? Sitten valitset Valinnat ja Poista? Vai onnistuuko kuvakkeen painaminen pitkään pohjassa niin, että jokin lista toiminnoista avautuisi?

• juu tuu
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Onnistuukos sovelluksen poisto niin jos vain aktivoit eli valitset sovelluksen klikkaamalla sitä kuvaketta niin, ettet kuitenkaan kaksoisklikauta sitä (jolloin sovellus aukeutuisi)? Sitten valitset Valinnat ja Poista? Vai onnistuuko kuvakkeen painaminen pitkään pohjassa niin, että jokin lista toiminnoista avautuisi?

Joo, löytyi vapusen ohjeella. Olin vähän samanlaisessa paikassa, mutta sieltä vain käynnisteltiin sovelluksia. Sovellustenhallinnasta pistin nyt ens alkuun verkkovierailut pannaan. Poisto mahdollisuuskin sieltä löytyi, mutta odotellaans nyt jos innostuis vielä käyttämään joskus.

• Nokia N86 8MP
        juu tuu kirjoitti:

Joo, löytyi vapusen ohjeella. Olin vähän samanlaisessa paikassa, mutta sieltä vain käynnisteltiin sovelluksia. Sovellustenhallinnasta pistin nyt ens alkuun verkkovierailut pannaan. Poisto mahdollisuuskin sieltä löytyi, mutta odotellaans nyt jos innostuis vielä käyttämään joskus.

Mistä sieltä löydät kohdan 'Verkkovierailut'? Tuo olisi kätevä toiminto minullekin, mutta en ole löytänyt mistään yhteistä asetusta, mistä voisi asettaa tuon kaikkien sovellusten netin käytön eston

• Nokia N86 8MP
        juu tuu kirjoitti:

Mistä löysit tuon 'Verkkovierailut'? Minullekin tuo asetus olisi kätevä, mutta en löydä mistään sellaista yhteistä yhtä asetusta, mistä voisi rajoittaa kaikkien sovellusten netin käyttöä...

• Nokia N86 8MP
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Mistä löysit tuon 'Verkkovierailut'? Minullekin tuo asetus olisi kätevä, mutta en löydä mistään sellaista yhteistä yhtä asetusta, mistä voisi rajoittaa kaikkien sovellusten netin käyttöä...

Anteeksi tuo toisto. En alkuun huomannu, että tämä Opera Mini oli jo lähettänyt tuon. Kun tahtoo sekin olla niin jumissa kuin itse koko muukin puhelin...

• juu tuu
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Anteeksi tuo toisto. En alkuun huomannu, että tämä Opera Mini oli jo lähettänyt tuon. Kun tahtoo sekin olla niin jumissa kuin itse koko muukin puhelin...

5230:ssä
        Asetukset-Sovell.hallinta-Asennetut sovellukset-valitaan Opera Mini- ja (vas.ala) valinnat-Sovelluksen asetukset- verkonkäyttö.

Mutta eipä riehuta vielä... puhelimen käynnistyksen jälkeen taas kysyttiin saako sovellus käydä verkossa, vaikka Operan kohdalta olin verkon kieltänyt, eli täs mättää nyt jokin muu juttu. Paikannuspalvelussa oli "kysy aina", mutta eihän sen pitäisi olla auki avaamatta sitä?

Taitaa olla sp.määr. eli sähköposti. Yritin pistää sähköpostiasetuksia ja epäonnistuin, vaan jäi tuo sovellus päälle. joo, se olikin Nokia Email, mikä sinne verkkoon koitti mennä. Siinä kysymyksen aikana oli sivun yläreunassa tuo Sp.määr. -teksti, eli olisi pitänyt vähän miettiä...

• d

minusta se hidastuu viikon jälkeen ja pitäisi aina poistaa ja uudelleen asettaa kuukauden välein,
      ei ole enää ollut meillä käytössa muutamaan kuukauteen.

• Its olen myös kokeillut Bolt nimistä kännykkäselainta. Se muistuttaa Opera mniniä aika paljon. Katso lisää selaimesta täältä: http://boltbrowser.com/home.html

• Nokia N86 8MP
        vapunen kirjoitti:

Its olen myös kokeillut Bolt nimistä kännykkäselainta. Se muistuttaa Opera mniniä aika paljon. Katso lisää selaimesta täältä: http://boltbrowser.com/home.html

Bolt on hyvä siitä, että sillä saa muihin selaimiin verrattuna todennäköisemmin täysversion sivusta.

• NettiDude

Auttaako sivuhistorian, cachen, cookien jne poistaminen asiaan? Vai onko pakko poistaa ja uudelleenasentaa.

• NettiDude
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Bolt on hyvä siitä, että sillä saa muihin selaimiin verrattuna todennäköisemmin täysversion sivusta.

Jos sivustosta on hyvä mobiiliversio, niin sitä kannattaa toki käyttää. Skyfirellä sai käytännössä aina täyden version sivuista muistaakseni.

Mitenkäs tuo Bolt, Opera Mini on mielestäni loistava, pois lukien tuo hitaus ajoittain. Kun joskus se on toiminut mielestäni turkasesti nopeammin.

• Nokia N86 8MP
        NettiDude kirjoitti:

Jos sivustosta on hyvä mobiiliversio, niin sitä kannattaa toki käyttää. Skyfirellä sai käytännössä aina täyden version sivuista muistaakseni.

Mitenkäs tuo Bolt, Opera Mini on mielestäni loistava, pois lukien tuo hitaus ajoittain. Kun joskus se on toiminut mielestäni turkasesti nopeammin.

Skyfire ei vain tunnu aina lähtevän käyntiin, vaan jumittuu yhteyden muodostukseen. Ja muissakin kohdissa ei tahdo aina vain hyväksyä jotain linkkiä...

• superking
        NettiDude kirjoitti:

Auttaako sivuhistorian, cachen, cookien jne poistaminen asiaan? Vai onko pakko poistaa ja uudelleenasentaa.

Skyfiree kokeilin ton flash jutun takija ihan hyvä mut pikkasen hidas sivujen lataus muuten hyvä

• superking
        superking kirjoitti:

Skyfiree kokeilin ton flash jutun takija ihan hyvä mut pikkasen hidas sivujen lataus muuten hyvä

Onko muissa selaimissa tota flash tukea että pystyis noita ohjelmia katsoon kun skyfiree oon käyttänyt

mm mtv3 katsomo toimii
        - hidas
        - ei pääse edelliselle sivulle
        - ei suomenkieltä

• superking kirjoitti:

Onko muissa selaimissa tota flash tukea että pystyis noita ohjelmia katsoon kun skyfiree oon käyttänyt

mm mtv3 katsomo toimii
        - hidas
        - ei pääse edelliselle sivulle
        - ei suomenkieltä

Eipä taida olla muissa selaimissa tuota flash tukea. Skyfire taitaa olla ainoa.

• Nokia N86 8MP
        vapunen kirjoitti:

Eipä taida olla muissa selaimissa tuota flash tukea. Skyfire taitaa olla ainoa.

No kyllähän se valmiina tuleva Nokian oma selain pyörittää esim. Youtube-videoita suoraan sivustolta, mutta tosiaan Skyfiren flash-tuki on paljon parempi siihen verrattuna

• NettiDude
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Skyfire ei vain tunnu aina lähtevän käyntiin, vaan jumittuu yhteyden muodostukseen. Ja muissakin kohdissa ei tahdo aina vain hyväksyä jotain linkkiä...

Muillakin samoja ongelmia selvästi.

Huomasin että mitään nettisivua ei pidä yrittää ladata, ennen kuin Skyfire on täysin käynnissä. Eli kun käynnistät sen, odottele ihan vaan rennosti se 10-20 sekuntia ja vasta sitten. Ei jumita. Niin ärsyttävää kuin tuo onkin.

• operaa
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

No kyllähän se valmiina tuleva Nokian oma selain pyörittää esim. Youtube-videoita suoraan sivustolta, mutta tosiaan Skyfiren flash-tuki on paljon parempi siihen verrattuna

opera mini 10 on hidas, mutta halvempi kuin esim nokian oma selain :) siksi käytän sitä :)

• operaa kirjoitti:

opera mini 10 on hidas, mutta halvempi kuin esim nokian oma selain :) siksi käytän sitä :)

Tarkoitat varmaan Opera mobile 10 ? Tai Opera mini 5.1 selainta?

• operaaa
        vapunen kirjoitti:

Tarkoitat varmaan Opera mobile 10 ? Tai Opera mini 5.1 selainta?

joo tarkoitin tuota opera mobile 10.. :)

• operaaa kirjoitti:

joo tarkoitin tuota opera mobile 10.. :)

Itselläni Opera mobile 10 ei ole kovinkaan hidas. Siinä on vielä se "turbo" tila, eli se nopeuttaa sivujen lataamista pienentämällä kuvien kokoja.

• Nokia N86 8MP
        vapunen kirjoitti:

Itselläni Opera mobile 10 ei ole kovinkaan hidas. Siinä on vielä se "turbo" tila, eli se nopeuttaa sivujen lataamista pienentämällä kuvien kokoja.

Oletko operaa(a) kokeillut sitä Opera Miniä? Itselläni se toimii paljon nopeammin kuin Opera Mobile 10 tai 10.1 beta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      110
      4326
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3523
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3365
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3331
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      26
      3268
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      74
      2936
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2817
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2522
    Aihe