Unohdinko jotai?

mähaluunnaimisiin!

Laskin tässä säästöjäni, ja rahaa on häihin n. 8000 e (vain...). Mietinkin että riittääkö rahani? Vieraita tulee 100-120, riippuen tulevatko kaikki lapset ja avecit. Nämä olen ainakin ottanu huomioon:
- Sormukset (n. 1600 e.)
- Juhlapaikka (Minkähintaiset ovat vuokrat? Ajateltiin hämeenlinnan alueelta jonkinlaisen hallin, jonka voi itse koristella, tai sitten kartanojuhlatilat. Arvioisin la-su. välisen ajan hinnaksi n. 600 e.?)
- Ruoka (n. 5000 e. Hääkakun teen itse, mutta ruuat ja tarjoilun saa muut tehdä. N. 40 e./hkö.
- Juomat (hommaamme tallinnasta. Ei mitään hajua, jotenka veikkaan n. 200 e. jos tarjoamme 3-4 tölk./hklö).
- Maljajuoma (olisiko paikasta riippuen hinta? Veikkaan 80 e.)
- Koristelut (riippuu paikasta. n. 600 e. menee kevyesti jos ottaa kukatkin mukaan laskuun).
- Morsiammen puku (n. 1200 e.)
- Sulhasen puku ( vuokra. 600 e.?)
- Hääkampaus (n. 80 e.)
- meikki (0 e. Teen itse)
- Kengät ( 0 e. on jo.)
- Tiara (n. 70 e.)
- Valokuvaus ( Paikalla on sukulaisia, jotka ovat ammattilaisia. Itse hääkuvat ovat varmaankin 80 e. paikkeilla?)
- Hääkimppu ( n. 80 e.)
- Stand Up-koomikko ( ei mitää hajua. n. 700 e?)
- Bändi ( 0 e. Alussa soittaa pianoa sukulainen, ja muu tulee levyltä. Häävalssin laulaa sukulainen)
- Kutsukortit ( n. 200 e.)
- Vastauskortit, menut, yms. ( n. 50 e. Teen itse)
- Hääyö ( katselin että oli 350 e. tienoilla)
- Kiitos-kortit ( n. 150 e.?)

Nämä kaikki maksavat 11 640 e. Eli se on 3640 e. enemmä, kuin säästöissä olisi. Ne varmaanki mieheni suostuu maksamaan (Sovimme että hän maksaa asunnosta pääasiassa, minä häistä näin alustavasti, koska hänelle kävisi vain kahvit olkkarissa häiksi...) Onko sopivaa pyytää perheenjäseniä antamaan lahjaksi rahaa häämatkalle? Meillä on isot perheet ja jos kaikki antaisivat vain n. 50 e. saisimme mukavan loman jo aikaiseksi. Emme halua pyytää rahaa itse häihin. Haluan tulla toimeen omillani. Mitä muuta voisin tehdä että häät olisivat kaikille mieluisat, mutta rahaa säästäen? Onko nuo ylläolevat kulut edes lähimaillakaan oikeita summia? Mitä voisin vielä itse tehdä? En tahdo että sukulaiset tarjoilevat tai tekevät ruuat... Haluan heidän olevan juhlissa, ei töissä! Olenko vielä unohtanut jonkin oleellisen? ainiin, kirkkohäitä ei tule. Vain juhlaosio. :)

5

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa se

Täysin en peréhtynyt listaan ja sen puutteisiin. Jos johonkin kartanoon aiotte, niin ruoan lisäksi sieltä on otettava juomat, mikään virolainen itse hankittu ei ole luvallista. Toki alkumaljan jälkeen ihmisten voi antaa ostaa itse juomansa.

En ole Virossa ollut, mutta ainakin yksi nolla sulta puuttuu sekä viron juomista että alkumaljoista.

Oliko morsiuskimppu tuossa koristelussa? Joka tapauksessa koristelun hinnasta voi tinkiä.

Hääkampaus kuulostaa edulliselta, koska tuo menee ihan tavalliseen leikkaukseen ja värjäykseen.

Mitä tarkoitat itse hääkuvilla? Kiitoskortteihinkin kuva olisi kiva.

Hääyöstä voi tinkiä.

Itse tietysti hääpari päättää, mitä haluaa ja hankkii rahoituksen.

• Ei niin paljon

Sen verran tarkentaisin, että nuo nollan puuttumiset on kyllä liioittelua. Meillä on pian sadan hengen häät ja kaikki alkoholit Tallinnasta (alkumalja, viinit, avec, miedot juomat loppuillaksi) tuli maksamaan 1400 euroa. Tuohon summaan siis mahtuu ihan kaikki, ja alkoholia on vielä laskettu niin paljon, ettei se lopu todellakaan lopu kesken. Esim. viinejä meillä on normaalia enemmän, koska haluamme että ihmiset voivat halutessaan juoda sitä vaikka koko loppuillan. Lisäksi emme todellakaan valinneet sitä halvinta missään lajissa, vaan otimme esim. sellaisia viinejä joita saa myös Alkosta ja pystyimme niitä etukäteen testaamaan. Samoin liköörit ja konjakit ovat kohtuullisen hyvälaatuisia. Alkumaljoihin meni tuosta summasta noin 175 euroa ja kuohuviiniäkin siis jää yli. Jos haluaa aitoa samppanjaa niin sitten 800 euroa voisi olla hyvä arvio, ei muuten.

• voi joissain jutuiss
        Ei niin paljon kirjoitti:

Sen verran tarkentaisin, että nuo nollan puuttumiset on kyllä liioittelua. Meillä on pian sadan hengen häät ja kaikki alkoholit Tallinnasta (alkumalja, viinit, avec, miedot juomat loppuillaksi) tuli maksamaan 1400 euroa. Tuohon summaan siis mahtuu ihan kaikki, ja alkoholia on vielä laskettu niin paljon, ettei se lopu todellakaan lopu kesken. Esim. viinejä meillä on normaalia enemmän, koska haluamme että ihmiset voivat halutessaan juoda sitä vaikka koko loppuillan. Lisäksi emme todellakaan valinneet sitä halvinta missään lajissa, vaan otimme esim. sellaisia viinejä joita saa myös Alkosta ja pystyimme niitä etukäteen testaamaan. Samoin liköörit ja konjakit ovat kohtuullisen hyvälaatuisia. Alkumaljoihin meni tuosta summasta noin 175 euroa ja kuohuviiniäkin siis jää yli. Jos haluaa aitoa samppanjaa niin sitten 800 euroa voisi olla hyvä arvio, ei muuten.

Millaisen paikan ja tarjoilun löysitte ?.Joillekin on tullut viimemetreillä yllätyksenä, ettei paikkaan saakaan tuoda omia juomia. Jos pitopalvelulla on A-oikeudet he eivät hyväksy tiloissaan Viron tuliaisia. Vaikkei oikeuksia olisi saatetaan juomatarjoilun työstä laskuttaa erikseen.

Rytkyt vaikuttaa kalliilta. Meillä morisian 200, ompelija teki satiinista. Sulhanen perus tummapuku 150. Sormus 300. Kihlasormuksethan oli jo. Pitopalvelu 35/hlö. Viinat jatkoilla 1000, joista jäi puolet. Koristelut 100. Kutsut painatettiin 80. Koko höskä maksoi 4000, lahjoina saatiin 2000, sellaista tavaraa, joka muuten olisi ollut hankinnassa. Eli keissi maksoi 1000/nuppi. EI paha.

• Ihan normaalia
        voi joissain jutuiss kirjoitti:

Millaisen paikan ja tarjoilun löysitte ?.Joillekin on tullut viimemetreillä yllätyksenä, ettei paikkaan saakaan tuoda omia juomia. Jos pitopalvelulla on A-oikeudet he eivät hyväksy tiloissaan Viron tuliaisia. Vaikkei oikeuksia olisi saatetaan juomatarjoilun työstä laskuttaa erikseen.

Rytkyt vaikuttaa kalliilta. Meillä morisian 200, ompelija teki satiinista. Sulhanen perus tummapuku 150. Sormus 300. Kihlasormuksethan oli jo. Pitopalvelu 35/hlö. Viinat jatkoilla 1000, joista jäi puolet. Koristelut 100. Kutsut painatettiin 80. Koko höskä maksoi 4000, lahjoina saatiin 2000, sellaista tavaraa, joka muuten olisi ollut hankinnassa. Eli keissi maksoi 1000/nuppi. EI paha.

No nyt täytyy sanoa, että 200 euroa morsiuspuvusta on kyllä todella vähän. Jos haluaa jotain vähänkin monimutkaisempaa niin eihän tuolla hinnalla saa mitään. Morsiuspuvuissa on toki hinnoissa paljon ilmaa, mutta yleensä myös huomattavasti enemmän kangasta ja koristeita kuin tavallisessa iltapuvussa. Tonni puvusta on ihan normihinta eikä 1200 euroakaan todellakaan mikään harvinaisuus tai pröystäilevän kallis. Hinta kun tosiaan riippuu täysin puvun tyylistä.

• häät talteen

ton koomikon video- tai valokuvaajaan... eikö sieltä sukulaisista löydy hauskoja tyyppejä vai onko kaikki kivikasvoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe