koulu on turhaa, oikeesti!

vittuuu

siis en edes ymmärrä miksi vedetään hirveet haloot jos jättää läksyjä tekemättä! mitä vitun väliä sillä on ko ei sitä tarvii koskaan elämässä! kuitenkii asiat unohtuu koulun loputtua. eikö olisi hyvä että opetettaisiin niitä mitä OIKEASTI tarvii? sitä paitsi en jaksa tehä mitän koska masentaa ja opettajat on kiusallisia, ne haukkuu ja on vihasia, koulu ilmapiiri on masentava eikä siellä mitenkään VOI opiskella niin mitä järkeä sinne on edes mennä jos ei pysty opiskelemaan kunnolla? oppisi paljon paremmin kotona vaikka yksikseen tai jotain. ihan persiistä koko koulu :(
kertokaapas te "koulu on tärkeää" ihmiset että mihin tarvitsee murtolukujen jakolaskua???? tai miten sanotaan lause indikatiivissa/konditionaalissa? ja että onko se lause missä moduksessa? mitä me teemme tällä tiedolla?? ope selitteli että tarviimme matikkaa hintojen vertailuissa ja siinä että jos ostamme jonkun tavaran niin paljo jää rahaa. eikös siinä elämässä pärjää ihan perus miinus ja plus laskuilla ja ehkä vähä kertolaskua tai jakolaskua? tai ei niitäkään vittu tarviis ku onhan laskimet keksitty. eihän sitä kaikkee tarvii päässä laskee?? sanokaa, kertokaa mulle jos puolustelette!!

PS! tuhlaamme monta sataa tuntia elämästämme turhaan, koska miksi vitussa meidän pitäisi "oppia" sellaisia asioita joita emme tarvii? mähän en rupee siihen ammattiin, niin miksi mun pitäisi oppia sellaisia asioita joita ilman pärjäisin elämässä?! mitä minä siitä hyödyn? en mitään! mitään matikkaa en tarvii ja ei ne kuitenkaan pysy mun päässä kun olen iso ja kuitenkin tiedän pärjääväni ilmankin niin miksi sitä pitää opetella??! ymmärrän sen että jotkut tarvii plus miinus taidon jos laskee että paljo jää rahaa jos ostaa tuon ja sen nin pärjäähän sitä laskimellakin. tuskin kaikki päässä niitä isoja numeroita laskee! englantia jos tarviin niin en sitä osaa kun ei minun muisti kestä muistaa kaikkia asioita joten ne unohtuu kun pääsen koulusta, järkeä edes sitten opiskella..kattoo vaikka sanakirjasta jos on niin hengenhätä!! -.-

73

5845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rävi seet

      Se on totta, ettei tarvitse esim. murtolukujen kerto- ja jakolaskuja, nominatiiveja, predikaatteja.... Eli näin yleisesti. Mutta tässä oikea pommi: TODISTUKSEN KESKIARVO RATKAISEE, millaiseen työpaikkaan pääset aikuisena. Vitosen keskiarvolla ei ihan joka paikkaan pääsekkään ;>

      • grhyyj

        Vai mitä, että käytät tuota sanaa mustista vain tottumuksen vuoksi, ei siksi, että olisit rasisti. Nimittäin mekin polveudumme mustista ja geenit ovat meillä älykkyyden osalta aivan yhtä hyvät( jos kaikki mustat ja valkoiset koottaisiin yhteen jonoon ja mitattaisiin geenien antama älykkyyden keskiarvo) . Kulttuuri tietenkin muovaa meitä erilaisiksi, mutta kulttuuri on usein sattuman kauppaa, esim. Afrikan ilmasto on vaikuttanut heidän kulttuuriinsa, joka oli kylläkin tietyiltä osilta paljon kehittyneempi kuin espanjalaisten. Ja pliis, älä käytä retard sanaa noin pilkkaavasti, he eivät voi sille mitään. Ethän sinäkään voi syntymällesi mitään. Kiitos, tiedän että arvostat erilaisuutta.


      • aloittaja1234

        "TODISTUKSEN KESKIARVO RATKAISEE, millaiseen työpaikkaan pääset aikuisena. Vitosen keskiarvolla ei ihan joka paikkaan pääsekkään ;>"
        njoo mä tiiän kyllä, mutta saahan sen tokarin keskiarvon ilman niitä turhia aineitakin. esim matikassa opiskeltas VAIN niitä TARPEELLISIA aiheita, koska mitä hiton väliä opiskella niitä asioita mitä EI tarvii. sitten jo yksinkertaisesti lopettaa niiden opiskelun (tunnilla ei tee mitään eikä läksyjä jne) niin siitä tehdään iso numero että "hän ei ole tehnyt läksyjä" "tee tehtäviä" !! ja jos ei niin jotain lippuja tulee kotiin. ihan ajan hukkaa. sama ois lopettaa kaikki TURHAT aiheen ja opetella niitä TARPEELLISIA aiheita!


      • htyjkju
        aloittaja1234 kirjoitti:

        "TODISTUKSEN KESKIARVO RATKAISEE, millaiseen työpaikkaan pääset aikuisena. Vitosen keskiarvolla ei ihan joka paikkaan pääsekkään ;>"
        njoo mä tiiän kyllä, mutta saahan sen tokarin keskiarvon ilman niitä turhia aineitakin. esim matikassa opiskeltas VAIN niitä TARPEELLISIA aiheita, koska mitä hiton väliä opiskella niitä asioita mitä EI tarvii. sitten jo yksinkertaisesti lopettaa niiden opiskelun (tunnilla ei tee mitään eikä läksyjä jne) niin siitä tehdään iso numero että "hän ei ole tehnyt läksyjä" "tee tehtäviä" !! ja jos ei niin jotain lippuja tulee kotiin. ihan ajan hukkaa. sama ois lopettaa kaikki TURHAT aiheen ja opetella niitä TARPEELLISIA aiheita!

        mistä sä tiedät mitä tuut elämässäsi tarviimaan? Et ehkä mitään, jos aiot elää asuntoloissa/kujilla paitsi vitun hyvät hermot.

        Mutta on sulla pointtikin. Kuvis ja musiikki LUKIOSSA on jo aika naurettavaa, eihän kyseisiä aineita VOI opettaa koulussa. Matikkaa sais olla enemmänki ku tässä maailmantilanteessa sitä tarvitaan paljon ja nykyään peruskoulussa sitä ei moni osaa. Opetuksen pitäisi olla parempaa ja tunteja enemmän.


      • aloittaja78
        htyjkju kirjoitti:

        mistä sä tiedät mitä tuut elämässäsi tarviimaan? Et ehkä mitään, jos aiot elää asuntoloissa/kujilla paitsi vitun hyvät hermot.

        Mutta on sulla pointtikin. Kuvis ja musiikki LUKIOSSA on jo aika naurettavaa, eihän kyseisiä aineita VOI opettaa koulussa. Matikkaa sais olla enemmänki ku tässä maailmantilanteessa sitä tarvitaan paljon ja nykyään peruskoulussa sitä ei moni osaa. Opetuksen pitäisi olla parempaa ja tunteja enemmän.

        siten tiedän että vihaan joitkin ammatteja niin paljon että en todellakaan voisi edes kuvitella meneväni sinne. ja jos kerran sanot noin niin miksi pitäisi niintä murtolukkujen jakolaskua opetella?!
        ehkä opin paremmin niitä tarpeellisia kun tarpeettomia.


      • siis joo

        Samaa mieltä ton vittuuun kanssa. Koulu on täysin turhaa. Ei matikkaa mihinkään tarvi. Lisäksi mä osaan jo kaiken mitä tällä hetkellä tarvii osata. Eikä koulu ole antanu mulle yhtään uutta tietoa. Pikemmin mä koululle. Ja ope on hirvee urputtaja ja valittaja. Koulu on täyttä paskaa. Ihan turhaa. Silkkaa sontaa. Käyn kouluu vanhempien pakottamana ja kamujen vuoksi.


      • 26M

        TODISTUKSEN KESKIARVO RATKAISEE, millaiseen työpaikkaan pääset aikuisena.

        Itse asiassa ei... Todistuksen keskiarvo ei ratkaise sitä mihin työpaikkaan pääset. Useimmilla työpaikoilla ei katsota peruskoulun todistuksia. Pelkästään että mihin ammattiin olet valmistunut, moneenko, mihin kaikkiin, missä työpaikoissa olet ollut, suosituksia? Itse täytän pian 27 ja itse en ollut hyvä koulussa, muuta kuin englannissa ja matikassa. Ammattini on sähköasentaja ja vartija ja olen vakituisessa työssä vartijana ISS:llä.


      • aamen
        aloittaja78 kirjoitti:

        siten tiedän että vihaan joitkin ammatteja niin paljon että en todellakaan voisi edes kuvitella meneväni sinne. ja jos kerran sanot noin niin miksi pitäisi niintä murtolukkujen jakolaskua opetella?!
        ehkä opin paremmin niitä tarpeellisia kun tarpeettomia.

        nii, kyl mäki vihaan psykologeja, paskakuskeja, pappeja ja turkistarhaajia. mutta heitäkin tarvitaan (no noista kahest vipast en tiiä), mutta jos ei olisi paskakuskeja, matemaatikkoja, lääkäreitä tai poliitikkoja, miten maailma pyörisi?

        Ootko tullu ajatelleeksi, että kun ostat euron juuston, niin joku on tappanut ja nylkenyt sen lehmän mistä se pihvi on tullut? Ilman teurastajia ei olis niitä euron juustoja.
        Ilman siivoojia joka paikassa olis paskasta.

        Elämän pieniä asioita, jotka huomataan vasta kun ne puuttuvat.


      • Anonyymi
        htyjkju kirjoitti:

        mistä sä tiedät mitä tuut elämässäsi tarviimaan? Et ehkä mitään, jos aiot elää asuntoloissa/kujilla paitsi vitun hyvät hermot.

        Mutta on sulla pointtikin. Kuvis ja musiikki LUKIOSSA on jo aika naurettavaa, eihän kyseisiä aineita VOI opettaa koulussa. Matikkaa sais olla enemmänki ku tässä maailmantilanteessa sitä tarvitaan paljon ja nykyään peruskoulussa sitä ei moni osaa. Opetuksen pitäisi olla parempaa ja tunteja enemmän.

        En kyllä nää tossa mitää järkee


    • 997

      Mitä tarpeellista ajattelit sitten tässä elämässä tehdä ? Ihmiset tarttee asunnon, ruokaa, vaatteita ja sit tehdä jotain hubaa eli sexiä. Ja terveydestä pitää huolehtia. Montako prosenttia työpaikoista liittyy näihin jutskiin ? Ja tekeeks ne koko ajan sitä duunii vai pitääks ne palavereja ja kehittää organisaatiota ? Vois ajatella et luolamiehen ajoista olis tehokkuus jotenkin parantunut ja duunii tarttis tehdä vähemmän, mut itse asiassa luolamies tais metsästää muutaman tunnin ja sit relata. Nykyään painetaan 8/24*5/7*11/12. Et ei tässä missään muussakaan mitään järkee oo. Kannattaa suhtautua asiaan vaan niin et sopeutuu nyt jotenkuten systeemiin ja matikka on mielenkiintoista shittiä ja äidinkielessä on mielenkiintoisia shittisääntöjä.

      • 997

        Tarkemmin ajatellen ihmisten tekemä työ hyvinkin liittyy elämän perusjutskiin ja melkein-perusjutskiin kuten liikenteeseen, tietoliikenteeseen, kommunikointiin jne. jollain tarkkuudella. Toiminta lienee myös tehokasta jollain tarkkudella. Aina joku yrittää tietenkin myydä jotain tarpeetonta ja valtionhallinnossa on varmaan läskiä. Tietenkin voi kans kysyä onko järkee vai ei jos joku käy koulua 7-27 on töissä 28-58 ja jää sit sairaseläkkeelle. Eli 20/30.


      • Leilaa ;)
        997 kirjoitti:

        Tarkemmin ajatellen ihmisten tekemä työ hyvinkin liittyy elämän perusjutskiin ja melkein-perusjutskiin kuten liikenteeseen, tietoliikenteeseen, kommunikointiin jne. jollain tarkkuudella. Toiminta lienee myös tehokasta jollain tarkkudella. Aina joku yrittää tietenkin myydä jotain tarpeetonta ja valtionhallinnossa on varmaan läskiä. Tietenkin voi kans kysyä onko järkee vai ei jos joku käy koulua 7-27 on töissä 28-58 ja jää sit sairaseläkkeelle. Eli 20/30.

        niin no, ensinnäkin pointti on yleissivistys. Sinusta saa viisaamman kuvan (en viittaa nyt sitten ehkä vain ja ainoastaan murtolukujen kertolaskuun. Ne eivät ole edes vaikeita, vaikka sinulle näyttävät kyllä olevan kun niin paljon niistä jauhat ;D) , ja esimerkiksi ihan oikeasti noita moduksia ja adverbejä ynnä muita tarvitaan siihen, että osataan KIRJOITTAA OIKEIN. Jos ihmiset eivät osaa kirjoittaa oikein suomen kieltä, katoaa se pian kokonaan, ja sen mukana myös Suomen kulttuuria. (Olen kuunnellut lukion äidinkielen ykköskurssilla ;))


        Lisäksi tarvitset peruskoulun päättötodistusta toisen asteen opiskelupaikkaa hakiessasi, toisen asteen oppilaitoksen todistusta taas siitä eteenpäin. Myös töitä hakiessasi hyvät paperit antavat sinulle paremmat mahdollisuudet kuin huonot. Usko pois, nykyään melkein mitään työtä ei voi tehdä ilman minkäänlaista koulutusta. Englantia ja muita kieliä tarvitaan myös monissa ammateissa nykypäivänä, tai ihan sitten vaan matkustellessa. Et voi katsoa muuten joka sanaa sanakirjasta, siinä menee ikä ja terveys, ja kielioppi pitäisi kuitenkin olla hallussa, on vähän vaikea ymmärtää jos suomeakin puhuisi sillä tavoin, että edellisenkin lauseen olisin sanonut tyyliin : "...olla vaikea ymmärtää jos suomi puhua se tapa että edellinen lause olla sanoa tyyli" tai jotain.. Sanojen taivutus, sanajärjestys , KONDITIONAALIT, PERSOONAMUODOT, ynnä muut! :D ha! (plus että tuon lauseen kirjoittamiseen olisi mennt varmaan puoli tuntia, sanakirja on paksu.

        Tietysti ymmärrän, jos haluat elää lopun elämääsi tyhmänä, mitään ymmärtämättömänä. Sossupummina, ilman rahaa. Mikäs sen mukavampaa. Kuitenkin suomessa on oppivelvollisuus kunnes täyttää 16 vuotta, ja ota huomioon, että koulu on julkinen laitos, joten vaikka SINÄ et haluaisikaan oppia mitään tai käydä ikinä töissä, ne muut haluavat. Ikävä fakta, mutta näin se on.


        EN MINÄKÄÄN pidä koulusta erityisemmin. Aloitin lukion tänä syksynä, ja tänään luin koko päivän maailmanhistorian 180-sivuista koealuetta alkavaa koeviikkoa varten. Mutta kyllä ymmärrän sen , että kun opiskelen historiaa, saan paremmat yleistiedot, ymmärrän paremmin nykyistä maailmankuvaa ja näin. :)

        Vakuutinko? Vai perustelenko lisää? ;)


      • aloittajaa
        Leilaa ;) kirjoitti:

        niin no, ensinnäkin pointti on yleissivistys. Sinusta saa viisaamman kuvan (en viittaa nyt sitten ehkä vain ja ainoastaan murtolukujen kertolaskuun. Ne eivät ole edes vaikeita, vaikka sinulle näyttävät kyllä olevan kun niin paljon niistä jauhat ;D) , ja esimerkiksi ihan oikeasti noita moduksia ja adverbejä ynnä muita tarvitaan siihen, että osataan KIRJOITTAA OIKEIN. Jos ihmiset eivät osaa kirjoittaa oikein suomen kieltä, katoaa se pian kokonaan, ja sen mukana myös Suomen kulttuuria. (Olen kuunnellut lukion äidinkielen ykköskurssilla ;))


        Lisäksi tarvitset peruskoulun päättötodistusta toisen asteen opiskelupaikkaa hakiessasi, toisen asteen oppilaitoksen todistusta taas siitä eteenpäin. Myös töitä hakiessasi hyvät paperit antavat sinulle paremmat mahdollisuudet kuin huonot. Usko pois, nykyään melkein mitään työtä ei voi tehdä ilman minkäänlaista koulutusta. Englantia ja muita kieliä tarvitaan myös monissa ammateissa nykypäivänä, tai ihan sitten vaan matkustellessa. Et voi katsoa muuten joka sanaa sanakirjasta, siinä menee ikä ja terveys, ja kielioppi pitäisi kuitenkin olla hallussa, on vähän vaikea ymmärtää jos suomeakin puhuisi sillä tavoin, että edellisenkin lauseen olisin sanonut tyyliin : "...olla vaikea ymmärtää jos suomi puhua se tapa että edellinen lause olla sanoa tyyli" tai jotain.. Sanojen taivutus, sanajärjestys , KONDITIONAALIT, PERSOONAMUODOT, ynnä muut! :D ha! (plus että tuon lauseen kirjoittamiseen olisi mennt varmaan puoli tuntia, sanakirja on paksu.

        Tietysti ymmärrän, jos haluat elää lopun elämääsi tyhmänä, mitään ymmärtämättömänä. Sossupummina, ilman rahaa. Mikäs sen mukavampaa. Kuitenkin suomessa on oppivelvollisuus kunnes täyttää 16 vuotta, ja ota huomioon, että koulu on julkinen laitos, joten vaikka SINÄ et haluaisikaan oppia mitään tai käydä ikinä töissä, ne muut haluavat. Ikävä fakta, mutta näin se on.


        EN MINÄKÄÄN pidä koulusta erityisemmin. Aloitin lukion tänä syksynä, ja tänään luin koko päivän maailmanhistorian 180-sivuista koealuetta alkavaa koeviikkoa varten. Mutta kyllä ymmärrän sen , että kun opiskelen historiaa, saan paremmat yleistiedot, ymmärrän paremmin nykyistä maailmankuvaa ja näin. :)

        Vakuutinko? Vai perustelenko lisää? ;)

        no joo mutta entäs jos en pysty opiskelemaan? no selitän tarkemmin että masentaa kun minulla ei ole kavereita ja en saa unta millään ja aamulla tekee vaikeaa lähtee kouluun ja koulussa päähän koskee. elämä vain kyllästyttää viikolla ja viikonloppuna haluan pitää hauskaa mutta sitten tulee mieleen koulu ja en voi keskittyä. ihan harmittaa kun en voi enää iloita mistään vaikka kuinka yritän. loma on niin ihanaa aikaa kun ei tarvii murehtia koulusta. meidän koulussa on pari niiin rasittavaa opettajaa että masennun jo heistä. en yksinkertaisesti pidä heistä. vihaan heitä! koko koulu vihaa! jos tässä vaiheessa tuntuu että kaikista ihmisistä ei voi pitää jne. niin ette osaa ajatella sitä oikein koska tuskin ootte tavannu niin ärsyttävää ihmistä ja sen kanssa pitää olla pari tuntia päivässä! jos olisitte sen seurassa edes varttia niin varmaan jo kiehus. miten voi ehkäistä tällasta hommaa? en voi opiskella koska minua ärsyttää ja masentaa. jos vaikka haluaisinkin opiskella jotain, niin en voi. enhän minä sitten edes opi mitään! mitä tämän asian kanssa voi tehdä? pitäs oikeasti päästä muualle, esim kotiin opiskelemaan. koulun vaihto ei auta, koska olen ujo niin en "uskalla" tutustua muihin ja olisin aivan yksin siellä. enkä halua mennä ihan vieraaseen paikkaan. mun on vaan niiin vaikee olla siellä ;( en jaksa enää ;(


      • Leilaa ;)
        aloittajaa kirjoitti:

        no joo mutta entäs jos en pysty opiskelemaan? no selitän tarkemmin että masentaa kun minulla ei ole kavereita ja en saa unta millään ja aamulla tekee vaikeaa lähtee kouluun ja koulussa päähän koskee. elämä vain kyllästyttää viikolla ja viikonloppuna haluan pitää hauskaa mutta sitten tulee mieleen koulu ja en voi keskittyä. ihan harmittaa kun en voi enää iloita mistään vaikka kuinka yritän. loma on niin ihanaa aikaa kun ei tarvii murehtia koulusta. meidän koulussa on pari niiin rasittavaa opettajaa että masennun jo heistä. en yksinkertaisesti pidä heistä. vihaan heitä! koko koulu vihaa! jos tässä vaiheessa tuntuu että kaikista ihmisistä ei voi pitää jne. niin ette osaa ajatella sitä oikein koska tuskin ootte tavannu niin ärsyttävää ihmistä ja sen kanssa pitää olla pari tuntia päivässä! jos olisitte sen seurassa edes varttia niin varmaan jo kiehus. miten voi ehkäistä tällasta hommaa? en voi opiskella koska minua ärsyttää ja masentaa. jos vaikka haluaisinkin opiskella jotain, niin en voi. enhän minä sitten edes opi mitään! mitä tämän asian kanssa voi tehdä? pitäs oikeasti päästä muualle, esim kotiin opiskelemaan. koulun vaihto ei auta, koska olen ujo niin en "uskalla" tutustua muihin ja olisin aivan yksin siellä. enkä halua mennä ihan vieraaseen paikkaan. mun on vaan niiin vaikee olla siellä ;( en jaksa enää ;(

        no , toi on sitten jo ihan eri asia , kuin se että pidät opiskelua turhana .
        Tiedän kyllä , miltä tuntuu kun on v****maisia opettajia. Viime jaksossa eräs opettajani oli sellainen idiootti, että olisin varmaan heittänyt sen kalliolta alas jos olisin voinut :D mutta elämä on kovaa, se pitää vain sietää. Voit mennä keskustelemaan terkkarille, kuraattorille, jos sellainen löytyy, tai jutella opettajan tai vanhempiensi kanssa, he osaavat kyllä auttaa :)) Tsemppiä ;)


      • Q
        Leilaa ;) kirjoitti:

        no , toi on sitten jo ihan eri asia , kuin se että pidät opiskelua turhana .
        Tiedän kyllä , miltä tuntuu kun on v****maisia opettajia. Viime jaksossa eräs opettajani oli sellainen idiootti, että olisin varmaan heittänyt sen kalliolta alas jos olisin voinut :D mutta elämä on kovaa, se pitää vain sietää. Voit mennä keskustelemaan terkkarille, kuraattorille, jos sellainen löytyy, tai jutella opettajan tai vanhempiensi kanssa, he osaavat kyllä auttaa :)) Tsemppiä ;)

        just tommone säälittävä '' KOULU ON TURHAA PASKAA! ''
        se ei vittu ole , tuut näkemää sen. en ite oo mikää hikari
        mut kyl ymmärrän et koulus opitut asiat on tärkeit tulevaisuudes .


      • Lukiolaisoppilas
        Q kirjoitti:

        just tommone säälittävä '' KOULU ON TURHAA PASKAA! ''
        se ei vittu ole , tuut näkemää sen. en ite oo mikää hikari
        mut kyl ymmärrän et koulus opitut asiat on tärkeit tulevaisuudes .

        Huomaan ainakin englannin opiskelustani ettei koulu ole turhaa. Ei koulu aina kiinnosta ja joskus siellä ei opikaan mitään mutta ne ovat ohimeneviä hetkiä. Koita lopettaa tollanen lapsellinen valittaminen ja opiskele kunnolla niin saatat oppiakin jotain.


    • Kunnon oppilas

      Luulenpa,että sua edes hitusen kiinnostaa koulu,sillä luet koulu palstaa ja kirjoititki tänne noinkin pitkän tekstin.

      Mutta kyllä tarvitset monia asioita elämässä,joita opiskelet koulussa ;) Ainakin siihen,jos sulla on lapsia niin kun ne kysyy neuvoa voit opettaa niitä. Ja jos meet ulkomaille,niin tarvitset englantia,matikkaa tarvitset ihan arkipäivänkin asioissa. Se on totta että et välttämättä tarvitse kaikkia asioita,esim potensseja,mutta mistäs sitä koskaan tietää mihin elämässä pyrkii. Toki kaikesta on hyötyä. Terveystiedosta on apua,jotttei kaikkien pikkuvaivojen takia lääkäriin tarvitse mennä,sillä sekinhän maksaa ja voit ensialkuun yrittää hoitaa niitä kotona. KAIKESTA ON HYÖTYÄ! Toivottavasti ymmärsit pointtini ;))

      • aloittajaa

        no eikö se ois ollu sama et menis vaa opiskelee JOS ITE HALUU on se vittumaista pakottaa toisii sellaseen mitä ei ite ekis.. sit jos en pärjää elämäs nii sit vois katuu mut olisin valmis ottamaan sen riskin..on se vittu kyl niin saatanan tyhmää ku pakotetaan ja vänistään jos ei tee mitn. ja jätetään luokalle jos ei opiskele. eikö se oo mun OMA ASIA mitä teen ja mitä oon tekemättä. jos jättäisin koulun pärjäisin, mutta jos ny leikisti en pärjäis nii siinä sitä sit oltas, EI SE MUA HAITTAIS!!!


      • PÖÖPELI
        aloittajaa kirjoitti:

        no eikö se ois ollu sama et menis vaa opiskelee JOS ITE HALUU on se vittumaista pakottaa toisii sellaseen mitä ei ite ekis.. sit jos en pärjää elämäs nii sit vois katuu mut olisin valmis ottamaan sen riskin..on se vittu kyl niin saatanan tyhmää ku pakotetaan ja vänistään jos ei tee mitn. ja jätetään luokalle jos ei opiskele. eikö se oo mun OMA ASIA mitä teen ja mitä oon tekemättä. jos jättäisin koulun pärjäisin, mutta jos ny leikisti en pärjäis nii siinä sitä sit oltas, EI SE MUA HAITTAIS!!!

        Ongelma onkin siin, että on ihmisiä jotka ovat samanlaisia kuin sinä. Ihmisiä, jotka eivät itse tajua, että opiskelu on tärkeää. Tämän takia on peruskoulu, joka pakottaa HALUSIT TAI ET, opiskelemaan.

        Kaikille ei selitetä näin yksityiskohtaisesti, miksi koulu on tärkeä juttu.

        Sen lisäksi, et opiskele tätä pelkästään vain itseäsi varten. Sinä asut Suomessa, ja sen takia sinulla on velvollisuus ylläpitää suomalaista järjestelmää maksamalla VEROJA. Ei se ole ihan sama, että antaa olla jos ei haluu.

        Onhan se hienoa, että Suomessa tuetaan ja annetaan mahdollisuus esim. sossu rahojen kautta. Miltä tuntuisi sellainen, valtio jossa sanotaan: tienaa rahaa ja maksa verot tai PAINU VITTUUN? Ja kyllä verojen maksuilla on syynsäkin, kuten poliisit, koulu jne. Vai miltä tuntuisi saada kadulla turpiinsa ja ei ole ketään jolle voisi soittaa?


    • tere!

      mah boy!
      itelläni oli samanlainen paska koulu jossa oli vitun mulkut opettajat
      ja koulukaverit oli vitun mulkkuja hevonperseitä

      ja mitä niihin aineisiin tulee niin en ole ikinä niitä tarvinnut eli älä siitä huolehdi

      itse pääsin aikuiskoulutuksella töihin kahden vuoden kuluttua peruskoulun jälkeen koska en mennyt opiskelemaan kun arvosanani oli paskoja
      ja innostusta ei ollut

      eli tule sinäkin antamaan maamme helvetin hienolle koulutusjärjestelmälle iso keskisormi ja pummi tiesi töihin sitten kun töihin pääset niin ei ole kouluilla hevonvittuakaan väliä

    • Mun mielestä koulu on tylsää sellattee mut sit esim. kesälomalla kun se loppuu (tylsää) ni nään suurimman osan kavereista KOULUSSA!!!!.............

      En kyl vi**u tajuu miks ihmees opettajat on sellasii mulkkui oikeesti jokunen päivä sitten ni joku opettaja puristi oppilast täysil niskast ja se rupes itkemää ja huusi et se lopettaa koulun... eks se oo pahoinpitelyy??

      Sit mua ärsyttää,,, ku luokal on sellasii tyyppei mitkä ei vaan osaa olla hiljaa eiii vi**u oikeesti kesken tunnin on vaik koe,,, rupee hihittämää....... ihan ku joku oliski niin hauskaa. Sit sille sanotaa sata kertaa et vois olla hiljaa mut siihenki se yrittää heittää jonkun pas*an läpän.
      FAKTA: Koulu on välillä ihan per*eestä!

    • Kouluun kyllästynyt

      Meijän Luokanvalvoja haisee kuolleelta rotalta ja se on muuteki ihan outo. Yleisin lause on "Ai nii joo, unohdin" ja "eksnii". Koulu on syvältä.

    • abi 2012

      Peruskoulun ja lukion käyneenä voin sanoa, että koulu on kannattavaa, ja välillä jopa ihan hauskaakin jos saa opiskelurauhan ja kannustavat opettajat. Lukiossa varsinkin opiskelurauha toteutui :) Koulunkäynti kannattaa, ja se on yleissivistävää ja opittuja taitoja, etenkin opittua ahkeruutta ja tehtävienteko rutiinia tarvistee tulevaisuudessa mm työelämässä ja jatko-opiskelussa esim yliopistolla tai ammattikorkeakoulussa.

    • 13

      Täytyy jonkun ne laskimetkin ohjelmoida.. Eipä olisi enää 50 vuoden päästä laskimia meillä jos emme opettelisi murtolukujen kertolaskuja.

    • <jjn

      Huomautan, että työkin on yleensä tylsää, mutta sitä vaan pitää tehdä, että saisi perunoita pötsiinsä. Sitä paitsi hyvä koulutodistus auttaa pääsemään myös mielenkiintoisiin töihin. Sen sijaan koulunkäyntinsä laiminlyöneet saavat tyytyä satunnaisiin hommin, joissa palkka on pieni, tai sitten he joutuvat rukoilemaan sossun luukulla joka senttiä ja seisomaan ruokajonoissa.

    • ASDADAADSADS

      MIKSET VOI OPISKELLA KU SIELLÄ TUNNEILLA ON KUITENKI PAKKO OLLA? KÄYTÄ AIKA HYVÄKSES?

    • 16v.tyttö

      Voi hyvä ihime, miten mää jaksan ees selittää tämän sulle.

      1. On psykologisilla tutkimuksilla todistettu, että tiedon prosessointi (eli tässä tapauksessa läksyjen tekeminen) pakottaa aivoja käsittelemään asiaa syvällisemmin ja silloin aiheen ymmärtää kokonaisuutena. Sitä ei ole tarkoitus "muistaa" koska muistin kapasiteetti on todella rajallinen jos yrität muistaa yksittäisiä asioita ja yksityiskohtia. Kun asiat ryhmittelee ja käsittelee sitä kokonaisuutena, asian oppii kunnolla ja YMMÄRTÄÄ. Ja tällä tavalla on myös helpompi muistaa niitä yksityiskohtia kun ne on liitettävissä isompaan kokonaisuuteen.

      2. Peruskoulussa opetetaan kaikkia aineita kaikille koska silloin on helpompi selkeyttää mille alalle haluaa suuntautua. Jos peruskoulussa opetettaisiin esimerkiksi pelkkiä taideaineita. Oletetaan että sinä olet hyvä taideaineissa ja tiedät että haluat suuntautua kulttuuri alalle aikuisena, mutta sitten on joku joka ei osaa piirtää, ei soittaa mitään soitinta jne. eikä tiedä että on olemassakaan vaikkapa matemaattinen ala jossa tämä henkilö voisi olla todella hyvä. Eli kaikki asetetaan samalle viivalle, kaikille niin sanotusti esitellään minkälaisia aloja on olemassa. Silloin hahmottaa selkeämmin sen että mille alalle suuntautuu, niinkuin aikaisemin mainitsinkin.

      3. Minä en voi vaikuttaa opiskeluympäristöösi. Tee asialle jotain; kerro rehtorille valita koululautakunnalle jnejne. Jos et aio tehdä asialle mitään, älä valita siitä.

      4. Ajatellaan että jostain tuotteesta on 75% pois, sinulla on todella rajallinen budjetti käteisenä käytössä etkä tiedä paljonko tämä tuote tulee maksamaan jos on 75% pois. Kerro minulle, voitko laskea paljonko vaikkapa 25eurosta 75% on pois. Ja käytä vain plus ja miinus laskuja, koska eihän elämässä muuta tarvinnutkaan, ekö niin? Luulempa että tämä perusteli asian tarpeeksi hyvin. Ja lisäksi tuskin osaisit käyttää laskinta, eikä siitä olisi hyötyä, jos et ymmärrä missä järjestyksessä tietyt luvut lasketaan.

      5. Äidinkielessä ei ole olennaisinta, että puhuttaessa suomen kieltä osaat jäsentää lauseen, nimetä modukset ja sijamuodot (ellet sitten ala äidinkielen opettajaksi tms.) mutta pointti äidinkielessä on, että oppii puhumaan ja kirjoittamaan yleiskieltä jota kaikki ymmärtävät. Jos Suomella ei olisi omaa yleis- ja kirjoitettuakieltä, vaan pelkkiä murteita, suomen kieli katoaisi maailmasta alta aikayksikön.

      6. Kerro minulle, missä tilanteessa et tarvitse äidinkieltä? Ja hyödyt sillä, että sivistyt ja tiedät jostain jotain. Ja sanakirjasta et voi tarkistaa kielioppiasioita. Sieltä näkee vaan sanan yksinään, ei miten siitä rakennetaan lause.

      7. Koululla on paljon merkitystä tulevaisuutesi kannalta. Hyvä keskiarvo -> hyvä jatko-opinto paikka -> hyvä työpaikka -> hyvä palkka. Ja yhteiskunta ei tule muuttamaan tätä metodia vaikka kuinka inisisit koska yhteiskunnalla on pakko olla sääntöjä. Muuten mistään ei tulisi mitään ja kaikki olisi kaaoksessa.

    • totuus koulusta

      arvo sanat on puppua,eli jos toinen saa keski arvoksi10 ja toinen saa keskiarvoksi6 ,10keski arvon saanut on uhrannu lähes koko lapsuutensa ja nuoruutensa koulun käyntiin, läksyihin per päivä2h kokeisiin3h.kun taas 6keskiarvon on saanut pitää hauskaa ja on sosiaalisesti viisaampi.sitten 10saanut menee lukioon ja 6saanut menee kuukaudeksi lento kouluun.3 vuoden päästä 10 oppilas pääsee lukiosta menee yliopistoon.6 oppilas on saanut työpaikan lentokoneen ohjaajana ja hän saa palkkaa 3000e kuussa
      10 oppilas pääsee yli opistosta pois ja hakee filosofiksi.6 oppilas ylennetään hyvän työn takia lento yhtiön johto porukkaan palkka7000e kuukausi.10oppilas on päässy koulusta ja hakee töihin ja saa työ paikan maisterina palkka 2000e kuukaudessa hän on yksinäinen sillä hänellä ei ole koskaan ollut kaveria.6oppilas on saanut vaimon , lapsia ja työpaikka kavereita.


      kumpi haluaisit olla ,10oppilas vaiko 6oppilas

      • jalaa1

        Sulla on tainnut koulut jäädä vähän käymättä, ainakin jos katsoo tota tekstiasua miten kirjoitat? Suosittelen ainakin sulle siihen kouluun panostamista.


      • Koulu on tärkeä

        Eihän se kutosen oppilas mitään työtä lentokoneohjaajana saa jos se on helvetin tyhmä eikä käy lentokoulua. Siis mieti vähän vitun pälli.


      • Koulu on tärkeä
        Koulu on tärkeä kirjoitti:

        Eihän se kutosen oppilas mitään työtä lentokoneohjaajana saa jos se on helvetin tyhmä eikä käy lentokoulua. Siis mieti vähän vitun pälli.

        Ai niin, ja jos se kympin oppilas on NOIN hyvin koulutettu, niin kyllä se saa enemmän palkkaa kuin se helvetin kutosen oppilas. Ei 2000€ vaan väh. 10 000€/kuukausi, jos se nuija kutosen oppilas muka saa 7000€ kuussa.


    • minävaan12345

      Koulu ei todella ole turhaa.. Syrjäydy rauhassa

    • dr no

      Ja mitkä aineet sitten muka ovat turhia? Ilmeisesti sinulla on käsitys että kaikki haluavat siivoojiksi tai joksikin rakennusduunareiksi.
      Et ehkä ole tullut ajatelleeksi, mutta hyvin moni ei halua elää elämäänsä sosiaalitukien varassa.

    • Brony 4ever™

      En itsekkään pidä koulusta,mutta ei se turhaakaan ole,koska jos et käy koulua et saa työtä etkä myöskään opi lukemaan tai laskemaan ynm elämässä hyödyllisiä taitoja. Koulua vain pitää käydä. Siitä on aikuisena hyötyä sinulle. En siis ole mikään hikke. Oon saanu nelosiakin, mutta toisaalta joskus 9 ja joskus tosi harvoin jopa 10.

    • totuus1

      Oppivelvollisuus on suomen hallituksen pohjanoteeraus.

    • Tifkgv mfo

      Vittu käy koulusi!!!!

    • sdfghjklkjytr

      siis joo, en usko että elämässä tarvin kovin paljo tietoo että miten siirrän geometrisesti janan A pisteeseen P, tai että tarviinko äidinkielen sijamuotoja, mutta ei koulu ny täyttä shittiä oo.

      arvosanat vaikuttaa jatko-opiskelu paikkaan, se taas työpaikkaan ja se palkan saantiin. että sun kannattais nyt vaan käyttää niitä montaa sataa tuntia hyödykses

    • luuletvaaj

      Kyllä matikkaa tarvii jokaisessa ammatissa :)

    • RICHERICH

      Nii varmaa.

    • Lampsa69

      reposession repottaa repo repo repo repomansionissa on hieno repotin

    • 325234

      jonnet vinisee kun" koulu on niin turhaa" jne yhyyh... katsoppa niitä sankareita jotka on jättäneet koulunkäynnit peruskouluun (siitäkin läpi hädin tuskin). pelkkiä sossupummeja, juoppoja, narkkareita ja syrjäytyneitä. eikä mitään älyllistä käsitystä mistään.
      Kannattaa nyt vaan kunnialla suorittaa ne koulut ja hankkia niitä töitä, olipa paraabelit tai imperatiivit mitenkä turhia tahansa.

    • Kirjat kiinni

      Ihan tosi. Sossun luukulla kaikkein huonoimmallakin koulunkäynnillä saa ihan saman summan rahaa kuin ne työttömät neropatitkin.
      Ite voi päästä työttömäks paljon helpommalla.

      • jalaa1

        Ja toiko sit on todella iso sulka hattuun? Joku voi tyytyä siihen nollatulokseen, mutta ei kaikki. Oletko kuullut sanaa kunnianhimo? Joillakin sitä on, ja toisilta se puuttuu.


    • Lolleddddd

      No niimpä:-) kulutetaan meidän elämä
      semmosten asioitten opiskeluu mitä ei tarvita vittujee

    • Kokenutt

      Koulun eri asioiden pohtiminen ja oppiminen kouluttaa ja muovaa aivoja. Saat selvää asioista paremmin vaikka luuserina. Osaat lukea opasteet liikenteessä, kaupoissa. virastoissa, kaikki ei osaa.
      Olet kyllä oikeassa, että jengeissä pyörimällä kertyy sosiaalista osaamista, josta on hyötyä elämässä. Lentokouluun sos.osaamisella ei kuitenkaan pääse.

      Tykkäät opettajien olevan paskoja ja arvatenkin opet pitävät Sinuakin P..kana. Näytä niille!
      Näytä, että ovat erehtyneet. Uppoudu opiskeluu ja masennus häipyy. Olo helpottuu etkä ole toisten arvostuksen armoilla. Sinulla on oma itsetuntosi.

      Onnea matkaan.

      • M313

        Jos koulu ei olisi pakollista ja saisit tehdä mitä haluat, tekisitte mitään hyödyllistä tai järkevää, kun kaikkiaan työpaikkoihin tarvittaisiin koulutus.


    • Noschool

      Tuhlaamme monia vuosia kouluttamassa koulun paskasia penkkejä

    • crazy-mad-insane

      Elämänkoulu paistaa tästä ketjusta läpi hyvin voimakkaasti. Ite olin reilut 6 vuotta eräällä yliopistolla töissä. Siellä oppillaat olivat hyvinkin motivoituneita ja näkivät vaivaa valmistumisensa eteen. Olihan tiedossa vähintään insinöörin paperit. Jotkut jatkoivat tuosta opiskelua vielä eteenpäin, valmistuen diplomi-insinööriksi, jotkut väittelivät jopa tohtoriksi saakka. Osa opiskelijoista työskenteli yliopistolla, omaten näin työntekijästatuksen, mutta edistivät siinä sivussa myös opintojaan.

    • Anonyymi

      Ymmärrän minäkin, mihin oikeasti sä tuut tarviimaan kuvista tai uskonta??! ainoa työ mihin tarvitset noita niin on pappi tai opettaja, ja jos olen prismassa töissä niin en tule todellakaan kertomaan tai kirjottamaan elämän tarinaa paperille.

      Matikka voi olla nimenomaan hyödyllinen niihin plus / miinus laskuihin, mutta ihan oikeasti, mihin me tarvitaan antiikin roomasta tietoa? No että voit kertoa lapsillesi että kuinka elämä oli niin vitun perseestä sillon antiikin rooman aikaan!

      Ainoa tunti mikä on hyödyllinen niin on käsityö, voi olla että tarvitset joskus taitoa sahata puuta, tai vuolla puuta että voi tehä veitsiä yms. Mutta eihän sillä ole siltikään väliä kun ei ole mitään katapultti koneita keskellä metsä arkea.


      Joten voin sanoa että, koulu on tylsää, perseestä ja osin turhaa. Ymmärrän oloasi ja toivon että saat paskat muistot pois :)
      -Keljonkankaan opiskelia

    • Anonyymi

      Niin

    • Anonyymi

      Niin mik vitussa pitäis mennä kouluun.seon turhaa.M

    • Anonyymi

      Maassamme on ns. yleissivistävä koulutus, jossa kaikille opetetaan kaikkea mahdollista.

    • Anonyymi

      Vittu mun äiti ja iskä ragee mun paskoista numeroista vihaan kouluu yli kaiken opet on paskoi tekis mieli paskoo koulu…

    • Anonyymi

      Koulu on kyllä tärkeää mutta koulussa on paljon "turhia" aineita, kuten vaikka kuvis, liikunta, käsityö ja sellaisia, joita ei tarvitse mihinkään. Ja läksyt ovat myös turhia.

    • Anonyymi

      common W

    • Anonyymi

      Älytöntä, että jonkun suhtautuminen oppimiseen on ollut noin negatiivinen. Toivottavasti asennevammasi on korjaantunut.

    • Anonyymi

      Koulua käydään jotta opitaan perustaitoja joita sitten tarvitaan jos haluaa menestyä aikuisena. Itse ajattelin joskus samalla tavalla kuin aloittaja, mutta nykyään kaduttaa hyvinkin paljon etten keskittynyt aikoinaan kouluun. Se on huomattavasti vaikeampaa opetella ne asiat näin aikuisiällä. Kyllä sen tietysti tiedän te junnut tätä kuitenkaan usko, niinkuin en minäkään aikoinaan kun tällä palstalla joku aikuinen minulle tästä asiasta puhui. Mut joo, ehkä elämäni suurin virhe oli se että en panostanut kouluun ollenkaan.

    • Anonyymi

      koulu on syvältä, kaikkia stressaa, nyt pandemian jälkeen kun sai kokeilla etäkoulua, niin sekin oli mukavampaa (paitsi se että ei nähnyt kavereita), kuvis on turhaa, tehkää joku semmonen, että saa valita tietyistä aineista haluaako opiskella (musiikki ja kuvis), läksyt on stressaavia, huutiksen läksyistä on stressaavia, koulu on stressaavaa, stressi siitä että pakko mennä uimaan koulun kanssa (joillakin, ei mulla), kässä on ihan decent, opettelee ne työkalut ja miten niitä käyttää, atk ois kiva alakoulussa paitsi joidenkin päähän ei mahdu semonen että miten kaikki mikropiirit ja mikrosirut toimii jne ja koodaus koska se on käytännössä uusi kieli, mutta vain koneille, koulu on stressaavaa kun joutuu herätä kello 8 am todella usein, ois ees klo 9 aikaisin kouluaamu, poikia ei ole tehty istumaan 8h päivässä paikallaan, sitten mielenterveys menee epäkuntoon (damn täs on nyt jo 900 kirjainta) (hupaisampi tätä on tehä ku jotai essettä ,menis töihin neki), stressaa, opettajien pitäisi olla ymmärtävääisempiä ja jos on läksyt unohtunut, niin muistuttaa siitä, eikä anna huutiksia, (ja että läksyt ois ees vapaaehtosia) kokeet on fine, opettajia vihataan, ja niiden ei pitäisi pakottaa ketään mihinkään, englanti on tärkeää, opettajat olisivat chillejä, ja jos ei halua tulla kouluun, tai jätää välistä, niin saisi, edes kerran kahteen viikkoon, kunhan sitten läksyt silloin on tehty tai jotain en tiedä minun mielenterveys ei ole kunnossa, opettais edes tarpeellisia asioita, eikä sitä että kuka pieraisi pariisissa vuonna 1869, (en jaksa enää kirjottaa tää saa riittää)

      • Anonyymi

        Voi, että kuinka sun elämäsi onkaan vaikeaa. Ite, kun lähden töihin, niin herätys on klo. 6:30. Sun kaltainen nuija ansaitsee kaikki mahdolliset huudot osakseen, koska olet oikeasti täysin jälikeenjäänyt.


    • Anonyymi

      Koulu tappaa nuori, ei fyysisesti vaan mentaliteettisesti. Opiskelijat joutuvat heräämään todella aikasin istumaan 7h koulun penkillä kuuntelemassa ja tekemässä tehtäviä, jotka voivat aiheuttaa pääkipuja ja stressiä. Ja vielä lisäksi passitetaan kotona tekemään lisä hommia, sitten tämä toistuu 10 vuotta. Okei nuorella pitää olla hyvä sivistys maailmasta, mutta kuuluuko stressi sivistykseen? Ei ja miksi oppilas stressaa, koska heidän pitää lukea kokeisiin myöhään illalla ja murehtia huomisesta kokeesta tai esitelmästä. Missä elämä? Herää nyt! Maailma kutsuu sinua

      • Anonyymi

        Herää sinä todellisuuteen. Miten ihmeessä isolle osalle koulun käynti ei ole mikään ongelma, ei edes korkeakouluopinnot? Tietty jos on lähtökohtaisesti tyhmä ja haluaa mennä siitä mistä aita on matalin, niin en ihmettele, että kaikki ylimääräinen tuntuu vaikealta.


      • Anonyymi

        Ikävä tuottaa pettymys, mutta aikusena se elämä vasta rankkaa onkin. Ei se elämä ja vastuut yhtään helpota, päin vastoin. Hyvä opetella siihen elämään jo lapsena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä tuottaa pettymys, mutta aikusena se elämä vasta rankkaa onkin. Ei se elämä ja vastuut yhtään helpota, päin vastoin. Hyvä opetella siihen elämään jo lapsena

        Se on rankkaa, jos siitä onnistuu tekemään sellaista. Itselläni ei ole rankkaa ollut missään vaiheessa. Ei ede silloin, kun tein melkein 4 vuotta 3-vuorotyötä. Lähinnä henkistä puolta tuo kokeili, kun ei ollut mitään ns. normaalia elämää. Onneksi työpaikkaa voi vaihtaa.


      • Anonyymi

        On se jonkun elämä kyllä "vaikeaa". Itsellä edellisessä työpaikassa oli yövuoro 11 tuntia. Onnistuisiko sulta, kun kerta 7 tuntia tekee tiukkaa?


    • Anonyymi

      Enemmän tälläisiä ihmisiä. Woohoo! Fuck up school!!

      • Anonyymi

        Mitäs jos hoitaisit itsesi pois kuluttamasta happea? Enempää tällaisia elämänkoululaisia ei tarvita.


    • Anonyymi

      Onko sivistynyttä sietää rumasti, hävyttömillä sanoilla asiansa ilmaisu

    • Anonyymi

      Yläkoulu masentaa. Olen aloittanut juuri 7:lkn ja eroja on paljon. Alakoulu oli helppoa, keskiarvo 9.3. Yhtäkkiä hypätään paskaralliin, jota yläkouluksikin kutsutaan. Itseä alkaa masentaa, kokeet kaksi kertaa vaikeampia, luokkalaiset juovat alkoholia ja vapettavat. Rinnakkaisluokkalaiset roadmanit literally ryöstivät karkkipussin viikonlopulle. Ja sitten ruotsi. 6:lk ruotsi, ei ongelmia ja yhtäkkiä tehtäviä, joiden sanoista en ymmärrä viidesosaa, kokeesta yleisen 9-10 sijasta 7,5. Yläkoulu on HELVETTIÄ. Ehkä joillekin se on kivaa, mutta ei minulle. Itsetuntoa ei auta myöhässä tuleva murrosikä, vaikka itseä asiasta ei kiusata.

      • Anonyymi

        Aikamoinen avautuminen. Ettei vaan se ongelma katsoisi sieltä peilistä? Itse, kun olin yläasteella, niin koulu oli varmasti haastavampaa, kuin nykyään. Koulua on jouduttu helpottamaan, kun oppilaiden taitotaso on pudonnut sen verran huonoksi.


    • Anonyymi

      Jos opetettaisiin sitä, mitä "tarvii" niin silloinhan ammatinvalinta pitäisi tehdä siinä vaiheessa kun menee kouluun. Kuka sen sillon päättäisi kenestä tulee sähkömies, kenestä hevostenhoitaja ja kenestä kansanedustaja? 7-vuotias oppilas? Hänen vanhempansa? Opettaja?

      • Anonyymi

        Tuonkaltainen opettaminen olisi käytännössä mahdotonta. Ei moni 16-vuotiaskaan tiedä, että mihin he hakevat jatko-opintoihin, saati että tällainen vastuu annettaisiin vielä nuoremmalle.


    • Anonyymi

      paljon sait kokeesta?- 10+
      paljon sait todistuksesta?- 9.8
      missä koulutksessa olet?- Suomen parhaimassa yliopistossa
      mitä teet työksesi?- olen ( konttori, työ rotta) ja tienaan 3000€ kuukaudessa
      kauan olet tehnyt töitä?- 40-vuotta
      oletko varakas?- en, olen aivan ruti köyhä ja väsynyt työn teostani

      Joko alat ymmärtämään? koulun antamat tiedot ei ole avain menestykseen ja iloiseen elämään. kukaan miljonääreistä ei ollut hyvä koulussa. Koulu on kehitetty sokaisemaan ihmiset todellisuudesta, ja muuttamaan heidät orjiksi. Tämä on MATRIX.

      • Anonyymi

        Koulu antaa ainoastaan perustiedot, moni asia täytyy itse opetella ja osata soveltaa oppimaansa tietoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe