hankala adoptio

hankalatilann789789

Olen semmoisessa tilanteessa että olen adoptoimassa lapseni pois. Olin erittäin nuori kun sain lapsen ja silloin annoimme lapsen sijaisvanhemmalle, isän äidille. Eli lapsi meni sijaisperheeseen mummilleen. No nyt on tullu tse vastaan että olisin halunnutkin alunperin tehdä adoption, tämä sijaisäiti oli sitä vastaan heti alussa ja sen vuoksi tuli tuo sijaisvanhemmuus. Kuitenkin haluan luopua siitä. Hankalaa, kävin jo lastenvalvojalle juttelemassa. Koska lapsen isään en ole misssään tekemisissä, niin oli järkky kuulla että hänen myös täytyy siis adoptoida jos minä haluan, vaikka emme siis ole missään tekemissä, eli nyt onkin paha jos tämä lapsen isä ei tahdokkaan adoptoida, niin minä sitten joudun siitä ajatuksesta kans luopumaan. Se on kumma ettei toinen osapuoli voi adoptoida vain koska tosiaan emme ole MISSÄÄN tekemisissä. Toivon että hän suostuu siihen, mutta uskon että ei,, koska lapsi on kuitenkin hänen äidillään. mutta uskon myös ettei hänkään ota lasta itselleen ollenkaan, eli pysyy sijoituksessa. Toivon että sossut saavat hänet tajuamaan sen mitä he minulle kertoivat että isän kannalta voi olla ns avoin adoptio, eli hän saa myös nähdä lasta jatkossakin ihan normaalisti.

9

1339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjnlk

      ikäinen tämä lapsi on? Haluaako tämä lapsen mummo adopoida lapsen vai menisikö lapsi uuteen perheeseen? Tietysti lapsen isältä on kysyttävä lupa sillä lapsi on myös hänen.

    • 1+1

      adoptoimassa, vaan _antamassa adoptioon_!

      Ja totta kai lapsen isältä kysytään asiaan lupa.

    • 10

      Jos lapsesi on isovanhempiensa luona ja hänellä on hyvä ja rakastava koti niin miksi ihmeessä hänet pitäisi antaa jonnekin muualle asumaan? Että saisit aiheutettua lapsen isälle ja vanhemmilleen surua? Kostaa?

      En oikeasti tajua mikä ongelma teillä on nyt siinä nykymenettelyssä? Ja ihan varmaan isä ja vanhempansa pistävät vastaan. Eikö isovanhemmat kuitenkin ole se seuraavaksi paras paikka omien vanhempien jälkeen?

      • zxczxczx

        Ei välttämättä, millä perusteella isovanhemmat olisivat hyvä vaihtoehto.
        Kuinka vanhat nuo isovanhemmat ovat? Hehän vanhenevat, eivät kasva nuoriksi. Tulaa sairauksia ja terveysongelmia ja lapsesta kasvaa hankala teini johon heillä ei ole enään aikaa tai voimaa


      • alkuperäinenkijoit

        siis että nämä sijaisvanhemmat eli isovanhemmat adoptoisivat lapsen itselleen! Ilmeisesti olin kirjoittanut alkup. viestin huonosti. Eli ei mihinkään toiseen perheeseen!
        Ja se on ongelma on siinä, kun jos minä haluan antaa lapsen adoptoitavaksi heille, niin lapsen isän täytyy myös adoptoida! Sitä ihmettelen ja harmittelen kun asia menee noin. Vaikkemme lapsen isän kanssa ole missään tekemisissä. Eli pelkään sitä että hän ei suostu siihen adotioon vaikka sossut sanoivat että hän voi silti tavata lastaan kun lapsi asuu hänen vanhemmillaan.


      • nkjk
        alkuperäinenkijoit kirjoitti:

        siis että nämä sijaisvanhemmat eli isovanhemmat adoptoisivat lapsen itselleen! Ilmeisesti olin kirjoittanut alkup. viestin huonosti. Eli ei mihinkään toiseen perheeseen!
        Ja se on ongelma on siinä, kun jos minä haluan antaa lapsen adoptoitavaksi heille, niin lapsen isän täytyy myös adoptoida! Sitä ihmettelen ja harmittelen kun asia menee noin. Vaikkemme lapsen isän kanssa ole missään tekemisissä. Eli pelkään sitä että hän ei suostu siihen adotioon vaikka sossut sanoivat että hän voi silti tavata lastaan kun lapsi asuu hänen vanhemmillaan.

        lapsi elää isovanhempien luona niin miksi heidän pitäisi adoptoida lapsi? Haluatko päästä vastuusta kokonaan eroon? Tilanne olisi ihan toinen jos sijaisvanhemmat eivät olisi lapselle sukua. Teet tästä vähän liian suuren numeron.


      • ,
        alkuperäinenkijoit kirjoitti:

        siis että nämä sijaisvanhemmat eli isovanhemmat adoptoisivat lapsen itselleen! Ilmeisesti olin kirjoittanut alkup. viestin huonosti. Eli ei mihinkään toiseen perheeseen!
        Ja se on ongelma on siinä, kun jos minä haluan antaa lapsen adoptoitavaksi heille, niin lapsen isän täytyy myös adoptoida! Sitä ihmettelen ja harmittelen kun asia menee noin. Vaikkemme lapsen isän kanssa ole missään tekemisissä. Eli pelkään sitä että hän ei suostu siihen adotioon vaikka sossut sanoivat että hän voi silti tavata lastaan kun lapsi asuu hänen vanhemmillaan.

        miten niin lapsen isän pitää adoptoida oma lapsensa?

        Vai tarkoitatko kenties edelleen että antaa adoptioon?!


    • lellu..

      Miksi lapsen ei suostuisi antamaan lasta adoptoitavaksi vanhemmilleen ? Onko heillä välit poikki ?
      Jos isän vanhemmat ovat hoitaneet lasta hänen syntymästään saakka, on hyvä virallistaa asia.

      Kysykää asiasta lapsen isältä.

      • hankalaadotio

        tänään tuli kirje että isä suostunut adoptioon, perui koko ajan lastenvalvojalle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe