"Adventtikirkon virallinen kanta"

kastettu 7. pv

Mitä tehdään (erotetaanko?) jos adventisti ei hyväksy/ei usko esim. tätä "adventtikirkon virallista kantaa"?

Perusluonteiset opinkohdat 18
PROFETOIMISEN LAHJA

Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä.

Profeetoilla oli tärkeä tehtävä sekä Vanhan että Uuden testamentin aikoina. Jumala ei lopettanut yhteyttään ihmiskuntaan; päinvastoin hän kehitti muita yhteydenpidon muotoja.
Raamatussa profeetta tarkoittaa "henkilöä, joka vastaanottaa Jumalalta sanomia ja välittää niiden sisällön hänen kansalleen." Nimitys profeetta tarkoittaa siis Jumalan puolestapuhujaa.

Raamattu selittää: "Muinoin israelilaisilla oli näet tapana sanoa: 'Mennään näkijän luo', kun he lähtivät kysymään neuvoa Jumalalta. Siihen aikaan profeettaa sanottiin näkijäksi" (1.-Sam.- 9:9). Nimitys 'näkijä' korosti jumalallisen sanoman vastaanottamista. Jumala avasi profeetan 'silmät' eli mielen vastaanottamaan sitä informaatiota, jota hän tahtoi profeetan välittävän kansalleen.

Profeetallisen lahjan toiminta Uudessa testamentissa. Uusi testamentti antaa profetialle merkittävän aseman Pyhän Hengen lahjojen joukossa. Uskovia kehotetaan erityisesti tavoittelemaan tätä lahjaa (1.-Kor. -14:-1,39).

Uuden testamentin mukaan profeetoilla oli seuraavia tehtäviä:

He avustivat seurakunnan perustamisessa. Seurakunta on rakennus, "jonka perustuksena ovat profeetat" (Ef.- 2:-20).

Profetoimisen lahja seurakunnan jäännöksessä. Ilmestyskirjan 12. luku paljastaa kaksi merkittävää vainon aikakautta. Ensimmäinen ulottui vuodesta 538 vuoteen 1798 (Ilm.- 12:-6,14; ks. tämän kirjan lukua 12), jona aikana Jumalalle uskolliset kristityt kärsivät ankaraa vainoa. Uudelleen, juuri ennen toista adventtia, Saatana hyökkää "naisen muita lapsia vastaan", seurakunnan jäännöstä vastaan, joka kieltäytyy luopumasta uskollisuudestaan Kristukselle.
Tästä tekstistä James Moffat kirjoitti: "'Jeesuksen (antama) todistus on profetian henki (muodostaa profetian hengen).'

Seuraava kuvaus valaisee suhdetta, joka vallitsee Raamatun ja Raamatun jälkeisen profetoimisen lahjan välillä: "Olettakaamme, että olemme lähdössä merimatkalle. Aluksen omistaja on antanut meille ohjekirjan, jossa hänen sanojensa mukaan on riittävästi ohjeita koko matkaa varten; niitä noudattamalla pääsisimme turvallisesti määräsatamaamme. Ketkä nyt noudattavat alkuperäisen ohjekirjan määräyksiä? Nekö, jotka torjuvat luotsin, vaiko ne, jotka ottavat hänet vastaan, niin kuin ohjekirja neuvoo? Ratkaiskaa itse." *12

Profetian henki seitsemännen päivän adventistien keskuudessa.

Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistien yhteisön perustajia. Hän on välittänyt innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 - vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Tuona aikana hän työskenteli Pohjois - Amerikassa, Euroopassa ja Australiassa.

Hänen vaikutuksensa on muovannut seitsemännen päivän adventistikirkkoa enemmän kuin mikään muu tekijä Pyhää Raamattua lukuunottamatta." *19 Hän oli liikkeelle panevana voimana perustettaessa kirkon kustannustoimintaa, koulutoimintaa, lääkintälähetystyötä ja maailmanlaajuista lähetysohjelmaa, joka on tehnyt adventtikirkosta yhden suurimmista ja nopeimmin kasvavista protestanttisista lähetysjärjestöistä.

Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikauslehtiartikkelia. Saarnat, päiväkirjat, erityistodistukset ja kirjeet käsittävät lisäksi 60 000 käsikirjoitussivua.

Tämän aineiston kattama alue on hämmästyttävän laaja. Ellen Whiten käsittelemät aiheet eivät rajoittuneet vain muutamiin aloihin.
Andrewsin yliopiston yhteydessä toimiva seurakuntatoiminnan laitos toteutti äskettäin tutkimuksen, jossa vertailtiin hänen kirjojaan säännöllisesti lukevien adventistien asenteita ja käyttäytymistä niihin, jotka eivät lue hänen kirjojaan. Tutkimuksessa ilmeni hänen kirjoitustensa voimakas vaikutus.

22

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi

      " Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu on kirjoitettu meille opiksi,
      että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo" Room 15: 4

      Ja viisas Salomo sanoo: " Ei ole mitään uutta auringon alla"

      Kun näin on, niin samaan aikaan syytetään Elleniä plagioinnista!!..Kuka teistä panee päänsä pölkylle, kun kirves on jo koholla, ja sanoo:" Olen varma että kaikki ne kirjoittajat, joista Ellen tietoja
      kopioi, oli tämän kyseisen kirjoittajan OMAA tuotantoa, mutta Ellenin ei ollut?!!

      Ahaa! Näen, ettei kukaan kallista päätä pölkylle! Siispä olkaa hiljaa kun Herra puhuu!!

      " Sillä ei Herra, Herra tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille" Aamos 3: 7
      Ja profeetta ilmaisee salaisuudet kansalleen, tässä tapauksessa adventtikansalle!


      Ja adventistit puolestaan maailmalle! Eivätkö profetiat siis tavoittaneet profeetan veljiä ja sisaria??

      Of course..tavoittivat kertoo kastettu 7,s päivä!!

      Jos profeetta kuolee, kuten on käynyt Mooseksen, Jesajan ,Jeremian, Ellenin jne....sillä eihän koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa mitä Jeesus on tehnyt.
      Hänen Hengensähän on tehnyt profeetat.

      Ja tavoittihan adv. kirkon sekin profetointi, jonka minä tein ( en kuitenkaan minä)Taisto Hilbergille,
      hän kun rakasti vieraita jumalia, niin kehoitin kirjellä poistamaan ne kaikki Lieksan adventtikirkosta määräaikaan (3 viikkoa) mennessä, sillä silloin kirkko palaa!

      Mistäkö aika lasketaan? Siitä kun Taisto sai tiedon , ja käskyn kauttani että " poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne"

      Unohdin tosin kehoittaa, että Taiston on muutettava vaatteensakin...ja mitä paimen tekee,
      sitä laumakin tekee!!
      Lauma syö ruohoa, ja sen he ovat oppineet profeetalta, Elleniltä!
      " Syökää kaikkia siementä tekeviä ruohoja"

      Jos Taisto olisikin syönyt vain ruohoja esim. jo 7 vuotta, ennen kuin käskin että epäjumala on poistettava, niin hänen järkensä olisi varmaan jo palannut, kuten kuningas Nebukadnessarinkin järki,
      ja Taiston alaiset olisivat varmaan hänet etsineet, ja tehneet hänestä taas opettajan!

      Tuskin hyvää opettajaa, koska vain Jumala on hyvä, ja Taisto jo osoitti ettei hänessä ole mitään hyvää,
      eikä hän voi tehdä sen enempää kuin epäjumalakaan!

      " Ilman Minua , te ette voi mitään tehdä"! Joten kaikki hyvä tulee Valkeuksien Isältä, vai mitä pahaa näette
      siinä, että epäjumala paloi Lieksassa, silloin kun kerroin sen palavan!

      Se, että kirkko paloi mukana, se on tietenkin vahinko, sillä eihän Jumala voinut siirtää epäjumalaa
      kirkon ulkopuolelle, ja polttaa vain sen.
      Miksei muka? No, Jumala tiesi että profeetta oli jo antanut työn Taiston tehtäväksi, siis epäjumalan siirtämisen pois kirkosta, minä puolestani annoin Jumalan tehtäväksi epäjumalan kuvan polttamisen, en kirkon polttamista!!
      Se, ettei Taisto tehnyt minkä tiesi, että on tehtävä, niin se että Jumala poltti epäjumalan, ja ohessa paloi kirkkokin, se ei ole Jumalan syy!
      Jumalahan vain teki sen mikä on tehtävä, ja poltti epäjumalan! Jumala on ehkä syyllinen epäjumalankuvan
      polttamiseen, mutta Taisto Hilberg saa kantaa tekonsa syytä, että kirkko paloi!

      Vaikka kukaan ei Taistoa sen polttamista syytä! Mutta epäjumalaa hän ei pois siirtänyt, vaikka sai määräyksen kirjeitse!
      Jumalahna saa polttaa epäjumalia, sillä " Minä olen Herra Jumala eikä toista ole"
      Ja Jeesus sanoi: " Kaikki on Isä antanut minun haltuuni",..joten hän poltti haltuunsa saaneen epäjumalan!!

      Sanoohan viisas Salomo: " Vielä minä näin auringon alla ...vanhurskauden paikan..ja oikeuden paikan ja siinä oli vääryys!!!
      Nostakoon jokainen uskova kätensä todistuksen merkiksi, jos epäjumala ei ole vääryyttä!!!!
      KOmsii, komsaa,..johtopäätös on tapahtuneesta että: " Kaikki on tomusta tullut ja kaikki palajaa tomuun!!

      Kertomus profetiasta on päättynyt! Kirjoitinkin minkä kirjoitin ja tapahtui mitä tapahtui, ei ole siihen mitään lisäämistä, eikä pois ottamista! Amen , sanoo seurakunta???

      • sanoa meille

        Mikä epäjumala se oli Lieksan kirkossa joka piti poistaa?


      • tukee hyvin
        sanoa meille kirjoitti:

        Mikä epäjumala se oli Lieksan kirkossa joka piti poistaa?

        PROFEETAN SÄÄTIÖINTI ja "ENEMMÄN KUIN PROFEETTA" tukee SDA-järjestelmän virallista kantaa....
        http://www.biblebooks.com.au/BOOKS/More_Than_A_Prophet.JPG
        ja tälläiset ovat valittu kirkon johtoon rahantekokoneiston tueksi.


      • ellenin höpinät
        sanoa meille kirjoitti:

        Mikä epäjumala se oli Lieksan kirkossa joka piti poistaa?

        kirjathan piti polttaa ja ne paloivat kirkon mukana, kun kukaan ei polttanut Ellenin kirjoja, vaikka Jumala oli niin määrännyt.


      • Benedi =siunattu
        sanoa meille kirjoitti:

        Mikä epäjumala se oli Lieksan kirkossa joka piti poistaa?

        Lieksan seurakunnan kirkossa, sen Jumalan palvelushuoneessa oli
        n. 80 x100 cm , kuva jeesuksesta, joka syntyi neitsyt Mariasta, Herodeksen aikana!

        Hänestä, josta te sanotte: "Hän on meidän Jumalamme, jota me palvelemme,ja joka meidät
        on pelastanut, silloin kun kuulimme Hänen äänensä emmekä
        paaduttaneet sydämiämme!

        " Älä tee itsellesi jumalan kuvaa"!! Jeesus on sen näkymättömän Jumalan kuva!
        Ja Hän asuu PH kautta sinun sydämessäsi, eli mielessäsi!
        Siellähän veti myös kiertää, ja veressä on ihmisen sielu.
        Ja kun Jumalan Henki siellä asuu niin ihminen on elävä sielu.


        Mutta niissä, joissa Jumalan Henki ei asu, niille Jeesus on sanonut: " Antakaa kuolleitten haudata kuolleensa" Oletko nähnyt haisevan ruumiin hautaavan toista kuollutta, joka myös jo haisee?

        Et! En minäkään, ..Mutta Jeesus tarkoitti että ne, jotka vihaavat Jumalaa ja Hänen käskyjään, ovat jo kuolleita, jahka poistuu tieltä ne päivät, jotka erottavat tämän kuolleen ja tuomiopäivän!


    • Varmaankin sinulle selviäisi adventtikirkon virallinen kanta Pyhään Henkeen
      ja profetoimiseen, jos tutustuisit Pyhä Henki viikonloppuun Annankatu 7.
      Opettamassa nimittäin on käsittääkseni ainakin Kai Arasola, adv.veteraani.

      http://www.adventist.fi/events/9706

    • Ei eroteta, ellei kyseinen henkilö ala hajottaa seurakuntaa eriävällä mielipiteellään. Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut. Mutta henkilö, joka ei usko kyseistä kohtaa ja yrittää hajottaa seurakunnan toiminnallaan, tulee erottaa seurakunnasta. Näin on historian saatossa käynytkin, tosin hyvin harvoin.

      Timo

      • benedi=siunattu

        ennenkuin PH, sanoo: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"!!
        Voiko profetia koskettaa seurakunnan hankkimaa omaisuutta, niin että se tuhotaan?
        Kyllä, voi! Jeesus tuli omiensa tykö, ja silti hän kertoi, eli profetoi Salomonin temppelistä:
        " Tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle"

        No? Jäikö?...Ei jäänyt, vaikka Roomalaisten sotapäällikkö Tiitus teki kaikkensa ettei niin suurenmoista
        tähän maailmaan rakennettua ihmettä, kuten Salomonin temppeli oli, poltettaisi!

        Ja se ihmisten paljous, keitä temppelistä oli mennyt suojaa etsimään, oli suuren suuri!
        Ja silti Jeesus katseli taivaasta, miten ihmislapset temppelissä ja sen ulkopuolella huusivat
        avuksensa häntä, joka oli tullut heidän keskuuteensa ja elänyt ja tehnyt siellä monta voimallista tekoa!!

        Myöhäistä oli nyt sanoa Pilatukselle,...kirjoita sittenkin että hän on juutalaisten Kuningas!

        Ellei Kuningas kaupungia varjele, niin turhaan vartija muurilla valvoo!

        "Perusopinkohdat: "Jotkut jäsenet Jumala kutsuu Hengen varustamina tehtäviin, jotka seurakunta tunnustaa, ja jotka ovat luonteeltaan pastoraalisia,evankelioivia, apostolisia ja opetusvirkoja.
        Niitä tarvitaan erityisesti varustamaan jäseniä palvelukseen, kasvattamaan seurakuntaa hengelliseen kypsyyteen ja edistämään yhteyttä uskossa ja Jumalan tuntemuksessa"

        Kuka jäsen osaisi määritellä, sen, mihinkä "virkaan" ja tehtävä kenttään kuuluu työ, jossa srk jäsen
        koettaa saada seurakuntaa ja niiden jäseniä luopumaan kultaisista, hopeisista, posliinisista, kipuisista, paperisista, ja kangaisista jeesuskuvista?

        " Menkää...ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt heidän pitää" Jeesus!!!

        Minä olen opettanut, evankelioinut, profetoinut, ja käyttänyt pastoraalisia toimia, että
        toteuisi Jeesuksen sanat " Minä en ole käskenyt teidän pitää epäjumalia"

        Mutta jostain kumman syystä tuokin asia seurakunnassa käännetään nurinniskoin " Tehkää itsellenne epäjumalia! Kuitenkaan Herra ei ole niin sanonut!

        Vihamies,ja saatana on kyllä niin puhunut, ei seurakunnan Pää, mikäli se on enää Kristus!?
        Kenenkä todistaja minä silloin olen, jos kehoitan luopumaan jumalista, ja niiden kuvista, joita teillä on keskuudessanne!!
        Aivan, en minä ole seurakunnan edustaja, enkä todista siitä, muutoin kuin mitä sen teot ovat,!
        Tämä ei tarkoita ettenkö minä, joka todistan , olisi syntinen...mutta jos tätä evankeliumia ei
        ole tarkoitettu syntisille, niin mitä järkeä sitä on julistaa vanhurskaille???

        Hehän sanovat amen, joka kerta kun avaan suuni...hölmöksi siinä ihminen itsensä tuntee!
        Minä, vaikka olen syntinen, eli lain rikkoja, voin silti todistaa Totuuden puolesta!!
        Miten se on mahdollista? On se, enhän minä julista sitä omasta päästäni..vaan " Sinun Sanasi on kokonansa totuus" ja " Minä olen tie touus ja elämä"!!

        Paavali oli syntisistä suurin,...ja minä jossain vaiheessa otin sen toisen sijan,...kunnes myöhemmin tajusin että tuo Paavalin " Minä olen syntisistä suurin" on vapaana, ja koetin tarjotella sitä asemaa Antille,
        mutta Antti on tähän saakka ,vaihtanut puheenaihetta, ja kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, eikä ole sitoutunut syntisistä suurimmaksi!!

        Itse asiassa koko ajatus kauhistuttaa Anttia!! Paavali oli kieltämättä rohkea mies, sillä tuo asema
        kauhistuttaa minuakin, kun kuitenkin olen adventtiseurakunnalle opettanut: " Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia ,ne hylkäävät Armonantajansa" ..eli Jeesuksen Joona 2: 9

        Mutta jos nyt Antti otat sen Paavalilta käyttämättömäksi jääneen aseman " Minä olen syntisistä suurin"..niin otettuasi sen, voimmehan neuvotella jos minä kantaisin sitä asemaa välillä, jos se käy sinulle ylen raskaaksi!!
        Tässä on tietenkin vaarana, se, ettei Benedi puhukaan totta, ja otakaan sitä asemaa sen jälkeen kun se on Antin niskoille pantu!?
        Raamattuha opettaa: " Älkää luottako yhteenkään ihmiseen"...Tämän vuoksikin Antti kammoaa koko ajatusta!!? Vai kammoatko?


      • benedi

        Jos seurakunnassa on jäljellä enää 1 vanhurskas mies, niin hukuttaako, eli erottaako "Vaimon" Pää, Kristus
        koko seurakunnan yhteydestään, mutta jättää tuon 1 miehen erottamatta?

        Entä jos seurakunnassa on enää 10 vanhurskasta, niin jättääkö Jumala heidän takiaan hävittämättä koko seurakunnan?
        Miten siinä tapauksessa, käu tämä sana toteen: " Elleivät he seurakuntaakaan kuule, olkoot he
        heille niinkuin pakanat"?
        Jos laittomuus pääsee valtaan, kuten pääseekin, seurakunnan kokouksessa, jossa vaimojen ei ole lupa puhua, niin miten on?
        Pitäisikö tämän, jota erotetaan, erottaa itse koko seurakunta, ja jäädä yksin seurakuntaan?
        Vai onko niitä, enemmän kuin yksi, jotka eivät ole notkistaneet polviaan epäjumalille??

        Eli seurakunta, ja sen johtokunta EI TULE KOSKAAN EROAMAAN, SILLÄ POLIISI JA SYYTTÄJÄ, JA TUOMARI ON KIROTTU, SILLÄ HE EIVÄT jUMALAN LAKIA TUNNE, eivätkä voi puuttua Jumalan Valtakunnan
        sisäisiin oikeudenkäynteihin!

        Kun laittomuus siis pääsee valtaa, eikä " loista sinussa enää lampun valo"---" ei kuulla sinussa enää
        enää huutoa yljälle (" Tule Herra Jeesus"), niin eihän ne 10 vanhurskasta voi erottaa
        seurakunnan johtokuntaa ja hallitusta, vaikka näkevät että nämä ovat " epävanhurskaita"

        Miksi? No , siksi kun heitä on 10 vanhurskasta ja näitä toisia ainakin 300 epävanhurskasta!
        " Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee se tekee syntiä ,eli rikkoo lakia!

        "Valmistaudu silloin kun vaara ei vielä uhkaa"!! Kun aika on, niin " keskity vain itsesi pelastamiseen"
        "Muista tämä: " Hätätilanteessa on toimittava oikein jo 1. kerralla"!!
        Mitä Jeesus on sanonut: " rukoilkaa ettei teidän pakonne tapahtuis talvella ja sabattina"
        ja " Kun näette pyhän kaupungin vihollisjoukon piirittämänä, niin tarkatkaa!

        Hän tarkoitti että kohta on paettava!! Raamattu kertoo että Jumalan seurakunta on kaupunki Jes 1: 21
        " Ja Vaimo (srk) on se suuri kaupunki jonka sinä näit, jolla on maan kunikaitten kuninkuus" Ilm. 17: 18

        Jumalan seurakuntaa verrataan Vaimoon, ja vaimoa kaupunkiin, tai toisin päin, ja kaupungin Kuningas on Kristus!!
        Loppusana kun kaikki on kuultu: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani"..syyt ja seuraukset selvitellään myöhemmin!


      • Jopas on tuuli kääntynyt purjeissa arvon pastorilla:

        >> Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut. >>

        Mitenkäs nyt näin on käynyt? Onko Timo Flink joutunut seurakuntakurin kohteeksi, vai miten on mieli muuttunut. Otetaanpa sinun omia mielipiteitäsi vuosien varrelta taas esiin, jotta ei pääse unohtumaan takinkääntämisesi:

        Arvioin ihmisten uskon sen perusteella mitä he itse sanovat siitä, mitä uskovat tai eivät. Jos henkilö sanoo uskovansa vain 13 opinkohtaa, niin hän ei ole adventistikristitty, enkä ymmärrä miksi sellainen henkilö haluaisi olla tämän seurakunnan jäsen. Olen niiden vuosien aikana, jona olen seurakuntaan kuulunut, huomannut, että juuri tuollaiset ihmiset aiheuttavat kaikkein eniten sekaannusta ja riitaa seurakunnissa. HE EIVÄT USKO, MITÄ SEURAKUNTA EDUSTAA JA NAPISEVAT SITÄ VASTAAN. SELLAISET TULEE SEURAKUNTAKÄSIKIRJAN MUKAAN LAITTAA SEURAKUNTAKURIN ALAISEKSI.

        Sinun mielestäsi ihminen ei ole adventistikristitty, jos ei usko jokaista opinkohtaa.

        Miten sinusta on tullut näin lepsu?

        Lisää Timoa:

        Jatkuva opillisten asioiden mitätöiminen on käsikirjan mukaan syy seurakunnasta erottamiseen. Suomessa ollaan aivan liian vapaamielisiä tässä asiassa. Täällä sallitaan montaa kertaa sellaista, mitä muualla maailmassa missään kirkkokunnassa ei sallita ilman seuraamuksia.

        Lisää Timoa:

        Sitä paitsi, olen tarjoutunut keskustelemaan tiettyjen henkilöiden kanssa. Eivät ole halunneet. Olen kunnioittanut heidän päätöstään, enkä ole keskustellut. Eikä kyse ole toiminnasta, vaan siitä hyväksyykö vaiko eikö hyväksy perusluontaisia opinkohtia. Jos ei hyväksy, miksi väittää olevansa adventisti?

        Lisää Timoa:

        Minä hyväksyn 28 opinkohtaa. Ne, joista käytin sanaa "nimiadventisti", eivät hyväksy. Tarkoitin termillä sitä, että he kantavat adventistin nimeä, vaikka eivät todellisuudessa usko siihen, mitä kirkko edustaa.

        Ja yhtäkkiä hän kääntää takkinsa ja alkaa lepsuilemaan:

        Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut.

        Määräileekö joku sinua, eikä Jumala ja adventtikirkon opinkohdat olekaan enää se pointti sinun elämässäsi?

        Voi voi sentään. Eikö mihinkään voi enää luottaa, edes Timoon?


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Jopas on tuuli kääntynyt purjeissa arvon pastorilla:

        >> Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut. >>

        Mitenkäs nyt näin on käynyt? Onko Timo Flink joutunut seurakuntakurin kohteeksi, vai miten on mieli muuttunut. Otetaanpa sinun omia mielipiteitäsi vuosien varrelta taas esiin, jotta ei pääse unohtumaan takinkääntämisesi:

        Arvioin ihmisten uskon sen perusteella mitä he itse sanovat siitä, mitä uskovat tai eivät. Jos henkilö sanoo uskovansa vain 13 opinkohtaa, niin hän ei ole adventistikristitty, enkä ymmärrä miksi sellainen henkilö haluaisi olla tämän seurakunnan jäsen. Olen niiden vuosien aikana, jona olen seurakuntaan kuulunut, huomannut, että juuri tuollaiset ihmiset aiheuttavat kaikkein eniten sekaannusta ja riitaa seurakunnissa. HE EIVÄT USKO, MITÄ SEURAKUNTA EDUSTAA JA NAPISEVAT SITÄ VASTAAN. SELLAISET TULEE SEURAKUNTAKÄSIKIRJAN MUKAAN LAITTAA SEURAKUNTAKURIN ALAISEKSI.

        Sinun mielestäsi ihminen ei ole adventistikristitty, jos ei usko jokaista opinkohtaa.

        Miten sinusta on tullut näin lepsu?

        Lisää Timoa:

        Jatkuva opillisten asioiden mitätöiminen on käsikirjan mukaan syy seurakunnasta erottamiseen. Suomessa ollaan aivan liian vapaamielisiä tässä asiassa. Täällä sallitaan montaa kertaa sellaista, mitä muualla maailmassa missään kirkkokunnassa ei sallita ilman seuraamuksia.

        Lisää Timoa:

        Sitä paitsi, olen tarjoutunut keskustelemaan tiettyjen henkilöiden kanssa. Eivät ole halunneet. Olen kunnioittanut heidän päätöstään, enkä ole keskustellut. Eikä kyse ole toiminnasta, vaan siitä hyväksyykö vaiko eikö hyväksy perusluontaisia opinkohtia. Jos ei hyväksy, miksi väittää olevansa adventisti?

        Lisää Timoa:

        Minä hyväksyn 28 opinkohtaa. Ne, joista käytin sanaa "nimiadventisti", eivät hyväksy. Tarkoitin termillä sitä, että he kantavat adventistin nimeä, vaikka eivät todellisuudessa usko siihen, mitä kirkko edustaa.

        Ja yhtäkkiä hän kääntää takkinsa ja alkaa lepsuilemaan:

        Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut.

        Määräileekö joku sinua, eikä Jumala ja adventtikirkon opinkohdat olekaan enää se pointti sinun elämässäsi?

        Voi voi sentään. Eikö mihinkään voi enää luottaa, edes Timoon?

        Ei tarvii voivotella , jos olisit uskonut Jeesuksen sanat;" Älkää luottako yhteenkään ihmiseen maanpäällä"

        Unohtuiko että ihminen, on myös taivaassa ! Ihmisen Poika!
        Ja kun hän oli täällä maan päällä: ...ja kaikki ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen suustansa
        lähtivät ja he sanoivat " eikö tämä ole Joosefin poika"!! Luuk 4: 22

        MInä sanon teille totuudessa, ei minua lähetetty kenenkään muun srk tykö, kuin Lieksan, sillä monta adventtikirkkoa on maailmassa, joissa on epäjumalia, minun aikanani!

        Eikä kukaan niistä kirkoista palanut epäjumalankuvan kanssa, kuin ainoastaan Lieksan adventtikirkko!
        Aiotteko sanoa: " Profeetta profetoi itsellesi., paranna ensin oma vaelluksesi ja tule sitten
        tekemään niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuvan Lieksassa!!

        Nimittäin : " Poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne"!!

        Kuinka monet seurakunnissa, jotka tämän kuulevat, tulevat kiukkua täyteen?
        Jos osa tulee, niin miten on Bushmanni? " Onko heidän vihastumisensa oikea"!!??


      • bushmanni kirjoitti:

        Jopas on tuuli kääntynyt purjeissa arvon pastorilla:

        >> Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut. >>

        Mitenkäs nyt näin on käynyt? Onko Timo Flink joutunut seurakuntakurin kohteeksi, vai miten on mieli muuttunut. Otetaanpa sinun omia mielipiteitäsi vuosien varrelta taas esiin, jotta ei pääse unohtumaan takinkääntämisesi:

        Arvioin ihmisten uskon sen perusteella mitä he itse sanovat siitä, mitä uskovat tai eivät. Jos henkilö sanoo uskovansa vain 13 opinkohtaa, niin hän ei ole adventistikristitty, enkä ymmärrä miksi sellainen henkilö haluaisi olla tämän seurakunnan jäsen. Olen niiden vuosien aikana, jona olen seurakuntaan kuulunut, huomannut, että juuri tuollaiset ihmiset aiheuttavat kaikkein eniten sekaannusta ja riitaa seurakunnissa. HE EIVÄT USKO, MITÄ SEURAKUNTA EDUSTAA JA NAPISEVAT SITÄ VASTAAN. SELLAISET TULEE SEURAKUNTAKÄSIKIRJAN MUKAAN LAITTAA SEURAKUNTAKURIN ALAISEKSI.

        Sinun mielestäsi ihminen ei ole adventistikristitty, jos ei usko jokaista opinkohtaa.

        Miten sinusta on tullut näin lepsu?

        Lisää Timoa:

        Jatkuva opillisten asioiden mitätöiminen on käsikirjan mukaan syy seurakunnasta erottamiseen. Suomessa ollaan aivan liian vapaamielisiä tässä asiassa. Täällä sallitaan montaa kertaa sellaista, mitä muualla maailmassa missään kirkkokunnassa ei sallita ilman seuraamuksia.

        Lisää Timoa:

        Sitä paitsi, olen tarjoutunut keskustelemaan tiettyjen henkilöiden kanssa. Eivät ole halunneet. Olen kunnioittanut heidän päätöstään, enkä ole keskustellut. Eikä kyse ole toiminnasta, vaan siitä hyväksyykö vaiko eikö hyväksy perusluontaisia opinkohtia. Jos ei hyväksy, miksi väittää olevansa adventisti?

        Lisää Timoa:

        Minä hyväksyn 28 opinkohtaa. Ne, joista käytin sanaa "nimiadventisti", eivät hyväksy. Tarkoitin termillä sitä, että he kantavat adventistin nimeä, vaikka eivät todellisuudessa usko siihen, mitä kirkko edustaa.

        Ja yhtäkkiä hän kääntää takkinsa ja alkaa lepsuilemaan:

        Kyseinen opinkohta ei ole kasteelle tulonkaan vaatimus, kuten Kai on täällä useammankin kerran todennut.

        Määräileekö joku sinua, eikä Jumala ja adventtikirkon opinkohdat olekaan enää se pointti sinun elämässäsi?

        Voi voi sentään. Eikö mihinkään voi enää luottaa, edes Timoon?

        Kantani ei ole muuttunut mitenkään, joka on kyllä selvää, jos viitsit huolella lukea mitä olen aikaisemmin kirjoittanut ja mitä nyt kirjoitin. Ellen Whiten kirjoitusten kohdalla seuraan hänen ohjeitaan. Jos kasteelle pyrkivä ei hyväksy Whitea Herran sanansaattajaksi, jolla oli profetoimisen armolahja, niin se ei ole este seurakunnan jäsenyydelle, jos henkilö suhtautuu asiaan neutraalisti. Toiminta Ellen Whitea vastaan on este, ja jos tällainen toiminta hajottaa seurakuntaa, se on myös peruste erottamiselle seurakunnasta. Tämä neutraalius pätee Ellen Whiteen ja kymmenyksiin, mutta ei muihin opinkohtiin. Minä uskon kaikki 28, ja niin myös opetan.

        Jos henkilö uskoo 13 kohtaa 28:sta ja hylkää 15, niin hän ei ole adventisti, vaikka itse sellaisena itseään pitäisi.

        Timo


      • TimoFlink kirjoitti:

        Kantani ei ole muuttunut mitenkään, joka on kyllä selvää, jos viitsit huolella lukea mitä olen aikaisemmin kirjoittanut ja mitä nyt kirjoitin. Ellen Whiten kirjoitusten kohdalla seuraan hänen ohjeitaan. Jos kasteelle pyrkivä ei hyväksy Whitea Herran sanansaattajaksi, jolla oli profetoimisen armolahja, niin se ei ole este seurakunnan jäsenyydelle, jos henkilö suhtautuu asiaan neutraalisti. Toiminta Ellen Whitea vastaan on este, ja jos tällainen toiminta hajottaa seurakuntaa, se on myös peruste erottamiselle seurakunnasta. Tämä neutraalius pätee Ellen Whiteen ja kymmenyksiin, mutta ei muihin opinkohtiin. Minä uskon kaikki 28, ja niin myös opetan.

        Jos henkilö uskoo 13 kohtaa 28:sta ja hylkää 15, niin hän ei ole adventisti, vaikka itse sellaisena itseään pitäisi.

        Timo

        erotetaan?Mitä väliä sillä on?Ei ole sen kummempi juttu kuin hirvenmetsästysseurasta erottaminen?

        Päinvastoin,on suotavaa että poistuu moisesta lahkosta.Sanoohan raamattukin:Ilm.2:20...suvaitset tuota naista,tuota Iisebeliä,joka sanoo itseään profeetaksi(tai jota sanotaan)ja johtaa opetuksillaan minun palvelijoitani harhaan..."
        Ellen White oli aikamme IIsebel,opetuksillaan,salakavalilla opetuksillaan.Myrkyllä.
        On toivottavaa ja erinomaista että,ihmiset potkitaan sieltä pois,jos ei muuten tajua lähteä.
        Vain ja yksin Jeesus kelpaa.


      • TimoFlink kirjoitti:

        Kantani ei ole muuttunut mitenkään, joka on kyllä selvää, jos viitsit huolella lukea mitä olen aikaisemmin kirjoittanut ja mitä nyt kirjoitin. Ellen Whiten kirjoitusten kohdalla seuraan hänen ohjeitaan. Jos kasteelle pyrkivä ei hyväksy Whitea Herran sanansaattajaksi, jolla oli profetoimisen armolahja, niin se ei ole este seurakunnan jäsenyydelle, jos henkilö suhtautuu asiaan neutraalisti. Toiminta Ellen Whitea vastaan on este, ja jos tällainen toiminta hajottaa seurakuntaa, se on myös peruste erottamiselle seurakunnasta. Tämä neutraalius pätee Ellen Whiteen ja kymmenyksiin, mutta ei muihin opinkohtiin. Minä uskon kaikki 28, ja niin myös opetan.

        Jos henkilö uskoo 13 kohtaa 28:sta ja hylkää 15, niin hän ei ole adventisti, vaikka itse sellaisena itseään pitäisi.

        Timo

        >> Jos kasteelle pyrkivä ei hyväksy Whitea Herran sanansaattajaksi, jolla oli profetoimisen armolahja, niin se ei ole este seurakunnan jäsenyydelle, jos henkilö suhtautuu asiaan neutraalisti. >

        Minä tiedän tämän kyllä. Amerikkalaisissa lahkoissa on olemassa käyttäytymissäännöt, joista kiinnipitämällä voi lahkossa kitkutella hyvinkin kauan. Eli pidä turpa kiinni ja ole hiljaa, niin sinut hyväksytään joukkoon, vaikka et usko mitään opetuksista. Tämähän on motto, joka tiedetään.

        Mutta oletko sinä pohtinut tätä yhtään kauemmas?

        Miksi näin tehdään ja miksi tämä sallitaan?

        No rahan takia, arvoisa pastori, rahan takia.

        Ne lahkoasi johtavat amerikkalaiset liikemiehet ovat sen verran fiksuja, että kyllä heille aina raha kelpaa, vaikka henkilö ei uskoisi puoliakaan heidän höpinöistään, mutta sitä että ei usko, ei saa sanoa ääneen, niin homma toimii.

        Sinä et varmaan ota huomioon sitä vanhaa sananlaskua, että kun antaa pirulle pikkusormen, niin se vie koko käden.

        Tässä käy niin, että kohta jäsenen ei tarvitse uskoa tutkivaa tuomiotakaan.... anteeksi, minä unohdin, että eihän siihen tarvitsekaan uskoa, riittää vain, että ei sano sitä ääneen. Ystäväsi Kai_A on täällä maininnut, että Ellen Whiten profetian armolahjaan voi olla aivan hyvin uskomatta, samoin kuin ei jäsenen tarvitse uskoa tutkivaan tuomioonkaan ja taisipa Kai mainita, että ei suurin osa jäsenistä edes ymmärrä sitä opinkohtaa, jota en toisaalta yhtään ihmettele.

        Kohta ei tarvitse uskoa kirjaimelliseen luomiseenkaan, riittää vain, että ei sano sitä ääneen.

        Kohta ei tarvitse uskoa höpinöitä 6000 vuotta vanhasta ihmiskunnasta, riittää vain, että älyä olla mainitsematta että ei usko siihen älyttömyyteen jne jne jne jne...

        Näin nämä amerikkalaiset lahkot toimivat ja me kaikki tiedämme sen kyllä.

        Mutta yksi asia on aika varma, eli jos ei usko kymmenyksien antamisen siunaavaan vaikutukseen ja ei anna rahojaan näille liikemiehille, niin se on synti josta saat kengän kuvan takamukseen ja aika nopeasti.

        >>>> Jos henkilö uskoo 13 kohtaa 28:sta ja hylkää 15, niin hän ei ole adventisti, vaikka itse sellaisena itseään pitäisi. >>>

        Olet oikeassa. Tällainen henkilö ei todellakaan ole adventisti, mutta hänen rahansa kelpaavat silti lahkolle ja häntä katsellaan siellä, kunhan älyää olla hiljaa, eikä mainitse sitä, että ei usko pastorien höpinöihin.

        Oletko koskaan kysynyt itseltäsi, että mistä sinulle maksetaan kuukausipalkkaa?

        Jäsenistösi ei usko puoliakaan siitä, mitä sinä höpiset ja silti sinulle maksetaan täysi palkka.

        Sellaista taas ja vointeja.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Jos kasteelle pyrkivä ei hyväksy Whitea Herran sanansaattajaksi, jolla oli profetoimisen armolahja, niin se ei ole este seurakunnan jäsenyydelle, jos henkilö suhtautuu asiaan neutraalisti. >

        Minä tiedän tämän kyllä. Amerikkalaisissa lahkoissa on olemassa käyttäytymissäännöt, joista kiinnipitämällä voi lahkossa kitkutella hyvinkin kauan. Eli pidä turpa kiinni ja ole hiljaa, niin sinut hyväksytään joukkoon, vaikka et usko mitään opetuksista. Tämähän on motto, joka tiedetään.

        Mutta oletko sinä pohtinut tätä yhtään kauemmas?

        Miksi näin tehdään ja miksi tämä sallitaan?

        No rahan takia, arvoisa pastori, rahan takia.

        Ne lahkoasi johtavat amerikkalaiset liikemiehet ovat sen verran fiksuja, että kyllä heille aina raha kelpaa, vaikka henkilö ei uskoisi puoliakaan heidän höpinöistään, mutta sitä että ei usko, ei saa sanoa ääneen, niin homma toimii.

        Sinä et varmaan ota huomioon sitä vanhaa sananlaskua, että kun antaa pirulle pikkusormen, niin se vie koko käden.

        Tässä käy niin, että kohta jäsenen ei tarvitse uskoa tutkivaa tuomiotakaan.... anteeksi, minä unohdin, että eihän siihen tarvitsekaan uskoa, riittää vain, että ei sano sitä ääneen. Ystäväsi Kai_A on täällä maininnut, että Ellen Whiten profetian armolahjaan voi olla aivan hyvin uskomatta, samoin kuin ei jäsenen tarvitse uskoa tutkivaan tuomioonkaan ja taisipa Kai mainita, että ei suurin osa jäsenistä edes ymmärrä sitä opinkohtaa, jota en toisaalta yhtään ihmettele.

        Kohta ei tarvitse uskoa kirjaimelliseen luomiseenkaan, riittää vain, että ei sano sitä ääneen.

        Kohta ei tarvitse uskoa höpinöitä 6000 vuotta vanhasta ihmiskunnasta, riittää vain, että älyä olla mainitsematta että ei usko siihen älyttömyyteen jne jne jne jne...

        Näin nämä amerikkalaiset lahkot toimivat ja me kaikki tiedämme sen kyllä.

        Mutta yksi asia on aika varma, eli jos ei usko kymmenyksien antamisen siunaavaan vaikutukseen ja ei anna rahojaan näille liikemiehille, niin se on synti josta saat kengän kuvan takamukseen ja aika nopeasti.

        >>>> Jos henkilö uskoo 13 kohtaa 28:sta ja hylkää 15, niin hän ei ole adventisti, vaikka itse sellaisena itseään pitäisi. >>>

        Olet oikeassa. Tällainen henkilö ei todellakaan ole adventisti, mutta hänen rahansa kelpaavat silti lahkolle ja häntä katsellaan siellä, kunhan älyää olla hiljaa, eikä mainitse sitä, että ei usko pastorien höpinöihin.

        Oletko koskaan kysynyt itseltäsi, että mistä sinulle maksetaan kuukausipalkkaa?

        Jäsenistösi ei usko puoliakaan siitä, mitä sinä höpiset ja silti sinulle maksetaan täysi palkka.

        Sellaista taas ja vointeja.

        Esität jälleen kerran näkemyksiä, jotka eivät pidä paikkaansa.

        Minä jo kirjoitin, että muut opinkohdat kuin Ellen White ja kymmenykset eivät ole neutraaleja. Jos henkilö ei hyväksy opinkohtiamme, hänen paikkansa ei ole seurakunnassamme.

        Väitteesi rahasta on aika tyypillistä propagandaasi. Minä en halua niiden rahoja, jotka eivät usko seurakunnan perusluontaisia näkemyksiä. Olen sanonut sen täällä monta kertaa jo. Olen mieluummin pienen ja uskollisen seurakunnan paimen, kuin suuren ja uskomme hylkäävien jäsenten ei-kenenkään maalla liikkuva diplomaatti.

        Minulle maksetaan palkka Raamatun totuuksien julistamisesta. Niin myös toimin. Väitteesi jäsenistöstä ei myöskään pidä paikkaansa, ei ainakaan niissä seurakunnissa, joiden paimen olen. Tekstii on jälleen kerran sellainen, että kuvittelet tietäväsi kaikkien adventistien ajatukset paremmin kuin he itse. Ei se, että sinä et usko, tarkoita että muut eivät usko.

        Timo


      • TimoFlink kirjoitti:

        Esität jälleen kerran näkemyksiä, jotka eivät pidä paikkaansa.

        Minä jo kirjoitin, että muut opinkohdat kuin Ellen White ja kymmenykset eivät ole neutraaleja. Jos henkilö ei hyväksy opinkohtiamme, hänen paikkansa ei ole seurakunnassamme.

        Väitteesi rahasta on aika tyypillistä propagandaasi. Minä en halua niiden rahoja, jotka eivät usko seurakunnan perusluontaisia näkemyksiä. Olen sanonut sen täällä monta kertaa jo. Olen mieluummin pienen ja uskollisen seurakunnan paimen, kuin suuren ja uskomme hylkäävien jäsenten ei-kenenkään maalla liikkuva diplomaatti.

        Minulle maksetaan palkka Raamatun totuuksien julistamisesta. Niin myös toimin. Väitteesi jäsenistöstä ei myöskään pidä paikkaansa, ei ainakaan niissä seurakunnissa, joiden paimen olen. Tekstii on jälleen kerran sellainen, että kuvittelet tietäväsi kaikkien adventistien ajatukset paremmin kuin he itse. Ei se, että sinä et usko, tarkoita että muut eivät usko.

        Timo

        >> Ei se, että sinä et usko, tarkoita että muut eivät usko. >>

        Tämä taitaa toimia myös näinkin:

        Ei se, että sinä rakas Timo uskot, tarkoita sitä, että kaikki muut uskovat.

        Eikö niin?


      • mitä¤
        bushmanni kirjoitti:

        >> Ei se, että sinä et usko, tarkoita että muut eivät usko. >>

        Tämä taitaa toimia myös näinkin:

        Ei se, että sinä rakas Timo uskot, tarkoita sitä, että kaikki muut uskovat.

        Eikö niin?

        Miten te jaksatte? eikö ole mitään muuta tekemistä kuin istua netissä!


      • TimoFlink kirjoitti:

        Esität jälleen kerran näkemyksiä, jotka eivät pidä paikkaansa.

        Minä jo kirjoitin, että muut opinkohdat kuin Ellen White ja kymmenykset eivät ole neutraaleja. Jos henkilö ei hyväksy opinkohtiamme, hänen paikkansa ei ole seurakunnassamme.

        Väitteesi rahasta on aika tyypillistä propagandaasi. Minä en halua niiden rahoja, jotka eivät usko seurakunnan perusluontaisia näkemyksiä. Olen sanonut sen täällä monta kertaa jo. Olen mieluummin pienen ja uskollisen seurakunnan paimen, kuin suuren ja uskomme hylkäävien jäsenten ei-kenenkään maalla liikkuva diplomaatti.

        Minulle maksetaan palkka Raamatun totuuksien julistamisesta. Niin myös toimin. Väitteesi jäsenistöstä ei myöskään pidä paikkaansa, ei ainakaan niissä seurakunnissa, joiden paimen olen. Tekstii on jälleen kerran sellainen, että kuvittelet tietäväsi kaikkien adventistien ajatukset paremmin kuin he itse. Ei se, että sinä et usko, tarkoita että muut eivät usko.

        Timo

        >> Minä jo kirjoitin, että muut opinkohdat kuin Ellen White ja kymmenykset eivät ole neutraaleja. Jos henkilö ei hyväksy opinkohtiamme, hänen paikkansa ei ole seurakunnassamme. >>

        Me tiedämme, että on muitakin opinkohtia, mm. tutkiva tuomio, johon ei esim. Kai_A:n mukaan tarvitse uskoa. Se selviää vaikkapa seuraavasta hänen viestistään:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3976859/38155286

        " Itse asiassa suuri osa adventisteista sivuuttaa koko tutkivan tuomion - osin siksi, että opinkohta on (kirkkopoliittisista syistä) heikosti muotoiltu."

        Suurin osa sinun amerikkalaisen lahkosi jäsenistöstä sivuuttaa koko hölmön tutkivan tuomion ja viis veisaa siitä, mutta sekin pitää ilmeisesti pitää omana salaisuutenaan. Tietenkään sinä et tiennyt tästä, koska jäsenistö ei saa kertoa, jos ei usko joihinkin opinkohtiin, vaan siitä täytyy vaieta.

        Mutta nyt sinä tiedät, että on muitakin opinkohtia, eli muistahan tämä, kun jupiset siellä paimenena seuraavan kerran joutavia. Eivät he usko sinun jupinoitasi, vaan he nyökyttelevät päätään ylös alas siksi, koska niin kuuluu lahkosi kirjoittamattomien sääntöjen mukaan tehdä, että ei tule itku.

        Joten olet taas kerran hiukan tyhjän päällä väitteinesi tai sitten oikea käsi ei taaskaan tiedä sitä, mitä vasen käsi tekee, joka ei ole yllätys sekään.

        Mutta asiasta kolmanteen, eli lisää pikku pohdiskelua lahkosi "omertan laista".

        Sinä kerrot, että lahkossasi ei tarvitse uskoa kahteen asiaan, Ellen Whiteen, eikä kymmenysten maksamiseen, mutta tämä ei haittaa, jos kyseinen maksava jäsen ei tuo mielipiteitään julkisuuteen, eli omertan lain mukaan älyää vaieta, kuten mafiassakin on tapana.

        Mutta kuinka ihmeessä sinä voit olla varma siitä, että tämä epäusko, jota ei saa edes ääneen ilmoittaa, jää vain näihin kahteen mainitsemaasi asiaan?

        Omaatko sinä kenties salaisia, zimzalabim -tyyppisiä psyykkisiä voimia, joilla sinä kykenet näkemään jäsenistösi epäuskon, jotta voit ottaa heidät seurakuntakurin kohteeksi, jos huomaat salaisilla ajatuksenlukijavaistoillasi sen, että maksava jäsen jättää uskomatta myös muihin opinkohtiin?

        Onko sinulla salaisia voimia, vai miten voit olla varma, että jäsenistö uskoo muihin opinkohtiin?

        Mutta me jo näimme, että sinulla ei ole salaisia, psyykkisiä taikavoimia, koska sinä et tiedä, että esimerkiksi suurin osa jäsenistöstäsi sivuuttaa koko hölmön tutkivan tuomion olankohautuksella. Eikö tämä häiritse sinua ollenkaan?

        Minusta tämä toimii myös toiseen suuntaan, eli luulisin, että osa rahaa saavista jäsenistä (eli te papiston edustajat) voisi ajatella niinkin, että kaikki mihin uskoo, niin sitä ei välttämättä kannata sanoa ääneen, eli se olisi hyvä pitää omana pikku salaisuutena.

        Luulisin, että osa papistostasi seuraa hyvin vaivautuneena sitä, että sinä kerrot vilpittömästi uskovasi 6000 vuotta vanhaan ihmiskuntaan ja osa papistosta on luultavasti sitä mieltä, että tämän saisit pitää ihan omana asianasi, eikä sitä tarvitsisi kaikille kuuluttaa.

        >>> Tekstisi on jälleen kerran sellainen, että kuvittelet tietäväsi kaikkien adventistien ajatukset paremmin kuin he itse. >>>

        En minä kuvittele, vaan minä luen teidän virallista uutispalstaa ja teen sieltä havaintoja. Minä luen teidän palkkaa saavan henkilökunnan mielipiteitä ja teen niistä havaintoja.

        Jos sinäkin tekisit näin, niin et sinä kauaa noihin "totuuksiisi" pystyisi uskomaan, vaan palaisit takaisin rehellisen työelämän pariin, mutta kun sinä tykkäät siitä, että saat rahaa tyhjästä, niin mieluummin olet ottamatta asioista selvää ja elät siellä pienessä fantasiamaailmassasi.

        Sellaista taas ja vointeja.


      • !!??!!
        bushmanni kirjoitti:

        >> Minä jo kirjoitin, että muut opinkohdat kuin Ellen White ja kymmenykset eivät ole neutraaleja. Jos henkilö ei hyväksy opinkohtiamme, hänen paikkansa ei ole seurakunnassamme. >>

        Me tiedämme, että on muitakin opinkohtia, mm. tutkiva tuomio, johon ei esim. Kai_A:n mukaan tarvitse uskoa. Se selviää vaikkapa seuraavasta hänen viestistään:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3976859/38155286

        " Itse asiassa suuri osa adventisteista sivuuttaa koko tutkivan tuomion - osin siksi, että opinkohta on (kirkkopoliittisista syistä) heikosti muotoiltu."

        Suurin osa sinun amerikkalaisen lahkosi jäsenistöstä sivuuttaa koko hölmön tutkivan tuomion ja viis veisaa siitä, mutta sekin pitää ilmeisesti pitää omana salaisuutenaan. Tietenkään sinä et tiennyt tästä, koska jäsenistö ei saa kertoa, jos ei usko joihinkin opinkohtiin, vaan siitä täytyy vaieta.

        Mutta nyt sinä tiedät, että on muitakin opinkohtia, eli muistahan tämä, kun jupiset siellä paimenena seuraavan kerran joutavia. Eivät he usko sinun jupinoitasi, vaan he nyökyttelevät päätään ylös alas siksi, koska niin kuuluu lahkosi kirjoittamattomien sääntöjen mukaan tehdä, että ei tule itku.

        Joten olet taas kerran hiukan tyhjän päällä väitteinesi tai sitten oikea käsi ei taaskaan tiedä sitä, mitä vasen käsi tekee, joka ei ole yllätys sekään.

        Mutta asiasta kolmanteen, eli lisää pikku pohdiskelua lahkosi "omertan laista".

        Sinä kerrot, että lahkossasi ei tarvitse uskoa kahteen asiaan, Ellen Whiteen, eikä kymmenysten maksamiseen, mutta tämä ei haittaa, jos kyseinen maksava jäsen ei tuo mielipiteitään julkisuuteen, eli omertan lain mukaan älyää vaieta, kuten mafiassakin on tapana.

        Mutta kuinka ihmeessä sinä voit olla varma siitä, että tämä epäusko, jota ei saa edes ääneen ilmoittaa, jää vain näihin kahteen mainitsemaasi asiaan?

        Omaatko sinä kenties salaisia, zimzalabim -tyyppisiä psyykkisiä voimia, joilla sinä kykenet näkemään jäsenistösi epäuskon, jotta voit ottaa heidät seurakuntakurin kohteeksi, jos huomaat salaisilla ajatuksenlukijavaistoillasi sen, että maksava jäsen jättää uskomatta myös muihin opinkohtiin?

        Onko sinulla salaisia voimia, vai miten voit olla varma, että jäsenistö uskoo muihin opinkohtiin?

        Mutta me jo näimme, että sinulla ei ole salaisia, psyykkisiä taikavoimia, koska sinä et tiedä, että esimerkiksi suurin osa jäsenistöstäsi sivuuttaa koko hölmön tutkivan tuomion olankohautuksella. Eikö tämä häiritse sinua ollenkaan?

        Minusta tämä toimii myös toiseen suuntaan, eli luulisin, että osa rahaa saavista jäsenistä (eli te papiston edustajat) voisi ajatella niinkin, että kaikki mihin uskoo, niin sitä ei välttämättä kannata sanoa ääneen, eli se olisi hyvä pitää omana pikku salaisuutena.

        Luulisin, että osa papistostasi seuraa hyvin vaivautuneena sitä, että sinä kerrot vilpittömästi uskovasi 6000 vuotta vanhaan ihmiskuntaan ja osa papistosta on luultavasti sitä mieltä, että tämän saisit pitää ihan omana asianasi, eikä sitä tarvitsisi kaikille kuuluttaa.

        >>> Tekstisi on jälleen kerran sellainen, että kuvittelet tietäväsi kaikkien adventistien ajatukset paremmin kuin he itse. >>>

        En minä kuvittele, vaan minä luen teidän virallista uutispalstaa ja teen sieltä havaintoja. Minä luen teidän palkkaa saavan henkilökunnan mielipiteitä ja teen niistä havaintoja.

        Jos sinäkin tekisit näin, niin et sinä kauaa noihin "totuuksiisi" pystyisi uskomaan, vaan palaisit takaisin rehellisen työelämän pariin, mutta kun sinä tykkäät siitä, että saat rahaa tyhjästä, niin mieluummin olet ottamatta asioista selvää ja elät siellä pienessä fantasiamaailmassasi.

        Sellaista taas ja vointeja.

        mitä öriset, ei meitä uskovia kiinnosta.


      • munat piiloon
        TimoFlink kirjoitti:

        Kantani ei ole muuttunut mitenkään, joka on kyllä selvää, jos viitsit huolella lukea mitä olen aikaisemmin kirjoittanut ja mitä nyt kirjoitin. Ellen Whiten kirjoitusten kohdalla seuraan hänen ohjeitaan. Jos kasteelle pyrkivä ei hyväksy Whitea Herran sanansaattajaksi, jolla oli profetoimisen armolahja, niin se ei ole este seurakunnan jäsenyydelle, jos henkilö suhtautuu asiaan neutraalisti. Toiminta Ellen Whitea vastaan on este, ja jos tällainen toiminta hajottaa seurakuntaa, se on myös peruste erottamiselle seurakunnasta. Tämä neutraalius pätee Ellen Whiteen ja kymmenyksiin, mutta ei muihin opinkohtiin. Minä uskon kaikki 28, ja niin myös opetan.

        Jos henkilö uskoo 13 kohtaa 28:sta ja hylkää 15, niin hän ei ole adventisti, vaikka itse sellaisena itseään pitäisi.

        Timo

        munat ja maito on unohtunut pöydälle, niin erotetaan adventtikirkosta, koska Ellen piti voita, munia ja maitoa esteenä Jumalyhteyteen?


      • m.naat kirjoitti:

        erotetaan?Mitä väliä sillä on?Ei ole sen kummempi juttu kuin hirvenmetsästysseurasta erottaminen?

        Päinvastoin,on suotavaa että poistuu moisesta lahkosta.Sanoohan raamattukin:Ilm.2:20...suvaitset tuota naista,tuota Iisebeliä,joka sanoo itseään profeetaksi(tai jota sanotaan)ja johtaa opetuksillaan minun palvelijoitani harhaan..."
        Ellen White oli aikamme IIsebel,opetuksillaan,salakavalilla opetuksillaan.Myrkyllä.
        On toivottavaa ja erinomaista että,ihmiset potkitaan sieltä pois,jos ei muuten tajua lähteä.
        Vain ja yksin Jeesus kelpaa.

        ##: Entäs sitten jos
        m.naat 12.9.2010 08:24
        erotetaan?Mitä väliä sillä on?
        Ei ole sen kummempi juttu kuin
        hirvenmetsästysseurasta erottaminen? _##

        Onhan se noinkin. Ei mitään paniikkia.
        Kiittelee vaan Herraa
        ja kyselee johdatusta tästä eteenpäin.
        Kun tapahtuu erottaminen tai eroaminen, on siihen syynsä.

        Mutta mitä tulee bushmanniin tai benediin, ei mikään
        seurakunta tai ekklesia-yhteys, joka näkee heidän
        sooloilunsa tälläkin palstalla, ottaisi yhteyteensä heitä.
        Kristuksen tuntemisessa aikuiseksi kasvanut pärjää
        hyvin ilman varsinaista seurakuntaakin, sillä hän osaa
        hakeutua sellaiseen yhteyteen, mikä hänelle sopii.

        Moni adventisti on niin tottunut seurakuntaansa, ettei
        välttämättä ole viisasta hakeutua muualle, vaan opetella
        Kristuksen seuraamista siinä yhteydessä, mihin on juurtunut.
        Minun mielestäni. Sillä bushmannin ja benedin tapaiset yksilöt
        ovat aina koettelemusten tullen etsimässä pakotietä nimeltä eroaminen.

        Sinulle toivotan kaikkea hyvää sillä tiellä, millä olet ja olen kiitollinen
        Jumalalle sinun tiestäsi. Loppujen lopuksi ainoa tärkeä on Kristuksen
        tunteminen ja sen myötään tuomat rakkauden teot.

        Ef. 4:13
        kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

        "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko" (Gal.5:6b)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2053
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      80
      1415
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      87
      1378
    4. 51
      1253
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1032
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1019
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      940
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      908
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      901
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      893
    Aihe