Olen ajatelut ostaa muutaman hehtaarin palan maata ja rakentaa sellaiselle talon.
Haja-asutusalueella ei vaan ole ilmeisesti niin sanottua että saako kyseiselle paikalle ylipäätään rakentaa.
Maan hintahan on luonnollisesti ihan eri, jos se ei sovellu rakentamiseen. Pelottaa että käsiin jää helvetin arvokasta joutomaata.
Voiko kunnalta hakea etukäteen jonkin lausunnon jossa luvataan että kyseinen maa-alue on rekentamiseen soveltuva ja lutpa heltiää?
Olen myös kuullut että varmin konsti on se että maan myyjä hakee rakennusluvan ennen kaupan tekemistä, mutta eikö sekin ole hieman hankalaa, kun vaihdetaankin eri rakentaja yms. tonttikaupan jälkeen?
Toimiiko kauppakirjassa rakennuslupaehto? Kaupan kuluja ei tietenkää saa mistään takaisin, mahtaako saada varainsiirtoveroakaan takasin, vai joutuuko sen kaupan purkautuessa maksamaan kahteen kertaan?
Rakennuslupaehto maapalan ostoon?
aika hankalaa
1
675
Vastaukset
- näin tehnyt
Onnituu siten, että teette esisopimuksen, jossa määrittelette kaupan ehdot siten, että kun on saatu voimassa oleva poikkeuslupa määräalalle, kirjoitatte kauppakirjan.
Mikäli poikkeuslupaa ei saa, niin esisopimus purkaatuu.
Esisopimuskin on vahvistettava kaupanvahvistajalla, että on pätevä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521663806Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään752999Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442091Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211921Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?461818TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851301Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään251248- 401240
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli581028Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10738