Koira karkailee jatkuvasti . APUA!!

Elikkä on tämmöinen aika iso ongelma koiran kanssa. Asutaan omakotitalossa ja meillä on tommonen 1 vuotias kultanennoutaja, jota ei voi päästä itsekseen ulos ollenkaan. Koira karkailee jatkuvasti eikä tule kutsumalla takaisin, takaisin tullessa koira kyllä tietää tehneensä väärin mutta karkaa silti aina uudestaan. Eli osaisiko joku viisas nyt kertoa miten koiran saisi oppimaan että ei se lähtisi aina pihasta kun se on siinä vapaana. 2 sakemannia ollu aikasemmin ja kumpikaan ei ikinä karkaillu....

7

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä tein väärin

      Mulla taasen ollut aina sakuja ja eivät karkailleet.Uusin 7 kuukautta lähtee vetään pihasta ja kiellot
      kaikuu kuuroille korville.Aina saa pelätä kun lähistöllä tie.Haluaisi luottaa,mutta ei pysty.Juoksu toiseen suuntaan ei onnistu,jatkaa vaan toiseen suuntaan.Auttakaa muakin..

    • thedogman

      Koiraa ei kiinnosta käskynne. Koira tekee sen vaan aina ja aina uudelleen. Koiraa ei kiinnostaa yhtään, mitä te sille huudatte silloin, koska se ei kunnioita teitä. Se pitää itseään parempana tekemään päätöksiä ja se varmasti niitä tekee, jos kukaan muu ei.
      Homma on nyt niin, ettei tähän ole suoraa vastausta. Voitte yrittää opettaa sille nameilla luoksetuloa jne.. Mutta nekään tuskin toimii. Kyse on siitä, että koira pitää itseään teidän johtajana. Silloin se tekee päätökset ettekä te. Eli lauman hierarkia kuntoon, niin kummasti rupeaa koira pihassa pysymään :D
      Se miksi ne sakemannit ei ole karkaillut johtuu pitkälti siitä, että sillä on kovemmat suojeluvietit, joten se jää luonnostaan helposti pihalle vartioimaan omaa aluettaan ja teitä. Kultaisella noutajalla kun näitä ei ole, niin se ei siinä pihassa pysy ennen kuin se on teidän alapuolella laumassa.
      Yksinkertaista, mutta totta. Se miten se sitten toteutetaan, niin voitte vaikka pyytää apua kouluttajalta tai lukea kirjoja.

      • c(:

        Antakaa sille joku toooosi mieluinen lelu ja vinguttakaa/heituttakaaa, sitä ku se lähtee meneen. niin meijän kultsilla... :)


    • pihis

      Voisko sen pihan vaikka aidata???

    • k

      Koiralle enemmän liikuntaa ja hellyyttä niin ei karkaile :)

    • commment

      Ja höpön höpön.

    • Itse teen näin

      Dogman puhui totuudensanoja. Sakulla on enemmän laumaviettiä ja haluaa pysyä väkensä luona. Itselläni on nyt kultainen noutaja, ja se kyll voisi vaikka häippäistäkin, mutta nyt tässävaiheessa viel valvon niin että ei karkaa. Olen harjoittanut sitä niiin että on menty rajalle, ja sanon ei. Olen jättänyt koiran pihaan ja mennyt tielle, ja kieltänyt tulemasta tielle, mennnyt sitten vähän kauemmaksi ja jos lähtee perään hittänyt räminäpurkilla ja melkoisella metakalla komentanut sen pihaan takaisin.
      Se pysyy nyt jo melko hyvin, mutta niin satavarma pihassa olija kun sakut, se ei viel ole, mutta kyll siitä ajankanssa hyvä tulee.
      Ja jos haahuaa tiellä kun olen pihassa, metakan kanssa haen sen siltä pois, ja kun pysyy pihassa kehun kovin ja leikitään ja touhutaan. Ja yritän ennakoida jos näen sen eleistä että haaveilee tielle menemisestä.

      Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe