Asumme Turun seudulla, ja haluaisimme hääpäiväksemme jouluaaton. Nyt ihmettelenkin kovasti, että mistä saisin jonkun vihkimään meidät kotona jouluaattona? Myös kirkkoa olemme ajatelleet, mutta meitä on niin vähän että siki mietin paikaksi kotiamme. Olen todella kiitollinen avuista!
Vihkijä jouluksi
3
835
Vastaukset
- joku tuttava
Jos omassa tuttavapiirissä ei ole pappia, niin aika vaikeaa taitaa olla. Papitkin haluavat viettää joulua perheensä kanssa. Työssä olevilla on jouluhartaus toisensa perään.
Entä olisiko vaihtoehtona häämessu? Eli kirkossa jumalanpalveluksen yhteydessä teidät vihittäisiin paikalla olevan seurakunnan edessä. Hääjuhlaan kutsuisitte ne muutamat, jotka olette aikoneetkin kutsua. Jos näin haluatte, niin kannattaa heti olla yhteydessä kirkkoherranvirastoon. - lovechangeseverythin
Joulu on TODELLA kiireinen sesonkiaika papeilla, kaikki ovat tiiviisti töissä silloin. Kun on hartauksia, jumalanpalveluksia, kauneimmatjoululaulut-tilaisuuksia yms... Mutta toisaalta, eihän vihkimisessä mene kauaa, sehän on todella lyhyt seremonia.
Siviilivihkiminen olisi yksi mahdollisuus, mutta se, että saisitte ketään tulemaan....no, käräjäoikeuden notaarithan ovat nykyisin kelpoisia vihkimään, joten jos siviiliseremonia kelpaa, niin sitten yhteys lähimpään käräjäoikeuteen. Ehkä joku notaareista on rahan tarpeessa ja suostuu tulemaan jouluaattona.
Tuo jouluaattovihkiminen on vähän sama kuin juhannushäät. Moni ajattelee helposti, että pari haluaa pilata vieraidensakin juhlapyhän järkkäämällä häät juuri silloin.- niinu_m
Kiitos vinkeistä. Tarkoituksena tosiaan oli että itse vihkimiseen osallistuisi vain molempien vanhemmat, juhlat itse ovat pari kuukautta myöhemmin, koska jouluna ihmisillä on aina muuta. Luultavasti siirrämme vihkimispäivää aiemmaksi, kaikki ovat niin ylibuukattuja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819