Facebookin turvallisuustarkastus

ymmyrkäisenä

Parina viime päivänä kun olen katsellut tuttujen profiilikuvia Facebookista (itse en ole sinne rekisteröitynyt), on Facebook läväyttänyt joka välissä tekstin "Turvallisuustarkastus", jolloin minun tulee näpytellä kaksi edessä näkemääni sanaa. Aiemmin ei näin ole käynyt. Suoritin toissapäivänä F-Securella (ja parilla skannausohjelmalla) koko koneen täyden tarkastuksen ja löytyi yksi virus, jota ei kuitenkaan pystynyt poistamaan eikä edes karanteeniin saanut (vaikka aiemmin on karanteeniin nuo siirtänyt) ja löytyi myös "yksi epäilyttävä kohde". Skannausohjelmat eivät tosin löytäneet mitään. Mietin vain oisiko tuolla viruksella yhteys tuohon Facebookin turvallisuustarkastus-herjaukseen?

10

2396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjerkko

No, ei sentään. Ihan normaali tarkistus jolla pidetään botit poissa facebookista.
      Taitaa olla virushysteria tehnyt tehtävänsä.................................

• ymmyrkäisenä

aiemmin tehnyt moista, mutta nyt joka välissä kysyy tuota. En sitten tiedä onko muilla sama ongelma ja onko Facebook asettanut tuollaisen viime päivien aikana.

• 17

Et saanut virusta poistetuksi etkä karanteeniin joten jätit silleen, vai?

• MULLA TULLU TAAS TUO PUHELINJUTTU VASTAAN MIKSI IHMEESSÄ

• MULLA TULLU TÄÄ VASTAAN KOLMSTI

• FB ei näköjään halua tuntemattomien bottien läpikäyvän Facebookin sisältöä. Huoli on ymmärrettävää ja todellista, sillä kyseisellä datalouhinnalla saadaan arvokasta aineistoa niin mainostajille kuin vakoilijoillekin.

• MULLA TULLU TÄÄ TÄNÄÄ VASTAAN VIIDESTI. PITÄÄ MENNÄ SINNE MYÖHEMMIN

• MULLA TULLU VÄLILLÄ VASTAAN

• Anonyymi

tää tullu vastaan nyt kahdesti.... kunpa onnistus tekee vaan pelkän tilin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tää tullu vastaan nyt kahdesti.... kunpa onnistus tekee vaan pelkän tilin

koko face on muuttunu viiden vuoden aikana ihan huimasti ei oo sama mikä ennen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe