Mökin vuosivuokra?

Möcgi

Meillä on asiallinen, mukavuuksin varusteltu talvilämmin 60 m2 hirsimökki Hauholla 130 km Helsingistä ja alle 70 km sekä Tampereelta että Lahdesta. Hämeenlinnasta 40 km. Järvi on pieni, mutta erittäin kaunis, hyvä lintuvesi ja kalaisa. Ei tarvitse kalareissua tehdä ilman että pääsisi ahvenia ja haukia savustamaan. Siikaa ja rapujakin järvessä tarun mukaan on, mutta itse olen vain virvelikalastusta harrastanut sen 6 vuotta mitä paikka on meillä ollut. Järvellä vain kaksi muuta mökkiä, joista toisella ei ole 6 vuoden aikana näkynyt liikettä. Mökki on puolitoistakerroksinen, vanhoista paksuista hirsistä vuonna 1985 tehty mökki. Juokseva vesi, sisävesivessa, sähköt, tontilla kolme lämmintä sähköistettyä rakennusta, majoitustilaa sängyissä 15:lle, käytännössä mahtuu enemmänkin, ilmalämpöpumppu päämökissä, sauna reilu 5 metriä rantaviivasta, päämökkikin tuskin 20 metriä rannasta. Rantaviivassa 50m2 terassi, kesäkeittiö ja nuotiopaikka terassilla. Vakio laulujoutsenpariskunta pesinyt joka kesä samassa paikassa lähistöllä. Tänä kesänä 5 poikasta, joiden kasvamista oli hauska seurata. Ei siis luksushienoutta, mutta kaikin puolin asiallisen mukava ja hyväkuntoinen paikka. Sappeen hiihtokeskukseen lienee n. 20 km. Jättimäiseen Tuulosen kauppakeskukseen vähemmän. Ja lähimpään ruokakauppaan n. 7 km. Isot vedet veneenlaskupaikkoneen ovat lähellä: yli 20 km pitkään Kuohijärveen, josta yhteys suureen Kukkia-järveen on matkaa ehkä 6-7 km. Pyhäjärvi-Hauhonselkä-Iso-roine-vesistöön, josta käsittääkseni pääsee Tampereelle saakka on vain n. 5 km. Venelaskupaikkoja on, joten se, ettei omasta järvestä pääse ptkille uistelureissuille, ei juuri haittaa. Kymmenessä minuutissa veneen vetää trailerilla isolle vedelle. Ja siinäkin on vielä valinnanvaraa.

Emme todellakaan ole tästä luopumassa, mutta vaimoa ollaan houkuttelemassa ulkomaille töihin pariksi vuodeksi, jos ei sitten tule jatkoakin. Nyt pitäisi sitten laittaa mökki vuokralle. Mutta minulla ei ole mitään käsitystä, mitä mukavuuksin varusteltujen, mutta ei uusien mökkien vuosivuokrat oikein ovat. Onko 5 tonnia jossain oikeilla seutuvilla?

43

19164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahneena aina kärsii

      Olen itse vuokrannut mökkejä 1mökki vaimoni puolelta ja 1 mökki oman perheeni perintömökkinä, niin olen pyytänyt vuodessa molemmista 2500 euroa ja olemme sopineet vuokralaisten kanssa, että he hoitavat kuin omaansa ja jos jotakin tarvitsee ostaa, niin olen avannut tilit molempien mökkien lähistöillä oleviin rautakauppoihin, niin saavat ostettua välttämättömät tarvikkeet sitten mökin kunnossapitoa varten minun laskuuni,ja noihin menee noin se 500 euroa vuodessa,niin minulle jää käteen 2000 euroa per mökki ,eli kahdesta jää noin 4000 euroa,mutta vuokralaiset on kunnollisia ja aina soittavat , jos meinaavat jotakin ostaa,vaikka asia on sovittu,että voivat noin satasen arvosta ostaa soittamatta minulle,mutta kuten tiedät,niin mökeissä on aina kuluja ja pitäähän mökit pitää kunnossa,että niiden arvo säilyy,tietysti kaikkein suurimman voiton saat,kun annat jonkun vuokrafirman hoidettavaksi koko vuokrauksen,niin viikossa saat noin 1000-1500 euroa ja viikonloppuisin 250-500€ ,riippuen millainen kysyntä kulloinkin on,mutta sen voin sanoa,että mökit ei pysy siisteinä,koska ihmiset menee lomailemaan niihin ja dokaavat sen vikonlopun isollaporukalla ja kulusi sattavat olla aika huimat vuositasolla,korjauksissa.Minulla on näissä kahdessa ollut samat vuokralaiset jo 6 ja 7 vuotta ja matkaa helsingista tulee toiselle 87km ja toiselle 114 km:ria,siksi suosittelen sinullekkin,että otat vain pienemmän vuokran ja pitkäaikaiset vuokralaiset, niin mökkisi on kuin uusi,kun joskus vuokrauksen lopetat,olen vielätehnyt sopimukset vuosittain aina kerrallaan,niin saan heidätpois sitten jos joskus tulee itselle tai lapsilleni tarve käyttää noita kahta perintömökkiä,mutta tuskin niin koskaan tulee käymään,kn olemme rakentaneet aikoinaan vaimoni kanssa itse ranta mökin jamukavan saunan sekä vielä savusaunan ihan rantaan ja meiltä on matkaa sen toisen vukralaisen luokse vajaa kolme kilometria,niin pääsen katsomaan,jos jotakin isompaa pitää tehdä toisen mökin lähistöllä taas on pojallani kesäpaikka ja hän sitten valvoo, että siellä kaikki pelaa ja koskaan ei ongelmia ole syntynyt ,päin vastoin he kutsuvat meitä rapujuhliinsa ja muihinkin isoimpiin tapahtumiinsa vaikka ei tarvitsisi,mutta olemme jo vuosia kun tunteneet ,niin ystävystyneet näiden molempien vuokralaisten kanssa, mutta minun mielipiteeni on ,että 5000 on liikaa,koska sillä saa jo kivalta paikalta tontin omaksi, niin kunnolliset vuokralaiset ostaa semmoisen ennemmin ja rakentavat sitten vaikka parinvuoden sisällä mökin.Minusta jos haluat tunnolliset vokralaiset,niin 3000 olisi maksimi,muta pyytäähän aina saa ja kyllähän sinä sen saat,mutta eri asia millaiset sitten mökkisi tuhoaa.

      • rannaton...

        5000 saa kivan tontin? Kerro mullekin mistä saa kivan rantatontin 5000 eurolla, lähen heti ostamaan.


      • mk
        rannaton... kirjoitti:

        5000 saa kivan tontin? Kerro mullekin mistä saa kivan rantatontin 5000 eurolla, lähen heti ostamaan.

        VAikka lapista jostain eräjärveltä missä ei ole tietä tai mitta muutkaan niin voi lähteä. Hesarissa on ollut ilmoitus 5000m2 tontista kittilässä ja hinta 1900€. Äidilläni on kanssa mökki ylöjärvella pienen järven rannassa ja tontilla kokoa 10 hehtaaria ja rantaviivaa 700 metri ja arvo 70t€. Sältä järveltä tontin saa 10000€ alkaen ja muutama viosi oli siitä 500 metrin päässä lansirannan tontii myytävän mutta ei löytynyt ostajaa että silleen. Mutta kun mene 20km näsijärven puolellle niin hinna varmaan 50000e alkaen ja jos mökki niin varmaan ei alle 100t€ lähde.


      • Jinni

        Meneehän tuosta tulosta toki vero, vai mitä? Eli 30% on tänä vuonna pääomatulovero.


      • piipana21

        Hei
        Voisitko neuvoa mistä löytäisin kesämökin Kemin. Tornion tai Oulun läheltä. Olen sähköpyörätuolissa istuva ovet pitäisi olla noin 80cm.


      • mek
        Jinni kirjoitti:

        Meneehän tuosta tulosta toki vero, vai mitä? Eli 30% on tänä vuonna pääomatulovero.

        Ei kaikkia tuloja tartte verottajalle ilmoitella kun yskityiselle vuokraa ja mistä se verottaja tietaa onko mökki vuokralla vai ei.


    • hjörkka

      Uteliaisuudesta; saitko mökkisi vuokralle ja mitä päätit pyytää vuodesta?

    • Annastiina-66

      Hei :)

      Minuakin perheineeni kiinnostaisi vuokrata mökki ...mistähän sellaisen löytäisin. Vuosivuokralla. Olemme 4h työssä käyvä perhe. Asumme Turun seudulla .

      T. Annastiina

      • Wattipää

        Jos olette 4h ihmisiä, niin tuo varmasti helpottaa mökin löytymistä. Ainakin mökin kasvimaa kukoistaa.

        Vai käyttekö töissä 4h... päivässä, viikossa, kuukaudessa... ja koko perhekö?
        Tuossa tapauksessa mökin vuokraaja ainakin pyytänee vuora ennakkoa.

        Mukavaa mökkeilyä, toivottavasti mökki löytyy!


      • malinw

        Minulla olisi yksi mökki vielä vapaana jos olet vielä kiinostunut?

        Se on etelä Nauvossa (Paraisilla).

        Mökki on juuri remontoitu, m.m. uusi terassi on rakennettu, kaikki on
        maalattu, ja laminaattilattia laitettu.

        Mökissä on kaksi pientä makuuhuonetta (4 sänkyä), sauna, ulkovarasto ja
        ulkohuussi. Huussi on jaettu kahteen ja on yhteinen naapurimöin kanssa.
        Mökkiin kuuluu soutuvene ja venepaikka pienvenesatalmalla, noin 150 metriä
        mökistä. Ei oma ranta. Kalavedet.
        Porakaivo ulkona.

        Hinta: 3700 euroa/vuosi sähkö kulutuksen mukaan jätemaksu (maksetaan
        Turun Seudun Jätehuollolle, noin 120 euroa/vuosi jos itse kompostoidaan)

        T. Malin Westerby
        040-5112705


    • 2012ei 1965

      juu 5000 .sta on tipahtanna ilmeisestikkin yksi 0 pois ,tai hinta on 50 vuoden takkaa

      aika muuttuu [ja hinnat] eskoseni

    • Kalkulaattori

      Hintaa voi laskeskella monilta eri pohjilta. Muuttuvia tekijöitä on paljon. Onko tarkoitus tienata vaiko vain saada jotakin kuluja katettua silloin, kun ei itse käytä. Jos paikan arvo olisi vaikka 100.000 €, mikä ei kovin kummoista paikkaa edellytä ja toivoo sille vaikka 5% kulut (sähkö, polttopuut, tien ja rakennusten kunnossapito ym. ym.) niin vuosivuokran pitänee olla jossakin 5 - 10.000 välillä. Vähänkin tasokkaammassa paikassa luvut ovat tietysti aivan toista luokkaa.

    • korkoa korolle

      normaali vuokratuotto on 5-10% välissä. Tähän kun lisäät pääomavero% päälle niin ollaan lähellä totuutta.

    • VMN

      Hei!

      Etsimme mekin mökkiä (2h) vuosivuokralle , pitäisimme hyvää huolta. Ei tarvitse olla järvenrannalla. Toivoisimme mökkiä Lahdesta max. 80km.

      • russianrulett

        Halpa vuokra ei todellakaan ole tae hyvistä vuokralaisista !


      • Nimimerkkillä
        russianrulett kirjoitti:

        Halpa vuokra ei todellakaan ole tae hyvistä vuokralaisista !

        kokemusta on.

        Mm. yksi vuokralainen paitsi häippäsi maksamatta kaikkia vuokria, möi kiinteistöltä erinäisiä juttuja yms. hauskaa. Toisen jälkiä siivottiin viikko. Kyseessä ihan "oikeita ihmisiä" joista oli suositukset yms.


    • rahaa on takaan sen

      Venäläiset rynnii urakalla ja vie parhaat mökit päältä.
      Eräälläkin mökillä olivat vuokralla ja viikon päästä kysyivät omistajalta, paljonko ko mökki maksaisi, niin toisen viikon kuluttua tulivat takaisin 275.000 € käteisenä salkussa....ja omistajahan myi siltä istumalta.

      • nopumpum,onlycash

        paapat tappeli henkensä edestä ettei naapurit vieneet maita ja pojat vastaavasti myy samat maat


    • kesäksimökille

      Heippa!

      Olisin kovasti kiinnostunut tietämään, mistä voisi löytää mökin vuosivuokralle? Olen selaillut nettiä ja törmään jatkuvasti viikko kerrallaan vuokrattaviin mökkeihin (jossa huikeat vuokrat).

      Mistä löytäisin ilmoituksia, jossa haetaan mökille vuokralaista vuodeksi tai pidemmäksi?

      s

      • Olen suunnitellut vuosivuokrausta.
        Miten on järkevintä jakaa maksukaudet?

        Jos vuokraus alkaa keväällä, ja maksu sovitaan 4-osaan.
        Pahimmassa tapauksessa vuokraus jatkuu vain alkukesän ja sitten lopettaa mielikuvituksellisiin syihin vedoten.

        Miten saa mökin vuokrattua sitovasti ympäri vuoden..
        Pitäisi kai ottaa mallia moottoripyörän vakuutuksesta, ja jakaa kalleimmat kuukaudet kesälle.

        Voidaanko yksityisten välille yleensä tehdä vahvaa ja velvoittavaa vuokrasopimusta, irtisanomisaika taitanee olla maksimissaan 2kk?


      • muutama mökki on
        Tarex kirjoitti:

        Olen suunnitellut vuosivuokrausta.
        Miten on järkevintä jakaa maksukaudet?

        Jos vuokraus alkaa keväällä, ja maksu sovitaan 4-osaan.
        Pahimmassa tapauksessa vuokraus jatkuu vain alkukesän ja sitten lopettaa mielikuvituksellisiin syihin vedoten.

        Miten saa mökin vuokrattua sitovasti ympäri vuoden..
        Pitäisi kai ottaa mallia moottoripyörän vakuutuksesta, ja jakaa kalleimmat kuukaudet kesälle.

        Voidaanko yksityisten välille yleensä tehdä vahvaa ja velvoittavaa vuokrasopimusta, irtisanomisaika taitanee olla maksimissaan 2kk?

        yleensä mökkiä vuokratessa maksetaan koko vuosi etukäteen


      • MalinW

        Minulla olisi yksi mökki vielä vapaana jos olet vielä kiinostunut?

        Se on etelä Nauvossa (Paraisilla).

        Mökki on juuri remontoitu, m.m. uusi terassi on rakennettu, kaikki on
        maalattu, ja laminaattilattia laitettu.

        Mökissä on kaksi pientä makuuhuonetta (4 sänkyä), sauna, ulkovarasto ja
        ulkohuussi. Huussi on jaettu kahteen ja on yhteinen naapurimöin kanssa.
        Mökkiin kuuluu soutuvene ja venepaikka pienvenesatalmalla, noin 150 metriä
        mökistä. Ei oma ranta. Kalavedet.
        Porakaivo ulkona.

        Hinta: 3700 euroa/vuosi sähkö kulutuksen mukaan jätemaksu (maksetaan
        Turun Seudun Jätehuollolle, noin 120 euroa/vuosi jos itse kompostoidaan)

        T. Malin Westerby
        040-5112705


      • malinw

        Minulla olisi yksi mökki vielä vapaana jos olet vielä kiinostunut?

        Se on etelä Nauvossa (Paraisilla).

        Mökki on juuri remontoitu, m.m. uusi terassi on rakennettu, kaikki on
        maalattu, ja laminaattilattia laitettu.

        Mökissä on kaksi pientä makuuhuonetta (4 sänkyä), sauna, ulkovarasto ja
        ulkohuussi. Huussi on jaettu kahteen ja on yhteinen naapurimöin kanssa.
        Mökkiin kuuluu soutuvene ja venepaikka pienvenesatalmalla, noin 150 metriä
        mökistä. Ei oma ranta. Kalavedet.
        Porakaivo ulkona.

        Hinta: 3700 euroa/vuosi sähkö kulutuksen mukaan jätemaksu (maksetaan
        Turun Seudun Jätehuollolle, noin 120 euroa/vuosi jos itse kompostoidaan)

        T. Malin Westerby
        040-5112705


    • oooppp

      20:55
      Missäs pyörivät vuosivuokrat?

    • ei kannata

      Vuosi ja kuukausi vuokraus

      Niin on ihan eri asia 1) pienentää omia kuluja kuin tehdä 2) tuottavaa liiketoimintaa.

      1) Kohdassahan omistaja häviää, kokoajan.
      2) Kohdassa yrittetään saada muutama prosentti tuloa omaisuudesta

      Minulla oli 3 mökkiä joista kaksi meni myyntiin, syys = ei kannata vuokrata, kolmannesta saan ehkä 15.000e vuodessa. Mutta jos mökki pitäisi ostaa lainalla (kuten tuotto täytyy laskea) ei siitäkään jäisi mitään käteen.

      Suomessa vuokraaminen ei kannata, ostin rahoilla italiasta ja ranskasta pienen asunnon ja sen vuokratuotto on x 10 suomalaisen kesämökin.

    • shiissewju

      veliseni vuokrasi mökin useiksi vuosiksi mutta maksaa mökistä 200e kuussa eli maksu joka kuukausi ja niin kauan ku haluuvat kesät viettää sielä.

      ovat olleet nyt 5 kesänä siinä ja laajentaneet mökkiä sekä rakentaneet uimarannan kuntoon, ulkorakennuksia, vessan,...omakustanteisesti!!!!

      sepä onki sitten "hauskaa" kun mökin omistaja tajuaa mökin arvon tuplaantuneen tai jopa triplaantuneen tms ja myyki/ vuokraa isommalla summalla seuraaville

      ei kannattas hölömö olla vaikka tykkääki moisesta touhusta...

      • Sysmässä huijattu

        Meillä on ollut vuokralla vuoden päivät mökki, jota laitettu omannäköiseksi (sisustettu, laituri rakennettu ja pihaa raivattu, vuokranantajan luvalla tietenkin). Nyt pitäisi vuokrasopimus uusia ja mökinomistaja kävi kylässä todeten että hienoksi ollaan mökki saatu. Hän tuumasi ettei 2300 euron vuosivuokra enään ole riittävä vaan nyt pitää hintaa nostaa 2800 euroon. Mökki on 55 m2 järvenrannalla ilman sähköä, ilman juoksevaa vettä, juomavesikin pitää kotoa tuoda. Tietä ei ole perille vaan auto pitää jättää n. 300 metrin päähän mäen päälle.
        Harmittaa aivan valtavasti. Suostuakko vuokranantajan ahneudelle vaiko kerätä kimpsut ja lähteä.


      • mek
        Sysmässä huijattu kirjoitti:

        Meillä on ollut vuokralla vuoden päivät mökki, jota laitettu omannäköiseksi (sisustettu, laituri rakennettu ja pihaa raivattu, vuokranantajan luvalla tietenkin). Nyt pitäisi vuokrasopimus uusia ja mökinomistaja kävi kylässä todeten että hienoksi ollaan mökki saatu. Hän tuumasi ettei 2300 euron vuosivuokra enään ole riittävä vaan nyt pitää hintaa nostaa 2800 euroon. Mökki on 55 m2 järvenrannalla ilman sähköä, ilman juoksevaa vettä, juomavesikin pitää kotoa tuoda. Tietä ei ole perille vaan auto pitää jättää n. 300 metrin päähän mäen päälle.
        Harmittaa aivan valtavasti. Suostuakko vuokranantajan ahneudelle vaiko kerätä kimpsut ja lähteä.

        Jos olette omista meteriaaleista laiturin tehnyt niin ottakaa se alituri mukaanne niin hyvä tulee koska se on teidän ei kä mökin omsitajan. Ehdottakaa hyvitystä iistä omista töistä ja hyvä juttu on jos tunnit ylhäällä niin laskuttatte niitä mökin omistajaa kun hintaa meinaa nostaa. Pitäsi olla soppari kaikista mitä teette toisen mökillä ja miten se hyitettän vuokrassa. Jos uusitte soppatin niin niistä hommsita mitä teette niin kaikki paperille niin hyvä tulee.


    • symässä huijataan

      "sysmässä pelaa kaikki" ja yhteenkään sysmäläiseen ei kannatta luottaa.Lähtekää,ei tuollaista tarvitse sietää.

    • 28

      vuokranantajana en ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi vuosituoton (min 8%) pitäisi olla eri arvoinen näille sijoitukselleni, joita vuokralainen aktiivisesti käyttää 5 tai 12 kuukautta?

      valistakaa minua pöljää...maa tai rakennuskanta kun ei ole ilmaista ylläpidettävää.

    • snappertuuna

      Olen aikeissa antaa vuokralle kesämökin Snappertunasta saaresta johon noin 500 metrin venematka. Mökki on 70 neliöinen jossa on kaksi pientä makuuhuonetta ja yksi kahden makuuhuone, olohuone ja sauna. Mökissä sähköt ja vesi menee ulos, mutta kaivosta kantamalla sisään. Tontti erittäin kaunis jossa lapsiystävällinen hiekkauimaranta ja muuten kalliorantaa. Rannala autopaikka ja venepaikka. Mökki sopivin nelihenkiselle perheelle. Vuokraaka vuodeksi tai vajaaksi vuodeksi kerrallaan.

      • Merenrantakiinnostaa

        Minkäslainen vuosihinta tällä mökillä on ??


      • Merenrantakiinnostaa
        Merenrantakiinnostaa kirjoitti:

        Minkäslainen vuosihinta tällä mökillä on ??

        Ilmottele hinta vaikka s.postiin . [email protected].
        Kiitos


      • Pioni

        Vieläkö tämä olisi tarjolla? Etsimme perheellemme mökkiä vuosivuokralla Raaseporin suunnalta.


    • se siitä

      Jotta vuokraaminen olisi taloudellisesti edes jotenkin kannattavaa pitäisi verojen jälkeen jäädä käteen noin 5% tuotto.

      • zxcvgtre

        Jotain sitten remonttikuluihinkin. Muuten, Nordea ilmoitti että 1.2.2013 alkaen maksaa käyttötilille korkoa 0,05%. Nyt kai on ollut 0,15%. Minulla on ainakin 50000 euroa käyttötileillä ja jossain huuhaa tileillä, jossa parempi korko, toinen mokoma. Pitäisi kai hommata kassakaappi, ja laittaa sinne nuo perintörahani.


    • Voisi myydäkin

      Mistä saisi oikean arvion vuosivuokrasta?

      Kyseessä on vanha hirsimökki, jota uudistettu vuosien mittaan. Erillinen saunarakennus sisältää ison tuvan vierasmajoitukseen. Perille vie tie, oma matala ranta keskikokoisen järven rannalla, on sähköt, ilmalämpöpumput, oma kaivo, kuumavesiboilerit, suihkuhuone saunassa, sähköhella, jääkaappi ja vene. Huonekalut, astiat yms. ja sisustus muuta kuin vanhoja hylättyjä rojuja. Palvelut alle 10 km päässä.

      Pihan rapsutusta voi tehdä, jos huvittaa. Ulkomaalausta voi kohentaa, jos silmä sitä vaatii. Puita riittää metsässä loppuiäksi saunassa ja kamiinassa poltettavaksi.

      Paikka Juvan ja Savonlinnan puolessa välissä.

      • näinkö olis?

        Myyt jollekkin venäläiselle oligargille joka ostaa sen rahanpesua varten 250.000 eurolla.


    • mek

      2500-5000€ välillä hyvä vuokra ja mökki mukavuuksin ja myös käytössä talvella niin menee tuolla hinnalla vuokralle.

      • Omistaja1

        Olen vuokrannut perikunnan mökin Varsinais-Suomesta 30km kaupungista,tie perille, ei sähköä, ei kaivoa ulkohuusi ja kunnon grillikatos. Oma ranta on, ja hyvä laituri. Mökki on pieni (sauna ja pieni tupa) hirsirakenteinen. Tontti on kyllä ihan nätti, ja auringonlaskut komeita! Kalastusoikeus on ja soutuvene. Saan mökistä vuokraa 3500 euroa/vuosi, vaikka ei siellä kyllä talvella ketään käy. Mielestäni vuokra on kohdillaan koska kysyjiä on joka kevät useita


    • raakile 4

      turun satavasta saa lautamökin vuosivuokralle 3500 ja samaan hintaan kuuluu sädesieni, haisee mullalta ja pilaa kaikkien vaatteiden yms ,haju tarttuu kaikkiin sekä jopa tarttuu astioihin, vuokrasopimus päätettiin ja kaikki kuskattiin kaatopaikalle, vuokranantaja ei korvaansa lotkauttanut korvauspyynnöille vaikkakin oli asiantuntijan käynti ja lausunto.
      eikun uudestaan vuokralle,, kuka näitä valvoo ja maksetaanko näistä veroa vuokranantajan toimesta? Onko Kokemuksia??
      Mistä siasi vuosivuokralle kunnon mökin.??

    • vuokra1

      Nyt olisi tarjolla Loviisassa (Pernaja) kesämökki vuosivuokralla. Oma merenrantatontti, Mökki 4 huonetta tupakeittiö yläkerrassa 2 makuutilaa kantovesi, saunarakennus vesi tulee ja menee, liiteri, venevaja, varasto ja puucee. Ensisijaisesti kesäkäyttöön mutta ollaan oltu joskus myös jouluna, puu/sähkölämmitys. Tie perille. Soutuvene ja 5hp perämoottori. Rannassa ei ole laituria. Kabbölen merikeskus kauppa,baari, bensa-asema 1km. Rönnäs Golf kenttä 10 km. Tie perille, tontti 1ha. Kesällä otettu kaivosta näytteet ja on juomakelpoista.
      Vuokra neuvoteltava erikseen
      yhteydenotto [email protected]

    • Anonyymi

      Hei, olemme eläkeläispariskunta Kangasalalta ja olemme todella kiinnostuneet vuokraamaan tuota teidän paikkaa, vuosivuokra maksetaan toki aina etukäteen, tuosta voisin maksaa 6500€ / vuosi
      Meillä oli n. 20 vuotta oma mökki Mäntässä, se tuli myytyä, mutta nyt huomasimme, että ei lmankaaan osaa olla

      Rauli ja Merja Hirvonen
      [email protected]
      050 3843805

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe