aselupa

plöö

terve.onko kellään kokemusta kauanko kestää haulikko luvan saanti kun käy suoraan poliisilaitoksella haastattelussa?

12

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a

      Pari päivää - viikko.

    • siitä missäpäin Suomea asut.
      Aseluvan saanti on aivan arpapeliä AYO:n(aselupien yhtenäistämisohje) takia.
      Missä jotkut poliisilaitokset yrittävät pitää toiminnassaan jonkunlaista tolkkua, soveltavat toiset laitokset määräaikaispelleilyä metsästysaseisiinkin. Vaaditaan l'ääkärintodistusta, 5 vv.määräaikaislupaa yms.
      Onnea yritykseen.

      • plöö

        tampereen poliisilaitokselle menossa,saas nähdä kuinka käy,on kuitenkin metsästystä harrastettu 17-vuotta eikä ole kriminaalinkaan vikaa.


      • jepujee2
        plöö kirjoitti:

        tampereen poliisilaitokselle menossa,saas nähdä kuinka käy,on kuitenkin metsästystä harrastettu 17-vuotta eikä ole kriminaalinkaan vikaa.

        Jepujee, itse kävin Tampereen poliisilaitoksella ensimmäisen haulikkoluvan jättämässä ja haastattelussa poikkesin myös. Haastattelun aikana tuli jo selväksi, että lupa myönnetään. Muuten asiat sujuikin hyvin, mutta luvan tipahtamiseen postissa kesti sen 8 viikkoa, ettei kannata ensi viikonlopulle vielä mehtästysmenoja varata. Kuulemma oli hakemuksia reiluusti jonossa ja Setecilläkin ilmeisesti viivytyksiä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.


      • plöö
        jepujee2 kirjoitti:

        Jepujee, itse kävin Tampereen poliisilaitoksella ensimmäisen haulikkoluvan jättämässä ja haastattelussa poikkesin myös. Haastattelun aikana tuli jo selväksi, että lupa myönnetään. Muuten asiat sujuikin hyvin, mutta luvan tipahtamiseen postissa kesti sen 8 viikkoa, ettei kannata ensi viikonlopulle vielä mehtästysmenoja varata. Kuulemma oli hakemuksia reiluusti jonossa ja Setecilläkin ilmeisesti viivytyksiä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

        mitä kaikkea ne siellä haastattelussa kyselee kun en ole moisessa käynyt?aikaisemmin olen aina jättänyt hakemuksen virkailijalle.


      • jepujee2
        plöö kirjoitti:

        mitä kaikkea ne siellä haastattelussa kyselee kun en ole moisessa käynyt?aikaisemmin olen aina jättänyt hakemuksen virkailijalle.

        Eipä siellä kummenpia. Lähinnä kysymykset pohjautuu siihen, että kuka olet, mitä teet, ja mihin käyttöön ase tulee yms. Riippuen tietinkin haastattelijasta. Itselle tuo oli ihan miellyttävä kokemus. Puhuttiin asiat läpi hyvällä mielellä. Tuossa AYO:ssa kait pitkät listat kysymyksiä on, mutta kaippa tuon pääasiallinen tarkoitus on tutustua kyseiseen henkilöön.


      • plöö
        jepujee2 kirjoitti:

        Eipä siellä kummenpia. Lähinnä kysymykset pohjautuu siihen, että kuka olet, mitä teet, ja mihin käyttöön ase tulee yms. Riippuen tietinkin haastattelijasta. Itselle tuo oli ihan miellyttävä kokemus. Puhuttiin asiat läpi hyvällä mielellä. Tuossa AYO:ssa kait pitkät listat kysymyksiä on, mutta kaippa tuon pääasiallinen tarkoitus on tutustua kyseiseen henkilöön.

        eipä tampereella sitten kauan nokka tuhissut kun sai aseluvan,viikossa myönsivät ostoluvan joka tuli suoraan kotiin eikä tarvinnus käydä edes poliisihaastattelussa,että näinkin voi käydä.asiaa varmaankin auttoi että on harrastanut metsästystä 18-vuotta eikä ole mitään rikosrekisteriä.


    • gajgq

      Samana päivänä - kolme kuukautta.

      Se on hieman ärsyttävää miten lyhyet aseet ovat niin monimutkaisia käsiteltäviä.

    • mr13

      MInkä ikäisenä ostolupaa voi hakea esim haulikolla ? jotkut sanoo et se on 18 ja toiset taas 15??

    • Kalpea ruuti

      Nyt 13.6.2011 jälkeenhän sen on tuo 18v että voit saada haulikkoluvan. Tosin 15v ikäisenä voit saada rinnakkaisluvan esim. vanhempasi haulikkoon.
      PS. Rupea jo miettimään, ketä aiot tulevaisuudessa äänestämään, sillä kohta taitaa olla kaikki kiellettyä hernepyssyjä myöten mikäli kommariämmät kuten A. Lapintie ja kumppanit pääsevät asioista päättämään.

      Ugh! Olen puhunut.

    • LuvattaAseetta

      Nostan vanhaa ketjua 2017 tilanteen mukaiseksi. Hain lupaa poliisille luovuttamani risan 308 itselataavan korvaamiseksi ehjällä kiväärillä. Jouduin lukuisten aseiden omistajana testeihin jossa kerroin, että en suunnittele tällä tulevalla aseella koulusurmia enkä perheeni tappamista. Olin aistivinani, että virkailijaakin nolotti nämä testin kysymykset. Kaikki paperit kunnossa. Noin 6 viikon kuluttua yritin soittaa ja kysyä tilanteesta mutta puhelua siirreltiin vähän sinne ja tänne eikä kukaan 2*1/2h puhelujen aikana sanonut sanaakaan lupani tilanteesta. Nyt on mennyt jo yli 8 viikkoa ja miettinyt tässä, että ottaisin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin? Olen siis ostanut kuluttajana aselupapalvelun eikä poliisi ole sitä minulle toimittanut vaikka otti siitä kovan hinnan 87€. Mitä mieltä olette, kehen ottaa yhteyttä?

    • dfshdjhyjhh

      Tänä vuonna ja näihin aikoihin alle viikkoon Kuopiossa. Itsellä 3 arkipäivää haastattelun jälkeen. Heinä-Elokuulle ei kannata jättää missään nimessä. Keväällä parhaat ajat hakia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe