aselupa

plöö

terve.onko kellään kokemusta kauanko kestää haulikko luvan saanti kun käy suoraan poliisilaitoksella haastattelussa?

12

3004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a

Pari päivää - viikko.

• siitä missäpäin Suomea asut.
      Aseluvan saanti on aivan arpapeliä AYO:n(aselupien yhtenäistämisohje) takia.
      Missä jotkut poliisilaitokset yrittävät pitää toiminnassaan jonkunlaista tolkkua, soveltavat toiset laitokset määräaikaispelleilyä metsästysaseisiinkin. Vaaditaan l'ääkärintodistusta, 5 vv.määräaikaislupaa yms.
      Onnea yritykseen.

• plöö

tampereen poliisilaitokselle menossa,saas nähdä kuinka käy,on kuitenkin metsästystä harrastettu 17-vuotta eikä ole kriminaalinkaan vikaa.

• jepujee2
        plöö kirjoitti:

tampereen poliisilaitokselle menossa,saas nähdä kuinka käy,on kuitenkin metsästystä harrastettu 17-vuotta eikä ole kriminaalinkaan vikaa.

Jepujee, itse kävin Tampereen poliisilaitoksella ensimmäisen haulikkoluvan jättämässä ja haastattelussa poikkesin myös. Haastattelun aikana tuli jo selväksi, että lupa myönnetään. Muuten asiat sujuikin hyvin, mutta luvan tipahtamiseen postissa kesti sen 8 viikkoa, ettei kannata ensi viikonlopulle vielä mehtästysmenoja varata. Kuulemma oli hakemuksia reiluusti jonossa ja Setecilläkin ilmeisesti viivytyksiä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

• plöö
        jepujee2 kirjoitti:

Jepujee, itse kävin Tampereen poliisilaitoksella ensimmäisen haulikkoluvan jättämässä ja haastattelussa poikkesin myös. Haastattelun aikana tuli jo selväksi, että lupa myönnetään. Muuten asiat sujuikin hyvin, mutta luvan tipahtamiseen postissa kesti sen 8 viikkoa, ettei kannata ensi viikonlopulle vielä mehtästysmenoja varata. Kuulemma oli hakemuksia reiluusti jonossa ja Setecilläkin ilmeisesti viivytyksiä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

mitä kaikkea ne siellä haastattelussa kyselee kun en ole moisessa käynyt?aikaisemmin olen aina jättänyt hakemuksen virkailijalle.

• jepujee2
        plöö kirjoitti:

mitä kaikkea ne siellä haastattelussa kyselee kun en ole moisessa käynyt?aikaisemmin olen aina jättänyt hakemuksen virkailijalle.

Eipä siellä kummenpia. Lähinnä kysymykset pohjautuu siihen, että kuka olet, mitä teet, ja mihin käyttöön ase tulee yms. Riippuen tietinkin haastattelijasta. Itselle tuo oli ihan miellyttävä kokemus. Puhuttiin asiat läpi hyvällä mielellä. Tuossa AYO:ssa kait pitkät listat kysymyksiä on, mutta kaippa tuon pääasiallinen tarkoitus on tutustua kyseiseen henkilöön.

• plöö
        jepujee2 kirjoitti:

Eipä siellä kummenpia. Lähinnä kysymykset pohjautuu siihen, että kuka olet, mitä teet, ja mihin käyttöön ase tulee yms. Riippuen tietinkin haastattelijasta. Itselle tuo oli ihan miellyttävä kokemus. Puhuttiin asiat läpi hyvällä mielellä. Tuossa AYO:ssa kait pitkät listat kysymyksiä on, mutta kaippa tuon pääasiallinen tarkoitus on tutustua kyseiseen henkilöön.

eipä tampereella sitten kauan nokka tuhissut kun sai aseluvan,viikossa myönsivät ostoluvan joka tuli suoraan kotiin eikä tarvinnus käydä edes poliisihaastattelussa,että näinkin voi käydä.asiaa varmaankin auttoi että on harrastanut metsästystä 18-vuotta eikä ole mitään rikosrekisteriä.

• gajgq

Samana päivänä - kolme kuukautta.

Se on hieman ärsyttävää miten lyhyet aseet ovat niin monimutkaisia käsiteltäviä.

• mr13

MInkä ikäisenä ostolupaa voi hakea esim haulikolla ? jotkut sanoo et se on 18 ja toiset taas 15??

• Kalpea ruuti

Nyt 13.6.2011 jälkeenhän sen on tuo 18v että voit saada haulikkoluvan. Tosin 15v ikäisenä voit saada rinnakkaisluvan esim. vanhempasi haulikkoon.
      PS. Rupea jo miettimään, ketä aiot tulevaisuudessa äänestämään, sillä kohta taitaa olla kaikki kiellettyä hernepyssyjä myöten mikäli kommariämmät kuten A. Lapintie ja kumppanit pääsevät asioista päättämään.

Ugh! Olen puhunut.

• LuvattaAseetta

Nostan vanhaa ketjua 2017 tilanteen mukaiseksi. Hain lupaa poliisille luovuttamani risan 308 itselataavan korvaamiseksi ehjällä kiväärillä. Jouduin lukuisten aseiden omistajana testeihin jossa kerroin, että en suunnittele tällä tulevalla aseella koulusurmia enkä perheeni tappamista. Olin aistivinani, että virkailijaakin nolotti nämä testin kysymykset. Kaikki paperit kunnossa. Noin 6 viikon kuluttua yritin soittaa ja kysyä tilanteesta mutta puhelua siirreltiin vähän sinne ja tänne eikä kukaan 2*1/2h puhelujen aikana sanonut sanaakaan lupani tilanteesta. Nyt on mennyt jo yli 8 viikkoa ja miettinyt tässä, että ottaisin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin? Olen siis ostanut kuluttajana aselupapalvelun eikä poliisi ole sitä minulle toimittanut vaikka otti siitä kovan hinnan 87€. Mitä mieltä olette, kehen ottaa yhteyttä?

• dfshdjhyjhh

Tänä vuonna ja näihin aikoihin alle viikkoon Kuopiossa. Itsellä 3 arkipäivää haastattelun jälkeen. Heinä-Elokuulle ei kannata jättää missään nimessä. Keväällä parhaat ajat hakia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7996
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3782
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3289
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      253
      2528
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2175
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2025
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      28
      1950
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    Aihe