Talo ja maksaminen

Avokin parempi puoli

Olemme avoliitossa ja ostin talon,johon sijoitin edellisestä asunnostani saamani rahat ja otin velkaa lisää.

Nyt avokkini haluaa maksaa kuukausittain tietyn summan omalta osaltaan lainanlyhennystä---hän ei ole sijoittanut euroakaan taloon,koska ei ole,mitä sijoitaa.Lisäksi vanhat ulosottovelat hänen perässä.

Nyt hän painostaa minua,että pitää tehdä paperi,(vaikka kahdenkeskinen),jossa ilmenee miten paljon hän maksanut taloa kuukausittain,koska jos myöhemmin ero tulee,hän vaatii sitten sen maksetun lainasumman,mitä hän on kuukausittain maksanut.

Voiko näin tehdä???

Sitten hän sanoo,että jollei tämä järjestely käy,niin hän maksaa vuokraa,mutta ei maksa mitään sähkö-vesi eikä muitakaan laskuja....

Lainhuudatus on minun nimillä ja pysyy,lisäksi maksoin kaikki kulut itse,mm varainsiirtoveron,pankkilaina on minun nimissä.

Hänellä on aikuisia lapsia,joiden ei halua päästä hänen osaltaan myöhemmin taloon käsiksi.

Uskaltaako tällaista paperia tehdä vai onko siinä jollain tavoin koira haudattuna???

27

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KipakkaTiina

      Älä tee hänen kanssaan mitään muita papereita, kuin vuokrasopimus, jossa määrittelet vuokran, veden ja lämmityskulut.
      Talo on sinun ja em. keinoin myös tulee pysymään.
      Järjen käytö ei ole kielletty.

    • Leila...

      Kuulostaa erikoiselta. Oletteko tuore avopari ? Vaikeaa nähdä mikä avokillasi on taka-ajatuksena. Haluaako hän olla tasavertaisena kumppanina vai laittaa rahaa piiloon säästöön ulosotolta. Jos pystyt maksamaan lainan kohtuullisesti, en sotkisi siihen toisen rahoja. Summaa on jälkikäteen ikävä maksaa toiselle takaisin.

      Jos hän maksaa vuokraa sinulle, siitä pitäisi kulujen jälkeen jäävä osuus ilmoittaa verottajalle ja sinun maksaa siitä pääomavero. Itse sopisin reilusta kulukorvauksesta.

      Jos avokillassi jää ylimääräistä rahaa, miksi hän ei maksa niillä ulosottovelkoja pienemmiksi ?

    • Nutturatäti

      Vuokrasopimus on selvä ja reilu peli. Tee se. Laske vuokra sensuuruiseksi että kattaa oikeasti asumiskulut sähköineen, vesineen ja lainanlyhennyksineen, ja maksa verotkin laillisesti.

      Tuohon toiseen ehdotukseen sinun ei kannata suostua. Käytännössä avokkisi siis haluaisi saada jo maksamansa vuokrarahat takaisin jos eroatte. Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan...

      • avopuoliso11

        Kuka tekee vuokrasaopimuksen jos asuu avoliitossa.Toisen tilille voi laittaa summan jolla sitten maksetaan asumis ja ruokamenoja.Asumme avoliitossa ja puolisoni laittaa tililleni rahaa joka kuukausi tietyn summan millä maksamme hänen osuuttaan ja mitään veroja siitä tarvitse maksaa siinä tapauksessa.Vuokrasopimukset on erikseen.


      • Avokin parempi puoli

        ja auta armias,kun suuttui verisesti.

        Kun ei kuulemma hänen rahat kelpaa lainaan,niin olen kuulemma kylmä ja Vi**** ahne akka,kun haluan pitää talon yksinäni.

        Siis suuttui todella!

        Oli näköjään laskenut,että olen senverran tyhmä,että suostun tekemään sellaisen hänen ehdottaman paperin!!!


      • avopuolios 11
        Avokin parempi puoli kirjoitti:

        ja auta armias,kun suuttui verisesti.

        Kun ei kuulemma hänen rahat kelpaa lainaan,niin olen kuulemma kylmä ja Vi**** ahne akka,kun haluan pitää talon yksinäni.

        Siis suuttui todella!

        Oli näköjään laskenut,että olen senverran tyhmä,että suostun tekemään sellaisen hänen ehdottaman paperin!!!

        Älä vaan tee mitään hölmöläisen paperia.Sinä sanalet ehdot ,talo ja omaisuuus on sinun.Hänhän olisi asunut ilmaiseksi ne vuodet jos teille tulisi ero,jos tuollaiseen paperiin suostuisit.Me varakkaat akat ollaan aina vaikka mitä ,sen olen itsekin kuullut varakkaampana kun ukko ei omista mitään.Ei kannata alistua!


      • 77
        avopuolios 11 kirjoitti:

        Älä vaan tee mitään hölmöläisen paperia.Sinä sanalet ehdot ,talo ja omaisuuus on sinun.Hänhän olisi asunut ilmaiseksi ne vuodet jos teille tulisi ero,jos tuollaiseen paperiin suostuisit.Me varakkaat akat ollaan aina vaikka mitä ,sen olen itsekin kuullut varakkaampana kun ukko ei omista mitään.Ei kannata alistua!

        ei kannata tehdä hänen ehdottamaansa paperia,koska silloin sidot itsesi ja talosi myös hänelle,joudut joskus maksamaan takaisin,koska hän on ilmaiseksi siis asumut sitten talossasi.Aika ovelaa ehdottaa tollaista paperia!!!


    • tolkku....

      Älytön idea. Toinen juttu, jos avokkisi haluaisi ostaa rahalla sinulta osuuden talosta. Siis maksaa sinulle kerralla esim. 1/4 talosta. Mutta ongelma on se ettei hänellä ole rahaa, eikä saa lainaa, koska ulosottovelkoja. Talo on sinun ja maksat siitä kaikki lainakulut. Juokseviin kuluihin avokkisi voi osallistua kykyjensä mukaan. Usein käytäntö on että asunnon omistaja maksaa lainat ja korjaukset, avokki yhtiövastikkeen tmv. kulut. Esimerkki :vastaava asunto maksaisi vapailla vuokramarkkinoilla 1000/kk. Avokki osallistuu kuluihin 250 eurolla. Ja omistaja 750 eurolla, koska lyhentää lainaansa. Avokki voi sitten sijoittaa oman 500 parhaaksi katsomallaan tavalla.

    • hallinta

      Kun puhuit omaltaan osaltaan avovaimo haluaa maksaa lyhennystä niin silloin kun suostut kyseiseen asiaan on parasta että teette muuttuvan hallintajako sopimuksen .
      Hallintajako sopimukseen pitää merkitä kuinka paljon hän ( avovaimosi ) maksaa lyhennystä tai kuinka usein tarkistatte kuinka paljon hän omistaa lainhuudatusta jonka te sitten merkitsette lainhuudatukseen .
      Hänen lapsensa ei merkitse mitään suhteenne asioissa koska suhteenne aikana hänen lapsensa elävät äitinsä kautta joten lapsien olemassa oloa ei huomioida .
      Ei asiassa ole koiraa haudattuna vaan taitaa olla niin että sinulla on koira haudattuna jos et tee hallintajakosopimusta lainhuuto muuttuvaan omistukseen .
      " omaltaa osaltaan " tarkoittaa varmaan olette sopneet että maksatte kumpikin osanne velasta vaikka laihuuto on sinulla TARKOITTAA ulosotto miehellä on tarvittava syy katsoa että asunto on ulosottokelpoinen jos toisin ei näytetä toteen .
      Jos hän kuitenkin suorittaa ulosotto velan sovitun kaavan mukaan asuntoon ei liity uhkaa .

      Tee se hallintajako sopimus nousevasta omistus oikeudesta ja sovi siihen hallintajako sopimukseen kuinka usein tarkistatte omistus % nousun, omistuksen nousu pitää sitten merkata lainhuuto paperiin .
      Tuleehan hänellä lapsiensa perintö myös turvattua siltä osin kun hän säästää ja omansa oikeutensa .

      • kehityskehittyy

        Hei nim. hallinta, voiko tosiaan kuvaamallasi hallinnanjakosopimuksella korvata kauppakirjan kiinteistön omistussuhteiden muuttamisessa?


      • avokin parempi puoli

        kirjoitit hänen lapsiensa perintö tulee sitten turvattua,jos hallintajako sopimus tehdään???

        Tässä ei nimenomaan haluta hänen lapsiensa millään tavalla saavan penniäkään talosta,siihen en suostu,sillä olen laittanut senverran isoa summaa itseltäni likoon taloon,että en varmana halua antaa euroakaan,varsinkin,kun avokki ei voi rahallisesti sijoittaa taloon,ainoastaan kerran kuukaudessa tapahtuvalla euromääräisellä lainanlyhennyksellä,minkä haluaisi siis eron sattuessa lainasummat takaisin korkoineen.


    • älä allekirjoita

      Älä sitoudu mihinkään, ota häneltä vuokraaU/kulukorvausta asumisesta, mutta pidä talo itselläsi äläkä allekirjoita mitään paperia.
      Ulosottomies tulee jos on tullakseen, mutta niin kauan kuin talosi on sun ei siihen ulosotto pure, eikä avokkisi voi kikkailla millään soppareilla.
      Ja miksi hän vaatisi mitään asumiskuluja takaisin, missäpäin maailmaa voi asua ilmaiseksi - Suomessa ei ainakaan. Verratkoon ensin samankokoisen talon vuokraa ja sitten tarvitsemansa asunnon vuokraa, sen summan hän joutuisi sijoittamaan, jos asuisi yksikseen.

      • avokin parempi puoli

        se kiristää meidän välejä koko aika ja ajaa meidät pikkuhiljaa erilleen,mikä ei ole ollut tarkoitus.

        Avokkini on siis TOSI loukkaantunut,kun piti ihan varmana,että alkaa taloa maksamaan,tekisin paperin,jolloin myöhemmi omistusoikeutta talosta ja sitten minä peräännyin,koska en halua olla kenestäkään riippuvainen ja menettää kotiani maksamalla mahd.eron tullessa joko hänelle tai hänen ahneille lapsilleem,jotka vielä aikuisina lypsävät häneltä milloin minkäkin syyn takia rahaa.

        Itse olen lapseton ja en hyväksy sitä,että joutuisin maksamaan minulle vieraille lapsille esim jonkun onnettomuuden sattuessa tyyliin,jos ei ole rahaa maksaa meitä ulos,niin myyt talon.

        Olen jo kerran joutunut maksamaan kalliisti ekasta liitosta talosta ja toista kertaa en enää mene pois omasta talostani.

        Tämä paperin kirjoitusjuttu taitaakin olla tosi kunniakysymys avokille,kun joka ikinen päivä siitä huomauttaa ja kysyy,miksi en sitä tee,alkaa jo pikkuhiljaa keljuttamaan koko talon osto....


      • pirkka1
        avokin parempi puoli kirjoitti:

        se kiristää meidän välejä koko aika ja ajaa meidät pikkuhiljaa erilleen,mikä ei ole ollut tarkoitus.

        Avokkini on siis TOSI loukkaantunut,kun piti ihan varmana,että alkaa taloa maksamaan,tekisin paperin,jolloin myöhemmi omistusoikeutta talosta ja sitten minä peräännyin,koska en halua olla kenestäkään riippuvainen ja menettää kotiani maksamalla mahd.eron tullessa joko hänelle tai hänen ahneille lapsilleem,jotka vielä aikuisina lypsävät häneltä milloin minkäkin syyn takia rahaa.

        Itse olen lapseton ja en hyväksy sitä,että joutuisin maksamaan minulle vieraille lapsille esim jonkun onnettomuuden sattuessa tyyliin,jos ei ole rahaa maksaa meitä ulos,niin myyt talon.

        Olen jo kerran joutunut maksamaan kalliisti ekasta liitosta talosta ja toista kertaa en enää mene pois omasta talostani.

        Tämä paperin kirjoitusjuttu taitaakin olla tosi kunniakysymys avokille,kun joka ikinen päivä siitä huomauttaa ja kysyy,miksi en sitä tee,alkaa jo pikkuhiljaa keljuttamaan koko talon osto....

        taitaa ukko olla enemmän kiinnostunut saamaan osan talosta kuin avoliiton kestosta! Älä allekirjoita mitään jos kerran jo on ulosotossa ja aikuiset lapset lypsäävät rahat häneltä, maksakoon kulukorvaus asumisesta.


      • 336
        pirkka1 kirjoitti:

        taitaa ukko olla enemmän kiinnostunut saamaan osan talosta kuin avoliiton kestosta! Älä allekirjoita mitään jos kerran jo on ulosotossa ja aikuiset lapset lypsäävät rahat häneltä, maksakoon kulukorvaus asumisesta.

        osuus talosta ja ottakoon pankista lainaa ja takaajat sitten,niin silloin onkin hyvä tehdä paperi omistusoikeudesta,sinä,mitä olet sijoittanut taloon omista rahoistasi ja varainsiirtovelat ym ja hän sitten velkaosuudella paperiin,miten paljon laittaa taloon.

        Mutta,silloin myös hänen aikuiset lapset pystyvät vaatimaan sinulta talosta rahaa tai talon myymistä esim kuolemantapauksen johdosta.Näin se vaan Suomen laki menee!


      • tästä elämästä
        336 kirjoitti:

        osuus talosta ja ottakoon pankista lainaa ja takaajat sitten,niin silloin onkin hyvä tehdä paperi omistusoikeudesta,sinä,mitä olet sijoittanut taloon omista rahoistasi ja varainsiirtovelat ym ja hän sitten velkaosuudella paperiin,miten paljon laittaa taloon.

        Mutta,silloin myös hänen aikuiset lapset pystyvät vaatimaan sinulta talosta rahaa tai talon myymistä esim kuolemantapauksen johdosta.Näin se vaan Suomen laki menee!

        Jos mies ottaa velan pankista ja antaa avokille ja sitten yhdessä eläen maksetaan sitä pois niin mieshän pääsee heti osalliseksi koko omaisuuteen.

        Siten voi toimia, että mies ottaa omiin nimiinsä lainan ja antaa rahat naiselle. Nainen potkaisee muutaman kuukauden päästä miehen pellolle ja pitää saamansa rahat korvauksena hyvästä hoidosta.


      • sirway
        tästä elämästä kirjoitti:

        Jos mies ottaa velan pankista ja antaa avokille ja sitten yhdessä eläen maksetaan sitä pois niin mieshän pääsee heti osalliseksi koko omaisuuteen.

        Siten voi toimia, että mies ottaa omiin nimiinsä lainan ja antaa rahat naiselle. Nainen potkaisee muutaman kuukauden päästä miehen pellolle ja pitää saamansa rahat korvauksena hyvästä hoidosta.

        potkaista sitä ulos ja pitää rahoja korvauksena,siitähän pitää tehdä kauppakirja ja pankkihan ei anna lainaa tosta vaan,jos ei ole jotain kohdetta vai`????


      • Kirlikka vaan
        sirway kirjoitti:

        potkaista sitä ulos ja pitää rahoja korvauksena,siitähän pitää tehdä kauppakirja ja pankkihan ei anna lainaa tosta vaan,jos ei ole jotain kohdetta vai`????

        sopimusta ??? Sillähän pääsee naisen omaisuuten hyvinkin vaivattomasti ja ei missään saa ilmaiseksi elää,paitsi vanhempien luona vai??

        Ei tuollaista sopimusta voi tehdä vai mitä sanoo joku oikeusopiinut???


      • liivliisa
        Kirlikka vaan kirjoitti:

        sopimusta ??? Sillähän pääsee naisen omaisuuten hyvinkin vaivattomasti ja ei missään saa ilmaiseksi elää,paitsi vanhempien luona vai??

        Ei tuollaista sopimusta voi tehdä vai mitä sanoo joku oikeusopiinut???

        ,älä tee tuollaista paperia vaan pidä itselläsi nimissäsi talo,sitten ei harmita joskus jälkeenpäin,kun joudut maksamaan herran ulos.


    • heipskukkuu vaan

      Jos kerran miehen mielessä ei ole muuta kuin turvata omat rahansa, eikö kaikkein paras ole sitten se että hän tekee rahoillaan mitä tekee, ja maksaa sinulle osuutensa kaikista asumis kuluista; kuitenkin niin että on selvä molemmille ettei senttiäkään hänen maksuistaan ole "osamaksua" tai lyhennystä asunnosta.

      Miehen asennehan osoittaa selvästi ettei hän kerro sinulle kaikkea; hänellä on mielessään jotakin minkä vuoksi tätä niin kiihkeästi haluaa.

      Sinun asemassasi lemppaisin tuollaisen kyllä saman tien, jos raha tulee tärkeämmäksi kuin suhde niin pitäköön omansa ja hae sinä itsellesi mies joka välittää sinusta enemmän kuin rahasta.

      • mollydolly2

        kirjoitit täyttä asiaa,paras kirjoittaa pankin maksukiuittiin:Asumiskulut,eikä mitään lyhennystä tai osamaksua talosta.

        Miehen asennehan on ihan toisesta maailmasta,mitähän lienee pääkopassaan suunnitelmia,jos haluaa mahd.eron tullessa maksut takaisin,vaikka ei omistakaan talosta euroakaan.
        Eieieieieieieiei!!!


      • miehen asemassa
        mollydolly2 kirjoitti:

        kirjoitit täyttä asiaa,paras kirjoittaa pankin maksukiuittiin:Asumiskulut,eikä mitään lyhennystä tai osamaksua talosta.

        Miehen asennehan on ihan toisesta maailmasta,mitähän lienee pääkopassaan suunnitelmia,jos haluaa mahd.eron tullessa maksut takaisin,vaikka ei omistakaan talosta euroakaan.
        Eieieieieieieiei!!!

        maksamaani vuokrakuittiin aina velanlyhennys ja muutaman vuoden jälkeen mulla olisi esittää oikeudelle vakuuttava näyttö omistusosuudesta taloon.

        Telaketjufeministit kirjoittelee täälä noita "halki, poikki ja pinoon" esityksiään.

        Eihän kukaan avo- tai aviomies asusta Suomessa ilman tuloja, yhteisessä taloudessa ja normaalissa elämässä. Rahansa hän kantaa yhteiseen talouteen. Ei ole tästä elämästä ajatus, että perheen sisällä mies kieltäytyy maksamasta naisen lapsille jäätelöä, kun hän maksaa vain omalle muksulleen.

        Noihan on ihan naurettavia esityksiä, että mies maksaa yhteisessä taloudessa omat elannosta tulevat kulunsa pankkiin ja toimii perheessä tasavertaisena jäsenenä. Kyllä vastuu perheestä ja erityisesti lapsista pitää olla yhteinen huolimatta lasten syntyperästä.

        Eikö muussa tapauksessa ole parempi, että nainan hankkii patterilla toimivan sauvan ja osoittaa miehelle oven paikan.


      • niin on jämpti
        miehen asemassa kirjoitti:

        maksamaani vuokrakuittiin aina velanlyhennys ja muutaman vuoden jälkeen mulla olisi esittää oikeudelle vakuuttava näyttö omistusosuudesta taloon.

        Telaketjufeministit kirjoittelee täälä noita "halki, poikki ja pinoon" esityksiään.

        Eihän kukaan avo- tai aviomies asusta Suomessa ilman tuloja, yhteisessä taloudessa ja normaalissa elämässä. Rahansa hän kantaa yhteiseen talouteen. Ei ole tästä elämästä ajatus, että perheen sisällä mies kieltäytyy maksamasta naisen lapsille jäätelöä, kun hän maksaa vain omalle muksulleen.

        Noihan on ihan naurettavia esityksiä, että mies maksaa yhteisessä taloudessa omat elannosta tulevat kulunsa pankkiin ja toimii perheessä tasavertaisena jäsenenä. Kyllä vastuu perheestä ja erityisesti lapsista pitää olla yhteinen huolimatta lasten syntyperästä.

        Eikö muussa tapauksessa ole parempi, että nainan hankkii patterilla toimivan sauvan ja osoittaa miehelle oven paikan.

        Mikä se velanlyhennys voi olla jos ei ole velkaakaan, eikä velkakirjaa edes puolisoiden välillä. Normaaleja perheen asumis- ja elämiskuluja saa maksaa vaikka kuinka paljon jos lompakko kestää.

        Aloittajalle: älä edelleenkään suostu siihen, että avopuolisosi lyhentäisi sinun asuntolainaasi ja saisi samalla osuuden talostasi. Jos pelkkä perheen elatukseen osallistuminen ei hänelle sovi (puolet vakuutusmaksuista, puolet jätemaksusta, puolet kiinteistöverosta/tontinvuokrasta, puolet sähkölaskusta, puolet lehti- ja kännykkälaskuista jne) käske hänen etsiä oma asunto. Edelleenkään harvoin saa asua ilmaiseksi missään.


      • Avokin parempi puoli
        niin on jämpti kirjoitti:

        Mikä se velanlyhennys voi olla jos ei ole velkaakaan, eikä velkakirjaa edes puolisoiden välillä. Normaaleja perheen asumis- ja elämiskuluja saa maksaa vaikka kuinka paljon jos lompakko kestää.

        Aloittajalle: älä edelleenkään suostu siihen, että avopuolisosi lyhentäisi sinun asuntolainaasi ja saisi samalla osuuden talostasi. Jos pelkkä perheen elatukseen osallistuminen ei hänelle sovi (puolet vakuutusmaksuista, puolet jätemaksusta, puolet kiinteistöverosta/tontinvuokrasta, puolet sähkölaskusta, puolet lehti- ja kännykkälaskuista jne) käske hänen etsiä oma asunto. Edelleenkään harvoin saa asua ilmaiseksi missään.

        tehdä tämän maksun kanssa,mitä siihen kuittiin olisi parasta kirjoittaa????

        Ei talon velanlyhennystä eikä vuokranmaksua,ettei tulisi eron sattuessa maksamista tai taloa myyntiin!


      • ketjun aloittaja
        Avokin parempi puoli kirjoitti:

        tehdä tämän maksun kanssa,mitä siihen kuittiin olisi parasta kirjoittaa????

        Ei talon velanlyhennystä eikä vuokranmaksua,ettei tulisi eron sattuessa maksamista tai taloa myyntiin!

        ja nyt hän saniu,että kun tuli tämä uusi avoliittolaki,niin minun pitäisi olla nyt varovainen,mitä otan häneltä kuukaudessa asumisesta maksua....ettei tule tän uuden lain myötä minulle yllätyksiä?????

        näköjään on kova paikka herralle,kun ei saanut nimeään talon velanmaksuun,saan siitä kuulla päivittäin,kun hänen rahansa ei kelvanneet talon lyhennyksiin kuukausittain! siis oikein kunnon nalkutusta tästä talosta!!!


      • ja siitä selvinnyt
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        ja nyt hän saniu,että kun tuli tämä uusi avoliittolaki,niin minun pitäisi olla nyt varovainen,mitä otan häneltä kuukaudessa asumisesta maksua....ettei tule tän uuden lain myötä minulle yllätyksiä?????

        näköjään on kova paikka herralle,kun ei saanut nimeään talon velanmaksuun,saan siitä kuulla päivittäin,kun hänen rahansa ei kelvanneet talon lyhennyksiin kuukausittain! siis oikein kunnon nalkutusta tästä talosta!!!

        Älä hyvä ihminen yhtään mitään vuokrasopimusta tai muutakaan vastaavanlaista sopimusta allekirjoita. Itse olen vastaavanlaiseen vuokrasopimukseen aikoinani sortunut miehen panostuksesta. Kävin pitkän byrokratiasodan ja monta unetonta yötä kärsin, kunnes runsaiden oikeussalien jälkeen sain mieheni lapsineen talostani ulos ja kaikki mahdolliset vaatimukset katki. Luin uuden avoliittolakiesityksen, niin voin sanoa, että tulet mahdollisen eron sattuessa väistämättä käymään pitkän ja tukalan "sodan" miehesi kanssa, jos ero tulee.

        Paras mahdollinen tapa selvitä tilanteesta, mikäli mies todellakin haluaa tasapuolisuutta eikä perintöä kersoilleen, on tarjota miehelle mahdollisuus maksaa suuremman osan päivittäiskuluista, kuten ruuista ja yms. Mutta älä missään nimessä yhdistä miestäsi millään tavalla asuntoosi edes vuokralaisena. Tee kaikkiin mahdollisiin asiakirjoihin selväksi, että talo on VAIN SINUN OMISTUKSESSA. Mielummin miehellekin osoite muualle, ettei siihenkään voisi takertua.

        Ikinä en enää minkään miehen kanssa taloani jaa edes vuokralaissuhteeseen.


      • subweyyyyy
        ja siitä selvinnyt kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen yhtään mitään vuokrasopimusta tai muutakaan vastaavanlaista sopimusta allekirjoita. Itse olen vastaavanlaiseen vuokrasopimukseen aikoinani sortunut miehen panostuksesta. Kävin pitkän byrokratiasodan ja monta unetonta yötä kärsin, kunnes runsaiden oikeussalien jälkeen sain mieheni lapsineen talostani ulos ja kaikki mahdolliset vaatimukset katki. Luin uuden avoliittolakiesityksen, niin voin sanoa, että tulet mahdollisen eron sattuessa väistämättä käymään pitkän ja tukalan "sodan" miehesi kanssa, jos ero tulee.

        Paras mahdollinen tapa selvitä tilanteesta, mikäli mies todellakin haluaa tasapuolisuutta eikä perintöä kersoilleen, on tarjota miehelle mahdollisuus maksaa suuremman osan päivittäiskuluista, kuten ruuista ja yms. Mutta älä missään nimessä yhdistä miestäsi millään tavalla asuntoosi edes vuokralaisena. Tee kaikkiin mahdollisiin asiakirjoihin selväksi, että talo on VAIN SINUN OMISTUKSESSA. Mielummin miehellekin osoite muualle, ettei siihenkään voisi takertua.

        Ikinä en enää minkään miehen kanssa taloani jaa edes vuokralaissuhteeseen.

        että toinen puoliso pääsee esim ylläolevan kirjoittajan mukaan hänen taloonsa kiinni ja kun on vielä lapseton,kuten kirjoittaa,niin pahin käy toteen.

        Mies vie ajan myötä osuuden talosta ja siinä tulevaa rahaa miehen lapsille.Ei hyvää päivää tota tilannetta.

        Miten siihen pankin tositteesewen pitää kirjoittaa,jos ei lainanlyhennys eikä vuokra????

        Sitäpaitsi jostain myös saa aika hyviä neuvoja talon saamiseksi,koska sinua uhkailee ,että tunnetko sen uuden avoliittolain,että miten voi käydä????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe