Stretchfarkut valuvat...

Housuni putoo...

Mulla on ollut ja on edelleen useita stretchfarkkuja. Ne ovat sopivaa kokoa, mutta tuppaavat valumaan. Olen kokeillut henkseleitä, mutta henkseleissä on paljon metalliosia ja ihoni ei tykkää nikkelistä. Vyötä olen käyttänyt, mutta farkuissa on yleensä liian harvassa vyölenkit ja vyö jää pahasti kiristämään ihoa kun nousee liian ylös. Onko kukaan keksinyt mitään toimivaa ideaa millä saa farkut pysymään ilman että niitä tarvitsee vähän väliä nostella ylös.

15

6148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annea..

      liian pienet stretchfarkut. Aina ne venyvät ... Näin sanoi myyjä eli meilummin sellaiset että päälle menee kuin sopivat..:)

      • ap.

        Mutta nämäkin parit stretchfarkut jotka viimeksi olen ottanut, ovat olleet aika tiukat. Ne eivät siis missään vaiheessa ole olleet väljät eivätkä ole nytkään. Mutta miksi ne silti valuvat? Onko kukaan keksinyt mitään keinoa millä tuota valumista voisi estää?


    • .

      Ompele leveä kuminauha keskitakakohtaan vyötärön sisäpuolelle. Tai laita lisää vyönlenkkejä. Jos housut ovat mustat, mustaa nyöriä tai paksua lankaa, parsinneulalla läpi.
      Käytän vyötä strechfarkkujen kanssa.

      • ap.

        Ompelin leveää kuminauhaa farkkuihin keskitakakohtaan vyötärön sisäpuolelle melko kireälle. Kävin kävelylenkillä eikä tarvinnut nostella housuja! :) Kiitos hyvästä neuvosta! Korjasin samalla tapaa jo toisetkin farkut.


      • ap.

        Tuo leveä kuminauha auttoi aikansa, mutta farkut on alkaneet taas valumaan. :(

        Pitää kai yrittää jotenkin laittaa lisälenkkejä. Farkut on tummansiniset. Katsoin vanhoista farkuista lenkkejä jos voisi niitä käyttää mutta ovat ihan eri mallisia. Pitänee jotakin yrittää keksiä...


      • ---
        ap. kirjoitti:

        Tuo leveä kuminauha auttoi aikansa, mutta farkut on alkaneet taas valumaan. :(

        Pitää kai yrittää jotenkin laittaa lisälenkkejä. Farkut on tummansiniset. Katsoin vanhoista farkuista lenkkejä jos voisi niitä käyttää mutta ovat ihan eri mallisia. Pitänee jotakin yrittää keksiä...

        sitten asetat leveää kuminauhaa sisäpuolelle, ompelet päistä kiinni, tikkaat kaitaleen takaisin. Välttämättä ei tarvitse kuin takakappaleiden kohtaan. Vyönlenkit ommellaan käsipyörällä pyörittämällä.
        Housujen valuminen on ongelma yllättävän monilla, helposti ratkaistavissa.


      • ap.
        --- kirjoitti:

        sitten asetat leveää kuminauhaa sisäpuolelle, ompelet päistä kiinni, tikkaat kaitaleen takaisin. Välttämättä ei tarvitse kuin takakappaleiden kohtaan. Vyönlenkit ommellaan käsipyörällä pyörittämällä.
        Housujen valuminen on ongelma yllättävän monilla, helposti ratkaistavissa.

        Mulla ei ole ompelukonetta, on pakko vaan yrittää ommella käsin. Kokeilin jo tuota leveää kuminauhaa laittaa farkkujen vyötärön takaosaan. Siitä oli hetkellinen apu, mutta taas joutuu nostelemaan housuja. :(


      • pysyy ja paranoo
        ap. kirjoitti:

        Mulla ei ole ompelukonetta, on pakko vaan yrittää ommella käsin. Kokeilin jo tuota leveää kuminauhaa laittaa farkkujen vyötärön takaosaan. Siitä oli hetkellinen apu, mutta taas joutuu nostelemaan housuja. :(

        liukuestemattoa farkkujen alle.


      • --
        ap. kirjoitti:

        Mulla ei ole ompelukonetta, on pakko vaan yrittää ommella käsin. Kokeilin jo tuota leveää kuminauhaa laittaa farkkujen vyötärön takaosaan. Siitä oli hetkellinen apu, mutta taas joutuu nostelemaan housuja. :(

        Singerin peruskone noin 200 euroa, jos on paljon korjattavia housuja, hankinta on suositeltava.


      • ap.
        -- kirjoitti:

        Singerin peruskone noin 200 euroa, jos on paljon korjattavia housuja, hankinta on suositeltava.

        Voi ei mulla ole 200 euroa, tällä hetkellä en pääse edes ruokakauppaan kun rahat on niin loppu! :(


      • ---
        ap. kirjoitti:

        Voi ei mulla ole 200 euroa, tällä hetkellä en pääse edes ruokakauppaan kun rahat on niin loppu! :(

        Laita vaikka kirje joulupukille tai hankintalistalle. Nythän on talvi tulossa, voi pitää henkselitoppahousuja.
        Hätäratkaisu jollei löydy vyötä, sivusaumojen kohdalta pieni sisäänotto.
        Ikävää jos housut jäävät käyttämättä puuttuvan pienen korjauksen tähden. Voitko viedä ystävälle ommeltavaksi?
        Korjaan rikkinäiset taskutkin, kun tykkään joistakin housuista.


    • toimiihan se

      on näppärä niksi pitää kaksia farkkuja päällekkäin.

      • atlatl

        Housut valuu kun ei ole vyötäröä ja vyön laittaminen aiheuttaa sen,että vyön solki nousee housujen reunan yli ja ottaa paljaana mahaan kiinni.
        Henkselit avuksi.
        Poistin ne metalliosat ja laitoin ommellen kiinni kaikki muut säädöt paitsi edestä vyötärölle tulevat päät;
        Niihin laitoin tarranauhaa,sitä mitä joissakin takeissa on.
        Pehmeää pidemmästi ja sitä koukkuosaa vaan senverran että pysyvät kiinni.
        Hyvät tuli.
        Joskus laitoin myös vyötärönauhan sisälle kuminauhaa näin:
        Teen keskelle taakse,sisäpuolelle vyötärönauhaan pystyviillot ja pujotan sinne sopivan pätkän kuminauhaa.
        Ompelen niin,että samalla kiinnittyy tekemäni viilto ja se kuminauha kiinnittyy vyötärökaitaleeseen.
        Mielestäni helpoin tehdä näin.
        Mikään ohut nauha ei mielestäni käy,tulos on epäsiisti.Pitää löytää sellainen mahdollisismman leveä,joka vielä mahtuu vyötärökaitaleen sisään.
        Olen joskus laittanut kakainkertaisena jos nauha ei tunnu heti käsissä venytellen tarpeeksi jämäkältä.
        Jos nauha alkaa mennä rutuun aikanaan siellä sisällä,se on liian pitkä.
        Sillon tilanteen voi koittaa korjata ompelemalla Nauhan pituussuunassa sauma keskelle venyttäen vyötärönauhaa samalla.
        Tulikohan liian pitkä selostus???
        Toivottavasti hokasitte kumminkin.


    • -Tiina79-

      Itselläni ei ongelmia ole ollut kunhan vyö vain on tarpeeksi leveä. Stretch-farkuissa käytän niin leveää vyötä kuin lenkkeihin menee, eli noin 6 cm.

      • Anonyymi

        Sama vyö auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe