HANOI

vietnaminmatkailija

Hei! Olen lähdössä parin viikon päästä perheeni kanssa Hanoihin. Olen lukenut netistä kaikki tiedot mitä olen irti saanut. Olen käynyt saigonissa ja nha trangilla kaksi vuotta sitten, eli tiedän jotakin vietnamista, mutta tietenkin Hanoi on ihan erilainen. Olisin hyvin kiitollinen jos joku voisi kertoa Hanoista sillä siitä löytyy aika vähän tietoa suomeksi. Eli ostoksista ruokapaikoista ym. olisi mukava saada tietoa ja vinkkejä. KIITOS ETUKÄTEEN KOVASTI!

1

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no tullee, ainaki enimmäksheen mutta tahtoo olla vain kylymää;-)

      varmasti hieno reisu tuohonaikhaan. molima helemikuun alusta 2008 ja oli pirun kylymä mutta tuo kuulostaa hyvältä.

      Mitäpä tuosta oikeen ossais sanua. ainaski sielä on vahva elämän maku. se Hoan Kiem Lake on kaunis, niin aamula, päivälä ko illalaki.
      mikah2 kirijotteli tuosa matkakertomuksessaan Saigonista:
      "Saigon on hyvin meluisa ja ruuhkaisa, voisi sanoa että jopa kävelyä vastustava."
      no kyllä mulla loppuu sanat jos Hanoita koittaa kuvata. Saigonissa senthään monesti nouvvattavat liikennevaloja. no nouvvattaahan net sitä vihiriää Hanoissakin. jos meinaat kavun yli, niin häätyy vain kävellä. mutta älä epäröi, äläkä ota taka-askelia. sillon loppuu mopoilta väistötila ja net tullee pääle.
      varsinki järven (Hoan Kiem Lake) pohojos- ja länsipäädyt (Old Hanoi) on ihan mahottoman sekavia (ja laillansa viehättävimpiä) aluhheita. ei oikeen ole minkhäänlaisia kavun nimiä ja ko sielä ei mithään korkeita rakennuksia ole, niin on meleko heleppo eksyä. mulloli jäläkiä piirtävä GPS että osas takas hotellille.
      soppailu ei oikeen ole minun allaa mutta onhan sielä kauppoja ja marketteja, niinko isommisa kaupungeisa ruukaa. ei kuiten isommin semmosia katukaupustelijoita, paitti tieten niilä vilikkaimmila turistialuhheila (Old Hanoi). mutta net myy ihan krääsää.
      sillon ko met olima, niin joku ompelimo oli kait vetäny erityisen pitkiä sarijoja North Facelle. niitä oli joka putiikisa myynnisä. mummu osti gore-tex kuoritakin hinthaan 1 200 000.
      ruoka on hyvvää Vietnamissa. jokapaikassa. löytyy raflaa, kuppilaa ja katukeittiötä ja aina herkullista sapuskaa. niisä katukeittiöisä vain on semmonen huono puoli, että net tarijoilee semmosile, täälä lapsile tarkotetuile, muovituoleile. ei tämmönen satakilonen röhömy uskalla semmosheen istua.
      ja kioskista kannattee ostaa pullo-pari sampanjaa. maksaahan se, jopa 20 000 mutta kerran se vain kirpasee.
      mitä katella?
      tieten Water Puppet show. liput häätyy monasti käyvä lunastamasa etukätheen.
      One Pillar Bagoda, Setä Hon Mausoelemi ja muut palvospaikat on kaikki ihan lähekkäin. ja varsinki Botanical Garden, samala aluhheela on ehottomasti käymisen arvonen paikka. ja tieten siinä Hoan Kiem Laken ympäristön puistikoisa vois istuskella päiväkausia ja hörppiä maaliman parasta kahvia. kulijeskella pitkin kujia ja sokkeloita ja ihimetellä ihimisten elämää.
      nii ja vähän etemmäs siittä järven pohojospäästä on mukava torikatu. sieltä voipii ostaa vaikka paistetun koiran matkaevhääksi.
      mutta jos vain on vähänkhään mahollista, niin käykää yönyli reisu Halong Bayssä. on upee.
      vielä pari varotuksen sannaa:
      vaikka sosialistimaassa olhaan, niin yksityisyritteliäisyys on huipushaan. on taskuvarasta ja huijaria. pimmeitä takseja ja lahjottava virkamieskunta. ihan semmonen klassinen moka on ottaa pimeä taxi Hanoin kentältä. ja saa ihan vertaansavailla olevan matkailukokemuksen.

      tuoson muutama kuva Hanoistakin:
      http://picasaweb.google.com/salmenpertti/Vietnam#

      hauskaa matkaa:
      perapappa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1518
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1159
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1114
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1092
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1002
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe