VHS kameran korjaa

kunnon kamera

Missä on korjaamo 10v ikäisille VHS c kameranauhureille, sellainen on varmasti jossain, koko yhteiskunta ei voi olla kertakäyttöinen enkä minä ole taanutmuksellinen, haluan vain säilyvää formaattia.

Olen päättänyt että koskaan en muuta kuvausfoormaatia VHS:tä muuhun. Sillä sen säilyvyydestä on kokemusta jo 40v ajalta. S E EI KAADU EIKÄ TARVI OTTAA VARMUUSKOPION KOPIOITA JOISTA EI SITTEN TIEDÄ MISSÄ MIKÄKIN ON.

Kuvaan niin kauan kun saan päivitettyä VHS c kameran / kamerat.
Mulla on kaksi Panasonikin RX kameraa, toinen RX5 vuodelta 1996 ja se maksoi tuolloin FIM 7000:-
No kuvasin sillä aikanaan noin 100 kasettia täyteen (30 - 45min) kasetteja. Sitten se teki lakon.
Käytin sitä raumalla korjaamossa ja korjaus maksoi € 150:- toimi 3 kasetin verran ja sama jyrinä alkoi kuulua.

Hylkäsin sen ja viimevuoden keväällä löysin Hämeenlinnasta käytettynä aivan hyvälaatuisen RX 20 mallin joka oli ehkä ollut uusi noin 10v sitten eli viimeisiä Panasonicin VHS kameranauhureita. Se toimi kiitettävästi paitsi viime viikolla se oli jalustan nokassa joka kaatui ja kamera meni mykäksi.
Isku oli niin olematon että mitään suurta ei mennyt rikki.

M I S S Ä SUOMESSA ON SELLAINEN KORJAAMO JOKA VIELÄ KORJAA NÄITÄ VEHKEITÄ. OLEN VARMA ETTÄ NIITÄ ON JOSSA ON ASIAANSA PEREHTYNYT KIINNOSTUNUT ASIANTUNTIJA JOLLE MAKSAN KYLLÄ JOS KAMERANI TULEVAT KUNTOON.
Jos joku tietää niin: [email protected]
En ole vihreä enkä muukaan hörhö. vastustan vain tätä kertakäyttö kulttuuria ja pidän kameroitani laadukkaina edelleen.

7

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d

      jo vhs katsominen maksaa enemmän kuin uusi paidantaskukamera ixus 100is, noin 130- alle 150 €.
      jolla saa todella paljon laadukkaampaa kuvaa, jota kehtaa näyttää nyt ja myöhemmin.

      vhs on jo mennyt, kuten muutkin kasettikamerat, jo 2005 ostetutkin,

      Hämeenlinnassa voit vielä siirtää jonkin aikaa kirjastossa videoitasi digimuotoon,
      mutta muun kuin tärkeän ja henkilökohtaisen asioiden/kuvien siirto ei liene järkevää.

      uudet kamerat pysyvät kunnossa vaikka kuvaa kuten minäkin jo yli 300 tuntia videota, joka automatka ottaa HD videokuvaa, kun on kiinni tuulilasissa,
      jos korjaat, aas on 5-10 tunnin kuvauksen jälkeen jokin vika vhs kameraasi,.

    • h

      videokamerasi tuottaa lomitettua kuvvaa,
      jo nyt eivät kaikki televisiot näytä lomitettua kubvaa ja arvatenkin 5 vuoden aikana ei enää mikään uusi.

      seuraavaksi saat alkaa korjailemaan televisioitakin, ei oel halpaa huvia,
      taidat olla varakasta sukua.

      • ö

        Kyllä kaikki televisiot tukevat lomitettuakin kuvaa, mutta paneelinäytöissä tehdään tietysti ennen esitystä lomituksenpoisto. Eikä se lomitus ole minnekään HD:stakaan kadonnut, jos ostat kotikäyttöön tarkoitetun HD videokameran niin ensi sijaisesti lomitettua paskaa sekin tuottaa. Eri juttu on sitten kunnon ammattilaisvehkeet.


    • On kinkkinen homma, joten minulla laitteet. Lähetä nauhat minulle, kopsaan ja teen kopsut suht edullisesti. Riipuen määrästä. Y. 0440 222 461. niin korjaaja jota itse käytän. puh. 0466 399 655. ja kylläpelittää

      • huh huh

        Täytyy olla tosi luotettava tuo sinun korjaajasi, kun on Kolumbuksen prepaid-numero. Ei löydy edes Enirosta tuota. Minkälainen firma käyttää jotain prepaid-liittymää, tai millainen ihminen ylipäänsä käyttää prepaidia? Harvemmin kuitenkaan raha-asiansa hyvin hoitava tai täysi-ikäinen.


      • huh huh kirjoitti:

        Täytyy olla tosi luotettava tuo sinun korjaajasi, kun on Kolumbuksen prepaid-numero. Ei löydy edes Enirosta tuota. Minkälainen firma käyttää jotain prepaid-liittymää, tai millainen ihminen ylipäänsä käyttää prepaidia? Harvemmin kuitenkaan raha-asiansa hyvin hoitava tai täysi-ikäinen.

        itse olen käyttänyt yli 10v, hinta laatusuhde kohdallaan. onkohan parempaa luottamusta. numero ainakin toimii...


    • rr

      ei varmaan kannata koskaan korjata, vaan ostaa LUOTETULTA kaverilta uusi kamera,
      sillä aina korjatessa joutuu niin paljon purkamaan, että niiden osien takasin laittamisessa tulee uusia vikoja
      ja taas on jotain vikaa.
      Ei todella kannata korjata, alle 150 € saa HD 30min yhteen menoon kuvaavaa taskukameraa,
      jolla tulee laadukasta kuvaa 47" tv saakka, varsinkin jos on jalustalla eikä zuumia lainkaan.

      niin taskupokkarilla ixus 100is saa paljon laadukkaampaa kuvaa kuin
      jo 2000 luvun puolenvälin kameroilla,
      et jos et usko, nyt minua,
      kadut varmaan myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe