Väkivallan uskonto.

Buddhaton

Buddhalaisuuden puolustajat sanovat, että buddhalaisuus on ateistinen uskonto, ja kiittelevät sitä siitä, että se oikeastaan on enemmän filosofiaa kuin uskontoa. He ovat väärässä. Buddhalaisuus OLI aikoinaan ateistista, mutta se on MUUTTUNUT. Sitä eivät buddhistit KOSKAAN mainitse.

Nykyaikainen buddhalaisuus on ottanut jumaliin uskomattoman Siddharta Gautama Buddhan omaksi Jumalakseen. Aasiassa Buddhaa ihan yleisesti palvotaan Jumalana. Monet myöskin ylistävät buddhalaisuutta siitä, että se on VÄKIVALLATON USKONTO. No, Aasiassa buddhalaiset teurastavat sekä muslimeja että kristittyjä Buddhan nimeen.

Rehellisyyden nimissä on sanottava, että myös buddhalaisia tapetaan Aasiassa. Tässä on Googlen hakutulos SEKÄ buddhalaisiin kohdistetusta väkivallasta ETTÄ buddhalaisten itsensä muihin uskontoihin kohdistamasta väkivallasta. Siis: MYÖS buddhalaisten itsensä harjoittamasta väkivallasta! Rauhan uskonto? Ei!
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=buddhists attacked&aq=o&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=4cc99260c3db1154

11

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

      Niihän se Jeesuskin opetti, että rakasta lähimmäistäsi ja käännä toinen poski, vaan suurimpia tappajia ne kuitenkin nuo kristityt on kautta maailmanhistorian olleet. Ei kannattais paljon hurskastella silläkään suunnalla.

      Oikea buddhalainen ei pidä Buddhaa Jumalana. Oikea buddhalainen on väkivallaton. Oikeat kristityt ne vaan tappaa toisia ja ovat olevinaan hurskaita. Kummat onkaa vääräuskoisia ja väkivaltaisia? Ei kannattaisi paljon tulla tänne hurskastelemaan, vaan taitaa olla helpompaa löytää se tukki omasta kuin toisten silmistä.

      • Muuka

        Ihan vain näin kristittynä kysyn, onko sellainen mielestäsi "oikea kristitty", joka rikkoo jo yhtä kristittyjen suurimmista käskyistä? Eiköhän se siinä kymmenessä käskyssä lue aika selvästi, että älä tapa ja vielä raamatussa monesti sanotaan, älä vihaa edes vihamiestäsi.

        Se jo, miten ihmiset katsovat toisten uskontoja nykyään on aivan naurettavaa. Vaikka kaikki paitsi yksi ihminen uskonnossaan käyttäytyisi vastoin uskontonsa oppeja, ei se tarkoita sitä, että se suurin ihmismäärä päättää mitä se usko oikeasti on, vaan se mitä se alunperin on sisältänyt ja minkälaiseksi se on aluksi määritelty. Itse en esimerkiksi ajattele buddhaisuutta uskontona ollenkaan pahana, vaikka jotkut olisivatkin väkivaltaisesti tämän uskonnon nimeen käyttäytyneet.. Ei ihmekkään, että ihmiset näillä keskustelupalstoilla käyvät aikamoista sanasotaa.

        Halusin kertoa mietteeni tähän väliin vain.


    • zen_ken

      Ihan oikeassa olet buddhaton siinä, että buddhalaisuus on paljon muuttunut alkuperäisestä, ja erityisesti kaakkois-aasiassa se on hyvin monikirjoinen uskonto täynnä kaikenlaista "yliluonnollista". Länsimaalaiset buddhalaiset ovat mielestäni ymmärtäneet kuitenkin aika hyvin buddhalaisuuden alkuperäisen idean ja ytimen, siis buddhaksi tulemisen tavoittelun.

      Itse harjoitan zen-buddhalaisuutta, ja olen hyvin tietoinen tämän oppisuunnan sekaantumisesta Japanin maailmanvalloitusyrityksiin. Eli kaikki opit, uskonnot ja filosofiat ovat alttiita ihmisen mielen vääristelylle, koska ihmiset eivät ole täydellisiä. Parempaan on silti hyvä aina pyrkiä, ja sehän juuri on buddhalaisuuden idea; ei itsensä vaan kaikkien parhaaksi.

    • ymmärtäjä

      Minkä tahansa uskonnon ympärille, myös buddhalaisuuden ympärille on mahdollista rakentua ääriainesta joka joka lähtee levittämään uskoaan väkivaltaisesti ja näin on myös käytännössä aina tapahtunut kun tietty uskonto on saanut tarpeeksi valtaa tietyllä alueella. Valta korruptoi aina, siltä ei voida välttyä.

      Ja se on varsin tavallista että uusien sukupolvien myötä henkilöpalvonta korostuu, niin on tapahtunut niin kristinuskossa Jeesuksen kohdalla kuten myös buddhalaisuudessa Siddharta Gautaman kohdalla. Samalla myös itse uskontojen harjoittaminen on yksinkertaistunut pinnallisemmalle tasolle ja niistä on tullut lähinnä vain rituaalien tekemistä ja valmiiden toimintamallien noudattamista.

      Jos minulta kysytään niin nykyään meditaation asema on buddhalaisuudessa aivan liikaa korostunut ja se pitää monet poissa buddhalaisuudesta. Meditaatiota pidetään yleisesti ainakin maallikkojen silmissä asiana joka ratkaisee ongelmat kuten kristittyjen rukoilukonseptiin kuuluu. Monen kiinnostus loppuukin nopeasti siihen että kun meditointi ei tee mitään ja useimmiten näyttää päällepäin ainakin maallikon silmissä ettei buddhalaisuudella ole muuta tarjottavaa. Niin moni ulkopuolinen tuntuu käsittävän että buddhalaisuuden pääasiallinen idea on meditointi ja sen on tarkoitus tarjota ratkaisu kaikkeen.

      Buddhalaisuus tarjoaa hyvän paketin filosofiaa, psykologiaa ja etiikkaa joiden avulla voi oppia elämäntaidoiltaan hyvinkin taitavaksi. Buddhalaisuudessa on vain oma oppimiskynnyksensä koska se ei toimi pinnallisesti vaan on hyvin tärkeää että osaa myös soveltaa buddhalaisuuden oppeja ja ymmärtää ne tarpeeksi hyvin.

      Itse en ole buddhalainen, en usko jälleensyntymiseen enkä valaistumiseen mutta uskon vahvasti buddhalaisuuden oppeihin filosofian, psykologian ja etiikan tasolla. Nuo opit ovat auttaneet minua ymmärtämään tätä maailmaa kokonaan uudella tasolla.

      Ja mitä yleisesti uskontoihin tulee. itse löydetty usko on aina puhtaampaa ja vahvempaa kuin edelliseltä sukupolvelta perintönä saatu usko.

      • aurinkotervehdys

        Rikollisjoukot ja nationalistit (esim. LTTE voivat naamioida toimintansa vaikka miksi, mutta uskokoon vain ken itse kokee ja näkee paikanpäällä.

        Aito buddhismi ei sisällä väkivataa, eikä kumartele jumalia (vrt. pakanallinen aurinkojumala),


      • Sinde; aito ihmisyys
        aurinkotervehdys kirjoitti:

        Rikollisjoukot ja nationalistit (esim. LTTE voivat naamioida toimintansa vaikka miksi, mutta uskokoon vain ken itse kokee ja näkee paikanpäällä.

        Aito buddhismi ei sisällä väkivataa, eikä kumartele jumalia (vrt. pakanallinen aurinkojumala),

        Teurastaja on aito ammatti. Ihminen on aito. Sisin on yhteinen asia. Meillä on mieli ja kansaa ohjaa journalismi. Miksi koet tarvitsevasi muuta? Olet ymmärtänyt mielesi väärin. Mutta eihän se haittaa, maailmassa on paljon Jehovia ja muita kristittyjä. Mieli on oma ja omistettavissa itsellesi ja läheisillesi. Mieltäsi ei voi ohjata valtio eikä kukaan muukaan. Onnistuuko kärsimyksettömyys sitten millään mielellä? Olen kuullut, että hetkistä pitää ottaa kiinni, mutta kuitenkin kysymys on vain väestöllä tapahtuvasta lupauksesta luopumisesta, joka johtaa inkarnaatioon. Sitäkin voi harjoittaa ennen kuolemaansa. Eikö ihmisyys ja siihen liittyvä inhimillisyys ole lainkaan tärkeitä asioita? Mun kokemus on, että iljettävät noidat nousevat näin pintaan.


      • Minä olen, te olette
        Sinde; aito ihmisyys kirjoitti:

        Teurastaja on aito ammatti. Ihminen on aito. Sisin on yhteinen asia. Meillä on mieli ja kansaa ohjaa journalismi. Miksi koet tarvitsevasi muuta? Olet ymmärtänyt mielesi väärin. Mutta eihän se haittaa, maailmassa on paljon Jehovia ja muita kristittyjä. Mieli on oma ja omistettavissa itsellesi ja läheisillesi. Mieltäsi ei voi ohjata valtio eikä kukaan muukaan. Onnistuuko kärsimyksettömyys sitten millään mielellä? Olen kuullut, että hetkistä pitää ottaa kiinni, mutta kuitenkin kysymys on vain väestöllä tapahtuvasta lupauksesta luopumisesta, joka johtaa inkarnaatioon. Sitäkin voi harjoittaa ennen kuolemaansa. Eikö ihmisyys ja siihen liittyvä inhimillisyys ole lainkaan tärkeitä asioita? Mun kokemus on, että iljettävät noidat nousevat näin pintaan.

        Onko se sitten noituutta? En osaa vastata, mutta on muistettava, että nyt on tämäpäivä, eilinen oli eilinen, jonka loit sinä loisimalla. Tulevaisuus kehoittaa meitä. Miksi se loisi buddhalaisuudesta teurastamista.


    • v0d3

      ...jatkuvasti muuttuu.

      • Sinde vm-82

        Mutta otathan kaikessa muut huomioon, etkä lähde yleisen hyvinvoinnin takia sormella osoittaen syrjimään tai syrjäyttelemään. Ihan kuin pitäisit yksistään buddhalaisuutta kidutusmyönteisenä. Otathan huomioon oman käytöksesi mulle, valaistuneelle, huutelijana. Sulle luodaan unelma-maailmaa puoluejärjestelmästä, älä unohda siinä velvollisuuttasi muihin ihmisiin ja yhteiskuntaan. Valaistuminen nyt vain on sellainen yhteiskuntaan kuuluva melko suuri asia, jota on aivan turha äänenkannattajan lähteä spekuloimaan minkäänlaisella kidutuksella tai kristinuskolla. Muistathan ensisijaisesti buddhalaisuuden tarjoaman viileyden joka on meille kaikille, jotka vietämme elämämme maapallolla tärkeitä asioita. Ajattelet varmaan lähinnä luomiskertomuksen unohtamista perustellessasi ajatuksiasi äänenkäytöllä ja silleen. Muistathan jääkauden, joka koskettaa meitä kaikkia historiallisena ja nykypäivän ilmastollisena elementtinä. Sellaiseen ei ole lainsäädäntöä, myöskään valaistumiseen sitä ei tule millään tavoin rakentaan. Valaistuminen ei ole oikeasti vakaumus, vaan päivittäistä elämää. Maailmassa, jossa on muita. Se on myös selviytymiskeino, eikä siihen ole oppaita, vaan minä itse. Valaistuminen on inhimillinen, mutta humaaniton. Se on siis ilmiö.


    • Killeverybody

      Näin tyhmät ihmiset kun OP pitäisi tappaa.

    • aöslfhgaöour

      Kristittyjen Jumala kielsi muiden jumalien palvonnan, vaan silti katolilaiset kumartavat pyhimystensä patsaille ja suutelevat niiden jalkoja.

      Uskonnot haarautuvat. Se on luonnollista.

      Uskallan villinä väittää, että suurin osa suomalaisista buddhalaisuuteen kääntyneistä on ateisteja tai ateismiin taipuvia agnostikkoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe