ehkä keskonen tulossa

huolissaannn

lääkäri totesi että kohdunkaula on pehmentynyt merkittävästi ja olen nyt viikoilla 29 3..kohta minulla on uusi tarkastus,lääkäri käski levätä tän viikon. mitä tapahtuu jos kohdunkaula on entisestään pehmentynyt? pitääkö minulle antaa jotain piikkejä jotka estävät kohdun kypsymisen?

7

1990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskosen äiti.

Taitaa olla nyt niin, ettei kohdunkaulan pehmentymiseen ole lääkitystä.
      Mutta jos syyt ovat supisteluissa, niin sinut voidaan ottaa osastolle missä sinulle annetaan pistoksia jotka ehkäisevät supistuksia.
      Eli se tilanne kohdunkaulassa nyt merkitsee paljon, kun menet sinne lääkäriin.
      Jos se on entisestään pehmentynyt saatat joutua osastotarkkailuun ja saat hoitoa siellä. He voivat sen kortisonipistoksen jotta vauvan keuhkon kypsyvät nopeammin jos on ennenaikasen synnytyksen riski on olemassa.
      Kannattaa muistaa myös että, he saattavat antaa pelkkää nestettäkin suoneen pysäyttääkseen supistelut koska neste vähentää oksitoniinin määrää veressä.
      Nyt on tärkeintä sinulle ruumiillinen lepo ja vältät ylimääräisiä ponnisteluja.

Supisteleeko sinua?

• minä vaiiiinnn

jep,pitää siis lepäillä.. ei minulla semmoisia kovia supisteluja ole,,tai en oikein tiedä että onko ne niitä mitä minulle tulee,et tulee mahasärky,niinku menkkakivuissa välillä,ja kyl toi maha tuntuu välillä tosi kovalta...

• 29+1 synnyttänyt
        minä vaiiiinnn kirjoitti:

jep,pitää siis lepäillä.. ei minulla semmoisia kovia supisteluja ole,,tai en oikein tiedä että onko ne niitä mitä minulle tulee,et tulee mahasärky,niinku menkkakivuissa välillä,ja kyl toi maha tuntuu välillä tosi kovalta...

sinuna soittaisin supisteluista äitiyspolille enkä jäisi vain kotiin lepäämään. Kortisonia tarvitsisit pikaisesti tosiaan jotta vauvan keuhkot kypsyisivät nopeampaa.

• minääää098
        29+1 synnyttänyt kirjoitti:

sinuna soittaisin supisteluista äitiyspolille enkä jäisi vain kotiin lepäämään. Kortisonia tarvitsisit pikaisesti tosiaan jotta vauvan keuhkot kypsyisivät nopeampaa.

miten sitä kortisoonia pistetään vauvan keuhkoihin? alateitse?

• iuououi
        minääää098 kirjoitti:

miten sitä kortisoonia pistetään vauvan keuhkoihin? alateitse?

Kortisoni pistetään sinuun

• Keskosen äiti.
        iuououi kirjoitti:

Kortisoni pistetään sinuun

Hei mitä kuuluu nyt?

• 13+6

Mulla oli kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt 1,5 senttiin rv 28. Viikko siinä meni panikoidessa ennen seuraavaa lääkäriaikaa, mutta siellä oli kaikki hyvin, kun olin kiltisti lepäillyt koko viikon, ja sain jatkaa elelyä normaalisti, kunhan otin rauhallisesti. Tyttö syntyi sitten 41 2, joten ei tuosta välttämättä keskosta vielä tule. :)

Tsemppiä, toivottavasti teillä käy yhtä hyvin kuin meillä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      272
      2410
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      1289
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1201
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1201
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1145
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1096
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      962
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      897
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      767
    Aihe