Asiantuntioille helppo mutta minulle hämärän peitossa. Ostin kannettavan koneen jossa ei olekaan wordia. Saako sen ladattua esim netistä vai pitääkö ostaa joku asennus levy ja mistä?
Microsoft word
22
357
Vastaukset
Kaupassa myydään Mac OS X:lle ja Windowsille Wordia, MS Office -paketissa. Kyseessä kun on maksullinen tekstinkäsittelyohjelma, ilmaisia sitten ladataan netistä. MS Office 2010 se mitä kannattaa ostaa. Jos sitä Wordia ei käytetä ansaitsemistarkoituksissa niin Home & Student lisenssi riittää oikein hyvin, maksaa kai 120€ tms.
- ekan kirjoituksen te
Jos mun pöytäkoneessa on word, niin voiskos sen esim polttaa levylle ja sillai siirtää kannettavaan. Tuollainen 120 € tuntuu aikas pahalta maksaa ohjelmasta. Pöytäkoneessa on xp ja läppärissä win vista, aiheuttaakohan se jotain ongelmia mahdollisessa tiedoston siirrossa.
- 13
ekan kirjoituksen te kirjoitti:
Jos mun pöytäkoneessa on word, niin voiskos sen esim polttaa levylle ja sillai siirtää kannettavaan. Tuollainen 120 € tuntuu aikas pahalta maksaa ohjelmasta. Pöytäkoneessa on xp ja läppärissä win vista, aiheuttaakohan se jotain ongelmia mahdollisessa tiedoston siirrossa.
Käytä sen pöytäkoneen asennuslevyä, ei pelkkä ohjelman siirto onnaa. Tai waree office jostain.
siirtää. Tuossa olisi hyvä vaihtoehto laittaa ilmainen Open Office.
- offo
Kyllä niitä maksullisiakin voi netistä ladata. Jotkut ovat tottuneet käyttämään toimivia ohjelmia sen sijaan ett käyttäisivät kehitysvaiheessa olevia työkaluja. Usein niissä opensource ohjelmissa ei ole kunnollista ohjetta tai ohjelman käyttö on tehty hankalaksi muun muassa puuttellisten ohjeiden takia tai niin että ohjelman toiminnot on epäselviä tai toimintojen seurauksena teksti katoaa tai aineistolle tapahtuu jotain muuta vahinkoa.
Ei, ellet poista sitä pöytäkoneesta ja asennus tehdään asennuspaketista.
Jos 120€ on liikaa niin sitten otat jonkun halvemman tekstinkäsittelyohjelman, vaikka ilmaisen. Tässä vähän vertailutaulukkoa: http://en.wikipedia.org/wiki/Office_suiteoffo kirjoitti:
Kyllä niitä maksullisiakin voi netistä ladata. Jotkut ovat tottuneet käyttämään toimivia ohjelmia sen sijaan ett käyttäisivät kehitysvaiheessa olevia työkaluja. Usein niissä opensource ohjelmissa ei ole kunnollista ohjetta tai ohjelman käyttö on tehty hankalaksi muun muassa puuttellisten ohjeiden takia tai niin että ohjelman toiminnot on epäselviä tai toimintojen seurauksena teksti katoaa tai aineistolle tapahtuu jotain muuta vahinkoa.
"Kyllä niitä maksullisiakin voi netistä ladata."
Se vaan maksaa mutta käy paljon helpommin kun saa asennusmedian samalla.
"Jotkut ovat tottuneet käyttämään toimivia ohjelmia sen sijaan ett käyttäisivät kehitysvaiheessa olevia työkaluja."
Kukaan ei pakota käyttämään kehitysvaiheessa olevia työkaluja, saa hankkia valmiin.
"Usein niissä opensource ohjelmissa ei ole kunnollista ohjetta tai ohjelman käyttö on tehty hankalaksi muun muassa puuttellisten ohjeiden takia tai niin että ohjelman toiminnot on epäselviä tai toimintojen seurauksena teksti katoaa tai aineistolle tapahtuu jotain muuta vahinkoa."
Ohjelman lisenssillä ei ole mitään tekemistä käytön helppouden tai ohjeiden kanssa. Tässä vähän esimerkkiä: http://thebeezspeaks.blogspot.com/2010/09/real-life-windows-xp.htmlekan kirjoituksen te kirjoitti:
"Tuollainen 120 € tuntuu aikas pahalta maksaa ohjelmasta."
Maksoit juuri Windowsista myös äsken varmaan lähemmäksi satasen tms. siinä koneen oston yhteydessä, miksi se ei tunnu pahalta? Etenkin kun olet hankkimassa konetta tekstinkäsittelyyn ja siinä ei ole edes tekstinkäsittelyohjelmistoa vaikka monissa muissa merkeissä on.
Tämä on ihan oma valinta ja näin markkinatalous toimii. Saa itse äänestään omilla rahoilla sellaista mikä itseään miellyttää ja siitä saadaan pyytää sellaista rahasummaa mitä halutaan. Koskee myös tietokoneohjelmia.- offo
M-Kar kirjoitti:
"Kyllä niitä maksullisiakin voi netistä ladata."
Se vaan maksaa mutta käy paljon helpommin kun saa asennusmedian samalla.
"Jotkut ovat tottuneet käyttämään toimivia ohjelmia sen sijaan ett käyttäisivät kehitysvaiheessa olevia työkaluja."
Kukaan ei pakota käyttämään kehitysvaiheessa olevia työkaluja, saa hankkia valmiin.
"Usein niissä opensource ohjelmissa ei ole kunnollista ohjetta tai ohjelman käyttö on tehty hankalaksi muun muassa puuttellisten ohjeiden takia tai niin että ohjelman toiminnot on epäselviä tai toimintojen seurauksena teksti katoaa tai aineistolle tapahtuu jotain muuta vahinkoa."
Ohjelman lisenssillä ei ole mitään tekemistä käytön helppouden tai ohjeiden kanssa. Tässä vähän esimerkkiä: http://thebeezspeaks.blogspot.com/2010/09/real-life-windows-xp.htmlOpenoffice on kehitysvaiheessa oleva ohjelmisto. Sinä se varmaan tiedät, että milloin tulee valmis versio mihin voi oikeasti luottaa.
XP on kuollut käyttöjärjestelmä joten ihan turhaan viittaa tuollaiseen juttuun lisäksi kirjoittaja näyttää heittävän joukkoon satunnaisesti ongelmakohtia jotka eivät pidä paikkaansa. offo kirjoitti:
Openoffice on kehitysvaiheessa oleva ohjelmisto. Sinä se varmaan tiedät, että milloin tulee valmis versio mihin voi oikeasti luottaa.
XP on kuollut käyttöjärjestelmä joten ihan turhaan viittaa tuollaiseen juttuun lisäksi kirjoittaja näyttää heittävän joukkoon satunnaisesti ongelmakohtia jotka eivät pidä paikkaansa.Kehitysvaiheessa oleva voi olla yhtä hyvä tai parempi kuin joku toinen valmis. En nyt puhu mistään tietystä, ihan yleisesti vain.
»XP on kuollut käyttöjärjestelmä..»
Oikeastaan viimeisin XP servicepäkeillä on tavallaan valmis versio käyttöjärjestelmästä.
Windows Vista on kuollut, kuoli kesken kehityksen.
Windows 7 on vahvasti kehitysvaiheessa (vaikka valmiina myydäänkin).
On aina vähän tulkinnanvaraista milloin softa on ns. valmis.offo kirjoitti:
Openoffice on kehitysvaiheessa oleva ohjelmisto. Sinä se varmaan tiedät, että milloin tulee valmis versio mihin voi oikeasti luottaa.
XP on kuollut käyttöjärjestelmä joten ihan turhaan viittaa tuollaiseen juttuun lisäksi kirjoittaja näyttää heittävän joukkoon satunnaisesti ongelmakohtia jotka eivät pidä paikkaansa."Openoffice on kehitysvaiheessa oleva ohjelmisto."
Höpöhöpö. Ollut valmis toukokuusta 2002 lähtien.
"Sinä se varmaan tiedät, että milloin tulee valmis versio mihin voi oikeasti luottaa."
Ensimmäisen kerran tuli vuonna 2002. Siitä saakka on voinut oikeasti luottaa.
"lisäksi kirjoittaja näyttää heittävän joukkoon satunnaisesti ongelmakohtia jotka eivät pidä paikkaansa."
Kuten nähtävästi sinäkin.Töppönen kirjoitti:
Kehitysvaiheessa oleva voi olla yhtä hyvä tai parempi kuin joku toinen valmis. En nyt puhu mistään tietystä, ihan yleisesti vain.
»XP on kuollut käyttöjärjestelmä..»
Oikeastaan viimeisin XP servicepäkeillä on tavallaan valmis versio käyttöjärjestelmästä.
Windows Vista on kuollut, kuoli kesken kehityksen.
Windows 7 on vahvasti kehitysvaiheessa (vaikka valmiina myydäänkin).
On aina vähän tulkinnanvaraista milloin softa on ns. valmis."Oikeastaan viimeisin XP servicepäkeillä on tavallaan valmis versio käyttöjärjestelmästä."
No ei oikein, sama Windows XP mutta on vain päivitykset siinä. Luonnollisesti paskankin koodin luotettavuus paranee kun sitä korjataan vuosikausia.
"Windows Vista on kuollut, kuoli kesken kehityksen. "
Ei kuollut. Sitä ylläpidetään edelleen, aina vuoteen 2017 saakka.
"Windows 7 on vahvasti kehitysvaiheessa (vaikka valmiina myydäänkin)."
Valmis se on mutta sitä ylläpidetään, vuodenvaihteeseen 2020 saakka. Tuotantokäyttöön ottaisin joskus ensi vuonna kun on SP1 tullut päivityksistä.- faabio
M-Kar kirjoitti:
"Tuollainen 120 € tuntuu aikas pahalta maksaa ohjelmasta."
Maksoit juuri Windowsista myös äsken varmaan lähemmäksi satasen tms. siinä koneen oston yhteydessä, miksi se ei tunnu pahalta? Etenkin kun olet hankkimassa konetta tekstinkäsittelyyn ja siinä ei ole edes tekstinkäsittelyohjelmistoa vaikka monissa muissa merkeissä on.
Tämä on ihan oma valinta ja näin markkinatalous toimii. Saa itse äänestään omilla rahoilla sellaista mikä itseään miellyttää ja siitä saadaan pyytää sellaista rahasummaa mitä halutaan. Koskee myös tietokoneohjelmia.Älä M-Kar taas puhu paskaa kun se on nähty että Ubuntulla myyty kone tulee jopa kalliimmaksi kuin WIndowsilla myyty. Windows ei siis millään maksa satasia tai sitten Ubuntu maksaa useampia.
faabio kirjoitti:
Älä M-Kar taas puhu paskaa kun se on nähty että Ubuntulla myyty kone tulee jopa kalliimmaksi kuin WIndowsilla myyty. Windows ei siis millään maksa satasia tai sitten Ubuntu maksaa useampia.
http://www.aleutia.com/products/t1
Sama kone saatavilla Windowsilla ja Ubuntulla, ja Windows 7 Home Premium nostaa hintaa Ubuntuun nähden 100£, eli noin 122€.- Harastelija
Ostin oman kolmen koneen opiskelija-Ms Office 2007 versioni Huuto-netistä muistaakseni kahdeksallakympillä. Täysin moitteeton ja toimii hyvin. Kyseessä ei ollut mikään piraattiohjelma vaan rekisteröinnin vaativa juttu. Todella hyvä sijoitus. Halusin nimenomaan Microsoftin Officen koska siinä on mukana OneNote-ohjelma joka on supernerokas.
- ----->>
vaikka Open Officen Writerillä tekee saman.
http://fi.openoffice.org/ - ilmainen!
oli valmiina Works. Ostin siihen kuitenkin Microsoftin Student paketin (Word, Excell, PowerPoint), sen sai tietokoneen oston yhteydessä halvemmalla. Kun olen jälkeenpäin tutustunut siihen, huomasin, että ihan suotta olen sen Microsoftpaketin ostanut, Olisin tullut toimeen Worksillä. Nyt olen lisäksi ladannut OpenOffice 3.2 version. Jos jossain vaiheessa vielä pitää hankkia uusi tietokone, en siihen Microsoftia osta.
- wordiin ja opo
M-Kar kirjoitti:
Worksilla ei tee yhtään mitään, etenkään nyt kun sen kehitys on lopetettu.
Kiitos kaikille vastaajille. Latasin tuon opo:n ja sitä nyt näinä päivinä testailen. Ja vertaan pöytäkoneeni wordiin.Nopeasti vilkaisten, olivat melko samanlaiset, no en sano mitään ennenkuin olen tsetannut.
- Vista_fani
Aika yksinkertainen mutta minun mielestäni kuitenkin aivan riittävä ja hyvin toimiva. Suomenkielinen oikolukukin on helppo asentaa ja toimii.
Open source softaa eli ei maksa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851272
- 1101133
- 73987
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673