sihteeri yms. työ valtiolla

helistä töitä?

Olen katsonut Heli:n kautta avoimena olevia sihteeri/assistenttipaikkoja valtiolla. Kuinkahan suuri todennäköisyys on, että paikka on jo täytetty, kun hakuajan päättymisen ja työn alkamisen väliin jää 5 arkipäivää? Onko valtiolla joku ihmeprosessi rekrytoinnissa, jossa he pystyvät valikoimaan noin lyhyessä ajassa pätevän usein sadoista hakijoista? Yksityissektorilla rekrytointi kestää usein miten vähintään 3 viikkoa, teknisellä alalla jopa 3kk ja haastattelukierroksiakin on vähintään kaksi.

Vai tehdäänkö niinkuin eräässä hankesihteerinpaikassa, jota hain ja jossa oli lähes 500 hakijaa, että exceltaulukkoon ja niillä, joilla oli tuorein koulutus ja äidinkielenä suomi, pääsivät haastatteluun ja viikossa päättivät niistä neljästä parhaimman ts. sen jolla oli hakemuksessa vähiten äidinkielen kielioppivirheitä (kielen virheettömyys oli yksi päätökseen johtanut tekijä pöytäkirjan mukaan). He kertoivat suoraan, ettei 480 hakijan hakemusta edes avattu.

3

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli_maa70

      Olen kuullut parilta ystävältäni jotka ovat valtiolla töissä, että kyllä noi duunit menevät yleensä jo talossa oleville. Valtion on vain pistettävä kaikki haut julkiseksi, mutta todennäköisyys, että saisi paikan ulkopuolisena on aika vaikeaa. Luin muistaakseni Hesarista viime viikolla juuri korkeakoulututkinnon suorittaneen kirjoituksen jossa hän kertoin hakeneensa valtiolle.fi sivuston kautta yli 50 paikkaa. No ei tullut pyyntöjä haastatteluu, mutta ei myöskään ilmoitusta kuka on paikkaan valittu. En tiedä sitten, kun porukat jäävät eläkkeelle josko tuo meininki muuttuisi....

      • helistä töitä?

        Noista valtionpaikoista voi muuten pyytää valintapöytäkirjan lähetettäväksi sähköpostiin, josta selviää, millä perusteella valinta on tehty. Pyysin tuosta paikasta, jossa oli 500 hakemusta ja kyllä se oli vähän niin kuin arvalla heittettyä.


      • .

        Allekirjoittanut valittiin taannoin valtiolle töihin ulkopuolisena hakijana ohi talossa olevien ja tiedän vastaavia tapauksia muitakin. Ei siis ainakaan kaikkialla noin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe