Hei! Olen harkinnut vahvasti golfin ostoa jotain 2003-2006 vuosimallista. Yllämainittu golf-tyyppi kiinnostaa mua ja haluaisin kuulla siitä kokemuksia. Millaisia eroja eri vuosimalleissa kyseisen mallin kohdalla on ja onko jokin muua malli kenties parempi. Haen perusvarmaa golfia, jossa ei liian suuri kulutus, mutta pääsis hitureista ohitse. Ajan vuodessa 20000tkm. Kiitti vinkeistä ja neuvoista.
1,6 FSI 85 kW (115 hv)
13
1636
Vastaukset
- turogee
osta diesel noilla kilsoilla jo kannattaa. sillä jää myös tuo em jalkoihin.
- uijokla
Tuolla haulla saatat saada juuri sen 1. sukupolven FSI-moottorin, jolle ei ensi vuoden E10-perusbensa kelpaa: http://www.vw.fi/VV-Auto/vw_news.nsf/0/BCF9B44ECCFB273DC2257680003A7829?OpenDocument&db=VW4.nsf
Toisaalta vanhoille autoille tarkoitettua 98E-bensaa on tietenkin myynnissä vuodenvaihteen jälkeenkin, mutta on aika mahdoton sanoa, mihin hintaan sitä saa. Olettaa kuitenkin sopii, että se on vähintään nykyisen (3-4 senttiä/litra) verran kalliimpaa.- just older
Juuri tuollaista 85kw vm. 2005 ajattelin, mutta eihän sitä sit kannata ostaa, jos ei siihen saa bensaakaan. En nyt ihan älyä tota E10-bensahommaa, voiko noin olla? Tykkään tosi paljon tosta GOLF 5 mallista. Rahat ei uudempaan riitä, pitääkö sit ostaa vanhempi golf 4-malli.
- VW3-mies
mitä se sitten tekee, kun vw sivuilla sanottiin että "saattaa syövyttää" polttoainejärjestelmää.
fsi koneilla on kyllä ilmeisesti nyt jo polttoainesuositus 98:lle, mutta toimii myös 95:lla
Lainaus tuulilasin artikkelista:
"< Testin aikana 1.6 FSI:llä ajettiin pieni jakso myös 95E:llä, vaikka bensakulut onkin laskettu korkeaoktaanisen mukaan. Ysiviitosen käyttö ei nostanut sanottavasti kulutusta: testitulosten perusteella 30 000 km:n matkalla olisi 95E:n käytöllä säästetty 60–30 euroa (kulutuksen kasvu 0–0,1 l/100 km).
95E:n käytöstä aiheutuva tehon putoaminen ja kulutuksen kasvu tulevat esiin vasta kovissa nopeuksissa, joten normaaliajossa ei ole tarvetta käyttää 98E:tä. Mutta voitetaanko ”laimeamman” bensan käytöllä mitään, on sitten jo toinen kysymys."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotesti-30-000-km-volkswagen-golf-16-fsi-comfortline-5-ov - 2004 ja reilu 100000
just older kirjoitti:
Juuri tuollaista 85kw vm. 2005 ajattelin, mutta eihän sitä sit kannata ostaa, jos ei siihen saa bensaakaan. En nyt ihan älyä tota E10-bensahommaa, voiko noin olla? Tykkään tosi paljon tosta GOLF 5 mallista. Rahat ei uudempaan riitä, pitääkö sit ostaa vanhempi golf 4-malli.
Molemmat omistaneena sanon,että viitos-malli on huomattavasti parempi ajaa,vaikka ei nelonenkaan huono ollut. 1,6 105hv ajelen ja olen tyytyväinen.
Katso onko jakopääremontti tehty eli 120000/6 vuotta,tarkenna vielä lukemat huollosta.
Kustannusvaikutus n.450€ vesipumppuineen ja moniurahihnoineen. - 1+16
2004 ja reilu 100000 kirjoitti:
Molemmat omistaneena sanon,että viitos-malli on huomattavasti parempi ajaa,vaikka ei nelonenkaan huono ollut. 1,6 105hv ajelen ja olen tyytyväinen.
Katso onko jakopääremontti tehty eli 120000/6 vuotta,tarkenna vielä lukemat huollosta.
Kustannusvaikutus n.450€ vesipumppuineen ja moniurahihnoineen.Eikö noissa 85 kW:n koneissa ole jakopää ketjulla?
- -Kapa-
1+16 kirjoitti:
Eikö noissa 85 kW:n koneissa ole jakopää ketjulla?
On.
- plus+
just older kirjoitti:
Juuri tuollaista 85kw vm. 2005 ajattelin, mutta eihän sitä sit kannata ostaa, jos ei siihen saa bensaakaan. En nyt ihan älyä tota E10-bensahommaa, voiko noin olla? Tykkään tosi paljon tosta GOLF 5 mallista. Rahat ei uudempaan riitä, pitääkö sit ostaa vanhempi golf 4-malli.
1.sukupolven koneet on niitä 03-04 motteja. 05 moottorit ovat jo toista "sukupolvea".
Öljyä menee, katit hajoaa, puolat poksahtelee...
Osta ennemin japsi.
Ajo-ominaisuuksiltaan et vitos VW:tä parempaa kyllä saa mistään. - uijokla
just older kirjoitti:
Juuri tuollaista 85kw vm. 2005 ajattelin, mutta eihän sitä sit kannata ostaa, jos ei siihen saa bensaakaan. En nyt ihan älyä tota E10-bensahommaa, voiko noin olla? Tykkään tosi paljon tosta GOLF 5 mallista. Rahat ei uudempaan riitä, pitääkö sit ostaa vanhempi golf 4-malli.
???
Tottahan niihin bensaa saa, ei muiden laatujen myyntiä kielletä: http://www.e10bensiini.fi/
"Vuoden 2011 alussa bensiinin peruslaaduksi tulee enintään 10 tilavuusprosenttia etanolia sisältävä bensiini E10. Edellytyksenä on, että kansalliset lainsäädäntömuutokset valmistuvat ajoissa. Nykyisenkaltaista, enintään 5 tilavuusprosenttia etanolia sisältävää bensiiniä tulee olemaan saatavilla niitä moottoreita varten, joissa E10-bensiiniä ei voi käyttää."
Elikkä siis kysyntä ohjautuu (ohjataan) uuteen E10-bensiiniin, josta tulee halvinta bensaa eli se syrjäyttää 95E:n aseman perusbensana. Tällöin voi olla, että myynnissä on vain E10:tä tai 98E:tä, jota tarvitaan vanhemmissa autoissa ja heikomman kysynnän takia sen hinta on hiukan korkeampi. uijokla kirjoitti:
???
Tottahan niihin bensaa saa, ei muiden laatujen myyntiä kielletä: http://www.e10bensiini.fi/
"Vuoden 2011 alussa bensiinin peruslaaduksi tulee enintään 10 tilavuusprosenttia etanolia sisältävä bensiini E10. Edellytyksenä on, että kansalliset lainsäädäntömuutokset valmistuvat ajoissa. Nykyisenkaltaista, enintään 5 tilavuusprosenttia etanolia sisältävää bensiiniä tulee olemaan saatavilla niitä moottoreita varten, joissa E10-bensiiniä ei voi käyttää."
Elikkä siis kysyntä ohjautuu (ohjataan) uuteen E10-bensiiniin, josta tulee halvinta bensaa eli se syrjäyttää 95E:n aseman perusbensana. Tällöin voi olla, että myynnissä on vain E10:tä tai 98E:tä, jota tarvitaan vanhemmissa autoissa ja heikomman kysynnän takia sen hinta on hiukan korkeampi.Tottahan tuo on, mutta entä 2 tai 3 vuoden päästä. Missä eu-siellä ongelma. Ensvuonna saa sopivaa bensaa, mutta kannattaako ostaa autoa, mikä voi olla käyttökelvoton tai korjattava lähivuosina, jos eu keksii taas nerokkaan tavan suojella ympäristöä (kerätä rahat pois tav. veronmaksajilta).
- malli 2004
plus+ kirjoitti:
1.sukupolven koneet on niitä 03-04 motteja. 05 moottorit ovat jo toista "sukupolvea".
Öljyä menee, katit hajoaa, puolat poksahtelee...
Osta ennemin japsi.
Ajo-ominaisuuksiltaan et vitos VW:tä parempaa kyllä saa mistään.Ajo-ominaisuuksista täysin samaa mieltä. Rengasmelu ihan hirveä,öljyä ei tarvi lisätä ll- huoltojen valillä.
- uijokla
karmakiller kirjoitti:
Tottahan tuo on, mutta entä 2 tai 3 vuoden päästä. Missä eu-siellä ongelma. Ensvuonna saa sopivaa bensaa, mutta kannattaako ostaa autoa, mikä voi olla käyttökelvoton tai korjattava lähivuosina, jos eu keksii taas nerokkaan tavan suojella ympäristöä (kerätä rahat pois tav. veronmaksajilta).
No tolla ajattelumallilla ei kannata ostaa muitakaan autoja, jos se EU on niin kauhean kamala ja täysin arvaamaton... eikä asuntoihin tai muihin kohteisiin kannata sijoittaa... ehkä parempi muuttaa vaikka Venäjälle...;-)
- nalkuttavaakka
Muista sitten, että FSI koneiden perusominaisuuksiin kuuluu aika selkeä nakutus tyhyjäkäynnillä, kyseessä ei siis ole vika vaan ihan normaali ominaisuus ko. moottorille. Muuten kulkupeli ihan hankkimisen arvoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1056358
- 2223575
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183405Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663328Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po332721Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162555Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242524Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282373- 2742181
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441786