Ruokakaupat

kipa'

Miten valitset? Lähimyymälän, hehtaarihallin, tarjoukset, plussat, bonukset, siisteys, valikoima, henkilökunta, tuoretavaratiskit, leipätiskit, hintataso jne.

Mitkä syyt saa sinut käymään myymälässä missä asioit useimmiten?

73

2410

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 150e/kk

Oikeastaan kaikki nuo vaikuttavat. Minulla on ihan lähellä 2 kauppaa, joista haen ainoastaan tarrjoustuotteen, jos sitä tarvitsen. 600m päässä on sekä s, että k. Isot myymälät. Kumpaankin myös kortti.
      Henkilökunta toisessa mukavampaa, ja pyrin aina samalle kassalle, jos on vuorossa.
      Kyllä niiden tarjouksetkin vaikuttavat, niin se vaan on.
      Käyn vain pari kertaa vk kaupassa.

• rusakko431

Kyllä lähikauppa on kätevä,ei tarvittse aina lähteä markettiin :)

• hehtaarihalli..
        rusakko431 kirjoitti:

Kyllä lähikauppa on kätevä,ei tarvittse aina lähteä markettiin :)

..ja matkaa tuohon hehtaarihalliin on vaivaiset 300 metriä. Taas joutuu käymään siinä. Toiseen hehtaarihalliin on matkaa n. 500 metriä.

Ennen oli kylässä jopa 5 pikkukauppaa, siis noita lähikauppoja joihin itselläni oli pitempi matka kun tuohon hehtaarihallin nyt.

• Sunnuntaita lukuun ottamatta.

200m:n päässä on kaksi markettia.

Toinen on sveduomisteinen joten se on pois laskuista.

Käyttämässäni on meille sopivat valikoimat, svedumarkettia alhaisempi hintataso, selkeä myymälä, tuttu markettipäällikkö ja miellyttävät kassat.
      Eiköhän tuossa syitä tullutkin.

Paino on omistussuhteissa.
      Ensin tuo syöpäyhdistys pelastettiin verovaroilla.
      Nyt svedusijoittaja on vuosia tahkonnut rahaa ja tällä hetkellä ketju tai yksittäisetkin marketit ovat myynnissä.
      Kahdesta miellyttävästä kassasta huolimatta en ole montaa kertaa sen ovea avannut sen jälkeen kun tuli tuo vaihtoehto.

• QQ

hysss, mikä on svedumarketti? On aivan ohi silmien, korvien tuollainen mennyt.

Käyn kerran viikossa Prismassa, hyvä Wotkinsin lihatiski, ovat siinä vuokralla. Ei jauhomakkaraa vaan kunnon tavaraa. Myös lihatiskillä loistava palvelu. Jos tiskissä ei ole, laittavat. Karjalanpaistilihatkin silmälle ja suulle, nannaa. Ei mitään peukunpään kokoisia paloja.
        Tilliliha-aineetkin, vasikkaa harvoin löytää muualta.
        Jos tarvetta on, käyn sitten joko S tai K, ovat rinnakkain, täydentämässä.

• QQ kirjoitti:

hysss, mikä on svedumarketti? On aivan ohi silmien, korvien tuollainen mennyt.

Käyn kerran viikossa Prismassa, hyvä Wotkinsin lihatiski, ovat siinä vuokralla. Ei jauhomakkaraa vaan kunnon tavaraa. Myös lihatiskillä loistava palvelu. Jos tiskissä ei ole, laittavat. Karjalanpaistilihatkin silmälle ja suulle, nannaa. Ei mitään peukunpään kokoisia paloja.
        Tilliliha-aineetkin, vasikkaa harvoin löytää muualta.
        Jos tarvetta on, käyn sitten joko S tai K, ovat rinnakkain, täydentämässä.

Tietääkseni vielä Lähikaupat Oy:n omistamien, toistaiseksi myymättömien EUROMARKETTIEN lisäksi Siwat ja Valintatalot ovat svedusijoittajan omaisuutta.

Mm. lähinnä meitä oleva EUROMARKET on sveduomistajan myyntilistalla.
        Tulikohan hätä kun paikallisen monopolin tuli murtamaan S-Market?
        Tietääkseni ne kaikki ovat myynnissä. Nähtävästi könttäostajaa ei löytynyt.

Vannoutuneet, entiset osuusliikkeen duunarijäsenet käyvät edelleen uskollisesti työntämässä niukat eläke-euronsa verovaroillamme myyntikuntoon saadun puodin nykyisen svedusijoittajan kassaan.
        Hurraa isänmaallisuus!

Lihat on minunkin haettava lähimmän KK:n tai kauempana olevan KKK:n lihamestarilta.
        Kunnollisen karjalanpaistin lisäksi löytyvät ainakin minun tarpeisiini T-luupihvit, lampaan koivet, osso-bucco kiekot lampaasta ja lehmästä vain nämä mainitakseni.

• QQ
        laiska-lasse kirjoitti:

Tietääkseni vielä Lähikaupat Oy:n omistamien, toistaiseksi myymättömien EUROMARKETTIEN lisäksi Siwat ja Valintatalot ovat svedusijoittajan omaisuutta.

Mm. lähinnä meitä oleva EUROMARKET on sveduomistajan myyntilistalla.
        Tulikohan hätä kun paikallisen monopolin tuli murtamaan S-Market?
        Tietääkseni ne kaikki ovat myynnissä. Nähtävästi könttäostajaa ei löytynyt.

Vannoutuneet, entiset osuusliikkeen duunarijäsenet käyvät edelleen uskollisesti työntämässä niukat eläke-euronsa verovaroillamme myyntikuntoon saadun puodin nykyisen svedusijoittajan kassaan.
        Hurraa isänmaallisuus!

Lihat on minunkin haettava lähimmän KK:n tai kauempana olevan KKK:n lihamestarilta.
        Kunnollisen karjalanpaistin lisäksi löytyvät ainakin minun tarpeisiini T-luupihvit, lampaan koivet, osso-bucco kiekot lampaasta ja lehmästä vain nämä mainitakseni.

Ahaa, eli siis meidän entisen Elannon vastaavat. Tuo Elantohan yhtyi täällä ässään. Eli hok-elanto kaiketi virallisesti nykyisin.
        Yksin eläen, en juurikaan luista lihaa enää ostele, keittoihin lähinnä. Kesällä joskus, T-luupihvejä, jos menen jonkun mökille, tai lasten luo saareen.
        Olin tuosta omistuksesta "ulkona", varmaan kun ei koskettanut itseä.

• QQ kirjoitti:

Ahaa, eli siis meidän entisen Elannon vastaavat. Tuo Elantohan yhtyi täällä ässään. Eli hok-elanto kaiketi virallisesti nykyisin.
        Yksin eläen, en juurikaan luista lihaa enää ostele, keittoihin lähinnä. Kesällä joskus, T-luupihvejä, jos menen jonkun mökille, tai lasten luo saareen.
        Olin tuosta omistuksesta "ulkona", varmaan kun ei koskettanut itseä.

muuten mutta vaimoni on paikallisen E-liikeen entisen työsuhteen perusteella jatkanut jäsenyyttään.

• AVKT
        laiska-lasse kirjoitti:

muuten mutta vaimoni on paikallisen E-liikeen entisen työsuhteen perusteella jatkanut jäsenyyttään.

Entinen E-liikkeen apina.

Kolhoosi on kumminkin Suomen voittaja, elintarvikkeet ja ---- muut kaikki--- kuka omistaa sitä ei kukaan tiedä, on vain usko jumalaan kaikki valtiaaseen ja sen voimaan, toivottavasti baanaania on.

• AHJT
        AVKT kirjoitti:

Entinen E-liikkeen apina.

Kolhoosi on kumminkin Suomen voittaja, elintarvikkeet ja ---- muut kaikki--- kuka omistaa sitä ei kukaan tiedä, on vain usko jumalaan kaikki valtiaaseen ja sen voimaan, toivottavasti baanaania on.

t kauppamajan jäsen

• tästä tykkään

Lähimyymälöitä on 3. S-market ja kaksi K-kauppaa. S-marketista en osta kuin hätätapauksissa. On kallis myymälä. Ei poistoeriä, ei alennuksia.

K-myymälöistä vain toisessa käyn. Tästä tykkään. Jos tänään viim. myyntipäivä, tuotteet menee 50 %:n poistomyyntiin. Niitä ostan usein. Ja postikin on myymälässä, joten minulle täydellinen palveluyksikkö. Tarjouksista en tiedä mitään, jos niitä ei ole netissä nähtävissä, niitä ei sitten ole minun maailmassani lainkaan, joten niistä en perusta tuon taivaallista. Ja sitäpaitsi tarjotustuotteista harvoin on ostamisen arvoisia tuotteita. Yleensä aika rihkamaa, toisarvoisia tavaroita.

• sitroen.

Lidlistä ostan pääasiassa. Syynä hinta ja hyvä laatu paitsi vessapaperissa. S-kaupasta haen yleensä sen, mitä Lidlissä ei ole tai mikä muuten on tarjouksessa halvempaa. K-kauppa on järkyttävän kallis...
      Jos haluamani tuote on viimeisen myyntipäivän tarjouksessa, ostan sen. Vain kerran sain ruokamyrkytyksen S-kaupan myymästä Atrian lenkistä. Sitä lienee syytä varoa...
      Kalan ostan purkkituotteita (silli) lukuunottamatta lähes aina läheisestä erikoismyymälästä. Sieltä en ole vielä huonoa saanut...
      Bonuskortin alennuksilla ei ole yhden henkilön taloudessa yhtään mitään merkitystä. Ei bensan ostossakaan.

• QQ

Ja minä, käyn juurikin Lidlistä hakemassa WCpaperin ;D se punakuvioinen, on tosi hyvä. Väri ei soinnu sinivalkoiseen kylppäriin, mut on kestävämpi ku lambit ja serlat.
        Alkoi ottaa päähän, laittaa kolmin nelin kerroin, tuo kestää kaksinkerroin, eli 2arkkia. Se on muuten joskus tarjouksessakin, muutoin ei halvimmasta päästä.
        Ennen hain hiivan kans, mutta nykyisin niillä tätä samaa kuin muillakin ;( se hiiva oli tosi hyvää, parempaa kuin tää meidän, ja edullisempikin. Leivon sämpylät, en osta kuin hapanleipää. Pullaakin teen aina sen verran, et on pakastimessa vierasvaraa.

• '

HS, oli tällä viikolla taas tuo ostoskorivertailu. Siinä todettiin Lidlin olevan sinkkutalouksille se edullisin.
        Prisma pärjäsi myös, mutta CM voitti, kun oli kirjolohitarjous. Ilman sitä, olisi ollut tuo ensinmainittu.

Itselleni tuo nuo bonukset, ässäkaupoista, kyllä jotain. Vuoden alusta kertynyt 128e, tähän mennessä. Ok, siinä on yksi isompi ostos, jk-pakastin, lähes 400e, ja oli tuplabonus, ostohetkellä.

• naapurin täti

Käyn pääasiallisesti Prismassa. S-etukortti on ja tili, sinne siirrän ruokarahaa kuukausittain. Toki löytyy plussakortti ja ykkösbonuskortitkin. Prisma on mielestäni näillä nurkilla kokonaisedullisin vaihtoehto. Kolme lähimarkettia löytyy, mutta hinnat ovat sitä luokkaa, että vältän niitä.

Ruokaostoksilla käyn kaksi kertaa viikossa. Joskus poikkean Lidlissä ostamassa vessapaperia ja hedelmiä. Lidl on minulla matkanvarrella markettiin. Ennen kävin siellä useammin. Minusta tuotevalikoimat ovat kaventuneet ja hinnat nousseet. Hyvät ja halvat saksalaiset tuotteet on hävinneet ja tilalle on tullut sitä samaa mitä muissakin kaupoissa. Ainut poikkeus on olut ja purkkiruoka, enkä käytä kumpaakaan.

• beessi

sijainnin mukaan. Tavallisen arkiruoan raaka-aineet ovat minulle riittävän hyviä kaupassa kuin kaupassa. Omalla alueellani ja omien vakireittieni varrella ei ole kuin nuo tavalliset kaksi vaihtoehtoa, kuten kai yleensä koko maassa. Käyn lähimmässä, n. 1 km., ja se sattuu olemaan edullisempikin. Noin 500 metrin päässä on saman ketjun joka päivä klo. 23 avoinna oleva myymälä, mutta heidän valikoimansa on hieman liian suppea. Siellä käyn kävellen, jos täydennystä tarvitsen.
      Joskus harvoin käyn parin kolmen kilsan päässä olevassa, kolmannen ketjun kaupassa.
      Vielä harvemmin hallissa tai Stokkan herkussa, (joka muuten on uudistettu ja todella hyvä.)

Päivittäistavaroiden ostossa minun valintaperusteeni on kaupan sijainti, siisteys ja valikoima on mielestäni kaikilla riittävän hyvä, henkilökunnalla ei ole minulle mitään merkitystä, kunhan on heitä on tarpeeksi.

• QQ

Mulla oli toi herkku, jossain vaiheessa, oikeastaan lähikauppa. Joskus 70 luv ja taas 90luv. Joku pikkukauppa oli, mutta ei edes hedelmiä, tai juurikaan tuoretuotteita. Kävin katsomassa tätä uutta. Wow, ompa tilaa ja valikoimaa, vaikka ennenkin oli mielestäni hyvä. Hulluilla päivillä menen aina aikaiseen, ennen ruuhkaa, siellä on yleensä huippuedullisia tuotteita silloin.

Kirjoitin jo Lasselle tuossa omista tottumuksistani, kaupoissa käynneistä.

Yleensä käytän vakikassaa, jotenkin vaan valikoitu, sellainen kiva ihminen. Jaksan odottaa pari asiakasta enemmän, päästäkseni hänen kassalleen. Niin mulla on aina ollut ;D

• hinta ja hymy
        QQ kirjoitti:

Mulla oli toi herkku, jossain vaiheessa, oikeastaan lähikauppa. Joskus 70 luv ja taas 90luv. Joku pikkukauppa oli, mutta ei edes hedelmiä, tai juurikaan tuoretuotteita. Kävin katsomassa tätä uutta. Wow, ompa tilaa ja valikoimaa, vaikka ennenkin oli mielestäni hyvä. Hulluilla päivillä menen aina aikaiseen, ennen ruuhkaa, siellä on yleensä huippuedullisia tuotteita silloin.

Kirjoitin jo Lasselle tuossa omista tottumuksistani, kaupoissa käynneistä.

Yleensä käytän vakikassaa, jotenkin vaan valikoitu, sellainen kiva ihminen. Jaksan odottaa pari asiakasta enemmän, päästäkseni hänen kassalleen. Niin mulla on aina ollut ;D

hinta, hinta, ja sit hauska nuorimies kassalla. tulee aina hyvälle tuulelle kun käy siellä. on kanssa alehintoja, ennen vanhentumista.

• perässäostaja
        hinta ja hymy kirjoitti:

hinta, hinta, ja sit hauska nuorimies kassalla. tulee aina hyvälle tuulelle kun käy siellä. on kanssa alehintoja, ennen vanhentumista.

Selaan kaikki ilmaislehtien- ja kauppojentarjoukset ja kiertelen niitten mukaan eri kaupat ja teen viikon
        ruokaostokset. Asun pääkaupunkiseudulla ja eri kauppaliikkeitä runsaasti lähistöllä.

• 1943

on yksi ruokakauppa, jossa yleensä asioin. Ostan perustavaroita, en mitään luksusta ja olen siinä onnellisessa asemassa, että voin ostaa, mitä haluan. Hinnalla ei ole väliä. Myymälä on siisti, henkilökunta ystävälistä. Yleensä osokseni maksavat vähemmän, kun kassalle jälkeeni tulevan mäyräkoiran ostajan.

• pieneläkeläinen

mitä maksaa. Se on kuin keskusvarastolla kävisi täydentämässä , kun ei tartte hintoja vertailla.

• mummukka.
        pieneläkeläinen kirjoitti:

mitä maksaa. Se on kuin keskusvarastolla kävisi täydentämässä , kun ei tartte hintoja vertailla.

käyn ruokaostoksilla tuolla erään kauppakeskuksen Prismassa. Tullut tutuksi paikaksi minulle. Jos Lidl olisi lähempänä, voisin sielläkin asioida. Nyt on bussimatkan takana tuo kauppa.

Samalla kauppareissulla hoituvat muutkin asiointini joko kirjastossa tai Postissa. Kävinpä tässä yhtenä päivänä katsomassa Vesku-filminkin, kun on myös elokuvateatteri saman katon alla. Prinsessa-elokuva myös on käytävä katsomassa kun nyt innostuin. Liekö mennyt asian viereen tämä juttuni, mutta haitanneeko tuo mitään, kun ollaan keskustelupalstalla.

• voitotta mooses

niihän jokainen tekee. Kukaan ei osta sitä mitä ei halua, vai?
        Pienet on sun ruokalaskus, jos mäyriksen ostaja maksaa enemmän. Otas nyt ne.... mitkä aamulla jäi pöydälle ottamatta.
        Minen voi nyt muuta kun nauraa:)))))), sulle.

• Ainakin tälläiselle pieneläkeläiselle!

Katson aina tarjoukset ja yksikköhinnat.
        Ravintosisällöstä katson lähinnä proteiinin, rasvat, kuidut ja suolan.
        Myös viimeinen käyttöpäivä on huomioni kohteena.

Punalappuiset ovat suosiossani mutta tietenkin katson alennetun hinnan ja vertaan sitä halpoihin, täyshintaisiin vaihtoehtoihin.
        Kaiken lähtökohtana on kysymys, tarvitsemmeko tuota todella?
        Mieliteko ei ole riittävä syy ostoon.

Maidon hinta harmittaa. Rasvaton Arlan maito 0,64E/litra. Minulla menee sitä 1,5 l/pv.
        Ruisleivissä vertaan hintoja ja kuituja.

Makkaroita emme syö. Vaimo käyttää puolirasvaisia halpisjuustoja. Ei kuitenkaan mauttomia edamia tai vastaavia.
        Itselleni valmistan leikkeleet tarjouslihoista, esimerkiksi sian ulkofilee, 4,95E/kg on mielestäni järkevämpi leivän päällynen kuin mikään makkara tai prosessoitu, kalliimpi "koklihaleike".
        Niistä katson aina proteiinipitoisuuden.
        Myös 0,99E/kg brotskun koipireidet uunin kautta sopivat viipaleina leipäni päälle.

Kotona ostan olutta vain poikkeustilanteissa, ehkä kerran, kaksi vuodessa.
        Silloinkin tietysti tarjousten mukaan.

Perheemme syö halvalla ja terveellisesti.
        Vain tuo maitokustannukseni harmittaa!
        Sokeriton mehu-uute reippaasti ohennettuna on minun ilta- ja salijuomani.

• 8+6
        laiska-lasse kirjoitti:

Ainakin tälläiselle pieneläkeläiselle!

Punalappuiset ovat suosiossani mutta tietenkin katson alennetun hinnan ja vertaan sitä halpoihin, täyshintaisiin vaihtoehtoihin.

Maidon hinta harmittaa. Rasvaton Arlan maito 0,64E/litra. Minulla menee sitä 1,5 l/pv.

Makkaroita emme syö. Vaimo käyttää puolirasvaisia halpisjuustoja. Ei kuitenkaan mauttomia edamia tai vastaavia.
        Itselleni valmistan leikkeleet tarjouslihoista, esimerkiksi sian ulkofilee, 4,95E/kg on mielestäni järkevämpi leivän päällynen kuin mikään makkara tai prosessoitu, kalliimpi "koklihaleike".
        Myös 0,99E/kg brotskun koipireidet uunin kautta sopivat viipaleina leipäni päälle.

Pienet on murheet, jos maidon puolentoista litran päiväannoksen hinta harmittaa.
        Osta punaista maitoa ja lisää siihen vettä, niin ei tarvitse vedestä maksaa.

• 8+6 kirjoitti:

Pienet on murheet, jos maidon puolentoista litran päiväannoksen hinta harmittaa.
        Osta punaista maitoa ja lisää siihen vettä, niin ei tarvitse vedestä maksaa.

Rasvaeroa lukuun ottamatta rasvattoman ja täysmaidon ero on olematon paitsi proteiinin osalta.
        Rasvattomassa on protskua 0,1% enemmän.
        Kalsium ja vitamiinit ovat tarkalleen samat.

Pitäisin itseäni todella hölmönä jos ryhtyisin käyttämään vedellä laimennettua täysmaitoa.
        Tarpeellisina pitämäni ravinteet laimenisivat samassa suhteessa.
        Tarpeetonta rasvaa tulisi joka tapauksessa enemmän.

Jos haluan maitorasvaa niin ostan tarjouksesta normaalia voita!
        Osasta teen valkosipulimausteista.

Ps. 1,5:n litran maitomäärässä on noin 1/3 vuorokauden proteiinitarpeestani.

Mittava murhe on sen lopun saaminen!

• koitan ymmärtää
        laiska-lasse kirjoitti:

ei koskaan pääse ruokakauppaan? Sen käsityksen saa sun kirjoituksestas.
        Pakko syödä sitä mitä sinä kannat kaupasta, en oikein voi uskoa todeksi. Tuijottelet ravintoarvoja ja rasvan määriä. On varmaan taulukot sun muut joka ruuaalle tehty, mutta kyllä joskus voisi herkutella jollain erilaisella ja erikoisella. Eikä sen tarvi maksaa mansikoita.

No joo, olkoon teidän murheenne. Mutta jos mulla mies pelkästään valitsis mitä pöytään pannaan, niin ärhhh. ja toisenkin kerran ärrghh.
        Oi ja voi. Ja voi on aina voita, sitä ei muut voita.

• non-rec
        laiska-lasse kirjoitti:

Rasvaeroa lukuun ottamatta rasvattoman ja täysmaidon ero on olematon paitsi proteiinin osalta.
        Rasvattomassa on protskua 0,1% enemmän.
        Kalsium ja vitamiinit ovat tarkalleen samat.

Pitäisin itseäni todella hölmönä jos ryhtyisin käyttämään vedellä laimennettua täysmaitoa.
        Tarpeellisina pitämäni ravinteet laimenisivat samassa suhteessa.
        Tarpeetonta rasvaa tulisi joka tapauksessa enemmän.

Jos haluan maitorasvaa niin ostan tarjouksesta normaalia voita!
        Osasta teen valkosipulimausteista.

Ps. 1,5:n litran maitomäärässä on noin 1/3 vuorokauden proteiinitarpeestani.

Mittava murhe on sen lopun saaminen!

Ei muuta kuin liivatepaketin ostoon ;-D koska siinä on Finelin mukaan proteiinia eniten.

Kana ja kalkkuna ovat minun suosikkejani, yritän sisällyttää proteiinia gramman per painokilo päivittäisiin aterioihini koska liikun ja jumppaan aika paljon. Normaalisti suositus lie jotain 0,6g/painokilo. Maitotuotteita koetan käyttää kalsiumin vuoksi, juustoa enimmäkseen.

Proteiinipitoisuus / 100 gramman annos
        ------------------------------------------------------
        1 Liivate 85.6
        2 Soijaproteiini konsentraatti, 58 % proteiinia 58.1
        3 Maitojauhe rasvaton, laktoositon 47.0
        4 Soijajauho vähärasvainen 45.3
        5 Dieettivalmiste juomajauhe, nutrilett 45.1
        6 Soijarouhe, vaalea 38.5
        7 Kalkkunan rintafilee uunissa paistettu 36.7
        8 Soijapapu 35.9
        9 Broileri uunissa marinoitu nahkoineen 35.8
        10 Soijajauho rasvainen 34.5
        ------------
        Niin ja varsinaiseen aiheeseen. Lähistöllä on sekä S että K, ässässä käyn vähän enemmän mutta yritän kilpailutilanteen vuoksi pitää osaltani hengissä myös K-kauppaa josta löytyy myös palvelutiski grillattuine brilerinkoipineen. Lähikaupungin suurissa automarketeissa en käy, mutta Lidlissä silloin tällöin - kahvin vuoksi.

Minä muuten olisin ikionnellinen jos puolisko hoitaisi suvereenisti ruokakauppa-asiat. Ja tekisi vielä ruoat päälle niinkuin L-L tekee.

• koitan ymmärtää kirjoitti:

ei koskaan pääse ruokakauppaan? Sen käsityksen saa sun kirjoituksestas.
        Pakko syödä sitä mitä sinä kannat kaupasta, en oikein voi uskoa todeksi. Tuijottelet ravintoarvoja ja rasvan määriä. On varmaan taulukot sun muut joka ruuaalle tehty, mutta kyllä joskus voisi herkutella jollain erilaisella ja erikoisella. Eikä sen tarvi maksaa mansikoita.

No joo, olkoon teidän murheenne. Mutta jos mulla mies pelkästään valitsis mitä pöytään pannaan, niin ärhhh. ja toisenkin kerran ärrghh.
        Oi ja voi. Ja voi on aina voita, sitä ei muut voita.

Lauantaisin käymme yhdessä kaupassa.
        Viikolla hän hakee omat leipänsä ja juustonsa.

Näinä vuosina vaimoni ei ole kertaataan kyseenalaistanut sapuskavalintojani eikä tuloksen laatua!
        Ravintoainetaulukot ovat päässäni ja pakattujen tuotteiden kääreissä.

Valikoiman reunaehtoina ovat vaimoni rajoitukset K-vitamiinin, raudan ja laktoosin suhteen.
        Niitä en risleeraa!

Ruuan herkullisuuden ei tarvitse merkitä epäterveellisyyttä.
        Onko sinun mahdoton kuvitella tilannetta ettei ruuan valmistaja sanele ruokalistaa kumppania kuulematta.
        Toisaalta, tiedän vaimoni mieltymykset hyvine ja hylkivine piirteineen.
        Hänen ollessaan tyttöjen matkoilla toteutan omia mieliteojani joilla en häiritse vaimoani yhteisillä aterioilla.
        Esimerkkeinä vaikkapa kaalilaatikko, silakat eri muodoissaan jne.

Vaimo istui 22-vuotta ruokakaupan kassalla ja kertoi nähneensä riittävästi elintarvikkeita loppuiäkseen.
        Sopii minulle koska sapuskoiden suunnittelu ja valmistus on harrastukseni. Luovaa toimintaa jossa voi toteuttaa itseään!

Mielestäni tälläkään alueella ei meillä murheita ole enkä ryhdy niitä keinotekoisesti kehittämään!

Vielä voista!
        Vaimo laittaa sitä puuronsilmään.
        Minä laitan sitä perunamuusiin ja kalanpaistoon.
        Itselleni teen valkosipulivoita jota käytän myös soveltuvin osin ruuan laitossa.
        Kokonaismäärä on kuitenkin vaatimaton.

Loma-asunnollamme heikkouteni on uunituore patonki ja normaalisuolainen voi.
        Huom! En leivo itse.

Jos loma-asunnollamme olessamme jättäisin yhtenä aamuna aamiaisen valmistelematta ja valmistamatta niin vaimo epäilisi minun suunnittelevan mattojen halkileikkausta tai ainakin vieraisiin menoa.
        Sama koskee myös kotoisia sapuskoja.
        Ensimmäisen kerran ilmoittaessani lopettavani ruokahuollon olisi seurauksena vakavahenkinen kysely mikä asia on nyt niin pahasti vinossa.

• non-rec kirjoitti:

Ei muuta kuin liivatepaketin ostoon ;-D koska siinä on Finelin mukaan proteiinia eniten.

Kana ja kalkkuna ovat minun suosikkejani, yritän sisällyttää proteiinia gramman per painokilo päivittäisiin aterioihini koska liikun ja jumppaan aika paljon. Normaalisti suositus lie jotain 0,6g/painokilo. Maitotuotteita koetan käyttää kalsiumin vuoksi, juustoa enimmäkseen.

1 Liivate 85.6
        8 Soijapapu 35.9
        ------------
        Niin ja varsinaiseen aiheeseen. Lähistöllä on sekä S että K, ässässä käyn vähän enemmän mutta yritän kilpailutilanteen vuoksi pitää osaltani hengissä myös K-kauppaa josta löytyy myös palvelutiski grillattuine brilerinkoipineen. Lähikaupungin suurissa automarketeissa en käy, mutta Lidlissä silloin tällöin - kahvin vuoksi.

Minä muuten olisin ikionnellinen jos puolisko hoitaisi suvereenisti ruokakauppa-asiat. Ja tekisi vielä ruoat päälle niinkuin L-L tekee.

Vaimo ostaa omat leipänsä ja juustonsa.

Intolerektikkona ottaa kalsiuminsa juustosta.

Kaliumlähteenä käyttää banaaneja sekä haluaa itse valita leipänsä. Minä syön muuta kuin ruisleipää vain sen puutteessa.

Vaimoni onnellisuuden astetta en tiedä mutta hiton tyytyväinen tähän vuosia jatkuneeseen järjestelyyn vaikuttaa olevan.
        Olen tulkinnut osan olevan kaurua käytännön mukavuutta.
        Osa lienee passaamisen antamaa mielihyvää? Tunne on molemminpuolinen.

Mahdollisille pahansuoville lukijoille haluan mainita etten tunne kiveksieni olevan edellä kuvatun johdosta uhattuina.

• meitä on moneksi
        voitotta mooses kirjoitti:

niihän jokainen tekee. Kukaan ei osta sitä mitä ei halua, vai?
        Pienet on sun ruokalaskus, jos mäyriksen ostaja maksaa enemmän. Otas nyt ne.... mitkä aamulla jäi pöydälle ottamatta.
        Minen voi nyt muuta kun nauraa:)))))), sulle.

Nauran minäkin. En edes tiedä mitä mäyräkoira maksaa. Enkä tiedä, mikä näistä pakkauksista on mäyräkoira.

En myöskään ymmärrä, miksi pitää mäyräkoira tuoda tähän keskusteluun, jos ei itse sitä osta.

• voitotta mooses
        meitä on moneksi kirjoitti:

Nauran minäkin. En edes tiedä mitä mäyräkoira maksaa. Enkä tiedä, mikä näistä pakkauksista on mäyräkoira.

En myöskään ymmärrä, miksi pitää mäyräkoira tuoda tähän keskusteluun, jos ei itse sitä osta.

sellanen 12 kpl olutpullopakkaus ja hinta 8-10€. Juomaosastolla olen sen huomannut, en mäkään niitä osta, kivennäisvesiä haen.
        Meilläpäin kraanavesi on kauhean makuista. Kaffeveden keitän ja jäähdytän jääkaapissa, on sitten aamuksi hiukan parempaa keittovettä.
        Enkä ala kantaan lähdevettä kaupasta.

• meitä on moneksi

sellanen 12 kpl olutpullopakkaus ja hinta 8-10€. Juomaosastolla olen sen huomannut, en mäkään niitä osta, kivennäisvesiä haen.
        Meilläpäin kraanavesi on kauhean makuista. Kaffeveden keitän ja jäähdytän jääkaapissa, on sitten aamuksi hiukan parempaa keittovettä.

Toki minäkin olutta juon, mutta vain sosiaalisessa ympäristössä eli joskus poikkean pubiin eli siksi en noita nimityksiä tiedä.

Kaupassa käydessäni en koskaan seuraa muiden ostoksia, enkä ostosten loppusummaa.

• maitoa
        laiska-lasse kirjoitti:

Etkös Lasse tiedä että Arla on svedu omistuksessa vaikka suomalaista maitoa myykin mutta... Näin taitaa olla jonkun ketjun kohdallakin...

• beessi
        maitoa kirjoitti:

Etkös Lasse tiedä että Arla on svedu omistuksessa vaikka suomalaista maitoa myykin mutta... Näin taitaa olla jonkun ketjun kohdallakin...

on väliä? Monenkohan elintarvikkeen kohdalla mahdamme olla omavaraisia?

• maitoa
        beessi kirjoitti:

on väliä? Monenkohan elintarvikkeen kohdalla mahdamme olla omavaraisia?

Kommenttini liityi vain Lassen näkemyksiin ketjujen omistuksista... siksi hän ei osta entisen osuuskunnan nykyisin svedujen omistaman ketjun myymälöistä mitään...

• oikolukija
        meitä on moneksi kirjoitti:

Siinä sanottiin että hän on varakas ja ei juo olutta!
        Joillekin on tärkeää joka viestissä tuoda itseään esille, minä minä ja minä

• ilman puoliskoa(m)
        non-rec kirjoitti:

1 Liivate 85.6
        8 Soijapapu 35.9
        ------------

eurolla saa 2 purkkia.proteiinit 12g/100g,kaloreita 70,rasvaa o,5g.

tätä syön joka päivä 1 rasiallisen ananaspalojen tai pilkotun banaanin kanssa.
        myös broilerinkoipi kuuluu ruokailuuni pari kertaa viikossa.

• MISSÄ?!?!

8euroo mäyriksestä? Missä? Menen heti ostamaan!

• listatut asiat

vaikuttaa ja siksi käyn yleensä vain yhdessä cittarissa tässä aika lähellä pari kertaa viikossa. Olen tyytyväinen kauppaan ja henkilökuntaan kassoja myöten. Palvelua saa, kun on lihatiski ja kalatiski ja kotikeittiötiski ja vihannesosastollakin kaikki on tuoretta. Punalappusissa paketeissa myyntiaikaa vielä pari päivää, niihin joskus sorrun.

Sieltä saa vaatetta ja vaikka mitä. Villalankoja oli tarjouksessa ja sukkien tekoon ostin. Täytyy ruveta kutoon pikapuoliin, kun on noita sukankuluttajia. Eikä nuoden ostojen takia tartte lähtee kaupunkiin.
      Lähikauppakin on, mutta valikoimat aika vaatimattomat. Vihannekset ja koko se he/vi-puoli tosi surkea.

• ölkjasdfjhkg

mieluiten käyn pienessä kaupassa jos päiväyksiä ei tarvitse varoa. Paljon nopeampaa asioida, kun ei tarvitse arvailla, että miten vittumaisesti tuotteet on tällä kertaa osattu sijoitella mahdollisimman hankalasti niin, että asiakas joutuu kiertokävelyllä tutustumaan kaikkiin mahdollisiin tilpehööreihin ja potentiaalisiin heräteostoksiin.

• prtsaT

...ja lähin on Alepa. Ei mitään moittimista, löytyy kaikki eväät mitä yhden hengen taloudessa tarvitaan.
      En omista minkään kaupan bonuskortteja tms. joten jos joku muu ketju avaa liikkeen vielä lähempänä,
      käyn siellä;)

• lidl #1

Vastaan että LIdl.

• Hintatietoinen*

Hinnat, bonukset, hyvät valikoimat, tureet tuotteet ym...
      Käyn useimmiten paikkakuntani S-marketissa. Mutta minulla on kortti myös siwaan, ja K-markettiin, jos huomaan hyviä tarjouksia niin käyn hakemassa pois.

• Pienyrittäjäjoooo

niin silloin käytän sitä lähikauppaa ostoksiini eikä tarjouksilla ja poonuksilla ole mitään väliä.

• a.kuruma

Miksi? Koska kokemusteni mukaan tuoretiskit ovat paremmassa kunnossa kuin lähikaupoissa, valikoima on isompi (kyllä, minä myös ostan ns. erikoistuotteita ja kaipaan muutakin lihaa kuin HK:n sikanautaa!) ja tarjouksia on enemmän. Keskitän ostokseni yleensä tietyn ketjun myymälöihin, mutta paria tuotetta haen kilpailijalta.

Myymälässä pitää olla siistiä, viileää ja ystävällistä henkilökuntaa. Valikoiman pitää kattaa ainakin perustuotteet ja mielellään kaupan oma merkki olla edustettuna myös (usein halvempi ja parempi kuin brändituote!). Ajantasalla oleva valikoima, hevi-osasto ja tiskit tuoreita tuotteita täynnä. Hinnat kohdallaan.

Vielä ei ole löytynyt myymälää joka olisi lempparini ja täyttäisi kaikki nuo ehtoni täydellisesti, mutta toistaiseksi "hehtaarihallit" osuvat lähemmäksi kuin nuhjuiset lähikaupat alueellani. Liian monta kertaa jälkimmäisistä löytyy vanhentuneita tuotteita, törkeät hinnat ja ynseä palvelu.

• naksuia

Haluan tuoretta ja hyvää . mieluiten vielä lähiruokaa. Odotan. että myös uutuuksia on tarjolla ja ne esitellään. Ostan vain mitä tarvitsen ja tarkkailen niitä E-kirjaimia. AIVAN kamalaa kuinka niitä löytyy paljon, jopa ihan "merkki"tavaroista.
        Isot myymälät K ja ässät ovat todella avaria ja siistejä. Mutta lähiöiden lihatiskitkin on etenkin viikonloppuisin aika heikossa hapessa, lihat kuin valmiiksi kypsennetyt, olisi syytä omistajienkin tehdä pistokokeita.
        HYVÄ JA MYYVÄ HENKILÖKUNTA ON A JA O., muuallakin kuin kassassa.

• 15+5

Jättäkää ostamatta kaikki mitä ette tarvitse selviytyäksenne.

Kaupoissa myydään uskomattoman paljon tarpeetonta roskaa jonka tuottaminen kuluttaa luontoa kestämättömästi.

Älä ole kuluttaja. Älä ole asiakas.

Sen sijaan voit olla viisas ihminen.

• Lähikaupat parhaita

Ajatellaanpa omaa nenää pitemmälle. Me ikäännymme jokainen eikä kaikilla ole autoa. Isot kauppakeskukset tappavat lähikaupat ja kun sinne kauppakeskukseen jotenkin sattuu pääsemään, etsitty tavara on kaikkein kauimpana. Kulje rollaattoria työntäen noutamaan se vaivainen maitolitra.

Valmiiksi pakattua lihatuotetta en suostu ostamaan. On siis mentävä k-kauppias Väiskin lihatiskille, mistä saa taatusti tuoretta. Kieltämättä k-kauppa on kalliimpi, mutta laadusta kannattaa maksaa.
      Asun maaseudulla, kylän ainoa kauppa kuuluu S-ketjuun ja siellä vain valmiiksipakattua. Joudun ajamaan kaikkiaan 32 km saadakseni tuoretta lihaa, mutta en valita.

• 3+9

Lihatiskissä lojuvat lihat ovat epähygieenisempiä kuin pakatut. Tuoreempaa täytyy ollakin koska ne pilaantuu nopeammin siellä avoimessa lihatiskissä kun sinne pääsee mikrobit leijailemaan.

Lihatiskiltä ostamisen etuna näkisin, että pakkausmateriaalia tulee ehkä vähemmän ostettua kilomäärää kohden.

• Esikypsytettyä lihaa
        3+9 kirjoitti:

Lihatiskissä lojuvat lihat ovat epähygieenisempiä kuin pakatut. Tuoreempaa täytyy ollakin koska ne pilaantuu nopeammin siellä avoimessa lihatiskissä kun sinne pääsee mikrobit leijailemaan.

Lihatiskiltä ostamisen etuna näkisin, että pakkausmateriaalia tulee ehkä vähemmän ostettua kilomäärää kohden.

Mahd epähygieenisemmasta lihasta jos irtoliha sitä olisi.Kreikassa jne käy suomen kauppojen lihatiskit on varmasti sairaalapuhtaita esim kreikkaan verrataessa.Monessa maassa lihat riippuu katoksessa ilman mitään jäähdytystä ei ole tauteja tullut.

• 5+2=?
        3+9 kirjoitti:

Oletko huomannut että varsin monessa myymäläss päivän päätteeksi pakataan lihat rasioihin ja siirretään kylmätiskiin... Ei siis tarvi ostaa lihatiskistä.

• sentit ja eurot

lähikaupan tuotteet ovat paljon kalliimpia kuin saman ryhmän marketin tuotteet. Lähikaupasta löytyy harvoin tuoretta, esim leipää tms.. Noin ainakin meidän lähikaupassa ja on kaupunkialueen lähiössä.

Oma lähikauppa menetti "pisteitään" siinäkin kun luopuivat lähipostin ylläpidosta. Nyt paketti pitää hakea 3 km:n päästä ja ei ole autoa. Joku tuttu voi auttaa, mutta on käytännössä merkinnyt sitä, että lähikaupan asiakkaat ovat vähentyneet, mutta myös uuden postipisteen asiakkaat eikä tule tehtyä postiin asiaa.

Vielä muutama esim ruuan hinnoista. Lähikaupan viili maksaa 32 senttiä ja marketin viili 24 senttiä. Aikamoinen hintaero. Voi tuntua merkityksettömältä, mutta vuoden mittaan tekee 11,68e...jos käyttää neljä purkkia/pv.

Muutaman sentin ja euron säästö/pv tekee vuodessa aikamoisia summia. Kun säästät euron/pv säästät 365e/v, säästät 2e/pv on jo 730e/v... jne...

• viiliä joka pv2-4
        sentit ja eurot kirjoitti:

lähikaupan tuotteet ovat paljon kalliimpia kuin saman ryhmän marketin tuotteet. Lähikaupasta löytyy harvoin tuoretta, esim leipää tms.. Noin ainakin meidän lähikaupassa ja on kaupunkialueen lähiössä.

Oma lähikauppa menetti "pisteitään" siinäkin kun luopuivat lähipostin ylläpidosta. Nyt paketti pitää hakea 3 km:n päästä ja ei ole autoa. Joku tuttu voi auttaa, mutta on käytännössä merkinnyt sitä, että lähikaupan asiakkaat ovat vähentyneet, mutta myös uuden postipisteen asiakkaat eikä tule tehtyä postiin asiaa.

Vielä muutama esim ruuan hinnoista. Lähikaupan viili maksaa 32 senttiä ja marketin viili 24 senttiä. Aikamoinen hintaero. Voi tuntua merkityksettömältä, mutta vuoden mittaan tekee 11,68e...jos käyttää neljä purkkia/pv.

Muutaman sentin ja euron säästö/pv tekee vuodessa aikamoisia summia. Kun säästät euron/pv säästät 365e/v, säästät 2e/pv on jo 730e/v... jne...

saat 2l maitoa, 11 viiliä. Ekan kerran joudut ostaan sen punasen viilin, ja tekemään sit useamman. Mä teen sillooin kuus, eli litra menee maitoa. Viiliä voi tehdä vaik kahvikuppiin, tai tyhjiin pestyihin viilipurkkeihin.
        Sekotat sen viilin juoksevaks, ja jaat 6 kippoon, maito päälle, ja sekoitat. Annat seistä vaik yön, tai päivän huonees, ja sit jk. Sit otat jokatoisest sen kermaosan kahteen kippoon, n, pari rkl, sekoitat juoksevaks, ihan lusikal käy, ja taas maito päälle.
        Noin ei viilille tuu enää hintaa ku sen maitolitran verran ja saat 5-6 kpl sillä. En oo vuosiin ostanut, paitsi puolvuosittain sen uuden punasen viilin, koska se "kerma" siin päällä alkaa laimenemaan liiaks muuten. Eli silloin uusin juuren.

• Tilja K

En muista maksaneeni vuosiin oikeata hintaa mistään. Kaikkea löytyy tarjouksista.

• sentit ja eurot

kaikki ruokia, on hiukan vaikeampi saada jatkuvasti tarjouksesta, mutta monia tuotteita saa jos jaksaa seurata tarjouksia ja juosta niiden perässä. Jatkuva edullisuus onnistuu, jos ostaa kerralla varastoon ja pakkaseen enemmän silloin kun tarjous on voimassa.

Itse ostan kahvit ja pesu-aineet tarjouksista ja noista on tarjouksia miltei aina. Katsoin eilen marketissa käydessäsi pariskuntaa jotka tutkivat tarkasti mikä vessapaperi on hinnaltaan edullisin. Missä pakkauksessa on halvin hinta yksittäiselle rullalle. Halvin ei ole aina hyvä/paras, ei ainakaan wc-papereissa.

• KLIKATKAA!!!!!!
      • Hintapa niin

Mieluummin kävisin tuossa lähikaupassa, mutta hintojen takia menen markettiin. Lähikaupan hinnat ovat hurjia kioskihintoja.

• eurolla saa

Meillä täällä maalla on K-extra ja Siwa alle 200 metrin päässä, ohikulkiessa käyn aina 20 km:n päässä olevassa Lidlissä, K-Supermarketissa ja parissa halpahallissa.
      Tärkein kauppa on lähinnä ja siitä ostetaan eväät suurimmaksi osaksi, kahvit ja tarjouskamat sieltä jostain, näin kauppa pysyy ja säilyy lähellä ja ruokamenot kohtuudessa.

• Liikunta Rajoitteine

noin kilometri päässä sekä K & S. K kaupassa käyn mieluusti siksi kun se on pieni, tosin valikoimakin on huonompi. Henkilökunta suht mukavaa ja siinä on asiamiesposti. S kaupassa käyn pääsääntöisesti siksi kun on se poonuskortti. Kauppa on vajaan puolivuotta sitten avattu ja mielestäni joutaisi konkurssiin. On surkeat valikoimat. Mutta kun on lähellä. noin 10 km:n päässä on k-supermarket jossa en mielelläni käy. Liika iso kauppa eikä henkilökuntakaan niin houkuttelevan mukavalle vaikuta. Kallis. Hieman edempänä on S market, jossa aiemmin asioin pääsääntöisesti. Vieläkin käyn siellä silloin tällöin kun on paremmat valikoimat ja ystävällinen henkilökunta. Tulleet tavallaan tutuiksi aikaa myöten. Asunoltani noin 10 km toiseen suuntaan on myös S ketjun myymälä joss olen aikoinaan myös käynyt säännöllisesti ja käyn joskus vieläkin kun on sinne päin muutakin asiaa. Huonommat valikoimat. Usein hyllyt tyhjinä. Henkilökunta osin tuttua ja ystävällistä. Käyn kaupassa olosuhteitten pakosta parin päivän välein, paitsi sunnuntai asiointia pyrin välttämään. S-ketjulla eo ns poistotuotteet ole edullisia. Joskus poistohinnoiteltu -30% tuote on kalliimpi kuin kilpailevan merkin normihintainen vieressä. Paikallinen K kauppias alentaa poistot paremmin usein -50%. Prismaan / Citymarketteihin / muihin hehtaarihalleihin en enää mene. No Prismassa olen asioinut niin, että olen soittanut ja pyytänyt jonkun tietyn tuotteen tuomaan neuvontaan, mistä käyn sen sitten lunastamassa. Pieni osa henkilökuntaa on tuttuja ja ystävällisesti he toteuttavat tämän toiveeni.

• kipa'

Hei, kiitokset sinulle, kuin myös muillekin kirjoittajille. Jäi edellisellä kerralla kommentoimatta, kun lähdinkin yllättäin lahden ylitse, ja sitten ketju olikin jo alhaalla, niin en viitsinyt nostaa ylös. Nyt joku toinen sen oli tehnyt, yllätyksekseni ;))

Kyllä minullekin raha on aika ratkaiseva, asiointipaikan suhteen. Myös henkilökunta, kuten sinullekin, ja joillekin muillekin. Lihatiski, kalan saanti, ja heviosasto myös.
        Ässän bonuksia keräilen myös, ja heidän kortillaan ostan, joten bonukset menevät suoraan tilille. Seuraan myös ostoksien loppusummaa kuun lopussa, ja jos vain vähän puuttuu seuraavasta portaasta, kipaisen sen täydentämään, tuotteilla, joita muutenkin aivan kohta tarvitsisin. Kuten jauhot, sokeri, ja muut säilyvät tuotteet. Hyödynnän myös tuplabonukset tarkkaan, prismakin on aika lähellä, ja sinne silloin, kun tuo tupla on.
        CM on meilläpäin kallis, joten tosi vähän käyn.
        Oikein mukavaa syksyistä aikaa kaikille, ja vielä kerran kiitoksia runsaasta kirjoittelusta. Oli mukava lukea, koko ketju.

• elämäntapana market

Saan lähellä olevasta marketista:

* Ruokatarvikeet
      * Vaateet
      * Kodinkoneet
      * Autotarvilkkeet
      * Maalaustarvikkeet
      * Urheiluvarusteet
      * Kasvit ja kukat ym puutarhatuoteegt
      * Hygieniatuotteet

* Alkosta viikottaiset oluet ja vahvat viinat
      * Parturipalvelut
      * Kellot,korut kelolohuollot
      * Silmälasit
      * Silmälääkärinpalvelut
      * Pelihallipalvelut
      * Autonpesut huippulinjastossa alustapesuineen
      * RuokaravintolatX3
      * Posti,veikkaus,lotto,toto ym palvelut
      * Koirien/kissojen ruuat ja tarvikkeet
      * Pankkiautomaatti ja laskunmaksu mahdollisuus
      * Apteekki
      * Kankaat

Matkaa meiltä 800 metriä,missään muualla en käy koskaan ostoksilla,autonkin möin muutettuani
      marketin läheisyyteen.

Bonukset,jotka ovat varsin mittavat.

• kipa'

Hienoa, sinulla on sitten varsin monipuoliset, kattavat ostosmahdollisuudet, aivan kotisi nurkilla. Saat lisäksi kävelymatkankin siinä samalla. Kaikila vain ei ole, vaan on tyydyttyvä siihen mitä löytyy, tai ajettava kilometrejä.
        Itsellänikin aika hyvin, vaan ei kyllä tuollaisia, ehkä aika harvoilla on?
        Olet hyvin asuinpaikkasi voinut valita.

• raitis mies
        kipa' kirjoitti:

Hienoa, sinulla on sitten varsin monipuoliset, kattavat ostosmahdollisuudet, aivan kotisi nurkilla. Saat lisäksi kävelymatkankin siinä samalla. Kaikila vain ei ole, vaan on tyydyttyvä siihen mitä löytyy, tai ajettava kilometrejä.
        Itsellänikin aika hyvin, vaan ei kyllä tuollaisia, ehkä aika harvoilla on?
        Olet hyvin asuinpaikkasi voinut valita.

On se kyllä tosi upeeta,että nurkillamme on iso kauppakeskus. 20.10.2010 on viralliset avajaiset,kyseessä oli siis ihan mieletön marketlaajennus.

Hyvää syksyä sinulle sinne jonnekin. Nauti elämästi,olet kirjoituksistasi päätellen upea ihminen.

• kipa'
        raitis mies kirjoitti:

On se kyllä tosi upeeta,että nurkillamme on iso kauppakeskus. 20.10.2010 on viralliset avajaiset,kyseessä oli siis ihan mieletön marketlaajennus.

Hyvää syksyä sinulle sinne jonnekin. Nauti elämästi,olet kirjoituksistasi päätellen upea ihminen.

Kiitokset, mukavahan se tuollaista arviota on lukea, mutta kyllä ihan tavallinen ikäpalstamme nainen koen olevani ;)

Vai teillekin upouusi laajennusosa. Riittääköhän kaikkiin asiakkaita, toivokaamme niin, ja sehän on plussaa, jos autoa ei tarvitse päivittäistavaroiden hankintaan.

Samoin syksyn kuulaita päiviä, ja talven odotusta, sinnekin päin.

• Koska löytää

kaikki palvelut saman katon alta. Ja valikoimat ovat hyvät ja tavara tuoretta, koska varasto kiertää.

• Korwen kaswatti

Viinakaupasta viinat, sapuskat lähimmästä, mikä on auki: maito, piimä, leipä, makkara, omput yms. Mitäpä sitä jätkänpoika muuta. Menovesi siitä mittarista, missä voi maksaa kassalle "sularahalla".

Hyvin harvoin tulee lähdettyä johonkin honkkariin, rautakauppaan tahi tokmannille. Liiteriin on 50 kilsaa ja isoihin marketteihin sama matka. Niistä ei peruselintarvikkeet lohkee yhtään sen edukkaamin kuin mistään muustakaan puotista.

Eikä ole mitään järkeä pahkuttaa sataa kilometriä sen takia, että joku kaffepaketti on "tarjouksissa" jossain hehtaarihallin takapömpelissä. Sinne ei edes löydä ilman (epä)ystävällisen hölökunnan opastusta...kele!.

Sata kilsaa tekee kyytivetenä sellaset 10 litraa eli 15 ekeä. Siihen lisäksi kolmisen tuntia parasta työikaa. Tunti ajoon sinne, toinen takasin. Varttitunti parkkipaikan löytämiseen, vartti jonottamiseen ja vartti auton löytämiseen. Iliman kepsiä sitä ei kait löytäiskään..heh-heh. EVVK!

• koerWessa kasvatettu

Mikä on kepsi?????????????

• Taunomamma
        koerWessa kasvatettu kirjoitti:

Mikä on kepsi?????????????

Keskiolut

• koerwessa kasvatettu
        Taunomamma kirjoitti:

Keskiolut

Olen kuullut vain keppanan, en tuota kepsiä

• Egoilija

Tuotteiden tuoreus ja laatutakuu. Puhtaita, luonnonmukaisesti tuotettuja elintarvikkeita. Monipuolinen liha- ja kalatiski. Paikallisten yritysten ja lähitilojen tarjoamia erikoisherkkuja. Ystävällinen, palveleva ja ammattitaitoinen henkilökunta. Siisti ja viihdyttävä ympäristö.

Sellaisissa liikkeissä pyrin käymään. Suosin luomuelintarvikkeita tarjoavia myymälöitä ja lähikauppoja. Autoa en käytä ja isompiinkin marketteihin poljen pyörällä.

• ++

olishan toi luomu ok, jos sitä olis hepommin saatavissa. Ei oo lähikaupas, ja ku ne on muutenki kalliimpia, ni matkat päälle, tulee äkkiä kipurajan ylittävä hinta. Pakko vaa tyytyy näihin tavallisiin. Hyvä ku sulla on lähellä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe