Naurattaa nuo patjanvaihtoviikot. Ei kai ihminen kuitenkaan patjaa vaihda kaiken aikaa? Kyllä patjan mielestäni pitää sen 10v kestää ainakin, mikä yleinen takuuaikakin on.
Vuodevaatteita, täkit, tyynyt, ostan kuitenkin aika usein. Kesällä kevytpeitto, pari kesää korkeintaan. Ehkä talvipeittoa 3-4v ja pesen kolmisen kertaa talvessa. Tyynyjen kanssa olen jo uupunut. Vaikka ostaisi kuinka laadukkaan, on se vähän ajan päästä taas kehno. Niitä en paljon uskalla enää pestä. Naapuri pesi, päällinen meni rikki, ja tukossa niin pesukone, kuin putkistokin.
Mites te, patjat vai muut vuodevaatteet vaihtoon!
Vuodevaatteet
63
1489
Vastaukset
- e-b...
Miksi naurattaa? Emmehän me kaikki ole ostaneet samana vuonna sitä patjaa. Varmaan joka vuodelle löytyy patjan ostajia/vaihtajia.
Tyynyt on pestävä, kuten kaarituelliset rintaliivitkin, pesupussissa tai sitten sellaisen pussimaisen tyynyliinan sisällä.- vaihtoon!
joo, tyhmä minä. Nauran monille asioillle, sama pää, kesät talvet.
- beessi
vaihtoon! kirjoitti:
joo, tyhmä minä. Nauran monille asioillle, sama pää, kesät talvet.
Noista mainoskampanjoista minua nimittäin naurattaa ihan oikeasti Sotkan tööt tööt-päivät. Radiostakin kun kuulen sen hassun tööt tööt-äänen, niin heti rupeaa hymyilyttämään.
- vaihtoon!
beessi kirjoitti:
Noista mainoskampanjoista minua nimittäin naurattaa ihan oikeasti Sotkan tööt tööt-päivät. Radiostakin kun kuulen sen hassun tööt tööt-äänen, niin heti rupeaa hymyilyttämään.
;D lohduttavaa, mulla kun on vaan radio, niin hörähtelen kyl melkein päivittäin, jolleki mainokselle.
Joku mainos ei ekaks kolahda, mut jossain vaihees, alkaa vaan naurattaa, ei kaikki.
Mulla hidas sytytys ;D
- sitroen.
Miksi vaihtaa?
Kauppias myy niin huonoja, etteivät ne kestä ja siksi pitää vaihtaa?
Minä ostin vuonna 1983 tyyriit ja hyvässä kunnossa ovat edelleen. Niin patjat, viltit, täkit, tyynyt kuin lakanatkin. Tosin nuo sitä vanhemmat lakanat ovat liian pieniä, eivät tahdo reunat yltää taitettavaksi alle. Oliko normikoko ennen pienempi vai ovatko kutistuneet? Loppuun ne pitäisi silti käyttää tai keksiä muuta hyötykäyttöä.
Ja sängytkin tein 1983 kun ei kaupassa mieluisia ollut. Hyvät tuli ja hyvin on kestäneet nekin!- patja on tärkeä
No huh! 27v, en nukkuisi niissä kyllä enää. Tyyriin sängyn, ja patjan ostin minäkin, 15v sitten. Kyllä se nyt vaan alkaa olla tiensä päässä, petari, ja patja. Eli kaupoille on lähdettävä piakkoin. Olen toki pesettänyt vuosittain päälliset, mutta kulutustavaraa nuo ovat. Ei kangas rikki ole, vaan nukkumamukavuus ei enää samanveroista, kun uutena.
- sitroen.
patja on tärkeä kirjoitti:
No huh! 27v, en nukkuisi niissä kyllä enää. Tyyriin sängyn, ja patjan ostin minäkin, 15v sitten. Kyllä se nyt vaan alkaa olla tiensä päässä, petari, ja patja. Eli kaupoille on lähdettävä piakkoin. Olen toki pesettänyt vuosittain päälliset, mutta kulutustavaraa nuo ovat. Ei kangas rikki ole, vaan nukkumamukavuus ei enää samanveroista, kun uutena.
Huonon ostit jos ei kestä. Minun patjani ei ole vielä mennyt miksikään. Jouset ei ole löystyneet, päällinen ei ole kulunut, pölypunkki ei pesinyt. Köyhän ei kannata ostaa halpaa!
- mummonmökistä
sitroen. kirjoitti:
Huonon ostit jos ei kestä. Minun patjani ei ole vielä mennyt miksikään. Jouset ei ole löystyneet, päällinen ei ole kulunut, pölypunkki ei pesinyt. Köyhän ei kannata ostaa halpaa!
makaaminen on pelkkää säästöä! Kerran eräs mies kertoi nukkuneensa isänsä perintöpatjalla jo neljä vuotta. Kun joulusiivouksen yhteydessä huomasi patjassa erilaisen kohdan. Hän avasi patjan ja sieltä löytyi rahaa yli 50 000 mk. Silloin oli jo euroaika, mutta Suomen Pankki kyllä vielä vaihtoi rahat euroiksi. Aika mukava patjaraha!
- vaihtoon!
mummonmökistä kirjoitti:
makaaminen on pelkkää säästöä! Kerran eräs mies kertoi nukkuneensa isänsä perintöpatjalla jo neljä vuotta. Kun joulusiivouksen yhteydessä huomasi patjassa erilaisen kohdan. Hän avasi patjan ja sieltä löytyi rahaa yli 50 000 mk. Silloin oli jo euroaika, mutta Suomen Pankki kyllä vielä vaihtoi rahat euroiksi. Aika mukava patjaraha!
toivottavasti sai pitää, ilman perintöveroa. Pankithan vaatii nykysin selvityksen vähänki isommista summista.
Siks kai noita ostamme kuolinpesiä ilmoituksiakin on. Haistavat piiloja.
Yks tuttu löysi parvekelaatikost, ei noin isoo summaa, mut rahaa kuiteski - Vaihtavat ne
mummonmökistä kirjoitti:
markkoja vielä 200 miljoona on tänäkin vuonna vaihdettu euroiksi. Juuri kuolinpesistä. Kuulemma kadoksissa olisi vielä markkoja.
"Liikkeellä oli vielä viime vuoden lopussa lähes 1,4 miljardia markkaa?"
Et onhan noita tosiaan siellä sun täällä. - vaihtoon!
Vaihtavat ne kirjoitti:
markkoja vielä 200 miljoona on tänäkin vuonna vaihdettu euroiksi. Juuri kuolinpesistä. Kuulemma kadoksissa olisi vielä markkoja.
"Liikkeellä oli vielä viime vuoden lopussa lähes 1,4 miljardia markkaa?"
Et onhan noita tosiaan siellä sun täällä.joo, ja viel paljo niit erikoisrahojaki, ihmisil on. Hopeesatasii, ja 50mk.
Itelläki joitain viel, ja irtokolikoitaki joitain pyörii laatikos. Sit monil rahankerääjill, kokoelmis. Mullaki kaikkien penskojen syntymävuoden rahoja, joitain, ja sen vuoden postimerki aina ostin, lapsenlapsille kans. Ja päivän lehti, piti säästää.
- J.S....
"Tyynyjen kanssa olen jo uupunut. Vaikka ostaisi kuinka laadukkaan, ...."
Osta kerran vielä ja osta kerrankin kunnon tyyny;)
http://www.tempur.fi/page21797.aspx?ORIGINAL TYYNY- by-Tempur®&_p=70&_c=73
Ostin tuommoisen (sekä patjan) 6 v. sitten ja en voisi parempaa kuvitella.
"Niitä en paljon uskalla enää pestä."
Tiesitkö että tyynyyn saattaa vuodessa kerääntyä kuona-aineita lähes kilo.- sitroen.
En totisesti tiennyt. Mistä sinä sen tiesit? Kauppiasko sen kertoi?
Kertoiko vielä, että mitä se kuona on ja miten se sinne pääsee? - vaihtoon!
Tiesin, siksi pesinkin 3kk välein, siksi pesen myös täkin.
Tempur tyynyä kokeilin n,5v sitten. Hyvä että niska kääntyi aamulla. Tuttavat ovat just myymässä omaa patjaansa, ollut 4-5v. Vaimo ei enää nuku miehensä vieressä, vaan vierashuoneessa, ku ei voi sietää sitä patjaa. Joten, ei nekään kaikille käy. Se rapina ja kuoppa, kun haluutkin vaihtaa asentoa.
Laskin tänään, et mulla on 8 tyynyä, kahdeksanvuoden aikana. Ja yksikään ei oo alta 20e maksanut, moni paljonkin yli..pitää vissiin mennä ikeaan, ja ostaa heti kymmenen, niin voi niillä hinnoilla heittää poiskin, vaik sen 3kk välein. Jotkut sentään lähes vuoden kestäneet, sellaisena ku pitäiski, mut useimmat ei.
Siit tyynykasasta aihe tuliki mieleen, ja samalla tuli toi mainos, patjanvaihdost.
Kiitti vaan, ei tempuria. Ja, ei se käviskää täs sängys, ku tää On sellanen moottorisänky.. - sitroen.
vaihtoon! kirjoitti:
Tempur tyynyä kokeilin n,5v sitten. Hyvä että niska kääntyi aamulla. Tuttavat ovat just myymässä omaa patjaansa, ollut 4-5v. Vaimo ei enää nuku miehensä vieressä, vaan vierashuoneessa, ku ei voi sietää sitä patjaa. Joten, ei nekään kaikille käy. Se rapina ja kuoppa, kun haluutkin vaihtaa asentoa.
Laskin tänään, et mulla on 8 tyynyä, kahdeksanvuoden aikana. Ja yksikään ei oo alta 20e maksanut, moni paljonkin yli..pitää vissiin mennä ikeaan, ja ostaa heti kymmenen, niin voi niillä hinnoilla heittää poiskin, vaik sen 3kk välein. Jotkut sentään lähes vuoden kestäneet, sellaisena ku pitäiski, mut useimmat ei.
Siit tyynykasasta aihe tuliki mieleen, ja samalla tuli toi mainos, patjanvaihdost.
Kiitti vaan, ei tempuria. Ja, ei se käviskää täs sängys, ku tää On sellanen moottorisänky..Olet sitten sinäkin ostanut roskaa kun et edes 20 eurolla ole kunnoin tyynyä saanut! Minulla jotain iänikuisia halpoja ja hyvin toimivat. On ne joskus pestykin, mutta silti toimivat! Paitsi yksi, muuttui pesussa jotenkin muodottomaksi möykyksí. Vaan se olikon joku uusi tyyny, näkyy olevan Familon Princess merkiltään.
- vaihtoon!
sitroen. kirjoitti:
Olet sitten sinäkin ostanut roskaa kun et edes 20 eurolla ole kunnoin tyynyä saanut! Minulla jotain iänikuisia halpoja ja hyvin toimivat. On ne joskus pestykin, mutta silti toimivat! Paitsi yksi, muuttui pesussa jotenkin muodottomaksi möykyksí. Vaan se olikon joku uusi tyyny, näkyy olevan Familon Princess merkiltään.
joo, nämä menee lituskaksi, ja ei sitten enää pöyhkeitä. Sama kokemus tuosta mainitsemastasi tyynystä. Kyllähän senkin hinta markka-aikana jo satasen oli.
Jotenkin tuntuu, että ne vanhat tyynyt tosiaan pitivät kuosinsa, kauan, vaikka pesikin.
Täkit sitä vastoin, on nykyisin mielestäni parempia.
Hienoa, että olet itse rakentanut vuoteen itsellesi.
Lakanat on kyllä vuosia olleet 140, 150, 180, 220 cm levyisiä itsellä tuo 180, kun vuode on 120cm leveä.
Kai joskus oli 120cm lakanoita, kun sängyt oli 80cm, ja petareita ei juurikaan ollut. - Kilon tyyny?
Minulla on linkissä näkyvä tyyny, en pidä siitä kyllähän se muotoutuu mutta kovalta tuntuu silti. Nämä ovat makuasioita, kaikille yhtä hyvää ei ole olemassakaan.
Miten muka? Kilo kuona-aineita! Etkö käytä tyynynpäällistä ja käytät runsaasti hiusrasvaa? - zzzzzzzzzzzzzzz
vaihtoon! kirjoitti:
Kiitti vaan, ei tempuria. Ja, ei se käviskää täs sängys, ku tää On sellanen moottorisänky.."Se rapina ja kuoppa, ...."
Puhut kyllä nyt jostain muusta kuin Tempur patjasta.
Jos kylkeä kääntäessä kuuluu rapinaa, on syytä vaihtaa (ja pestä) lakanat:)))) - aajt
sitroen. kirjoitti:
En totisesti tiennyt. Mistä sinä sen tiesit? Kauppiasko sen kertoi?
Kertoiko vielä, että mitä se kuona on ja miten se sinne pääsee?...erilaista moskaa ihosta ja hiuksista,pölypunkkeja,ym.
Mitenkö pääsee ? Ei ne paremmatkaan tyynyliinat vesitiiviitä ole. - vaihtoon!
zzzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:
"Se rapina ja kuoppa, ...."
Puhut kyllä nyt jostain muusta kuin Tempur patjasta.
Jos kylkeä kääntäessä kuuluu rapinaa, on syytä vaihtaa (ja pestä) lakanat:))))nii, mulla oli vaan tyyny, tutuilla tuo patjakin. Ja--- se rouva kyl vaihtaa lakanat viikottain.
- vähään väliä, siis.
No, viimeksi eli nyt kesällä sain kalliin patjan tyttäreltäni joka kai on tuollaistenkin mainosten uhri.
Ei raski silti heittää kaatopaikalle muutaman vuoden vanhaa patjaa. Kun se oli niin kallis ? - av, ????
Se 5cm päällä oleva, minun pitäisi vaihtaa-----
- Uni-Jussi
Siis petauspatja. Se kyllä saattaa ajan mittaan nuhrautua.
- untuvatakki
Untuvapeitto, toimii kesällä ja talvella!
Tyynyt(jos ei pallokuitu)tikattava vaikka kalalangalla muutamin pistoin, ei mene koneessa paakkuun. Pari golf pallloa koneessa , möykyttää tyynyt hyvin. Pesupulveria käytettävä vähän tyynyn pesussa.
Monissa kodeissa on likaiset tyynyt. Raskitaan ostaa vaikka mäyräkoira, vaan ei puhdasta uutta tyynyä!- vaihtoon!
Joo, huomannu kanssa, oon ostanut penskojen perheille usein joululahjaksi, uudet tyynyt, täkit.
Untuvatäkki, tyyny, hiostaa mua liiaksi, joten kokeiltu on. Viimekesänä oli pelkkä aluslakana päällä, nakuna sen alla. Tyyny märkänä joka aamu, vaihdoin jokapäivä tyynyä, et kerkes kuivuu edelliset. Siit huomasin, et en enää säästä niit, ei oo mukavia. Yhden säästin viel varalle, ennenku hankin uusia.
Ostin puoliuntuvatyynyn kanssa parivuot sitten, hikoon siinäkin, niska märkänä. Ja menee kans kasaan, ei tukea tarpeeks. - kevyenkevyt
vaihtoon! kirjoitti:
Joo, huomannu kanssa, oon ostanut penskojen perheille usein joululahjaksi, uudet tyynyt, täkit.
Untuvatäkki, tyyny, hiostaa mua liiaksi, joten kokeiltu on. Viimekesänä oli pelkkä aluslakana päällä, nakuna sen alla. Tyyny märkänä joka aamu, vaihdoin jokapäivä tyynyä, et kerkes kuivuu edelliset. Siit huomasin, et en enää säästä niit, ei oo mukavia. Yhden säästin viel varalle, ennenku hankin uusia.
Ostin puoliuntuvatyynyn kanssa parivuot sitten, hikoon siinäkin, niska märkänä. Ja menee kans kasaan, ei tukea tarpeeks.ostin kesällä kesäpeitto tyyny paketteja parit, siinä kympin hintaan olivat tarjouksessa. Toisen setin annoin pojalleni. Vaikka viime talvena oli jokunen pakkasyö, niin se untuvatäkki oli liian kuuma ja hiostava. Tykkään nukkua hiukka viileässä ja useimmiten on ikkuna raollaan.
Joskus ennen vanhaa oli sellasia pussilakanapeittoja kaupassa, siis kevytpeitto ilman kangaspäällystettä. Oli hyvä keksintö, sillä pussilakanasta tuli se päällinen. Nyt noita ei ole vuosikausiin ollut missään kaupassa. - vaihtoon!
kevyenkevyt kirjoitti:
ostin kesällä kesäpeitto tyyny paketteja parit, siinä kympin hintaan olivat tarjouksessa. Toisen setin annoin pojalleni. Vaikka viime talvena oli jokunen pakkasyö, niin se untuvatäkki oli liian kuuma ja hiostava. Tykkään nukkua hiukka viileässä ja useimmiten on ikkuna raollaan.
Joskus ennen vanhaa oli sellasia pussilakanapeittoja kaupassa, siis kevytpeitto ilman kangaspäällystettä. Oli hyvä keksintö, sillä pussilakanasta tuli se päällinen. Nyt noita ei ole vuosikausiin ollut missään kaupassa.mulla on just sellanen, kesäpeittona. Ollu tää pari kesää, ja säästän viel ens kesäks. On se pussilakanapeitto. Ainaki ikeat myy, ja kyl olisko hemtex, ja anttila, vieläki niitä. Pari kesää sit niit arvioitiin HS, ja oli kai jotain 5 erilaista. Mulla ei oo pitkä matka ikeaan ja se voitti sen arvion silloin.just tost viileydest. Kävin ostaa, ja olikohan 2.95 tai 3.95 sen hinta.
Niiit on kai sit keväällä, tai en oo ikeas käynny kattoon, olisko talvellaki. Kahvii käyn siel ostamas, joka toinen kk, mut en oo kierrelly, ku noi ruokajutut myydään siel eri paikas, ei tartte kiertää koko hallia.
- naapurin täti
Ostan tarvittaessa tyynyjä/peittoja markettien tarjousviikoilta. Vitosen tyynyt, merkkiä ei varmaan saa mainostaa säilyvät kuosissaan ja kestävät hienopesun. Siinä vaiheessa kun alkavat tuntua epämukavalta, heitän surutta pois.
Peitot ja tyynyt pesen noin neljä kertaa vuodessa. Useammin jos olen sairastanut vaikka flunssan ja hikoillut. Sänky, tavallinen runkopatja petarilla ( 10 vuoden takuu) on seuraava joka menee uusiksi. Sillä on ikää jo kolmetoista vuotta. Petarin päällinen on irrotettava ja konepestävä, jousitus on kunnossa, itse asiassa sängyssä ei ole mitään vikaa. Ajattelin vain hemmotella itseäni 100 senttisellä sinkkusängyllä, nykyinen on 80 sm leveä.- vaihtoon!
Tota suunnittelen, tää mun kesäpeitto oli tosi halpa, se voitti jossain lehdes testin. Kävin ostamas, ehkä säästän viel ens kesäksi, ku tänä kesänä ei paljoa tarvinnu.
Samoin lakanat nykyisin ei tahdo kestää. Varmaan siksi, et kauppa kävis. Ja tyynyliinat. Enkä kuitekaa niit halvempia harsoisia oo ostanut. Eli hintakaa ei laatua takaa - Uusiokäyttöä
vaihtoon! kirjoitti:
Tota suunnittelen, tää mun kesäpeitto oli tosi halpa, se voitti jossain lehdes testin. Kävin ostamas, ehkä säästän viel ens kesäksi, ku tänä kesänä ei paljoa tarvinnu.
Samoin lakanat nykyisin ei tahdo kestää. Varmaan siksi, et kauppa kävis. Ja tyynyliinat. Enkä kuitekaa niit halvempia harsoisia oo ostanut. Eli hintakaa ei laatua takaakestä, kun ovat niin ohuita, missä lie tehtyjä. Toin kotoani valkoisia päällyslakanoita (ajalta ennen pussilakanoita) ja tein niistä alulakanoita. Ompelin molempiin päihin ns. taskut 20 cm leveät ja kyllähän pysyy paikallaan petarin päällä. Sänkyni on 120cm, eli lakanan leveys riittää samoin pituus just jämpti. Ovat muuten ihanan silkkisen tuntusia. Vanhaa PMK:n tuotantoa.
On se surku ja sääli, kun meillä ei enää ole omaa tuotantoa, uskon että menekkiä olisi. Ennenhän ostettiin koko pakka lakanakangasta ja ommeltiin itse.
Tyynyt on kertakäyttötavaraa, ne heitän roskiin n. puolen vuoden välein tai riippuu miten käyttöä ollut.
Pari tyynyä aina pitää olla, iltalukemisen jälkeen pistän toisen sivuun, en halua nukkua niska vinossa. - vaihtoon!
Uusiokäyttöä kirjoitti:
kestä, kun ovat niin ohuita, missä lie tehtyjä. Toin kotoani valkoisia päällyslakanoita (ajalta ennen pussilakanoita) ja tein niistä alulakanoita. Ompelin molempiin päihin ns. taskut 20 cm leveät ja kyllähän pysyy paikallaan petarin päällä. Sänkyni on 120cm, eli lakanan leveys riittää samoin pituus just jämpti. Ovat muuten ihanan silkkisen tuntusia. Vanhaa PMK:n tuotantoa.
On se surku ja sääli, kun meillä ei enää ole omaa tuotantoa, uskon että menekkiä olisi. Ennenhän ostettiin koko pakka lakanakangasta ja ommeltiin itse.
Tyynyt on kertakäyttötavaraa, ne heitän roskiin n. puolen vuoden välein tai riippuu miten käyttöä ollut.
Pari tyynyä aina pitää olla, iltalukemisen jälkeen pistän toisen sivuun, en halua nukkua niska vinossa.joo, kun oliski vielä niitä. Ostin -63 jokamiehen lakanakangasta. Tein lakanat, ja tyynyliinat, ja taisin kellohameenkin tehdä. Verhoinaki oli jossain vaihees. Nehän kesti, kesti ja valkeni pikkuhiljaa, valkoiseks.
Kaikki on nyt heikkolaatuist, jopa marimekon lakanat, jotka ennen kesti vaik kuin kauan.
Ekan unikkobuumin aikaan, oli, ja sen viel vei yks penskoist.
Voihan tietty, noi pesukoneetki olla osasyy?
- 1943
säännöllisesti ja pesen, korjaan, vaihdan tarpeen mukaan. Minua ei voi houkutella uuden ostoon näyttämällä suurennettuja pölypunkin kuvia.
- vaihtoon!
en sen punkin takia vaihda, vaan kestämättömyyden, ja mukavuuden.
vaihtoon! kirjoitti:
en sen punkin takia vaihda, vaan kestämättömyyden, ja mukavuuden.
Suotta noita petivaatteita vaihtelemaan. Kyllä sitä mies nukkuu vaikka toinen nyrkki tyynynä ja toinen peittona. Mutta tuo yksi punkki, petikaveriksi vihitty, olisi syytä laittaa kierrätykseen noin kerran 5 vuodessa - kiertää se kyliä muutenkin.Tai vaikka vaihtoon, jos tuosta yhdestä kuuskymppisestä saisi kaksi kolmekymppistä tai no, edes yhden.
- vaihtoon!
varaamaton.nikki kirjoitti:
Suotta noita petivaatteita vaihtelemaan. Kyllä sitä mies nukkuu vaikka toinen nyrkki tyynynä ja toinen peittona. Mutta tuo yksi punkki, petikaveriksi vihitty, olisi syytä laittaa kierrätykseen noin kerran 5 vuodessa - kiertää se kyliä muutenkin.Tai vaikka vaihtoon, jos tuosta yhdestä kuuskymppisestä saisi kaksi kolmekymppistä tai no, edes yhden.
päiväunia vaan, he.
- '
Hyvää saldoa, ja fysiikkaa taitaisi tuo vaatia? Ainahan se mahdollista on,, siittä vaan, jakoon kaikki entinen, ja jos sitten vielä paksu rahapussi, niin eiköhän tuo onnistu. Kuinkahan kauan jaksaisit, lapsesi ikäisen kanssa?
- 10+4
Entä ite?
Miksihän petikaverisi kiertää kyliä?
Etsiiköhän kahta kolmekymppistä....
Edellisiäpatjoja käytimme 26-vuotta.
Nykyisiäkin, 7-vuotta sitten ostettuja, painoluokitettuja joustinpatjoja, kierrätän.
Jokaisen kuukauden ensimmäisenä lauantaina kääntö tasossa ympäri. = pääpuoli jalkoihin.
Kuukauden kuluttua kääntö pituussuunnassa ympäri, ylösalaisin.
Seuraavan kerran taas kääntö tasossa.
Jne.
Patja kuormittuu tasaisesti.
Muista lakanoiden yms. vaihdoista en tiedä muuta kuin sen että siellä makuuhuoneessa se elämäni sulostuttaja viikoittain rätteineen meuhkaa.- vaihtoon!
nii, mies se kääntelee. Yritän kans aina ku poikani käy, saada sen vastaavaan hommaan. Samal periaatteel, kiertää minunki patja. Mut 120x205x22 on mulle yksinmahottomuus. Petariki 10cm, en jaksa sitäkää.
vaihtoon! kirjoitti:
nii, mies se kääntelee. Yritän kans aina ku poikani käy, saada sen vastaavaan hommaan. Samal periaatteel, kiertää minunki patja. Mut 120x205x22 on mulle yksinmahottomuus. Petariki 10cm, en jaksa sitäkää.
Mutta miellyttävät nukkua!
Kyllä meilläkin vaimolta jäisivät nämä pienemmätkin kääntämättä.
80 x 205 x 20 sopivat minulle.
Onneksi on ympärillä tilaa.
50% enemmän leveyttä ja vielä enemmän massaa, kysyy se äijänkin syliväliä.
Paino ei ole hankaluus vaan mitat ja kahvojen puute, ainakin meillä.- vaihtoon!
laiska-lasse kirjoitti:
Mutta miellyttävät nukkua!
Kyllä meilläkin vaimolta jäisivät nämä pienemmätkin kääntämättä.
80 x 205 x 20 sopivat minulle.
Onneksi on ympärillä tilaa.
50% enemmän leveyttä ja vielä enemmän massaa, kysyy se äijänkin syliväliä.
Paino ei ole hankaluus vaan mitat ja kahvojen puute, ainakin meillä.joo, nipotin noist kahvojen puutteest, sanovat et sellasta kangasta ei ookkaan joka kestäis, näis yksittäis pakatuis jousipatjois. Painoo niin paljo.
Sillonku sänky tuotiin, sano miehet 2, et jos näit rupee menee paljo, vaihtavat duunia. Ei ollu siin kämpäs hissii, nyt on. Just ja just mahtu, ihmist ei enää. Ja eriksee patjat, ja se pohja.
3 nuortaki kiros, et painaapa rutosti. - pyjama-asussa
vaihtoon! kirjoitti:
joo, nipotin noist kahvojen puutteest, sanovat et sellasta kangasta ei ookkaan joka kestäis, näis yksittäis pakatuis jousipatjois. Painoo niin paljo.
Sillonku sänky tuotiin, sano miehet 2, et jos näit rupee menee paljo, vaihtavat duunia. Ei ollu siin kämpäs hissii, nyt on. Just ja just mahtu, ihmist ei enää. Ja eriksee patjat, ja se pohja.
3 nuortaki kiros, et painaapa rutosti.Vaihdan joka kuukausi lakanat, tyynyt kerran viidessä vuodessa. Niinno tyynynpäälliset lakanoitten vaihdon yhteydessä.
- vaihtoon!
pyjama-asussa kirjoitti:
Vaihdan joka kuukausi lakanat, tyynyt kerran viidessä vuodessa. Niinno tyynynpäälliset lakanoitten vaihdon yhteydessä.
tota,tota, eikös äiti opettanut, et ainaki pari kertaa kk, tai joka viikko?
Tai, no jos oot omas sängys harvoin, ni kait ne sit ton kk välin kestää. - sitroen.
vaihtoon! kirjoitti:
joo, nipotin noist kahvojen puutteest, sanovat et sellasta kangasta ei ookkaan joka kestäis, näis yksittäis pakatuis jousipatjois. Painoo niin paljo.
3 nuortaki kiros, et painaapa rutosti.Kuinkahan paksusta rautalangasta nimimerkin "vaihtoon!" patjojen jouset on väännetty, kun noin hirveästi painavat? Mahtaa olla kova peti...
Ei minulla mitään vaikeutta ole koskaan ollut patjojen painon kanssa, vaikka hintelä mies olenkin. Punninnut en ole, mutta tuskin kymmentä kiloa enempää painavat.
Enkä vaihda pois ennenkuin jotain vikaa ilmenee! 27 vuotta vasta käytettykin. - vaihtoon!
sitroen. kirjoitti:
Kuinkahan paksusta rautalangasta nimimerkin "vaihtoon!" patjojen jouset on väännetty, kun noin hirveästi painavat? Mahtaa olla kova peti...
Ei minulla mitään vaikeutta ole koskaan ollut patjojen painon kanssa, vaikka hintelä mies olenkin. Punninnut en ole, mutta tuskin kymmentä kiloa enempää painavat.
Enkä vaihda pois ennenkuin jotain vikaa ilmenee! 27 vuotta vasta käytettykin.sitä en tiiä, mut ota huomioon patjan koko, siis 120 lev, 205 pituus, 22 korkeus. Ja ne jouset on siis yksittäispakattuja, olisko 5cm halkasjia yhdellä. Kyl niit aika paljon siin silloin on, ja painoo kertyy. Ei ees mun poika, 190cm 75-80kg sitä yksin käännä, pitää ens pudottaa lattialle, ku ei niit kahvoja, ja sit yhdes vekslataan sen toisinpäin laitto ja yhdes nostetaan. Ja viel pieni tila siin, käännellä.
Kai mul jossain ois viel sen jotain tietojaki, mut en nyt muista, sanottiiks siin painoo. Ehkä ei, ihmisethä pelästyis sitä. En mäkään sitä ostaessa aatellu. - 1943
pyjama-asussa kirjoitti:
Vaihdan joka kuukausi lakanat, tyynyt kerran viidessä vuodessa. Niinno tyynynpäälliset lakanoitten vaihdon yhteydessä.
kerran naapuri, joka ei koskaan pessyt lakanoita, vaan osti aina vaan uusia, kun likaantuivat. Onhan nissa pesemättömissä viimeistelykemikaaleja, mutta viis siitä. Ostin kerran tyynyliinoja. Ne haisivat formaliinille, kun pesin ensi kertaa ennen käyttöä. Panin kesäaikaan likoon parvekkeelle ämpäriin. Ei alkanut mädäntyä, vaikka kauan liotin. Formaliinilla muistaakseni palsamoidaan....
- epäily
1943 kirjoitti:
kerran naapuri, joka ei koskaan pessyt lakanoita, vaan osti aina vaan uusia, kun likaantuivat. Onhan nissa pesemättömissä viimeistelykemikaaleja, mutta viis siitä. Ostin kerran tyynyliinoja. Ne haisivat formaliinille, kun pesin ensi kertaa ennen käyttöä. Panin kesäaikaan likoon parvekkeelle ämpäriin. Ei alkanut mädäntyä, vaikka kauan liotin. Formaliinilla muistaakseni palsamoidaan....
Taisi unohtua liinat likoon!
- 1943
epäily kirjoitti:
Taisi unohtua liinat likoon!
tieteellinen koe. Ei unohdus
- QQ
Tyynyliina lakanasetit, yleensä, tai aina, yhdellä tyynyliinalla. Kuitenkaan kaupat eivät myy sitten saman sarjan tyynyliinoja erikseen, että voisi ostaa sen toisen samanlaisen. Sinkkutaloudet kuitenkin lisääntyvät kaiken aikaa. Monilla se 120cm vuode, ja yleensä sitten myös ne kaksi tyynyä.
Olen todella usein maininnut tuosta os,vastaavalle, vaan eipä mitään ole tapahtunut. Edelleen on vai tuo setti.
Todella harvoin, on myynnissä erikseen pussilakanoita, ja sitten erikseen ne tyynyliinat, jolloin kykenisi ostamaan useamman.
Tallinnasta olen joskus onnistunut saamaan, suomesta en vuosiin.
Mielestäni tuo on huonoa asiakaspalvelua. Ei myydä sitä, mitä halutaan ostaa. Olen muidenkin kuullut samasta asiasta huomauttaneen, mutta...
Olisi taas uusimisen tarve, ainakin yhdelle setille. Alus-, pussilakana, ja ne 2 tyynyliinaa.
Oletteko te jostain löytäneet?
En siis halua ostaa kahta samanlaista pussilakanaa saadakseni 2 tyynyliinaa.- vaihtoon!
harvoin, joskus stokkan kantistarjous, tai olisko HP ku niil on ollu erikseen. Samaa oon anttilas valittanu, ei oo. mulla ja toi 120cm.
- lakana,
Olen ratkaissut tyynyliina ongelman, ompelen ne itse. Ostan pussilakan, joko samaa sarjaa tai muuten väreihin sopivan ja teen siitä tyynyliinoja, tulee kuusi kpl.
Huom. ostan ainoastaan hyviä ja normaalihinnoin kalliita lakanoita. Hinnat alenee kun tuote poistuu valikoimista, silloin ostan useamman samanlaisen, jos värit käy minulle. - QQ
lakana, kirjoitti:
Olen ratkaissut tyynyliina ongelman, ompelen ne itse. Ostan pussilakan, joko samaa sarjaa tai muuten väreihin sopivan ja teen siitä tyynyliinoja, tulee kuusi kpl.
Huom. ostan ainoastaan hyviä ja normaalihinnoin kalliita lakanoita. Hinnat alenee kun tuote poistuu valikoimista, silloin ostan useamman samanlaisen, jos värit käy minulle.Niin, minä en vain halua 6,tta samanlaista, ainoastaan kaksi. Vaihdan viikottain lakanat, tyynyliinat, enkä halua samanlaisissa seuraavalla viikolla olla. Joudun nyt ostamaan irtotyynyliinan, juurikin yksivärisen, samaan sävyyn, mutta, se ei ole sama, kuin samanlainen. Pienet kaappitilat, joten pärjään kolmella setillä, pesenhän samana päivänä vaihtaessani. Yksi mankeloitu aina vierasvarana. Mulla on vain hyllyllinen liinavaatteita, enkä enempää hanki. Nyt vain yksi alkaa olla käyttönsä lopussa, joten ostaisin uuden, ja matonkuteita saa ystävätär poistuvasta.
- uusiokäyttöön
QQ kirjoitti:
Niin, minä en vain halua 6,tta samanlaista, ainoastaan kaksi. Vaihdan viikottain lakanat, tyynyliinat, enkä halua samanlaisissa seuraavalla viikolla olla. Joudun nyt ostamaan irtotyynyliinan, juurikin yksivärisen, samaan sävyyn, mutta, se ei ole sama, kuin samanlainen. Pienet kaappitilat, joten pärjään kolmella setillä, pesenhän samana päivänä vaihtaessani. Yksi mankeloitu aina vierasvarana. Mulla on vain hyllyllinen liinavaatteita, enkä enempää hanki. Nyt vain yksi alkaa olla käyttönsä lopussa, joten ostaisin uuden, ja matonkuteita saa ystävätär poistuvasta.
4:llä pussilakanalla, yksi varalle. Tuos just ostin uuden ja siinä ei ollut tyynyliinaa mukana, mutta hyllyssä oli yksivärisiä lakanan sävyyn sopivia. Siispä ostin 2 kpl niitä. En tykkää riemunkirjavista ja erityisen tummaksi värjätyistä lakanoista, aika hillittyjä ja vaaleita kuvioita mieluummin, on vähemmän väriaineita ärsyttämässä. Olen herkkäihoinen ja jotkut tummat värit ärsyttää ihoa.
Vanhoista kirjavista tyynyliinoista olen tehnyt ns.patalappuja, taittelin ne ja ompelin muutamilla pistoilla reunoista, että pysyvät kasassa. Käyvät pannunalusina myös. Nyt on ollut käyttöä, kun uuniruokaa tehty melkein joka päivä. - QQ
uusiokäyttöön kirjoitti:
4:llä pussilakanalla, yksi varalle. Tuos just ostin uuden ja siinä ei ollut tyynyliinaa mukana, mutta hyllyssä oli yksivärisiä lakanan sävyyn sopivia. Siispä ostin 2 kpl niitä. En tykkää riemunkirjavista ja erityisen tummaksi värjätyistä lakanoista, aika hillittyjä ja vaaleita kuvioita mieluummin, on vähemmän väriaineita ärsyttämässä. Olen herkkäihoinen ja jotkut tummat värit ärsyttää ihoa.
Vanhoista kirjavista tyynyliinoista olen tehnyt ns.patalappuja, taittelin ne ja ompelin muutamilla pistoilla reunoista, että pysyvät kasassa. Käyvät pannunalusina myös. Nyt on ollut käyttöä, kun uuniruokaa tehty melkein joka päivä.Samoin, hillittyjä värejä minullakin. Juuri otin parvekkeelta kuivumasta, oli puolipilvinen päivä, ja ehtivät kuivua hyvin. Raikas tuoksu tuli sisälle samalla. Olen patalappuja tehnyt vanhasta tikkiliivistä, kirjavia tyynyliinoja ei ole ollut, mutta hyvä idea tuokin. Sain joskus lahjaksi korkkisia pannunalustoja, joten ne riittävät, varmaan loppuelämäni. Tiedän yhden tuttuni tyynyliinoista tehneen ruoka-alustoja, tikkasi ne koneella. Taisi jonkin ohuen täytteen laittaa, en nyt muista mitä. ne ovat lautasen alla hyvät, kun hänellä on lasipöytä. Yhdestä tuli kaksi.
Odotan, jospa hullut päivät toisi mahdollisuuden, ostaa erikseen ;) lokakuuhan on pian.
- Huoltaja!
Mieheni hoitaa nuo patja-asiat.
Tapahtunut 40-vuotisen avioliittomme aikana kahdesti!
Minä hoidan muun huollon.
Seuraan tyynyjen ja päällisten sekä lakanoiden ja täkkien kuntoa ja hankin uudet aina tarvittaessa.
Täkit ehtivät yleensä kulahtamaan turhankin huonoiksi.
Kiinasta ostetun, silkkisen tuplatäkin pussilakanan vaihtoon vaadin mieheni.
On niin pahuksen nihkeä päälle vedettävä.
Suurten pussilakanoiden kotipesusta olen luopunut.
Kuljetutan ne miehelläni pesulaan josta ne on viikon sisällä noudettavissa.
Mukavuudenrakkaus on iskenyt ikääntyneenä. Enää ei viitsi kaikkea!- vaihtoon!
onhan niitten mankelointiki kotona vaikeeta. ei mahdu oikein kotimankeliin, ymmärrän hyvin. miks ei käyttäis palveluita, jos on mahdollisuus.
- Huoltaja!
vaihtoon! kirjoitti:
onhan niitten mankelointiki kotona vaikeeta. ei mahdu oikein kotimankeliin, ymmärrän hyvin. miks ei käyttäis palveluita, jos on mahdollisuus.
Totta puhuen lopetin kaikkien lakanoiden mankeloinnin jo 70-luvun.
Alkuun kävin anopin luona mankelissa mutta mieheni kyseenalaisti mankeloinnin tarpeen.
Asennuksen jälkeisenä aamuna ne ovat joka tapauksessa kurtussa.
Tuon jälkeen en ole itse mankeloinut. Pesulasta tulleet, mankeloidut, ovat toki miellyttävät käsitellä mutta ilo on lyhytaikainen vaikka varsinaista kurttaamista ei vaihtovälillä enää kovin usein tapahdukaan. - vaihtoon!
Huoltaja! kirjoitti:
Alkuun kävin anopin luona mankelissa mutta mieheni kyseenalaisti mankeloinnin tarpeen.
Tuon jälkeen en ole itse mankeloinut. Pesulasta tulleet, mankeloidut, ovat toki miellyttävät käsitellä mutta ilo on lyhytaikainen vaikka varsinaista kurttaamista ei vaihtovälillä enää kovin usein tapahdukaan.nii, mä mankeloin pölyn takii. Ja, kyl ne vaan pysyy paremmin siistinä, ku on manklattu. Onks sul liika pienii lakanoita, jos ne ei pysy paikoillaan?
Olin vähä aikaa ilman, piti vaan ostaa uus, en jaksanu silittää. Ostin käytetyn kyl. - 1943
Huoltaja! kirjoitti:
Tuon jälkeen en ole itse mankeloinut. Pesulasta tulleet, mankeloidut, ovat toki miellyttävät käsitellä mutta ilo on lyhytaikainen vaikka varsinaista kurttaamista ei vaihtovälillä enää kovin usein tapahdukaan.olen minäkin jättänyt mankeloimatta. Silloin ennen mankeloin aina.
- Huoltaja!
vaihtoon! kirjoitti:
nii, mä mankeloin pölyn takii. Ja, kyl ne vaan pysyy paremmin siistinä, ku on manklattu. Onks sul liika pienii lakanoita, jos ne ei pysy paikoillaan?
Olin vähä aikaa ilman, piti vaan ostaa uus, en jaksanu silittää. Ostin käytetyn kyl.Aluslakanat kurttaantuvat nukkuessa ja tuplatäkin pussilakana sen päällä "seurusteltaessa".
- niinpetaakunmakaa
vuodevaatteet vaihdettava 7 vuoden välein. Osta laatua . Huolla. Tattarirouhetyyny terveellinen ja muokkaantuu åään mukaan.
http://www.siivous.info/kotityot-siivousohjeet - Anonyymi
Juhamatic,Mehtälä patja raha
- Anonyymi
Minulla on ihan hyvä patja napakka. Se on todella vanha. Ostin uuden napakan sijauspatjan sen pälle kesällä 2022.Vanha sai lähteä kaatopaikalle.Selkäni ei kestä pehmeitä patjoja, oltava napakka eli kova tavallaan missä nukun.Enemän pitäisi puhua tyyny pesusta tai vaihdoista.Kuin tyynylinat vaihtaa useammin kuin lakanat. Ihminen unissa kuolaa ymm. Monen alergiset oireet, nenä vuodot loppu Kun huolehtii tyynystä. Ja tyynilinojen vaihdoista useammin kuin lakanat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670