Unkariin Suomesta tuliaisia?

Budabudapest

Lähden viikon päästä viettämään pitkää viikonloppua Budapestiin ystävän luo (nainen, 45 vuotta). Mitähän voisin viedä tuliaisina Suomesta?? Fazerin suklaa ja Marimekko tuntuu kuluneelta...

8

1377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "kuski"

      Vie mämmiä on ainakin yllätys kun tarjoat jos ei ole vielä sitä nähnyt.

      Yksi toinen hyvä voisi olla tuoreet puolukat ja lakat/hillat.

      Tai jokin oikein lakan/hillan makuinen makea likööri.

    • karjalanpiirakkaa

      Siis minkähän maalainen tämä nainen on, suomalainen unkarilainen vaiko jotain muuta kansallisuutta?
      Jos viet unkarilaiselle niin kylmäsavulohi, karjalanpiirakat, ja dominokeksit ovat jees ja miksei nuo edellä luetellut ole suomalaistenkin toivelistalla siellä.

      • Budabudapest

        Kiitos ideoista, lakkalikööri voisi kyllä olla ihan hyvä tuliainen ja kylmäsavulohi. Kyseessä on siis unkarilainen ystävä. Öö nyt on pakko kysyä että eikö Unkarista saa Dominokeksejä vastaavia keksejä vai mikä niissä olisi ideana...? Itse kun olen tottunut siihen että perheen nuoriso tuo Suomeen päin onnesta huokaillen milloin Oreoita ja milloin mitäkin keksejä jotka peittoavat suomalaiset täysin...


      • hand_made
        Budabudapest kirjoitti:

        Kiitos ideoista, lakkalikööri voisi kyllä olla ihan hyvä tuliainen ja kylmäsavulohi. Kyseessä on siis unkarilainen ystävä. Öö nyt on pakko kysyä että eikö Unkarista saa Dominokeksejä vastaavia keksejä vai mikä niissä olisi ideana...? Itse kun olen tottunut siihen että perheen nuoriso tuo Suomeen päin onnesta huokaillen milloin Oreoita ja milloin mitäkin keksejä jotka peittoavat suomalaiset täysin...

        On tullut tavaksi ostaa eri puolilta mukaan Suomeen hunajaa - se on paikallisten mehiläisten paikallisista kukinnoista keräämää ja maistuu aina vähän erilaiselta.
        Jospa veisit ystävällesi purkillisen suomalaisia kukkia hunajan muodossa.
        Suomalaisia pellavatuotteita ehkä myös voisi ajatella, kuten Jokipiin pellavan tai Lapuan kankureiden tuotteita.
        Ehkä hän myös ilahtuisi suomalaisesta käsintehdystä lasikorusta, esim. Ihanian koruista, joista löytyy edullisiakin vaihtoehtoja.


      • hand_made
        hand_made kirjoitti:

        On tullut tavaksi ostaa eri puolilta mukaan Suomeen hunajaa - se on paikallisten mehiläisten paikallisista kukinnoista keräämää ja maistuu aina vähän erilaiselta.
        Jospa veisit ystävällesi purkillisen suomalaisia kukkia hunajan muodossa.
        Suomalaisia pellavatuotteita ehkä myös voisi ajatella, kuten Jokipiin pellavan tai Lapuan kankureiden tuotteita.
        Ehkä hän myös ilahtuisi suomalaisesta käsintehdystä lasikorusta, esim. Ihanian koruista, joista löytyy edullisiakin vaihtoehtoja.

        Tässä vielä Design Ihanian yhteystiedot. Heiltä saa nykyään mm. Lapuan Kankureiden tekemiä pellavatuotteita, omalla kuosilla.

        http://www.designihania.fi/index.php


      • Budabudapest
        hand_made kirjoitti:

        Tässä vielä Design Ihanian yhteystiedot. Heiltä saa nykyään mm. Lapuan Kankureiden tekemiä pellavatuotteita, omalla kuosilla.

        http://www.designihania.fi/index.php

        Kiitos hand_made!!


      • Budabudapest kirjoitti:

        Kiitos ideoista, lakkalikööri voisi kyllä olla ihan hyvä tuliainen ja kylmäsavulohi. Kyseessä on siis unkarilainen ystävä. Öö nyt on pakko kysyä että eikö Unkarista saa Dominokeksejä vastaavia keksejä vai mikä niissä olisi ideana...? Itse kun olen tottunut siihen että perheen nuoriso tuo Suomeen päin onnesta huokaillen milloin Oreoita ja milloin mitäkin keksejä jotka peittoavat suomalaiset täysin...

        Domino keksi "unkariksi" on Pilota nimellä. Minä olen iloinen jos saan kermaviilia, kahvia, hapankorppuja ja RUISLEIPÄÄ SUOMALAISTA


    • ynnä muuta

      Muumimukin tai muita Muumijuttuja voi viedä, jos et ole varma mitä syötävää tai juotavaa voisi viedä. Jos Marimekko tuntuu kuluneelta, niin Marja Kurjen silkkihuivi tai Paola Suhosen tai Nanson t-paita voi myös olla hyvä tuliainen. Monet unkarilaiset tykkää suomalaisista juustoista ja lakkalikööristä. Monet tykkää myös piparkakuista ja muista kekseistä.

      Savulohi on arvostettua, mutta läheskään kaikki unkarilaiset eivät tykkää kalasta, koska eivät ole siihen tottuneet. Poroa ei halua syödä yleensä kukaan, koska Petteri Punakuonoa ei saa syödä :-(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2448
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1383
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1245
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe