Lähden viikon päästä viettämään pitkää viikonloppua Budapestiin ystävän luo (nainen, 45 vuotta). Mitähän voisin viedä tuliaisina Suomesta?? Fazerin suklaa ja Marimekko tuntuu kuluneelta...
Unkariin Suomesta tuliaisia?
8
1532
Vastaukset
- "kuski"
Vie mämmiä on ainakin yllätys kun tarjoat jos ei ole vielä sitä nähnyt.
Yksi toinen hyvä voisi olla tuoreet puolukat ja lakat/hillat.
Tai jokin oikein lakan/hillan makuinen makea likööri. - karjalanpiirakkaa
Siis minkähän maalainen tämä nainen on, suomalainen unkarilainen vaiko jotain muuta kansallisuutta?
Jos viet unkarilaiselle niin kylmäsavulohi, karjalanpiirakat, ja dominokeksit ovat jees ja miksei nuo edellä luetellut ole suomalaistenkin toivelistalla siellä.- Budabudapest
Kiitos ideoista, lakkalikööri voisi kyllä olla ihan hyvä tuliainen ja kylmäsavulohi. Kyseessä on siis unkarilainen ystävä. Öö nyt on pakko kysyä että eikö Unkarista saa Dominokeksejä vastaavia keksejä vai mikä niissä olisi ideana...? Itse kun olen tottunut siihen että perheen nuoriso tuo Suomeen päin onnesta huokaillen milloin Oreoita ja milloin mitäkin keksejä jotka peittoavat suomalaiset täysin...
- hand_made
Budabudapest kirjoitti:
Kiitos ideoista, lakkalikööri voisi kyllä olla ihan hyvä tuliainen ja kylmäsavulohi. Kyseessä on siis unkarilainen ystävä. Öö nyt on pakko kysyä että eikö Unkarista saa Dominokeksejä vastaavia keksejä vai mikä niissä olisi ideana...? Itse kun olen tottunut siihen että perheen nuoriso tuo Suomeen päin onnesta huokaillen milloin Oreoita ja milloin mitäkin keksejä jotka peittoavat suomalaiset täysin...
On tullut tavaksi ostaa eri puolilta mukaan Suomeen hunajaa - se on paikallisten mehiläisten paikallisista kukinnoista keräämää ja maistuu aina vähän erilaiselta.
Jospa veisit ystävällesi purkillisen suomalaisia kukkia hunajan muodossa.
Suomalaisia pellavatuotteita ehkä myös voisi ajatella, kuten Jokipiin pellavan tai Lapuan kankureiden tuotteita.
Ehkä hän myös ilahtuisi suomalaisesta käsintehdystä lasikorusta, esim. Ihanian koruista, joista löytyy edullisiakin vaihtoehtoja. - hand_made
hand_made kirjoitti:
On tullut tavaksi ostaa eri puolilta mukaan Suomeen hunajaa - se on paikallisten mehiläisten paikallisista kukinnoista keräämää ja maistuu aina vähän erilaiselta.
Jospa veisit ystävällesi purkillisen suomalaisia kukkia hunajan muodossa.
Suomalaisia pellavatuotteita ehkä myös voisi ajatella, kuten Jokipiin pellavan tai Lapuan kankureiden tuotteita.
Ehkä hän myös ilahtuisi suomalaisesta käsintehdystä lasikorusta, esim. Ihanian koruista, joista löytyy edullisiakin vaihtoehtoja.Tässä vielä Design Ihanian yhteystiedot. Heiltä saa nykyään mm. Lapuan Kankureiden tekemiä pellavatuotteita, omalla kuosilla.
http://www.designihania.fi/index.php - Budabudapest
hand_made kirjoitti:
Tässä vielä Design Ihanian yhteystiedot. Heiltä saa nykyään mm. Lapuan Kankureiden tekemiä pellavatuotteita, omalla kuosilla.
http://www.designihania.fi/index.phpKiitos hand_made!!
Budabudapest kirjoitti:
Domino keksi "unkariksi" on Pilota nimellä. Minä olen iloinen jos saan kermaviilia, kahvia, hapankorppuja ja RUISLEIPÄÄ SUOMALAISTA
- ynnä muuta
Muumimukin tai muita Muumijuttuja voi viedä, jos et ole varma mitä syötävää tai juotavaa voisi viedä. Jos Marimekko tuntuu kuluneelta, niin Marja Kurjen silkkihuivi tai Paola Suhosen tai Nanson t-paita voi myös olla hyvä tuliainen. Monet unkarilaiset tykkää suomalaisista juustoista ja lakkalikööristä. Monet tykkää myös piparkakuista ja muista kekseistä.
Savulohi on arvostettua, mutta läheskään kaikki unkarilaiset eivät tykkää kalasta, koska eivät ole siihen tottuneet. Poroa ei halua syödä yleensä kukaan, koska Petteri Punakuonoa ei saa syödä :-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822