Mistä täält imatralta sais ostettuu ternimaitoo/pihkamaitoo?
Tekisin lapsuus ajan herkkuu uunijuustoo siintä,sit jotain valmistus ohjeita, oha täst jotain yli 40 vuotta ku oon viimeiks sitä syönt.
Uunijuusto
5
999
Vastaukset
Muistan nähneeni, joskus juustomaitoa jossain kaupassa pakasteena.
- juusto mania
Uunijuusto maitojauheesta
6 dl vettä
4 dl rasvatonta maitojauhetta
2 kananmunaa
½ tl suolaa
Sekoita maitojauhe veteen. Lisää kananmunat ja suola. Sekoita tasaiseksi. Kaada voideltuun 1,5 litran vetoiseen uunivuokaan. Paista 175 asteessa, kunnes juusto on hyytynyt ja pinta on kauniin ruskea (noin 40 minuuttia). Tarjoa hillon, marjojen tai kanelin sokerin kera. - vm-59
juusto mania kirjoitti:
6 dl vettä
2 kananmunaa
½ tl suolaa
Sekoita maitojauhe veteen. Lisää kananmunat ja suola. Sekoita tasaiseksi. Kaada voideltuun 1,5 litran vetoiseen uunivuokaan. Paista 175 asteessa, kunnes juusto on hyytynyt ja pinta on kauniin ruskea (noin 40 minuuttia). Tarjoa hillon, marjojen tai kanelin sokerin kera.kiitti ohjeestas, miun piti jo aikasemmin vastata Siulle, tein sen ja oli herkkuu,ihan suunmakusta ja helppo tehä,lapsuuden muistot palas mieleen, viel kiitti kovasti.
- uunioksennus
vm-59 kirjoitti:
kiitti ohjeestas, miun piti jo aikasemmin vastata Siulle, tein sen ja oli herkkuu,ihan suunmakusta ja helppo tehä,lapsuuden muistot palas mieleen, viel kiitti kovasti.
kokeilin omalla reseptillä, söin kaikki ainesosat raakana ja oksensin sitten mahani sisällön vuokaan ja laitoin koko sotkun uuniin tunniksi.
Ai että oli namia! - greasechees
juusto mania kirjoitti:
6 dl vettä
2 kananmunaa
½ tl suolaa
Sekoita maitojauhe veteen. Lisää kananmunat ja suola. Sekoita tasaiseksi. Kaada voideltuun 1,5 litran vetoiseen uunivuokaan. Paista 175 asteessa, kunnes juusto on hyytynyt ja pinta on kauniin ruskea (noin 40 minuuttia). Tarjoa hillon, marjojen tai kanelin sokerin kera.maitojauheesta ja vielä rasvattomasta. Eikö onnistu täysmaidosta. Ja tuo ohje kyllä pahasti näyttää munamaidolta. Ei oikein juurtolta. Juustossahan maidosta erotetaan maitohera ja näin saadaan juustoa.
Me olemme tehnee kotijuustoa täysmaidosta, johon hapatteeksi laitetaan piimää. Maito juoksettuu ja maitohera otetaan talteen. Sekaan suola ja halutut mausteet ja uunin kypsymään.
Lehmän ternimaidon ravintosisältö
* Rasva: 3,4 %
* Proteiini: 4,6 %
* Hiilihydraatti: 4 %
* Orgaaniset hapot: 0,2 % [4]
Täysmaidossa on myös samat 3,5% rasvaa joten se sopii mielestäni paremmin kotijuuston tekoon. Joten ohjeesi ei minun mielestäni ole oikein juustoa. Mutta hyvää varmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749