ulkomaille

H

En ole koskaan käynyt kotimaan rajojen ulkopuolelle laskemassa mutta merkkipäivän kunniaksi lähden tulevana talvena vähän kauemmaksi. Otan omat kamat mukaan ja ajattelin kysyä jos löytyisi joku enemmän kiertänyt kertomaan pari asiaa. Ensinnäkin miten kamojen osalta kannattaa/pitää tehdä? Sukset/sauvat tietysti pussiin ja ruumaan ruumaan np, mutta entäs monot? Laitatteko suksien kanssa samaan kun niistä on erikseen maksettava kuitenkin vai muitten matkatavaroitten sekaan matkalaukkuun?

Miten kamat pysyy turvassa yleensä ulkomailla jos on reissussa yksin? Onko ollenkaan turvallista käydä rinneravintolassa vai onko se sama kun antaisi sukset jo ensimmäiselle vastaantulijalle?

3

1153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • danadana

Itse olen lentokoneeseen pakannut laudan, kengät ja laskettelupuvun lautapussiin. Loput tavarat saa sitten mahtumaan matkalaukkuun. Riippuen lentoyhtiöstä, joillakin lasketteluvälineet eivät maksa erikseen mikäli sisältyvät 20kiloon. Tosin esim finnairilla taisi olla 25€ suunta lautapussi ja kun sen pistää ihan täyteen riittää tuliaisille tilaa matkalaukun painorajoissa ;)

Laskettelu välineet kannattaa, niin kotimaassa kuin myös ulkomailla laittaa suksilukolla kiinni telineeseen, jolloin on hyvin turvallista käydä rinnekahvilassa. Sanoisin että alpeilla niitä välineitä vähemmän on lähetenyt tutuilta kuin suomessa.

• truutelemarkerr

annan semmosen neuvon että kannattaa pistää kaverin kanssa sukset vastakkain et on niinku eripari sukset ja sitten laittaa ne eri paikkoihin nii ei varmasti lähde tai sitten jonkin tapasella lukolla kiinni. Ite käytän SAFEMAN nimistä lukkoo joka on tosi kätevä ja menee taskuun

• Polll
        truutelemarkerr kirjoitti:

annan semmosen neuvon että kannattaa pistää kaverin kanssa sukset vastakkain et on niinku eripari sukset ja sitten laittaa ne eri paikkoihin nii ei varmasti lähde tai sitten jonkin tapasella lukolla kiinni. Ite käytän SAFEMAN nimistä lukkoo joka on tosi kätevä ja menee taskuun

Itse olen aina laittanut monot matkatavaroihin. Kolme kertaa olen vienyt omat sukset mukana kun niistä ei ole tarvinnut erikseen maksaa ja 3 kertaa olen vuokrannut sukset paikan päältä. Se kun ei maksa paljoakaan enempää kuin suksien kuljetus n. 50 €. Varsinkin kun viikon laskettelun jälkeen suksille pitäisi tehdä huoltoakin (joka omille välineillekin kannattaa tehdä Keski-Euroopassa).
        Tietysti yksin matkustaessa tuo hyväksi havaitsemani suksien vaihto ei niin hyvin onnistu. Lisäksi rinneravintolaksi kannattaa valita aina ensisijaisesti rinteessä oleva paikka tai ainakin sellainen mihin ei pääse gondolilla. Ammattivarkaat pysyy ainakin loitolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      40
      11724
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4659
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2827
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2584
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      112
      1662
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1051
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      832
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      830
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      61
      735
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      728
    Aihe