ulkomaille

H

En ole koskaan käynyt kotimaan rajojen ulkopuolelle laskemassa mutta merkkipäivän kunniaksi lähden tulevana talvena vähän kauemmaksi. Otan omat kamat mukaan ja ajattelin kysyä jos löytyisi joku enemmän kiertänyt kertomaan pari asiaa. Ensinnäkin miten kamojen osalta kannattaa/pitää tehdä? Sukset/sauvat tietysti pussiin ja ruumaan ruumaan np, mutta entäs monot? Laitatteko suksien kanssa samaan kun niistä on erikseen maksettava kuitenkin vai muitten matkatavaroitten sekaan matkalaukkuun?

Miten kamat pysyy turvassa yleensä ulkomailla jos on reissussa yksin? Onko ollenkaan turvallista käydä rinneravintolassa vai onko se sama kun antaisi sukset jo ensimmäiselle vastaantulijalle?

3

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • danadana

Itse olen lentokoneeseen pakannut laudan, kengät ja laskettelupuvun lautapussiin. Loput tavarat saa sitten mahtumaan matkalaukkuun. Riippuen lentoyhtiöstä, joillakin lasketteluvälineet eivät maksa erikseen mikäli sisältyvät 20kiloon. Tosin esim finnairilla taisi olla 25€ suunta lautapussi ja kun sen pistää ihan täyteen riittää tuliaisille tilaa matkalaukun painorajoissa ;)

Laskettelu välineet kannattaa, niin kotimaassa kuin myös ulkomailla laittaa suksilukolla kiinni telineeseen, jolloin on hyvin turvallista käydä rinnekahvilassa. Sanoisin että alpeilla niitä välineitä vähemmän on lähetenyt tutuilta kuin suomessa.

• truutelemarkerr

annan semmosen neuvon että kannattaa pistää kaverin kanssa sukset vastakkain et on niinku eripari sukset ja sitten laittaa ne eri paikkoihin nii ei varmasti lähde tai sitten jonkin tapasella lukolla kiinni. Ite käytän SAFEMAN nimistä lukkoo joka on tosi kätevä ja menee taskuun

• Polll
        truutelemarkerr kirjoitti:

annan semmosen neuvon että kannattaa pistää kaverin kanssa sukset vastakkain et on niinku eripari sukset ja sitten laittaa ne eri paikkoihin nii ei varmasti lähde tai sitten jonkin tapasella lukolla kiinni. Ite käytän SAFEMAN nimistä lukkoo joka on tosi kätevä ja menee taskuun

Itse olen aina laittanut monot matkatavaroihin. Kolme kertaa olen vienyt omat sukset mukana kun niistä ei ole tarvinnut erikseen maksaa ja 3 kertaa olen vuokrannut sukset paikan päältä. Se kun ei maksa paljoakaan enempää kuin suksien kuljetus n. 50 €. Varsinkin kun viikon laskettelun jälkeen suksille pitäisi tehdä huoltoakin (joka omille välineillekin kannattaa tehdä Keski-Euroopassa).
        Tietysti yksin matkustaessa tuo hyväksi havaitsemani suksien vaihto ei niin hyvin onnistu. Lisäksi rinneravintolaksi kannattaa valita aina ensisijaisesti rinteessä oleva paikka tai ainakin sellainen mihin ei pääse gondolilla. Ammattivarkaat pysyy ainakin loitolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6299
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      441
      4371
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      60
      3609
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2255
    5. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      100
      2170
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      20
      917
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      58
      845
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      42
      810
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      78
      706
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59