2,2 tdci kone vm08

ford-nisti

Aikeissa ostaa kyseinen työjuhta onko kenelläkään kokemuksia?

27

4700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+6

      tuossa ole transitin kone ja laatikko, elikkäs varmasti kestää jos huolta pitää.

      • ford-nisti

        onko transussa vai sama 175hv kone?


      • fdfgghj
        ford-nisti kirjoitti:

        onko transussa vai sama 175hv kone?

        se sama kone, mallimerkintä ZSD-422 on Transitissa, Mondeossa ja Jaggen X-typessä. Ohjauselektroniikka ja sen myötä teho yms tietysti erilaiset henkilöautossa ja pakussa.
        Tätä ei tietenkään paljoa kuulutella ettei Mondeolla ja varsinkaan X-typellä ajelevat tajuaisi autossaan olevan alun perin pakuun tehdyn moottorin.


      • suseeJ
        fdfgghj kirjoitti:

        se sama kone, mallimerkintä ZSD-422 on Transitissa, Mondeossa ja Jaggen X-typessä. Ohjauselektroniikka ja sen myötä teho yms tietysti erilaiset henkilöautossa ja pakussa.
        Tätä ei tietenkään paljoa kuulutella ettei Mondeolla ja varsinkaan X-typellä ajelevat tajuaisi autossaan olevan alun perin pakuun tehdyn moottorin.

        Ja mitä sitten vaikka kuuluteltais? "Haen Toyotan, kun Mondeossa on pakettiauton moottori." "Piip, piip, piip." Voi Herra varjele.


      • 17+10
        suseeJ kirjoitti:

        Ja mitä sitten vaikka kuuluteltais? "Haen Toyotan, kun Mondeossa on pakettiauton moottori." "Piip, piip, piip." Voi Herra varjele.

        Eikös pakun kone ole vain etu, ompahan ainakin kestävä mylly raskaaseen käyttöön.
        Itse asiassa se on pösön, sitikan ja foortin yhteistyökone, käytetään myös isommissa täryjyrissä.

        Kulutusölleröille pitää tietysti olla hienommat wermeet.


      • ford-nisti
        17+10 kirjoitti:

        Eikös pakun kone ole vain etu, ompahan ainakin kestävä mylly raskaaseen käyttöön.
        Itse asiassa se on pösön, sitikan ja foortin yhteistyökone, käytetään myös isommissa täryjyrissä.

        Kulutusölleröille pitää tietysti olla hienommat wermeet.

        ihan sama missä se kone on vaikka olis ruohonleikkurissa kunhan on kestävä ja toimiva niin kun viesteistä päätellen on!!Kiitos jo kaikille vastanneille!


      • 2.2
        fdfgghj kirjoitti:

        se sama kone, mallimerkintä ZSD-422 on Transitissa, Mondeossa ja Jaggen X-typessä. Ohjauselektroniikka ja sen myötä teho yms tietysti erilaiset henkilöautossa ja pakussa.
        Tätä ei tietenkään paljoa kuulutella ettei Mondeolla ja varsinkaan X-typellä ajelevat tajuaisi autossaan olevan alun perin pakuun tehdyn moottorin.

        '08 2.2tdci on PSA yhteistyökone, ts. ihan eri kuin tuo fordin oma.
        Nyt itsellä 142tkm ajettu, autossa ei ole ollut mitään vikaa.


    • Mondeojeejee

      Hae tältä palstalta tdci hakusanalla. Ite jouduin vaihdattamaan ruiskupumpun alle 2 v ikäiseen autoon , 2.0 tdci Mondeoon. Ei nämä mitään maailman varmimpia dieseleitä ole.

      • 17+2

        Nuo pumput nyt on melkein joka kiisselissä saman tehtaan rakkineita, samanlailla toimivat tai ovat toimimatta myös muissa.


      • Mondeojeejee
        17+2 kirjoitti:

        Nuo pumput nyt on melkein joka kiisselissä saman tehtaan rakkineita, samanlailla toimivat tai ovat toimimatta myös muissa.

        "The problem is in the diesel pump which has a manufacturing defect. the cams and rollers are case hardened but a number of pumps have a problem whereby the case hardening fractures and contaminates the whole fuel system with small chards of hardened steel."
        http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?t=8442&v=f

        Sieltäpä lue ite amerikkaa. Minulta meni jo iteltä yksi ruiskupumppu alle 50,000 kilsan. Mikäpä minä olen sinun kanssasi inttämään.


      • sääP öyS
        Mondeojeejee kirjoitti:

        "The problem is in the diesel pump which has a manufacturing defect. the cams and rollers are case hardened but a number of pumps have a problem whereby the case hardening fractures and contaminates the whole fuel system with small chards of hardened steel."
        http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?t=8442&v=f

        Sieltäpä lue ite amerikkaa. Minulta meni jo iteltä yksi ruiskupumppu alle 50,000 kilsan. Mikäpä minä olen sinun kanssasi inttämään.

        Aina löytyy joku, jolta on mennyt jotain rikki. Sitten tullaan tänne ruikuttamaan, kun joku jotain asiallisesti kysyy. Jee vitun jee vaan ittelles.

        Ole ilman autoa, niin ei mee mitään rikki.


      • Mondeojeejee
        sääP öyS kirjoitti:

        Aina löytyy joku, jolta on mennyt jotain rikki. Sitten tullaan tänne ruikuttamaan, kun joku jotain asiallisesti kysyy. Jee vitun jee vaan ittelles.

        Ole ilman autoa, niin ei mee mitään rikki.

        Äläpä riehu.

        Tuo aloittaja kysyi: "onko kenelläkään kokemuksia?"
        No minulla on ja netistä löytyy Fordin TDCi virityksestä lisää niin pitkään kuin jaksaa lukea.
        Syytön minä siihen olen, että minulla se ruiskupumppu meni särki. Ja kyseessä pitäisi vielä olla yksi dieselkoneen pitkä-ikäisimmästä osasta. Oy Ford Ab - tuo mainio maahantuoja - luisti tietysti irti kaikesta mahdollisesta vastuustaan.

        Vedä pipa korville, jos et kestä kuulla asiasta.


      • 6+2
        Mondeojeejee kirjoitti:

        Äläpä riehu.

        Tuo aloittaja kysyi: "onko kenelläkään kokemuksia?"
        No minulla on ja netistä löytyy Fordin TDCi virityksestä lisää niin pitkään kuin jaksaa lukea.
        Syytön minä siihen olen, että minulla se ruiskupumppu meni särki. Ja kyseessä pitäisi vielä olla yksi dieselkoneen pitkä-ikäisimmästä osasta. Oy Ford Ab - tuo mainio maahantuoja - luisti tietysti irti kaikesta mahdollisesta vastuustaan.

        Vedä pipa korville, jos et kestä kuulla asiasta.

        Fordin maahantuoja on jo 50 luvulta saakka ollut mestariluistelija, Foordi on autona ihan hyvä jos saa sopivan hyvän käytetyn halvalla ja osaa hieman itekkin värkätä.


      • Mondeojeejee
        6+2 kirjoitti:

        Fordin maahantuoja on jo 50 luvulta saakka ollut mestariluistelija, Foordi on autona ihan hyvä jos saa sopivan hyvän käytetyn halvalla ja osaa hieman itekkin värkätä.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ford-ei-noudattanut-kuluttajariitalautakunnan-suositusta
        Niinhän tuo Oy Ford Ab:n luistelu menee välillä järjettömyyksiin. Mieluummin vaikka kuluttajariitalautakunnan mustalle listalla kuin latiakaan asiakkaalle. Se ahneus jyrää välillä vähäisen järjen ylitse.

        Muuten olen samaa mieltä. Ford Mondeoni on vallan mainio auto, erinomaiset ajo-ominaisuudet ja muutenkin käypänen peli. Maahantuoja vaan tekee kaikkensa mustatakseen merkin maineen.


    • Ei tyhmä

      Älä vaan osta. Polttoaine vuotoja.ruiskupumppu sippaa yms. Talvel et saa käyntii millää..parisataa tonnii ajettut ei kiinnosta ko purkaamoja.. Täysin susi.. Fordilla ei oo yhtään kestävää moottoria. Paskoja kaikki. Usko pois.. Sulattoo kaik foortit

      • se

        paska housuus on!


      • Totta on
        se kirjoitti:

        paska housuus on!

        Täytyy olla täys urpo jos menee ja ostaa fordin näiden tarinoiden jälkee. Ihan sama oliko mondeo focus tai kuga.. Fordin koko mallisto täysin kelvotonta kamaa jos ajaa yli 50000km.. Vittu vanha ladakii on varmempi peli.. Menkää vitun urpot päîväksi ford korjaamolle.. Siis täysiä paskoja. Sääliksi käy ford kuskeja.. Teille nauretaan liikentes..


      • 5+16
        Totta on kirjoitti:

        Täytyy olla täys urpo jos menee ja ostaa fordin näiden tarinoiden jälkee. Ihan sama oliko mondeo focus tai kuga.. Fordin koko mallisto täysin kelvotonta kamaa jos ajaa yli 50000km.. Vittu vanha ladakii on varmempi peli.. Menkää vitun urpot päîväksi ford korjaamolle.. Siis täysiä paskoja. Sääliksi käy ford kuskeja.. Teille nauretaan liikentes..

        nauru pidentää ikää, ite olen ajanut Fordeilla aina ja huoltanu ite, ei ongelmia.

        Kulutusölleroiden tosin kannattaa Voorrtia karttaa ettei ala ahistaan.


      • vai miten se ny oli
        Totta on kirjoitti:

        Täytyy olla täys urpo jos menee ja ostaa fordin näiden tarinoiden jälkee. Ihan sama oliko mondeo focus tai kuga.. Fordin koko mallisto täysin kelvotonta kamaa jos ajaa yli 50000km.. Vittu vanha ladakii on varmempi peli.. Menkää vitun urpot päîväksi ford korjaamolle.. Siis täysiä paskoja. Sääliksi käy ford kuskeja.. Teille nauretaan liikentes..

        Sinulle ei naureta.


      • vortti
        vai miten se ny oli kirjoitti:

        Sinulle ei naureta.

        Kyllä se toimii, kuin junan vessa!!!
        Mitä sitten jos on sama kone ku transitissa?!?!
        Samoja koneita esim.kaikkien pappa-autojen kuningas Toyotaki käyttää monissa malleissaan...


      • Anonyymi
        5+16 kirjoitti:

        nauru pidentää ikää, ite olen ajanut Fordeilla aina ja huoltanu ite, ei ongelmia.

        Kulutusölleroiden tosin kannattaa Voorrtia karttaa ettei ala ahistaan.

        Takana 480tkm 2001 2.0l mondeolla ja koneeseen ei ole vaihdettu kun vesipumppu. Että se siitä kestämättömyydestä. Kyseessä toki bensamoottori, jos yhtään helpottaa mustamaalaajien oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takana 480tkm 2001 2.0l mondeolla ja koneeseen ei ole vaihdettu kun vesipumppu. Että se siitä kestämättömyydestä. Kyseessä toki bensamoottori, jos yhtään helpottaa mustamaalaajien oloa.

        Duratec on huippumoottori, toki osassa huonot männänrenkaat mutta muutoin. Olisipa vaan Ford/Mazda tehnyt siitä turboahdetun version (2.0t edes).

        Duratorq hyvin huollettuna on myös erittäin kestävä ja luotettava moneen muuhun samaan ikäiseen moottoriin.


    • Anonyymi

      Ostin viime viikolla Mondeo 2.2 tdci wagon titanium plussan. Auto on paras, joka koskaan ollut. 200hv ja 400nm vääntöä. Huippuajettava, ilmastoidut istuimet , ym.. ja valkoisena spoilereilla näyttävä ilmestys, Maailman tyylikkäin farmari mustilla nahkaverhoilulla. Vaviskaa bemarit, audit!!

    • Anonyymi

      Vaviskaa korjaamot, pian alkaa korjausrumpa..

      T. köffffff

      • Anonyymi

        Korjaus! Vaviskaa tojota korjaamot, pian alkaa
        Korjausrumpa..

        T.köfffff


      • Anonyymi

        Paras auto, täyttä titaania! Kyykytän bemareita ja aud….....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe