Mitä pitää WC:lle tehdä

Bella703

Ensimmäinen vene jossa on septillä varustettu vesi WC. Mitä toimenpiteitä tuolle pitää tehdä ennen talviteloille laittoa. Vene säilytetään kylmässä hallissa.

7

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+3

Imet tyhjäksi ja pumppaat pelkkää glygolia sen verran että pumppu ja mahdollinen kolmitie venttiili täyttyy sillä. Itsellä jäänyt monesti septiin tavaraakin jonkun verran, silloin vaan pumpannu vähän enemmän glygolia, että tankkiinkin menee.

• 8

Minä oon käyttänyt glykolin sijasta pissapojan nestettä. Jotkut varoittelee kumien turpoamisista glykolilla, voi olla että toi tuulilasinpesunestekin niin tekee, mulla on kuitenkin toiminut ongelmitta toistaiseksi. Oisko toi pissapojan neste luontoystävällisempää??? Ainakin sitä autot ruutaa pitkin maastoa päivittäin...

• 8 kirjoitti:

Minä oon käyttänyt glykolin sijasta pissapojan nestettä. Jotkut varoittelee kumien turpoamisista glykolilla, voi olla että toi tuulilasinpesunestekin niin tekee, mulla on kuitenkin toiminut ongelmitta toistaiseksi. Oisko toi pissapojan neste luontoystävällisempää??? Ainakin sitä autot ruutaa pitkin maastoa päivittäin...

Nuo puheet glykolin haitallisuudesta, glykoli kun sattuu olemaan yksi kumia parhaiten suojaavia aineita (vai miten moottoreiden letkut kestävät vuosikymmeniä vaikka ovat koko ajan alttiina glykoliseokselle?).

• 15
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Nuo puheet glykolin haitallisuudesta, glykoli kun sattuu olemaan yksi kumia parhaiten suojaavia aineita (vai miten moottoreiden letkut kestävät vuosikymmeniä vaikka ovat koko ajan alttiina glykoliseokselle?).

pointti onkin ilmeisesti juuri siinä kun ne on kokoajan alttiina, eikä turpoa/kuiva välillä... En tosin minäkään ole törmännyt ongelmiin glykolin käytössä, voi olla että on huuhaata...

• vts00x

olen huuhdellut säiliön ja letkut ensin runsaalla vedellä septin tyhjennyspaikalla. Koska letkuja ei saa kovinkaan helposti tyhjäksi vedestä, olen tiivisteiden hapertumisen uhallakin lorauttanut vähän glygolia pyttyyn ja pumpannut sen letkustoon ja säiliöön. Tähän vaihtoehtoon toivoisin itsekin muitakin vinkkejä.

Pyttyosan saa tyhjennettyä alhaalla sivussa olevasta tyhjennyspropusta.

Muista myös huuhteluvesiletku: se tulee saada tyhjäksi, jotta se ei halkeaisi. Useimmiten riittää, kun pumppaa kuivilla letkusta pois sen veden mikä tulee ja jättää sulkuventtiilin vähäksi aikaa auki. Sulkuventtiilikin saattaa huonolla tuurilla jäätyä sen rakenteesta riippuen. Varminta olisi koettaa puhaltaa se sulkuventtiili mahdollisimman kuivaksi vaikka paineilmalla.

1. Septin huuhtelu. Lasket 2-3 kertaa vettä septin tyhjennysaukosta tankkiin. Sitten imet pois tyhjäksi saakka
      2. Glygooli / vesiseos, 50 / 50 pumppaat WC pöntöstä läpi. Itse pumppaan noin 5 litraa.

20 vuotta on toiminut eikä ongelmia ole ollut.

• Mä olen tehnyt jo 8v. silleen että talviteloille paattini viedessä tietenkin tyhjennän kakkatankin jonnekkin septi imuriin.Huuhtelen tankin makealla vedellä,Ja pumppaan ne vähäiset jätökset vesistöön.Sitten vaan vc-pyttyyn Glykoolia,ja muutama veto vivusta.Joku väittää että kumi osat kärsii glykoosista.En ole koskaan huomannut moista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3570
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      43
      3151
    3. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      56
      2887
    4. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      34
      2768
    5. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2688
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2560
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      44
      2200
    8. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      26
      2065
    9. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      1965
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      1749
    Aihe