Muuten Nissan Primera Traveller 1.6 on hintaansa nähden hyvä auto, mutta vääntöä puuttuu, eli laiska lähtemään valoista tai hiemankin suuremmalla vaihteella. Saa kaasulla huudattaa että pysyy Octavian ja Avensiksen tahdissa valoista lähtiessä. Jakopään ketju on hyvä, ei tarvitse hihnoja vaihdella. Itse pystyy kaikki vuosi/kilometrihuollon kohteet tekemään ongelmitta ja varaosat edullisia.
Primera 1.6 Traveller laiska, vähän vääntöä
12
993
Vastaukset
- sm-homma
Mitä hyvää se ketju sinulle tekee??? Mikä siinä hihnan vaihdossa sitten tökkii???? Oletko avuton, vai ahdasmielinen. sm- hommissa on myös kinky ketju show.
- hommista?
Taidat olla b-puolen kavereita? Tykkäät vähän käytellä ketjuja perseellä vai?
Vain idiootti ostaa auton joka on hihnalla. Miksi pitää jotain venyvää, rispaantuvaa, hajoavaa, kulahtavaa, katkeilevaa hihnan paskaa käyttää autossa kun on saatavissa moottoreita jossa homma on tehty kestävällä ja huoltovapaalla ketjulla?
1.6 Primera on yksi maailman laiskimmista autoista. Kone on ihan naurettavan tehoton ko. autoon. Olisit ostanut 2.0 koneella niin johan kulkisi, kulutuskin vain vähän suurempi.
En ymmärräkään että miksi Nissan ylipäätään myy noita alitehoisia autoja? No, hinta on halpa mutta vähän koko merkin status kärsii kun noi säästömallit on tien tukkona. Esimerkiksi Qashqai 2 on erittäin hyvä 2.0 dCi moottorilla mutta aivan naurettava ja meluisa nuhapumppu 1.6 koneella. Ei kulje yhtään mihinkään ja kone huutaa kuin vietävä koko ajan, koska lyhyillä välityksillä on yritetty sitä saada kulkemaan edes sen vertaa että sillä ylipäänsä pystyisi liikkumaan! - Tieto on valttia
hommista? kirjoitti:
Taidat olla b-puolen kavereita? Tykkäät vähän käytellä ketjuja perseellä vai?
Vain idiootti ostaa auton joka on hihnalla. Miksi pitää jotain venyvää, rispaantuvaa, hajoavaa, kulahtavaa, katkeilevaa hihnan paskaa käyttää autossa kun on saatavissa moottoreita jossa homma on tehty kestävällä ja huoltovapaalla ketjulla?
1.6 Primera on yksi maailman laiskimmista autoista. Kone on ihan naurettavan tehoton ko. autoon. Olisit ostanut 2.0 koneella niin johan kulkisi, kulutuskin vain vähän suurempi.
En ymmärräkään että miksi Nissan ylipäätään myy noita alitehoisia autoja? No, hinta on halpa mutta vähän koko merkin status kärsii kun noi säästömallit on tien tukkona. Esimerkiksi Qashqai 2 on erittäin hyvä 2.0 dCi moottorilla mutta aivan naurettava ja meluisa nuhapumppu 1.6 koneella. Ei kulje yhtään mihinkään ja kone huutaa kuin vietävä koko ajan, koska lyhyillä välityksillä on yritetty sitä saada kulkemaan edes sen vertaa että sillä ylipäänsä pystyisi liikkumaan!Kato se on just niin että meikäläinen vaihtaa kuiteskin aina auton uuteen 3 vuoden välein. Niin että ei mitään väliä onko hihna vai ketju. ps. Kyllä ne ketjutkin katkeavat ihan yhtälailla, ja se vasta kalliiksi tulee. Kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kuin jauhaa PASKAA:
- 1.6 Traveller 06
Tieto on valttia kirjoitti:
Kato se on just niin että meikäläinen vaihtaa kuiteskin aina auton uuteen 3 vuoden välein. Niin että ei mitään väliä onko hihna vai ketju. ps. Kyllä ne ketjutkin katkeavat ihan yhtälailla, ja se vasta kalliiksi tulee. Kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kuin jauhaa PASKAA:
Ei se mikään raketti ole mutta Suomessa pysyy liikennevirran mukana. Kulutus siinä 6,5l/100km.
- yöunet menee hihnall
"Mikä siinä hihnan vaihdossa sitten tökkii???"
maksaa paljon, meillä os ostetu useita autoja ja ajettu 0-250 000 km, 5-18 vuoden aikana kun ovat oleet kakkos ja kolmosautoina, yhteenkään ei ole tehty "hihnaremppaa" kun on ollut ketju.
EIKÄ monessa ole yhtään leimaakaan, kun itse suodattimet vaihdan ja 35 E vaihdettu naapurissa öljyt.
Huoltokustannus noin neljäsosa siitä kun liikkeessä.
muutamilla, hihnakoneilla, useilla automerkeillä on SUOSITUS 8 vuotta tai 180 000 km saakka,
mutta kun on muutama vuosi ja 80 000 km niin huolloissa katsovat ja alkavat pelottelemaan hihnasta,
on kuulemma hieman murtumia.
Eli oli vaikka kuinka pitkä vaihtoväli myydessä. se ei tosiaan ole minkäänlainen takuu, siitä on kuluttaja-asiamiehen kautta tullut oikeuden päätöksiäkin.
vielä sanoisin, ei se hihnan vaihto yleensä 100 % onnistu, seuraava väli kannatta puolittaa ja kyllä niitä hihnapyöriä yms irtoilee, tuttava saa toimeentulonsa kun korjailee yhden merkin hajonneita moottoreita.
Toisaalta jos tulee ketjun katkeaminen tai yleensä vaihto, on se 2 kertaa kalliimpaa kuin hihnan - talous isi vaan
hommista? kirjoitti:
Taidat olla b-puolen kavereita? Tykkäät vähän käytellä ketjuja perseellä vai?
Vain idiootti ostaa auton joka on hihnalla. Miksi pitää jotain venyvää, rispaantuvaa, hajoavaa, kulahtavaa, katkeilevaa hihnan paskaa käyttää autossa kun on saatavissa moottoreita jossa homma on tehty kestävällä ja huoltovapaalla ketjulla?
1.6 Primera on yksi maailman laiskimmista autoista. Kone on ihan naurettavan tehoton ko. autoon. Olisit ostanut 2.0 koneella niin johan kulkisi, kulutuskin vain vähän suurempi.
En ymmärräkään että miksi Nissan ylipäätään myy noita alitehoisia autoja? No, hinta on halpa mutta vähän koko merkin status kärsii kun noi säästömallit on tien tukkona. Esimerkiksi Qashqai 2 on erittäin hyvä 2.0 dCi moottorilla mutta aivan naurettava ja meluisa nuhapumppu 1.6 koneella. Ei kulje yhtään mihinkään ja kone huutaa kuin vietävä koko ajan, koska lyhyillä välityksillä on yritetty sitä saada kulkemaan edes sen vertaa että sillä ylipäänsä pystyisi liikkumaan!1".6 Primera on yksi maailman laiskimmista autoista."
totta, onhan meillä Avensiskin ja Corolla, molemmat 1,6, mutta Corollakin vie yli litran sadalla enemmän kun sitä ei osaa käyttää varovaisesti, Avensis vie helpolal 2 litraa sadallakin,
ja mitä se maksaa jos aina TODELLA kalliin autoilun lisäksi kuluttaa 1-2 litraa 100 km turhaan ylimääräistä bensaa,
MITÄ kun mekin olemme jo noin 48vuotta ja ehkä lähes miljoona km ajettu.
ainakaan meillä ei rahat riittäisi ylimääräiseen kun näin taaksepäin katsoo,
mutta olihan sitä voinut lasten harrastuksista, matkailusta ja koulutuksesta tinkiä.
JOS on todella varaa ja varaa taas ostaa uusi auto, ei todella kannat laiskaa Primeraa ostaa, suosittelisin
jotain 3 litran Volvoja. - vanheneva........
" Mitä hyvää se ketju sinulle tekee??? "
minä voin kertoa, olemme ostaneet yhden vw itsekin uutena, kun tuli 3v4 kk ikää ja mittarissa 92ooo km huolto, sanoivat että hihna pitää vaihtaa.
Ei pitänyt ohjekirjan 180 000 km paikkaansa.
Samoin olen kuulluyt uusista ketjuista, ei tainnut onnistua heti siirtyminen ketjuun.
OTA selvää ihan oikeasti.
toiseksi, samoin on käynyt muillekin lasten työsuhdeautoille, kun on 100tkm, vaativat hihnanvaihtoa, se on tosi kallista.
Toiseksi se tökkii,,,,,,,, kun sen hihnan joku vähemmän ammattitaitoinen vaihtaa, sen kesto on aina arvoitus, lisäksi joka kerta kun vaihtaa vaihtovälit lyhenevät.
Lisäksi tuossa kaverilla on moottorikorjaamo, sano että kiitos vw, ne kyllä työllistää, Emoni ei tiedä kuinka usein niitä hihnoja yleensä menee, kukaan ei kerro kaverilleen ja onpa usein tapauksia kun pyytävät moottoriremppaa ja antavat aikaa 2 päivää"
EN ole VW vihaaja,
niissä on niin hyvät ajovalot, ajo-ominaisuudet, että suunnittelen itsekin uuden passatin ostamista, kun vain tietäis millä moottorilla olisi huoleton.
- frangröbbä
eihän 1,6 voikaan ihmeitä vaatia
- st182
12,6s 0-100km/h ja huippunopeus 185km/h Ihan normaalia perheauto tasoa.
skoda oktavia 1.6 lx combi 14,6s 0-100km/h ja 170km/h!
avensis 11,9s ja 190km/h.
Kilpa-autoilu ei tietääkseni kuitenkaan kuulu liikenteenseen.
Jos suorituskyky on valinta kriteerisi katsele muita merkkejä kun skoda, nisssan ja toyota heh... - Autoilija
Ostakaa Primeraan alkuperäinen öljyilmansuodatin, niin ei mene rikki ilmanseosmäärä anturi, vie tehot.
- 3. Nipponi jo
Kyllä 1,6 litrasellakin kortin saa kuivamaan.
Ja mitä väliä sillä on, kiihtyykö auto maksiminopeuteen sekunneissa x vai x?
Naurettavaa toi vinkuminen auton laiskuudesta. Kannattais varmaan opetella ostamaan ylitehoinen auto tai sit vaikka vois vaihtaa julkisiin kulkuvälineisiin.
Ja käsittääkseni Nissanilla toi 1,6 litranen on kestävin, vaikka tehoissa häviääkin 1,8 ja 2,0 litrasille.
PLUS ETTÄ VIELÄ kulutuksen pysyessä matka-ajossa 6-6,5 litran välillä/100km, niin ajelen 1,6 Nipponilla mielelläni.
Miksi maksaa 20-30hv tehokkaammasta koneesta 2-3 litraa kovempaa kulutusta?
Miksi? - vanheneva 53v
on sillä hyvä vääntö, vetää 1200 kierroksesta jo mukavasti,
vetää paremmin kuin moni 1800 kierroksella.
mutta voimaa ei ole, eihän sitä ilmoitetakaan.
tietysti jos olet nuori, tuntemuksesi on erilaisia,
sen tiedän että ei pysy Avensiksen tahdisa, mutta Avensis on kiihtyvä, mutta kylllä samala kuluu polttoainettakin,
meillä avensis vie 1,5-2 litraa enemmän kuin farkkuprimera, pelkällä kaupunkiajolla jopa 3 litraa jos ei ole tarkkana.
meillä, perheyhteisössä on 8 autoo ja huollan kaikia ja tankkaa kaiki myös lähes aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225489Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891898Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3621835- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 72791
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37704