Ruoka ja ostokset

tktktt

Olemme menossa lokakuussa Barcelonaan ja myös vinkkejä tarvittaisiin. Viikko on lomailuaikaa.
Kertoisitteko ruokakokemuksia, löytääkö ruokapaikkoja helposti, hintaluokka, millaista ruoka on yleensäkin?
entä tavalliset kaupat/marketit, onko sellaisia ja mikä niissä on hintaluokka?
Ja ihan shoppailua ajatellen, vaatteet, meikit, kengät, laukut ym. kannattaako etsiä vai ovatko hinnat pilvissä..? :) kerro kaikkea näihin ja muuhun liittyvääkin! :)

1

1481

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a_S_a

Barcelonassa on kaikkea ja enemmänkin. Ruokapaikkoja on pilvinpimein ja meillä ainakin oli valinnanvaikeutta joskus.. Löytyy italialaista, kiinalaista, etelä-amerikkalaista ja perinteisiä ruokia tarjoavia ruokapaikkoja. Myös pikaruokaloita on joka kadunkulmassa. Paellaa kannattaa ehdottomasti maistaa! Löydettiin paikka missä se oli erityisen hyvää ja halpaa. Iso padallinen maksoi n.8€ ja siitä söi kaksi ihmistä ihan helposti.
      Marketeista saa kaikkea mitä Suomestakin (paitsi tupakkaa, jota myydään erillisissä kaupoissa). Leivän ja limun hinnat tulevat nyt ensimmäisenä mieleen, mitkä oli huomattavasti halvempia kuin suomessa. Myös hedelmät olivat halvempia. Riippuu tietysti mistä ostaa.
      Vaatteet, meikit ym. ovat suht saman hintaisia kuin suomessakin. Itse olin elokuussa Barcelonassa, jolloin siellä oli alennusmyynit ja hyvät olikin! Vähän enemmän tavaraa ku meidän juhannuksen jälkeisissä aleissa..
      Mangoja ja Zaroja on joka kadulla. H&M on myös hyvin edustettuna. Semmonen vaatekauppa kun Blanco oli todella ihana! Tosi kauniita vaatteita suht edullisesti. Se tuli myös huomattua että espanjalaiset, niin miehet, kuin naisetkin ovat melko pieniä. Naiset lyhyitä ja siroja. Ja miehetkin huomattavasti lyhyempiä mitä olemme pohjoismaissa tottuneet, vaikka toki niitä pitkiäkin espanjalaisia löytyi!
      Sellaisessa ostoskeskuksessa kuin Diagonal Mar kannattaa käydä! Se sijaitsee rannalla, Sant Martin alueella.
      Barcelonetan alue rannalla on todella kaunis, jonne kannattaa mennä. Iltasin paikka on täynnä bilettäjiä ja sieltä löytyy tyylikkäitä klubeja ja pienempiä baarejakin. Päivällä siellä on ihana käydä lounaalla tai kahvilla. Yöllä alueella kannattaa olla varuillaan sillä moni on ryöstetty yön pikkutunteina. Barcelonassa on vissiin muutenkin paljon taskuvarkaita. Olimme siellä pariviikkoa, eikä meitä ryöstetty. Öisin liikuimme taksilla ja yleisillä paikoilla pidettiin laukuista kiinni.
      Barcelonassa liikkuessa kannattaa käyttää metroa. Se on nopea ja kertalippu maksaa 1.4€. 10 kerran lippu oli muistaakseni vähän yli 7€. Lentokentältä pääsee junalla, bussilla ja taksilla keskustaan. Lentokenttäbussi maksoi n.5€ ja taksin hinta vaihteli 20-25 euroon. Espanjalaiset eivät läheskään kaikki puhu englantia tai jos puhuu se on tosi huonoa... Lentokentänkin työntekijöiden englanti oli aika huonoa. Jos osaa yhtään espanjaa nii se auttaa asiaa paljon.
      Toivottavasti saitte jonkilaista käsitystä Barcelonasta :)
      Pitäkää hauskaa ja nauttikaa matkasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      416
      1670
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      808
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      757
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      714
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      55
      691
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      645
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      417
      634
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      553
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      537
    10. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      30
      492
    Aihe