Opiskelu LTY:llä vrt TKK:lla

opiskelija_

Moro!

Olen tässä miettinyt, että onko esim. TKK:n koneella vaikeampaa opiskella kuin LTY:llä? Eli saako LTY:llä esim. helpommin ohjausta ja neuvoja opiskeluun. Ryhmäkoot ovat varmasti myös pienempiä? Kuulemma saa myös armeijan johtajakoulutuksen hyväksiluettua ja MAOL on sallittu apuväline tenteissä, toisinkuin TKK:lla. Saavatko kone/energia opiskelijat töitä seudulta?

Kiitos vastauksista!

10

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DI..

      Menehän kakara kasvamaan lisää.

    • teekkri234

      Hei!

      TKK:lla ei saa käyttää Maolia perus matematiikan- ja fysiikankursseilla, muilla kursseilla Maolia saa yleensäkäyttää aivan vapaasti. LTY:llä on hyvin samanlainen linjaus TKK:n kanssa Maolin ja muoden taulukkokirjojen suhteen. Tosin vähänkään osaava opiskelija ei enään tarvitse Maolia, koska hallitsee sen sisältämät kaavat tai osaa johtaa ne itse.

      • teekkariksi?

        Tähän ois muuten oikeasti kiva kuulla asiallisia vastauksia! Oon harkinnut teknilliseen vaihtamista.

        Sekin kiinnostaisi että näkyykö jotenkin arjessa että LTY:lle on HUOMATTAVASTI helpompi päästä? Eli onko vertaisporukka sitten typerämpää ja ääliömäisempää? Itse pääsisin LTY:n tutalle papereilla mutta TKK:n tutasta joutunen vain haaveilemaan.


      • teekkari490u5
        teekkariksi? kirjoitti:

        Tähän ois muuten oikeasti kiva kuulla asiallisia vastauksia! Oon harkinnut teknilliseen vaihtamista.

        Sekin kiinnostaisi että näkyykö jotenkin arjessa että LTY:lle on HUOMATTAVASTI helpompi päästä? Eli onko vertaisporukka sitten typerämpää ja ääliömäisempää? Itse pääsisin LTY:n tutalle papereilla mutta TKK:n tutasta joutunen vain haaveilemaan.

        Olen opiskellut TKK:lla ja LTY:llä. Molemmissa kouluissa suurin osa opiskelija aineksesta kuuluu täysin normaaleihin ihmisiin, joihin itsekkin mielestäni kuulun. Suurin ero opiskelija-aineksessa on mielestäni ääripäissä. TKK:lla on heiman erittäin lahjakkaita opiskelijoita. LTY:llä puolestaan nämä huippulahjakkuudet puuttuvat, jos et ole itse Mensan jäsen tuskin tulet tuntemaan itseäsi liian älykkääksi verrattuna muihin opiskelijoihin LTY:llä.


      • abi__
        teekkari490u5 kirjoitti:

        Olen opiskellut TKK:lla ja LTY:llä. Molemmissa kouluissa suurin osa opiskelija aineksesta kuuluu täysin normaaleihin ihmisiin, joihin itsekkin mielestäni kuulun. Suurin ero opiskelija-aineksessa on mielestäni ääripäissä. TKK:lla on heiman erittäin lahjakkaita opiskelijoita. LTY:llä puolestaan nämä huippulahjakkuudet puuttuvat, jos et ole itse Mensan jäsen tuskin tulet tuntemaan itseäsi liian älykkääksi verrattuna muihin opiskelijoihin LTY:llä.

        Onko noiden koulujen ilmapiireissä eroa? Luulisi LUT:lla meiningin olevan lunkimpaa?


      • Mr.TKK
        abi__ kirjoitti:

        Onko noiden koulujen ilmapiireissä eroa? Luulisi LUT:lla meiningin olevan lunkimpaa?

        Ihme tyyppejä ja ihme kommentteja täällä..mistä säkin oikein revit noita ajatuksia? :D Miksi LUT:lla on lunkimpaa, miksi se ei voisi yhtä hyvin olla TKK:lla? Tällaisia mustatuntuu-aivotnarikassa-keskustelut on ihan yhtä tyhjän kanssa lukea - pelkkää henkistä piereskelyä. Faktaa pöytää. Järjen käyttö on sallittua.

        Mä en lue näitä suomi24-sivun "älykköjen" juttua enään puoleen vuoteen - nyt riittää. :D Niin on hukkaan heitettyä aikaa, että huh huh.


    • energiateekkari

      Itse opiskelen LUTilla ja oon kyllä opiskelupaikkana tykänny lappeen Rannan menosta enemmin ku todella paljon. Eipä löydy kokemusta TKKsta mutta uskoisin että koska LPRssa se yhteishenki on tiiviimpi kun TRElla (luonnollisesti pienemmässä laitoksessa), eri tiedekunnat tosi lähellä toisiaan sekä opiskelujen että sen oheistoiminnan puolesta, on se meno asteen rennompaa. Kaikki teekkarithan osaa varmasti Tampereellakin juhlia, mutta ite oon tykännyt että ei oo niin tarkkaa kuka opiskelee ja mitä. Kaikki hommat hoituu yhdessä ja ilmapiiri on tosi hyvä. Mikäs se tutkimus oli jossa todettiin et Lprn opiskelijat käyttää eniten alkoholia... En ihmettele yhtään :D Muualtaki varmasti löytyy paljon niitä runsaasti dokaavia, mut meillä se seikka, että suurin osa porukasta on aktiivisesti mukana kaikessa toiminnassa kute myös kännäämässä, ni kasvattaa varmasti paljon sitä lukua ja näin ollen juodaan eniten.
      Meillä ainakin proffat on sinänsä tosi lähellä oppilaita että kyllä ne yllättävästi muistaa naamarin jos vaikka välikokeen on jättäny väliin. Harkkaryhmät on 10-30 henkeä. 30 alkaa olee jo liikaa vaikka parin tunnin fy harkkoihin joten niitä vältetään. Neuvoja saa tosi helposti jos niitä kaipaa.
      Toki on makukysymys, tykkääkö valtavista vai vähän "tuttavallisemmista" instituutioista.

    • Waliant

      No vaikeudesta en tiedä, mutta LUT:n kolmelle koulutusohjelmalle (tuta, säte, kete) on kevään/kesän aikana myönnettyä ASIIN ja osalle myös EUR-ACE -akkreditoinnit. KO. laatuleimat myöntää ulkomainen puolueeton järjestö ja tarkastelun kohteena on juuri mm. opetuksen laatu. Siltä puolin ei siis tarvitse hätäillä, ainakin Eurooppalaista hyvää tasoa täällä ollaan :).

    • Totuus on tämä

      Mitä helvettiä täällä taas jauhetaan. Teekkari oppisi sekä TKK:lla että LTY:ssä, mikäli viitsisi laahautua hereillä luennoille ja laskea edes puolet laskuharjoitustehtävistä sekä jaksaisi vähänkään perehtyä ennakkoon tehtäviin harjoitustöihin. Mutta kun kaksi kolmasosaa porukasta lintsaa luennot ja läpäisee tentit tärpeillä, kopsaa harjoitustehtävät sekä tekee harjoitustyöt vanhoista prujuista, niin oppimiselta voi välttyä lähes kokonaan molemmissa paikoissa.

      • q23w4

        Juuri näin! Mikäli opetuksen taso huolettaa niin voi katsoa peiliin, koska silloin myöntää olevansa itse laiska. Viime kädessä se oppiminen on jokaisen omalla vastuulla. Jos kurssimateriaali tuntuu epäselvältä niin asiat on selvitettävä itse vaikka googlella. Jos ei nappaa niin on syytä muistaa, että yliopisto-opiskelu ei sovi kaikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe