kakka on ihmeellisen väristä?

ekalaps

minulla on melkeen 2kk poika jolla on ollu alusta asti maha vaivoja kun en pysty imettämään niin olen joutunut antamaan korvikkeita. nyt oon käyttäny NAN-HA:ta pojalle jo melkeen 3vk ja kaikki on ihan hyvin menny mut yht äkkiä pojalle tuli semmonen juttu että hän kakkas ihan vihreetä kakkaa koko ajan ja sen jälkeen tuli ensin vihree kova kakka ja sen jälkeen keltasta oikeen löysää kakkaa. ja poika on parin päivän ajan ollut itkunen mut normaalisti syö. voisko se olla jotain sellaista että siellä mahassa on oikeesti jtn vikana vai onko tuo normaalia allergia oire? miten voi yht äkkiä tollee tulla "allergiseksi" mikä on passannu tosi hyvin vauvalle 3vk? onko noista apteekin maidoista mihinkään?
ois kiva jos joku tietäis ja kertois kun ei ole itellä kokemusta kun tämä on ensimmäinen minulle. :) kiitos etu käteen joka viittii vaivautua vastaamaan.

21

3062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Heips! Meidän 3 kk pojulla (-ja muillakin lapsillani) kakka on vihreää silloin, kun on ilmavaivoja:)
      Elikkäs paukut pois, niin masuvaivat ovat lakanneet ja kakka taas normi keltaista:)
      Meillä käytetään disflatyliä ja gefilus d3 tippoja ja vihreys kakassa on vain satunnaista.

      • ekalapss

        mitä on disflatyli on? oon joutunu antaa mittari hoitoa sen takia kun se ei saa sitä kakkaa pois. onneks se kuitenkin piereskelee ite.. :D


      • tissiton
        ekalapss kirjoitti:

        mitä on disflatyli on? oon joutunu antaa mittari hoitoa sen takia kun se ei saa sitä kakkaa pois. onneks se kuitenkin piereskelee ite.. :D

        imettänyt?
        Kun ja jos ei tule iteltä maitoa, juot ja syöt liian vähän. Pyydä neuvolasta imetysohjeita...niin ja kai on olemassa imetys...? joku, aikoinaan kokoontui ent. työpaikkani tiloissa...olikohan imetystukiryhmä nimeltään.
        Eläkä hyvä tavaton opeta "mittarikakkaamaan" saat ikuisen ongelman! Juotavaa tarjoa, ihan tavallista vettä!


      • tissiton
        tissiton kirjoitti:

        imettänyt?
        Kun ja jos ei tule iteltä maitoa, juot ja syöt liian vähän. Pyydä neuvolasta imetysohjeita...niin ja kai on olemassa imetys...? joku, aikoinaan kokoontui ent. työpaikkani tiloissa...olikohan imetystukiryhmä nimeltään.
        Eläkä hyvä tavaton opeta "mittarikakkaamaan" saat ikuisen ongelman! Juotavaa tarjoa, ihan tavallista vettä!

        http://www.imetystukilista.net/ryhmat/
        ai niin...se kakka...mun lapsella oli myös vihreetä...mutta se meni sitten ohi kun sai sitä tissua enemmän, kun sain maitoa lisää iteltä tulemaan.


      • ekälapss
        tissiton kirjoitti:

        http://www.imetystukilista.net/ryhmat/
        ai niin...se kakka...mun lapsella oli myös vihreetä...mutta se meni sitten ohi kun sai sitä tissua enemmän, kun sain maitoa lisää iteltä tulemaan.

        en vain pysty imettämään (henkkoht) vaikka mieluusti sitä tekisin. ja mittari kakattamisessa ei ole mitää ongelmaa neuvolassa ja monet muut äidit on sanonut ettei se haittaa.. mielummin minä otan mittarilla kun katon että lapsi kärsii.. :) vettä poika ei juo (monet kerrat kokeiltu). on lääkärit sanonu että jos vaavi ei saa tarpeeksi ruokaa niin kakka muuttuu vihreeksi. mut ei se meijän pojalla siitä johdu.


      • uuuu
        ekälapss kirjoitti:

        en vain pysty imettämään (henkkoht) vaikka mieluusti sitä tekisin. ja mittari kakattamisessa ei ole mitää ongelmaa neuvolassa ja monet muut äidit on sanonut ettei se haittaa.. mielummin minä otan mittarilla kun katon että lapsi kärsii.. :) vettä poika ei juo (monet kerrat kokeiltu). on lääkärit sanonu että jos vaavi ei saa tarpeeksi ruokaa niin kakka muuttuu vihreeksi. mut ei se meijän pojalla siitä johdu.

        Minä olen ymmärtänyt että se ei olis kovin suositeltavaa kakkauttaa mittarilla kun suoli tottuu siihen. Esikoisen kanssa sitä pari kertaa tein kun oli vatsavaivoja ja kakka "kovalla". Lääkäri määräsi levolacia ja se auttoi. Mutta siitä teet kyllä ongelman jos mittarilla auttaa liian usein!
        Disfatyl on kai vähän samaa kun cuplaton eli ilmavaivoihin tarkoitettuja tippoja.
        Joo oli esikon kanssa se kakka kans välillä vihreetä mut en tarkkaan enää muista ku aikaa 6 vuotta ja kaks lasta sen jälkeen =)


      • ekalaps
        uuuu kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt että se ei olis kovin suositeltavaa kakkauttaa mittarilla kun suoli tottuu siihen. Esikoisen kanssa sitä pari kertaa tein kun oli vatsavaivoja ja kakka "kovalla". Lääkäri määräsi levolacia ja se auttoi. Mutta siitä teet kyllä ongelman jos mittarilla auttaa liian usein!
        Disfatyl on kai vähän samaa kun cuplaton eli ilmavaivoihin tarkoitettuja tippoja.
        Joo oli esikon kanssa se kakka kans välillä vihreetä mut en tarkkaan enää muista ku aikaa 6 vuotta ja kaks lasta sen jälkeen =)

        monet luulee että se suoli tottuu siihe mut monet on sanonu (myös neuvolassa) ettei se totu siihe.. mut onneks nyt tämän parin päivän aikana on ollut parempi.. välillä tekee sen "tulpan" sinne mut kun poika saa sen pois niin ihan hyvin tulee... :)


      • uuuu
        ekalaps kirjoitti:

        monet luulee että se suoli tottuu siihe mut monet on sanonu (myös neuvolassa) ettei se totu siihe.. mut onneks nyt tämän parin päivän aikana on ollut parempi.. välillä tekee sen "tulpan" sinne mut kun poika saa sen pois niin ihan hyvin tulee... :)

        Taitaa joka neuvolassa tulla eri neuvot =) Meille taas neuvottu ettei niin kannata usein tehdä. Ja kyllähän kun järjelläkin ajattelee niin tottuuhan suoli laksatiiveihinkin jos säännöllisesti käyttää niin että laiskistuis se suoli tuostakin. Itse en uskaltais ottaa riskiä omien lasteni kanssa.


      • ekalaps
        uuuu kirjoitti:

        Taitaa joka neuvolassa tulla eri neuvot =) Meille taas neuvottu ettei niin kannata usein tehdä. Ja kyllähän kun järjelläkin ajattelee niin tottuuhan suoli laksatiiveihinkin jos säännöllisesti käyttää niin että laiskistuis se suoli tuostakin. Itse en uskaltais ottaa riskiä omien lasteni kanssa.

        olevan.. niin no en minä tarkoittanutkaa että sitä kakkaa ottasin koko ajan itse pois. :) välillä joutuu ottaa.. :D onneks on taas parempaan päin.


    • Kakkapoliisi

      Minulla on kaksi lasta ja nuorimmalla (nyt kaksi vuotias tyttö) oli vauvana jatkuvasti vihreää kakkaa...välillä vetelämpää ja välillä kiinteämpää. Kakka oli tummanvihreää kuin vauva olisi syönyt ruohoa tmv. ja käytin vauvaa lääkärissä niin terveyskeskuksessa kuin yksityiselläkin lastenlääkärillä kun mietin voisiko vauvalla olla maitoallergiaa tmv.. En voinut imettää juuri lainkaan, koska minulta ei tule kunnolla maitoa (rakenteellinen vika ja tutkittu juttu) äidinmaidonkorvikkeitakin kokeilin eri merkkisiä samoin kuin nuo disflatyl- ja cuplaton-tipat, maitohappobakteerit tuli kokeiltua. Ei apua. Lääkärit tyrmäsivät maitoallergiaepäilyt kun vauvalla on kuulemma hyväkuntoinen iho ja kasvaa hyvin. Vihreä kakka-vaiva loppui vasta kun aloin tarjoamaan vauvalle kiinteitä (soseita) 4kk ikäisestä alkaen.

      • kjtgpewo

        vauvan kehityksestä kertovassa kirjassa sanottiin, että nuo vihreät kakat ovat merkki vauvan suoliston kehittymättömyydestä pilkkoa ravintoaan kunnolla (siis ihan normaalista tilasta) eivätkä ole haitallisia. Tietysti huonosti hajoavat tuoteet olisi silloin syytä poistaa ruokavaliosta tai ainakin välttää. Mutta enpä ole lääkäri niin en ota asiaan kantaa onko totta vai ei. Meillä vihreitä kakkoja tuli vauva-aikana ajoittain, yleensä siihen liittyi ilmavaivat.


    • RisaTune

      Miten itsellä pelkän nestemäisen ravinnon kanssa, onkos kiinteä pökäle vai löysähköä.

      • kghkl

        Ai et ota kantaa. Tarviiks erikseen mainita, mihin asioihin ET ota kantaa?


    • köökki

      kakka on ihanaa

    • köökkö

      juu oon samaa mieltä köökin kanssa, mutta tuosta kakusta.. :D

      • köökki

        kyllä paska voittaa kaiken muun syömisen!!!


      • köökki
        köökki kirjoitti:

        kyllä paska voittaa kaiken muun syömisen!!!

        siis kakka


    • köökkö

      no en sanois :D

    • kakka996

      Syö vaan, jos siltä tuntuu, maha voi vaan vähän kärsiä, jos et ole kani. No heh heh noita sun juttujas.

    • lipip

      Olennaisempi kysymys on tulikjo tämä oikealle palstalle.

    • kysymys?

      juu moi :D

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe