syyspimeässä harhailen
joka toinen valolyhty
on pimeänä
hiljaisuus laskenut
jo talojen yllle
musta maa huokailee
askelelteni alla
kylmä viima käy
Olisit tässä lämmittämässä
olisit tässä aivan hiljaa vain
yö nukkuu ympärillä
e muita kulkijoita näy
palelen ja pelkään
kotiin on pitkä vielä
tie
Oi, kun olist siellä
odottamassa
valontuojana
turvallisena
kätesi ojentaen
sisään lämpimääm
Yön kulkija
10
502
Vastaukset
Sinne asumaan.
Kun sen rakkauden saa.
Silloin paistaa aurinko.
Tuuli hempeä tuuditta jo uneen.
Kiitos runostasi.
Uuteen aamuun iloa.- ex. Liona28
tyhjä hune ollut jo kuan tuntuu
kuin ikuisudden
Kirjotankin seuraavan runo jonka nimeksi
tulkoon vaikka, huone vuorkralla
Kiitos killti taas kerran! - Ceero
ex. Liona28 kirjoitti:
tyhjä hune ollut jo kuan tuntuu
kuin ikuisudden
Kirjotankin seuraavan runo jonka nimeksi
tulkoon vaikka, huone vuorkralla
Kiitos killti taas kerran!Kauniin herkkä runo yksinäisyyden tunteesta. Surumielinen kuvaus ikävästä , runoon on onnistuttu liittämään aidon lohduttomuuden tuntu. Toive, kunpa olisit...ja silti, kuin tietäen, ettet kuitenkaan ole...
Tunteen ja tunnelman välittäminen tekstissä ei aina lie kovin helppoa, tässä runossa ex Liona 28 on onnistunut sen tekemään.
Tässä, niin kuin monessa muussakin runossaan.
Kiitos ex Liona.
Runostasi jää haikean surumielinen jälkimaku...kauniisti. - ex. Liona28
Ceero kirjoitti:
Kauniin herkkä runo yksinäisyyden tunteesta. Surumielinen kuvaus ikävästä , runoon on onnistuttu liittämään aidon lohduttomuuden tuntu. Toive, kunpa olisit...ja silti, kuin tietäen, ettet kuitenkaan ole...
Tunteen ja tunnelman välittäminen tekstissä ei aina lie kovin helppoa, tässä runossa ex Liona 28 on onnistunut sen tekemään.
Tässä, niin kuin monessa muussakin runossaan.
Kiitos ex Liona.
Runostasi jää haikean surumielinen jälkimaku...kauniisti.sinulle Ceero, kommentistasi voi päätellä sinun olevan tottunut lukija, kirjoittaja
sekä myöskin kriitikko. Itse en koskaan osaa kommentoida runoja sinun tavallasi.
Nyt herätit uteliaisuuteni ja yritän "varastaa" aikaa ja lukea mitä sinun tapainen proffsi kirjoittaa.
Vielä kerran kiitos kauniista kommentistasi.
Muuten kirjoitatko jollakin muulla foorumillakin? - Ceero
ex. Liona28 kirjoitti:
sinulle Ceero, kommentistasi voi päätellä sinun olevan tottunut lukija, kirjoittaja
sekä myöskin kriitikko. Itse en koskaan osaa kommentoida runoja sinun tavallasi.
Nyt herätit uteliaisuuteni ja yritän "varastaa" aikaa ja lukea mitä sinun tapainen proffsi kirjoittaa.
Vielä kerran kiitos kauniista kommentistasi.
Muuten kirjoitatko jollakin muulla foorumillakin?....kiitos kuuluu sinulle ja runoillesi.
Onhan foorumilla paljon hyviä runonkirjoittajia, mutta useimpien runot ovat ....(On ehkä väärin sanoa: "Tusinatavaraa", mutta ymmärrät mitä tarkoitan.) ...ilmaisultaan niin tavanomaisen ja yleisen oloisia.
Minun seulani eroittelee joukosta runoja, joita pidän erilaisuutensa ja ilmaisullisuutensa vuoksi persoonallisina erikoisuuksina. Toki runon täytyy myös olla kerronnaltaan ja ilmaisultaan laadullisesti runolle asetettujen tavotteiden mittainen.
Voisin toki pitää itseäni kohtuullisesti lukevana, mutten missään mielessä ole kriitikko.
Minä kirjoitan hieman itsekin ja ehkä siksi joskus onnistun antamaan palautteessani niitä tuntoja, joita lukemani on nostattanut.
siis: Jos palautteeni on miellyttänyt, niin ansio siitä kuuluu lukemani kirjoittaneelle.
Vastaus kysymykseesi: Kyllä kirjoitan.
Jokainen yksinäisyyden kokenut tai kokeva tietää, miltä se tyhjä huone sydämessä tuntuu..
Mutta runosta pidin, sellainen omintakeinen.- ex. Liona28
vai omatekoinen? Siitä herää kysymys, mutta kyllä on ihku omatekoinen.
Kiitti Darkkis!
- Puolijoukkueteltta
Kontupoikien lippukunnanjohtajan poika,ruskea lammas ja kiharat...
- ex. Liona28
niinkö, nyt tiedän senkin, joo kiitos vaan infosta!
- syysväri
kiitos ihanalle ihmisellet.minä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121999Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56975Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734