Aloitan kohta varaston lattian betonoinnin, pinta-ala 6x4m eli 24m2. Jauhan kurat ite myllyllä kun kohteeseen ei pääse betoniautolla. n. 8cm kakun aion tekaista. Onhan tuo aika monta myllyllistä, mutta tähän ratkaisuun on päädytty.
Tuosta ois ainakin kolme kysymystä.
1. Oon kyllä ollut tekemässä lukuisia lattioita, mutta tuo massan tasoitus ja liippaus ei mulla tahdo onnistua joten aattelin laittaa ohjurilaudat pitkälle sivulle. Väli jää sen verran pitkäksi, että tuohon lattian keskellekin pitäisi laittaa ohjuri (tai pari), mutta miten te ootte sen siihen juntannu kiinni? Otanko roikutukseen katosta vai lyönkö puutapit styroxin läpi hiekkaan ja ruuvaan siihen pitkän laudan kiinni?
2. Missä vaiheessa ne ohjurilaudat pitäs sitten repiä irti ja täyttää kuralla?
3. Jos en jaksa tehdä tuota valua kerralla putkeen niin voikohan sitä jättää kesken ja kärsiikö homma siinä jotenkin, että miten se keskeytetään?
Lattian liippaukseen vinkkejä
6
676
Vastaukset
- Rassele
Kun kerran vinkkejä pyydät niin mulla olis yksi. Hommaa ammattilainen tekemään se liippaus.
Pyydät vaikka niiltä sun lukuisilta lattiantekokeikoilta sen liipanneen kaverin hommiin. Lyöt sille 50 tai 100 eskobaaria kouraan ja tarjoat vielä oluet. Kaikille tulee hyvä mieli.- Slipari
en pyydä. Se mun kaveri muutti eteläsuomeen ja nyt pitää liipata ite. Aiko se tosin käydä virnuilemassa jälkeenpäin lopputulosta mutta päätin että tätä en sössi vaan vedän sille jauhot suuhun.
- Sliipattu
Slipari kirjoitti:
en pyydä. Se mun kaveri muutti eteläsuomeen ja nyt pitää liipata ite. Aiko se tosin käydä virnuilemassa jälkeenpäin lopputulosta mutta päätin että tätä en sössi vaan vedän sille jauhot suuhun.
Lattiaan "puukeppejä" raudoituksiin "kiinni"samaan korkoon reunalautojen kanssa mikäli lattiasta suoraa pyrit tekemään.Pitkällä laudalla ja vesivaakalla tarkistaa valun edetessä suoruutta.Ohjurilaudat voi poistaa sit kuin valu kestää ottaa ne pois ei jalanjälkiä.Tuo on niin vaatimaton valu varmasti kannattaa itse kokeilla tasoittamista ei sitä kovin pieleen saa menemään jos lapio kädessä pysyy.Valut olen tehnyt aina kerralla valmiiksi.
- Slipari
Sliipattu kirjoitti:
Lattiaan "puukeppejä" raudoituksiin "kiinni"samaan korkoon reunalautojen kanssa mikäli lattiasta suoraa pyrit tekemään.Pitkällä laudalla ja vesivaakalla tarkistaa valun edetessä suoruutta.Ohjurilaudat voi poistaa sit kuin valu kestää ottaa ne pois ei jalanjälkiä.Tuo on niin vaatimaton valu varmasti kannattaa itse kokeilla tasoittamista ei sitä kovin pieleen saa menemään jos lapio kädessä pysyy.Valut olen tehnyt aina kerralla valmiiksi.
aion tehdä, ei kaatoja, ei kaivoja. Tuossahan oli ideaa, jos laittas vaikka 8cm 2x2" pätkiä, nehän ei painu styroxin läpi?
- tuleepi
Slipari kirjoitti:
aion tehdä, ei kaatoja, ei kaivoja. Tuossahan oli ideaa, jos laittas vaikka 8cm 2x2" pätkiä, nehän ei painu styroxin läpi?
hyviä vinkkejä edellä. lisäyksenä että jos aiot käsin hiertää niin aloita vaikka kahden styroxlevyn päältä(vuorottelet/etenet levyjen päällä niin ei tule kiire lopussa. ihan asiaa toi, että tekee ite, vaan ite tekemällä oppii..ite tein viime vuonna myllyllä 7mx6m x8mm valun, aika koville otti itekseen.
- ä-------------
sit 6m sivua.Teet vaikka pari metriä laitoja ja yhden siivun keskelle,nämä oikeeseen korkoon.Siintä on aina eteen päin hyvä vetää laudalla ottaen koron näistä jo valmiista siivuista..Hae vuokraamosta pieni laser ni on helpompaa ja ei tarvii mitään korko merkkejä tehdä ja lautojen kanssa pelata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751