Yöelämä Riiassa

Lokakuu saapuu!

On tullut hengailtua Riiassa jo useamman kertaa ja olen huomannut ,että ainakin kesäaikaan vanhan kaupungin iltaelämä on varsin vilkasta. Aukiot ja niiden terassit ovat pullollaan ihmisiä ja musiikki soi. Sitten kun elävä musa loppuu vanhankaupungin toreilta, alkaa vasta varsinainen yöelämä. Silloin olen usein istunut skyline-baarissa, koska siellä on rauhallinen tunnelma ja hyvät kaupunkinäkymät. Se on mukava seurustelupaikka. Siellä törmää myös aina suomalaisiin. Jos taas kaipaa kunnon bailaamista ,kannattaa käppäillä Latvijahotellista hieman suuntaan vasen (vanhasta kaupungista päin tullessa). Sieltä löytyy Club Essential ,jossa on todella hyvä meininki ja hyvä tanssia ,jos et tunne itseäsi liian vanhaksi. Jotkut sanovat sitä kalliiksi paikaksi ,mutta ei minun mielestäni. Voin suositella sitä kaikille nuorekkaille matkaajille.
Olen taas lähdössä Riikaan muutaman viikon päästä viikonlopuksi ja ajattelin mennä kuuntelemaan bluesia paikkaan nimeltä Bites blues club.Onkos jollakulla kokemusta paikasta. Luulisi ainakin Albert-hotellissa yöpyneiden joskus poikenneen paikassa ,koska sijaitsee aivan naapurissa. Olisi kiva kuulla muitakin kommentteja Riian musabaareista.

5

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :o

      Babylon on aika hyvä, mutta suomalaisia huijataan ihanasti hintojen suhteen.

      • babylon 5

        oli rempas syyskuun alus,vaihtaa luultavasti taas nimeä.


    • metall-leidi

      Babylon on mustalla listalla kun on lueteltu Riian huijaripaikkoja. Kiva yöelämä yllätti vanhan hevimammankin ja Bites Blues clubissa on tullut käytyä, kiva pieni intiimi paikka. tais maksaa sisään 3€uroa ja ruokakin oli ihan kelvollista. Ei hirveän kallis paikka ollut ja clubissa kävijät aivan mukavaa porukkaa , kaikenikäisiä.
      Nyt en muista kaikkia muasbaareja, mutta kun tuli kolmen talon nähtävyydestä torille vanhassa kaupungissa niin siellä oli ainakin yksi musiikkibaari missä myös soitettiin bluesia. koeta saada käsiisi viikolehti jostakin hotlasta ilmainen kuten Hesassa city lehti samankalatainen, niissä lehdyköissä on yleensä hyviä vinkkejä.
      Makunsa kullakin, mutta en suosittele ketään tukemaan huijaribaareja ja niin Riiassa kuin muissakin cityissä kaihdan ravintoloita joissa on tanssitanko keskellä lattiaa ja jo pikainen silmäyskin asiakaskuntaan antaa viitteitä siitä kannattaako jäädä huijattavaksi.

    • mormormro

      Vaikutti mielenkiintoselta, joskin hieman karulta paikalta. Soittivat ainaki Panteraa ja livemusiikkiakin joskus (kun saavuimme paikalle, oli punk-iltamat juuri loppumassa).

    • Riganieki

      Cetri balti krekli on mielenkiintoinen paikka vanhassakaupungissa. Ei kaukana Avalon hotellista. Paikka ei ole ulospäin mikään turhan prameileva, mutta siellä on usein hyvinkin aito tunnelma. Paikallisia livebändejä, joskus tunnettuja ja toisinaan aloittelevia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe